Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Adessaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin, piti mainita vielä, että pikkupyörien etu on ehdottomasti se, että vaunut kääntyy ympäri tosi pienessä tilassa. Kaupassa esim. on helppo kulkea.

Me ei oikein olla miehen kanssa päästy sisarusrattaista yhteisymmärrykseen, mutta tän hetken kompromissivaihtoehtona olis Carenat. Kun mies haluaa vierekkäinistuttavat ja minä puolestaan haluan etteivät vie kauheasti tilaa, rattaisiin saa vaunukopan ja toisen lapsen saa kasvot työntäjään päin... Vaikeeta. :D

Oi voi, mekin joudutaan pohtimaan sisarusrattaita... Kriteerinä tosin olisi, että ne mahtuvat nykyiseen autoon, farmari ei ole vielä ostoslistalla :) Pohdittiin kyllä sitäkin, että mitäs jos ei ostettaisi sisarusrattaita ollenkaan, vaan toinen kulkisi sitten kantorepussa. Esikoinen ei nytkään erityisemmin nauti vaunulenkeistä vaan kiipeää pois rattaista, joten vaunulenkkejä varten ei tarvita sisarusrattaita.

Muffin, jos mä en ihan väärin muista noi Carenat taittuu sateenvarjomaisesti kasaan, mutta paljonhan riippuu autosta mitkä mahtuu. :D
Meiltä löytyy kyllä farmari, mutta penkeiltä loppuu tila, kun miehen poika on meillä. Ei ihan mahdu kaksi turvaistuinta ja koroke normaalille penkkiriville niin, että lapsetkin saisi kiinnitettyä... :D

Suosittelen suuresti esim fb lastenvaunuhulluryhmää, sieltä löytyy "muutama" vaunuhullu, kokemuksia paljon erimerkeistä ja aina saa vastauksen kysymyksiin.

Nimimerkillä esikoiselle 1000€ rattaat ostaneena ja jälkeenpäin katunut miksen ottanut muista merkeistä selvää tarkemmin :)

Tääl ei saa mainostaa fb juttuja :D tai ihan sama mulle siis!! :) mulla ei edes oo fb..

Mä en vielä uskalla liittyä mihinkään kirppisryhmiin, kun ja jos niissä on tuttuja niin arvaahan he heti mistä on kyse ☺

Ainiin sen unohtaa aina, kun se on niin joka päiväistä :D mut tarkoitus ei ollut mainostaa, se oli vain esimerkki :)

Mä en oikein tiedä rinnastetaanko kaikki fb-ryhmät samaan kategoriaan. Ymmärrän tavallaan tän sivuston kanssa kilpailevat ryhmät, mutta sitten on kierrätys- ym. ryhmät, jotka vois yhtä hyvin olla jossain muussakin mediassa kuin fb:ssa.

Täältä olen kyllä saanut paljon tietoa. Mm. hankittiin Cybex Sirona lastenistuimeksi kun istuinten välillä oli paljon pohdintaa samanikäisten vauvojen äitien kanssa. Mies on jäänyt ihan jälkeen näiden hankintojen arvioimisessa. Kun sitten yksi ilta käskin etsiä hyvän istuimen netistä niin katsotaan, ollaanko yksimielisiä, mies löysi pari palkki-istuinta. Itse kyllä olin panostanut asiaan monta iltaa tällä foorumilla :p . Eli ei ihan verrannollinen.

Jossain vaiheessa kun auto menee vaihtoon, niin melkein haluan sellaisen, jossa on ainakin 3 isofix-paikkaa ja mielellään 7 + henkilölle. Kun JOS tulee kolmas, niin ei mahdu. Onneksi ei siis kaksosia tule nyt meille, menis auto piankin vaihtoon.

Mä en ajatellut hankkia mitään ylimääräistä.. mun nuorempi lapsi vihas vauvana kaikkia härpäkkeitä esim. Bumboa, leikkimattoa, kävelytuolia, koliikkikeinua, sitteriä..... you name it. Sen takia en kyl tällä kertaa osta mitään ennenkö sit näen mitä tarvii. Ehkä kaukalon, kantoliinan ja vaunut/vaunukopan nykyisiin matkavaunuihin. Ja tietty jokusen vaatteen mutta niitäkään ei tarvi juuri hankkia kun varmaan saa läheisiltä jo yli tarpeen. Kestovaippailua oon myös miettinyt. Siinä säästäisi pitkän pennin.

Me tehtiin eilen ensimmäinen ostos vauvaa varten. Ostettiin "vanhanaikainen" puinen kehto. :) Aika arvokas ostos se oli mutta niin ihana! Valkoinen, jossa päädyissä sydämet ja kehto oli siis uusi. Oli vaan pakko jo nyt ostaa se, koska oli ainut kappale ja juurikin sellainen mistä olen haaveillut.

Vaunut yms ostetaan sitten myöhemmin.

Mä olen käskenyt tulevan isän tehdä tyypille kehdon. On sen jo piirtänyt, mutta vielä en ole tarvikkeita nähnyt :)
Mun isä aikoinaan teki mulle kehdon, mutta aikojen saatossa on hävitetty joka harmittaa ihan hirveesti :(

Voisko joku kertoa kokemuksia Emmaljungan nitro city white 2011 leatherette vaunuista?:) netistä löytyy huonosti tietoa ja käytettyinä olisin ostamassa :)

Täällä yksi epätietoinen esikoistaan odottava pähkäilee noiden vaunujen kanssa. Käytettynä aateltiin hankkia ja sellaiset joista saa sitten muutettua rattaat myöhemmin.

Mutta mihinkäs seikkoihin sitä pitäisi kiinnittää huomiota? Siis yleiskuntoon tietenkin, mutta miten sitä voi etukäteen tietää mitkä sitten on hyvät käytössä.

Serkku aikanaan neuvoi hankkimaan paksurenkaiset jotta pääsee kulkemaan hankalammassakin maastossa ja kelissä. Itse olen ajatellut että helposti kasattavat ettei tarvitsisi purkaa ihan atomeiksi saadakseen vaunuja esim. autoon. Mutta onkos vielä jotain muuta mihin pitäisi kiinnittää huomiota?

Hyvät renkaat, tukevat (ettei pienestä lapsen keikkumisesta mee nurin), jos kattoo yhdistelmävaunuja niin 5-pistevaljaat on meillä ainakin ehdoton.. Helposti pestävät kankaat.

Pienet kääntyvät etupyörät on MUN mielestä aika huonot, ku miettii Suomen kelejä. Loskaa alkutalvella, talvella lunta ja keväällä taas loskaa.

Mut ne pienet etupyörät on kätevät jos asuu ihan keskustassa ettei tarvi maanteillä tai pururadoilla rämpiä. Ne kääntyy hyvin ympäri pienessä tilassa.

Mä oon niin nynny etten oo vielä uskaltanu ostaa MITÄÄN ku viikkoja vasta 10+2. Vaikka mieli ois tehny!! Ensviikon lauantaina ois tarkotus lähtee Tukholman risteilylle niin suunnittelin, että sieltä sit ostan vauvalle ensimmäisen jutun :) sillon ollaan kuitenkin "jo" 11+ viikolla..

Meillä vaunujen kanssa tärkeitä asioita ovat olleet tukevuus (koska ne pitää raahata toiseen kerrokseen rappusissa :rolleyes: , ja koska tykkään lenkkeillä vaihtelevassa maastossa), hyvä jousitus, ilmakumirenkaat ja säädettävä työntöaisa. Ja hyvät jarrut jos meinaa bussilla matkustaa. :)

Yhdistelmät oli kätevät, kun esikoinen ei enää halunnut pysyä (eikä kyllä meinannut mahtuakaan) vaunukopassa enää puolivuotiaana. :D

Me ratkaistiin tuo hankala mukaanotettavuus erillisillä matkarattailla. ;)

Minä oon miettiny akjax gemini vaunuja. Ku kuiten edulliset ku vertaa moniin muihin ja saa molemmille sen kantokopan niihin ym :)

Takaisin