Me ei tällä kertaa oteta äitiyspakkausta, koska esikoiselle se aikanaan otettiin ja oli silloin mielestäni hyödyllinen, mutta nyt riittää ne tarvikkeet, jotka silloin jo saatiin. Muutenkin jää leikkikaaret ja sitterit ostamatta, viltin/leikkimaton voisi itse tehdä. Se oli varsinkin kuopuksella erittäin kovassa käytössä ja kun lattialla makuutti, niin hän lähti ryömimään jo 4 kk:n iässä. Tällä kertaa haluaisin panostaa johonkin kantoliinaan, joka olisi helppokäyttöinen. Aiemmin meillä on ollut käytössä trikoinen 5m pitkä liina, joka oli ihan ok kotona, kun pystyi keskittymään siihen sitomiseen, mutta ulkona/kaupassa ei oikein toiminut. Olen vain vähän huono selvittelemään noita vaihtoehtoja.
Vaunuja olen myös jo miettinyt, ehkä ostetaan tukevat isot (emmaljungat?) ulkoiluun ja nukuttamiseen ja erikseen matkarattaat, joihin saisi kaukalon kiinni. Mun autoon ei mahdu mitkään isot vaunut, hädin tuskin matkarattaatkaan, niin pitää miettiä, mikä tulisi oikeesti laitettua kasaan ja kokoon päivittäin. Mikään pyörien irrottelu ei oikein meillä toimi. Aiemmin meillä oli käytössä Peg perego pliko p3:t, jotka oli ihan unelmamatkarattaat eivätkä hajonneet sen viiden vuoden aikana, jotka meillä olivat kovassa käytössä. Nyt en kuitenkaan ole varma hankitaanko ne, kun ulkonäkö on mielestäni hieman vanhahtava, haluaisin sellaiset "avaruusaluksen" näköiset rattaat, joissa on joku juju. Mutta saa nyt nähdä, aletaan ostelemaan enemmän sitten kun tämä ipana pysyy jo varmemmalla todennäköisyydellä matkassa.