Hankintoja

Niin ja tehdäänhän loppuraskaudessa niitä kokoarvioitakin. Vaikka ei ne kaikilla ihan nappiin mee, mut jotain suuntaa niistä saa. Ja minkä kokosia ite ootte ollu ja minkä kokonen puoliso on ollu syntyessään. :) mä oon ollu alle kolme kg ja mies n 3kg kans. Molemmat ollaan kyl synnytty vähän ennen la.. Meillä esikoinen meni 15pv yli ja oli 3,5kg. Pieniä vaatteita uskalsin noilla perusteilla hankkia :D
 
Määkn kaivoin tänään mammavaatteet kaappien kätköistä :)
En kyllä niitä vielä tarvi, muutta pittähän ne pestä ja tehdä vähän inventaariota et mitä tarvis ostaa :)
Tarvin kyllä ainakin yhdet siistit housut töihin ja jotku kotihousut ja sit pari jotain paitaa, nii eiköhän sitä sit selviä.

Juu siihen kokoarvioon ei kyl oo mitään luottamista. Edellisessä raskaudessa arvioivat pojan 3 kiloseksi ja se oli 4kg ja 53cm ja ei mennyt edes yli ajan yhtään :)
 
Täällä toinen joka ei luota kokoarvioihin enää ollenkaa. Arvio oli vähä yli 3kg ja oliki vähä yli 4kg.. Ei ollu kiva ku kätilö salissa sano et oho ei tää taidakaan olla niin pieni ku ajattelin ja oli ultral pari päivää aiemmin arvioitu.. Ja siinä vaiheessa siis piti alkaa ponnistaa..
 
Noista kokoarvioista ja vanhempien syntymäpainoista:
Meil on varmaan mielenkiintoinen tilanne vaatteiden kanssa maaliskuussa, ku ite oon ollu reilu kolmekiloinen ja mies melkein viis kiloa (auts.. onneks oli sentää äitinsä 2. muksu) :grin. Eli koko voi meidän vauvalla olla melkein mitä tahansa.. koitankin tietoisesti olla enempiä herkuttelematta, etten ainakaan omalla syömisellä saa sitä viiden kilon tyyppiä :D. Oon kans kuullu et kokoarviot usein heittää ja sit välil taas on pitäny paikkansa.
 
Muokattu viimeksi:
Hain tänään postista mammapöksyt! Mulla on tosi usein mustat jegginsit esmes töissä nii oli aika luontevaa tilata samanlaiset mammapökät (Mamalicious, matalatkin vielä).
Ja aijjettä :smug: niin hyvät. Persuksista löysähköt, mutta mulla on sellanen tunne että se asia korjaantuu matkan varrella :grin
ei varmaan mee kovin pitkään että siirryn niihin, etenkin iltaisin sen verran turvottaa että....


Kokoarvioista, mä kaivoin miehen kummilusikan plussapäivänä esiin melkein ekana. Onneks oli alle neljäkilonen..... :grin
 
Kokoarvio ei pitänyt paikkaansa täälläkään.
Synnärillä kätilö veikkas nappiin mahan päältä painellessa. 3,6kg vauvaa lupaili ja 3645 M sit oliki :) Et paremmin ennusti ku lääkäri ultralla!
 
Meillä/minulla ei ole oikein mitään tavaroita/vaatteita esikoisesta jäljellä, kaikki paitsi rattaat joudutaan hankkimaan. Ajattelin, että ostan jotain pientä vauvalle, jos ekassa ultrassa kaikki on hyvin.

Esikoisesta kokemuksen mukaan bodyt oli ok koossa 56 cm, mutta housut saa olla aika piukkoja ja pieniä, ne meidän esikoisella lörpötti aika pitkään.

Oma miettimisensä on sitten maalisvauvan ulkopukeminen, jos sinne asti päästään. Sitä ehtii pohtia lähempänäkin.
 
Tuo vaatteiden sopivuus on etenkin odotusaikana ihan arpapeliä. Mä olin varma, että esikoinen on samanlainen pulleropallero kun olen itse ollut vauvana, mutta olikin hyvin hoikka. Joten senkin takia meni pienemmät vaatteet. Toki esim. bodyn koko pitää olla isompi kuin pituusmitta jos on vähän enemmän tuota välimatkaa kaulalta nivusiin.
 
Hm vaatteet taas on pitkiä mut tpsi kapeita, eli niissä ei oikein koot pie paikkaansa :D
Edelleen on mammavaatteet varastosta hakematta. Pitäs innostua ja vaihtaa vaatteet kaappiin. Vaikka jos tää kesken meniskin ni eiköhän sitä piakkoin uutta alettais yrittämään..
 
Mikä on semmonen aika, että ollaan "turvallisilla vesillä" jotta vois alkaa vaunuja jne isompia ostoksia tekemään? Tai koska kannattaa? Mä oon ajatellut, että ne kannattais jättää mahd.myöhälle, että on takuuta sitte jäljellä mahd.paljon, mutta joku täällä sanoi, että Emmaljungissa saa takuun alkamaan lasketusta päivästä eteenpäin? Ite oon ajatellut ehkä joskus joulu-tammikuus hankkia vaunut, mutta ku on mielessä se mieleinen väri/malli jne, nii haluais hankkia mahd.pian nii sais mieleisen :woot: kaikkee sitä mielessä pyöriikin vaikka ei ees oo varmaa oonko raskaana!!!:meh:
 
Me ollaan nyt jo miehen kanssa katsottu vaunuja ja muita, vielä ei uskalleta ostaa kun ei oo varmuutta majaileeko mahassa ketään ja jotenkin tuntuu, että se tois huonoa onnea :D Ajattelin, että varmaan sitten ensimmäisen kunnallisen ultran jälkeen voisi alkaa miettimään, mikäli siellä kaikki kunnossa. Tietysti senkin jälkeen voi jotain vielä sattua, mutta rv12-13 alkais olla jo vähän turvallisemmilla vesillä.

Ajateltiin muutenkin jakaa hankinnat pidemmälle aikavälille, niin ei tuu kerralla niin isosti maksettavaa ja ollaan sit mieluummin vähän liian aikaisin valmiina kun viime tipassa :) Tuo takuuhomma on tietysti sit vähän ongelma, tuota ei olla itseasiassa mietittykään! Voi tosin olla että ostetaan vaunut käytettyinä jos löytyy jotkut hyvät.
 
Me otetaan pakkaus, mä rakastan pöllöjä. Kaukalo pitää hommata, mutta muut onkin jo valmiina. Meitä on nyt 5 henkeä ja tila-auto, mutta joudutaa nhommaamaan suksiboxi katolle, kun on iso koira, niin se vie yhen paikan.
Mutta katotaan sitten, kun ja jos tää raskaus varmistuu.
 
Me alettiin ostaa rakenneultran jälkeen (rv20). Sillon tiedettiin et ei oo mitään hälyttävää ja tosta ei oo enää ku muutama viikko ku vaiks syntys ennenaikojaan ni pieni pidettäs hengissä kaikin keinoin.
 
Me käyään tuplat joko tänään tai vklp aikaan. Jos niille ei nyt käyttöä tuu, niin toivottavasti joskus. Löysin todella hyväkuntoset kuvien perusteella ja halvat joten pakko käyä koeajaa :D Mies innostu kans. Eka oli et eikö ehi myöhemmin mut tajus et nyt olis aika hyvä hinta :wink
 
Mekin ajateltiin vaunujuttuja miettiessä että jos jostain syystä ei nyt tulis käyttöä vaunuille, niin eiköhän joskus kuitenkin. No, katsoopahan sit ensimmäisen kolmanneksen jälkeen että laitetaanko heti hankintaan :)
 
Juu mie en vielä vaunuja tai isompia hanki, sit varmaan vasta rakenneultran jälkeen... Ar-ultran jälkeen saatan uskaltaa ekan potkupuvun, mut nt-ultran jälkeen vasta alotan keräämään hankintoja :)
 
Juu ar-ultran jälkeen ehkä pitää käydä hankkimassa jotain pientä, just joku söpö body tai tumput :D Muuten en vielä siinä vaiheessa uskalla mitään isompaa hommata.
 
Työkaveri kysy muuten eilen, että minkä väriset villasukat haluan vauvalle :) ihana ku se tekee semmoset! Sanoin että luonnonvalkoset ois aika kivat :)
 
Mun paras ystävä on niin innossaan meijän vauvasta, että osti sille jo semmosen pöllökuvioisen fleecehuovan!! :) Se tietää et mie oon kuolannu sitä jo kauan (ja kuin pöllöhullu oon), ja aina oon vannonu et joskus vielä ostan sen tulevalle vauvalleni. Ihana nainen :) :Heartred
 
Takaisin
Top