Hankintoja

Ystävältä tänään otin hänen entisiä mammavaatteita kokeiluun ja yhdethän niistä oli nyt jo niin taivaalliset jalassa että pakko ottaa käyttöön. Onneks matalalla masutuella (vai mikä se on) joten ei tarvii sitä huppua alkaa käärimään lantiolle eikä nostaa olemattoman mahankaan päälle :D
Omat mammavaatteet onkin vielä varastossa, täytyis käydä kaivelemassa ne sisälle. Imetysvaatteet jäi pyörimään vaatekaappiin joten ne on valmiina. Tosin jos samoin käy kuin esikon kanssa - pitkään en imetysjuttuja tartte. :)
 
Oon koko illan kuolannut kaikkia ihania vauvanvaatteita ja tarvikkeita, kun erehdyin vähän surffailemaan netissä.. Ei kyllä vielä pitäis innostua. Kunhan noita vaatteita uskaltaa alkaa ostelemaan, niin ainakin mulla on pulmana että minkä kokoisia vaatteita kannattaa ostaa (ts.kuinka nopeasti vauvat käytännössä kasvaa), minkälaiset vaatteet on käytännöllisimpiä ja kuinka monta mitäkin vaatekappaletta kannattaa hankkia :confused: Tarvii varmaan tehdä vähän tutkimustyötä ja kysellä joiltain fiksummilta vinkkejä.
 
Iivje; 50cm oli meille jo valmiiks pieniä. Kotiuduttiin siis sairaalasta 56 vaatteissa ja niitä käytettiin varmaan joki 1,5-2vko. Nyt poitsu 4kk ja kolmen kk iässä mahettiin siirtyä jo 74.. :D Hyvin yksilöllistä mutta niitä hirmuhirmu pieniä ei toinna hamstrata. Ja muistaa sen että pääseehän sinne ostoksille vauvan synnyttyäkin :)
Koskaan kun ei tiedä. Kaverin muksu synty 2-3 vko etuajassa ja hälle oli pitäny heti kotiutumispvänä matkalla kotiin poiketa vaatekauppaan ostamaan pienenpieniä vaatteita :) hipistelin M:n syntymän jälkeen 50cm kun ne oli niiiiiiiin pikkuruisia söpöyksiä 8)

Matkanvarrella tulee varmasti osteltua vaatteita, niitä tulette myös saamaan varmasti yllikyllin lahjaksi. Kohta niitä on niin paljon, että ahtaus iskee ja monetkin jäävät käyttämättä :D Sitä se on.

Meillä on hankintalistalla Nöppiäiselle (=keksin sen operaationilen!!) lähinnä sänky. Sisarusvaunut talvella investoidaan. Aijemminkin tästä jo kirjoittelin, en oo dementikko :D
 
Meillä on pienimmät vaatteet 44cm. Aijon nytkin jossain vaiheessa muutaman ihan pikkuisen vaatteen hankkia, koska tämäkin lapsi saattaa syntyä liian aikaisin. Meidän 1v7kk ikäinen käyttää nyt 74/80cm vaatteita..
 
Meillä poika oli syntyessään 52cm ja alkuun 50cm vaateet oli isoja! Mut puolen vuodrn jälkee käytettii jo 80cm
 
Meillä oli pienimmät vaatteet 56 kokoisia jotka oli käytössä n. ekan kuukauden. Poika syntyi 2 viikkoa etuajassa 51senttisenä.
Itse olin ostanut lähinnä 62 ja 68 kokoisia joista 62kin käytettiin melkein alusta lähtien, toki ne olivat ihan alkuun vähän isoja.
Nyt aion hankkia 56 kokoisia kyllä muutaman enemmän. Niitä käytettiin meillä varmaan pisimmän ajan muihin kokoihin verrattuna. Niiden jälkeen poika alkoi kasvaa hirmu vauhtia ja 62 oli ihan vain hetken käytössä ja 4kk ikäisenä siirryttiin 74 kokoon.
Nyt vajaa 2 vuotiaana käytössä 98 ja 104 koot :)
 
Ekat mammavaatteet kaapista pesty odottamaan käyttöä. Josko ens viikolla voisi ottaa jo ekat mammahousut käyttöön kun loma alkaa. Vielä en ole käyttänyt, vaikka tavalliset farkut vähän painaakin. Töissä kun pitää vaihtaa vaatteet työkavereiden nähden....
 
Mullakin odottaa ekat mammahousut kaapissa että pääsee käyttöön. Vielä meen omilla pöksyillä vaikka vähän turvottaa. Tänään poikkesin paikallisella kirppiksellä ja tein hyviä löytöjä. :) käyttäjä vaan vielä puuttuu. Ostan nyt vähän kaikenkokoisia vaatteita kun en niistä niin tiiä.. Saan ne kuitenkin aina eteenpäin menemään.
 
Meillä meni hädintuskin laitokselta lähtiessä 50cm body päälle, käytettiin siis 56cm alusta lähtien.. Ja nyt vähä yli 1v käyttää 74/80..
 
Kietaisu-malliset bodyt on alkuun parhaita. Meillä jäi 50cm pään yli vedettävät bodyt käyttämättä. Alkuun poika käytti 50cm ja 56cm. Nyt 1v 3kk käyttää 74/80cm. Ja noista 80 saa olla hihoja ja lahkeita aina käärimässä..
 
Teil on aika nopeasti kasvavia lapsia. Mun lapsi käytti kokoa
74cm 1-vuotiaana josta pian siirtyi kokoon 80. Nyt 2 vee ja just siirtyi kokoon 92. :)
 
Toisen kanssa olen viisaampi, ja ostan ihan suosiolla monta 50cm bodya. Esikoinen oli 48cm syntyessään ja 56 kokoiset kyllä pyöri päällä... :wink Saahan nuo aina annettua eteenpäin, jos toinen on syntyessään isompi.

Serewade, meillä kohta 1v käyttää 86 kokoisia ja joitain pienemmän mitoituksen 92 jo nyt. :D Niin se vaan menee, että kaikki kasvaa omassa tahdissaan.

Mä muuten olen käyttänyt äitiysvaatteita vaikken ole ollut raskaanakaan. :P Ne nyt vaan on niin mukavia päällä eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä suht kalliista hinnasta verrattuna käyttöikään... :D
 
Noita pienen pieniä ihanuuksia löytyy todella hyvin aivan uuden veroisena kirppareilta, joten tällä kertaa aion hankkia ihan pieniäkin varastoon pari settiä. Vaikka ihanimmat säästin esikoiseltakin. Nuo pienten vaattethan eivät kulu kuin pesussa ja käyttöaika on monesti niin lyhyt, että kirpparit on täynnä ihanuuksia.

Täytyy joskus syksyllä katsoa varastoon laitetut äitiys- ja vauvajutut läpi ja sitten miettiä miten paljon mitäkin tarvitaan. Tällä hetkellä ostoslistalla on vain auto :)
 
meillä on lapset olleet alle 50cm syntyessään ja 50cm vaatteita on käytetty ensimmäiset 2kk. 56cm toki siinä rinnalla, jos näyttää, että on pintä kokoa tai muuten, ettei jää käyttämättä.. Ja kyllä 50cm kotiutumisvaatteet meinaan tulevallekkin hankkia :) toppapuku on 56cm, minkä olen hankkinut, mutta se on sellainen, josta saa hihat ja lahkeet kiinni, joten ei haittaa vaikka alkuun reilu oliskin..
 
Kiva kuulla kaikilta kokovinkkejä, ehkä näiden avulla osaa ostaa oikeankokoisia :) Joku tuossa sanoikin, että vaatteita kertyy helposti ja niitä tulee lahjaksi jne, joten senkin takia yritän miettiä tarkasti ettei tulis osteltua ylenmäärin ja turhaan. Tiedän, että shoppailu helposti lähtee käsistä kun jo ennen raskauttakin oon kuolannu kaikkia pikkuvaatteita kaupoissa.. :D Jos malttais odotella edes ar-ultraan ennen kun hankkii mitään.
 
Mä kövin tänään shoppailemassa ja katselemassa kaverin kanssa vauvan vaatteita mutta vielä jäi kauppaan kun en raaskinut ihan näin ajoissa ostaa :)
 
Juu, kaikki lapset kasvaa toki omaa tahtiaan ja vaatteissakin on eroja. ☺
Esikoiselle syntyessään 50cm vaatteet oli tärkeät vaikka parissa viikossa jäivätkin pieniksi. Vastasyntynyt on niin "kasassa" ja käpertynyt et olis ollu vaikee käsitellä isommissa vaatteissa. Ja onhan ne pienet vaatteet ihania.
 
Meillä ei esikoinen mahtunut ollenkaan 50 cm vaatteisiin. Onneks tajuttiin tää sillon ku hän alko olee 2vk yli lasketun ajan ni käytii ostaa kasa 56 cm vaatteit
 
Takaisin
Top