Hankintoja vauvoille

Meillä oli (on) esikoisella käytössä Emmaljunga CityCross, pehmeällä kopalla. Ollaan oltu tyytyväisiä - mutta aika vankkurit ne ovat. Ainoa mitä tekisin erilailla on, että ottaisin ilmatäytteiset pyörät, kulkevat vaan paremmin lumisessa maastossa. (Isot pyörät meillä nytkin on, mutta silloin mun perustelut oli etten jaksa koko ajan pumpata renkaita ja hankittiin sitten ne toisenmalliset renkaat...). Emme ole tarvinneet ostaa mitään lisävarusteluita siihen, kun sisälsi extra läpöalustan, hyttysverkon, aurinkosuojan sadesuojan, tuuletusaukkoja jne. Pehmeä koppa oli kätevä, kun lasta pystyi raahaamaan sinne tänne ilman, että heräsi.

Näin muuten neuvolassa todella kivan näköiset City Joggerin tuplarattaat. (Sellaiset jossa lapset ovat päällekkäin). Näyttivät ilmavilta, molemmilla lapsilla oli tilaa kasvaa ja takana oleva näki hyvin ympärillw- ja tavaraa pystyi omistajan mukaan laittaa jopa 20kg!!!
 
Voi kun uskaltais ostaakkin, mä kyllä oon jo käyny katsomassa kaikenlaista mut ei vielä uskalla :sad001 rv3+6 siis vasta. Huoh odottavan aika on pitkä!!
 
Nuo City Joggerin päällekkäiset on City Select-nimiset. Jos alkuvuodesta ei olisi tullut keskenmenoa ja olisin nyt viimeisilläni raskaana niin oltaisiin hyvin todennäköisesti ostettu ne rattaat. Niissä on todella paljon variaatioita miten käyttää. Ja käy myös yhdellä lapsella. Nyt tosiaan on harkinnassa tarvitaanko koko tuplia mutta jos tarvitaan, on ne city selectit edelleen vahva ehdokas. Vähän pitkä paketti se kahdella istuimella kyllä on. Mutta niissä ei siis olla niinkään päällekkäin vaan enemmän peräkkäin ja lapset voi laittaa vaikka katsomaan toisiaan kuin myös selät vastakkain.
 
Pääsin eilen tutkimaan Bugaboon donkey vaunuja x 2, jotenkin tosi rimpulat ja toiset olivat jo keskeltä notkahtanut :eek: Ei kiitti meille :sad001 Kellään Emmaljungan niitä kapeimpia tuplia, joku 735 malli??
 
Jannski mä himottelin niitä 735, mutta kun se värimaailma oli liian tylsä... Lastentarvikkeessa oli vaan mustaa tarjolla? Onko tosiaan ettei ole muita värejä, se menis tonne meijän kellariinkin vielä.
 
No älä, mahtuis meijän tän hetkisen auton takakonttiinkin :D Mut tosiaan lastentarvikkees taitaa olla vaan mustaa, mut näillä tiedoilla mitä mulla tällä hetkellä on niin siis niitä värejä ON keinonahkaset musta ja valkonen, harmaa, ruskea ja musta. Mä haluaisin harmaana kopan ja istuimen, mut ainakin Ruotsista saa tilattua/ostettua eri värejä, en tiedä saisiko lastentarvikkeen kautta myös tilattua, luulis kun ovat maahantuoja :eek: Ainut miinus noissa et ei oo ilmakumirengas mahdollisuutta kaiketi :sad001
 
niin toki saa... Pitäisköhän mun houkutella mies lomalla ruotsin puolelle kyselemään vaunuista... Ajetaan kuitenkin pohjoiseen, niin Haaparannassa ois hyvä käydä vaunujuttuja samalla kertaa setvimässä :D Mä haluaisin vaaleat vaunut, sitten voi ostaa niitä kirjavia kuomuja mooooonta :D
 
Nyt kun varhaisultra on onnellisesti takana, uskaltauduin ostamaan puuvillalangat joista virkkaan vauvalle sellaisen peiton jonka päällä voi köllötellä lattialla. :) Sormet syyhyäis kovasti myös ostamaan jo vaikka mitä vaatteita ja sänkyjä ja vaunuja, mutta ehkä maltan odottaa niiden kanssa np-ultran jälkeiseen aikaan.
 
Kaissa, sehän siinä kun niitä tarvikkeita on miljoonia ja melkein vaan kokeilemalla tietää mitä ittelle tarvii yms :) Siks kannattaa vaikka kirpalta ostaa kantoliinaa yms niin ei ihan hutiostoksia tule jos ei tuu käyttöä :)
 
Katsoin et 2015 äp laatikossa olisi tosi kätevä haalari jonka siis saa ns. Muutettua jaloista pussiksi. Ja äp laatikon haalari on tosi iso ja varmasti menee seuraavan alkutalven.

Ostin esikoiselle vastaavan reimalta ja oli tosi kätevä kun sai pussiksi niin ei haittanut et oli liian iso. Harmi ku tommosta ei ollu 2013 pakkauksessa. Nyt en ajatellut ottaa pakkausta olleenkaan.

Uudelle tulokkaalle joutuu(saa) ostaa uusia vaatteita. Paitsi toppahaalarin säästin. Onneksi pienten vauvojen vaatteita saa kirpparilta tosi halvalla ja ovat ihan uutta vastaavia. Tietenkin riippu minkä merkkisiä vaatteita ostaa. Lastenvaatteisiin saa myös menemään tosi paljon rahaa ku hieman innostuu

Itse ajattelin aloittaa shoppailut vasta rakenneultran jälkeen kun mahdollisesti sukupuoli selvä. Mut luultavasti en malta odottaa

Tuplia olen vakavasti harkinnut. Esikoinen on tolloin 2v 4kk ja periaatteessa pärjäisi ilman istuinta, mutta sit kun pitäis käydä kaupassa tai päästä johonkin nopeasti niin pitää saada kaveri istumaan. Tai sit ku tulee joku uhmakohtaus

Bugaboo donkeyt ovat vahvasti mielessä mut pitää tosiaankin tutustua myös muihin malleihin. Bugabolla on tosi hyvä myyntiarvo. Ajattelin et tuplat olis ehkä meillä käytössä n. 1v ja sit saisin ne myytyä ja sillä myyntihinnalla hinnalla saisin sit melkein uutena ostettua bugaboo buffalot.

Nyt meillä on emmaljungan super viking mut en usko et esikoinen viihty siellä takana. Kivempi et sisarukset saisivat istua vierekkäin.
 
Niitä pussiksi muuntautuvia haalareita myy ihan myös H&M, ym. Talvella 2013 ostin ainakin Lindexistä sellaisen valkoisena esikoiselle ja muistaakseni maksoi 34e. Eli omaisuutta ei sellaiseen vastaavaan tarvitse käyttää :). Tosin huhtivauvojen kanssa sillä pussi - ominaisuudella ei musta tee oikein mitään, koska siinä vaiheessa, kun toppaa tarttee, tahtoo lapskin jo heilutella jalkojaan ja päästä ehkä liikkeellekin. (Tai toki tilanne on eri, jos tulee kylmä kevät ja laps syntyy vaikka hyvissä ajoin maaliskuussa.)
 
Meillä hankittuna vasta hoitolaukku, joka tuli lehtitilauslahjana. En oo uskaltanut mennä ostamaan mitään vielä... Nallepuku ois kyllä ihana :Heartred Vauvan huone kaipaisi myös seinille uutta maalia tai tapettia, kun vaan päättäisi millaista.
Ja samaa mieltä Kaissa, että APUA miten teknisiltä kuulostaa vaunukeskustelut xD Kääntyvät pyörät ja aisa mitkä?? Ajattelin jättää vaunu, turvaistuin ym. ostokset vähän myöhemmäksi.... Toisaalta hyvä varmasti ois katsella nyt ettei tarvi mitään kiireratkaisuja tehdä.
Yhdistelmärattaat kuulostaa ajatuksena käteviltä, tosin eikö pelkkiä rattaita saa aika edullisestikin? Ja tuo että auton turvakaukalo käy vaunuihin kiinni?? Ehkä hyvä... Isot pyörät haluan, jotta helpompi lenkkeillä, eikä juutu hankeen tms. Tiedättekö onko järkeä niissä juoksurattaissa, joissa yksi etupyörä? Ja kaatuuko ne herkästi, jos niitä pitää perusrattaina?
 
Ainakin ne juoksurattaat on rungoltaan niin pitkiä, että esim julkisilla jos liikkuu niin eivät taida kovin näppärästi mahtua, en ole kyllä kokeillut. Juoksen paljon ja olen ajatellut ostaa ihan juoksemista varten sellaiset mutta muuhun käyttöön sitten eri rattaat. :)
 
Hentokuiskaus...milloin sun esikoinen on syntynyt? Aattelin vaan kun meilläkin tulee tuo reilu 2v4kk ikäeroa lapsille ☺
 
Niin siis esikoinen on tyttö, jolta on vaatteet, rattaat, pinnis, hoitolaukku yms. vielä tallella. Jos tulee poika, joudun tietty hiukan vaatteita hankkimaan ja muuttamaan lastenhuoneen sisustusta. Uuden itkuhälyttimen ostamme joka tapauksessa, kun vanha on tosi huono. Samoin jonkinlaiset tuplarattaat tarvitaan myös...en sit tiedä, varmaan sekä perusvaunut ja matkarattaat pitäis olla tuplat.
 
Onko kukaan hankkinut vielä äitiysvaatteita? Mä kerkesin keväällä myydä kaikki vaatteet ja sit kuukauden päästä päätettiin alkaa tätä toista yrittämään :meh: Hirveästi tekis nytkin mieli ostella kaikkea kun selailen näitä fb:n ja torin myyntipalstoja, mutta jos nyt malttais ootella sinne ekaan neuvolaan asti... Meidän ei kyllä varmaan tarvi muuta ostaa kuin ne vauvanvaatteet ja tuplat..ehkä toinen pinnasänky jossain vaiheessa? Käytettynä ostetaan kun ei lompakon nyörit anna periksi uusien ostoon...:confused:
 
Millier mä oon ostanut jo neljä mammapaitaa, yhet legginsit, housut ja mammakollarit hm:ltä :D Sit on jotain paitoja edellisestä, housut annoin pois, mun lantio levis niin ettei toivoakaan et ne menis enää jalkaan :D
Tuplia oon kattellu kans vähän niinkun reissu/kauppakäyttöön, mutta en löydä mieleisiä, aikaisemmat vaihtoehdot oon todennut huonoiksi kun tutkiskellut niitä enempi :sad001 Mutta bumprider sit on kyllä ostoslistalla! Päädyin siihen easy rider x sijaan :)
 
Takaisin
Top