Hankintoja vauvoille

Millier, kävin ostamassa parit äitiyshousut lastentarvikekirppikseltä jo samalla viikolla kun plussasin... mulla oli alusta asti kamala turvotus ja normivaatteet ahisti jo silloin. Esikoisen raskauden aikana sain tosi paljon lainaan tutuilta äitiysvaatteita niin en ostanu silloin paljonkaan. Nyt en oo taas näin aikaisessa vaiheessa viittinyt kysellä vielä lainaan. Osa omista niistä muutamista ostetuista on myös nyt ollut lainassa, pitää jossain vaiheessa pyytää takaisin. Sen jälkeen kun ostin niitä äippähousuja, alkoikin nää helteet että oon pitäny hameita ja mekkoja ja ostetuista oikeastaan vain olohousuja, farkkuja vain kerran pari.
 
Viime raskaudessa mä vannoin pyhästi, etten mitään osta enne viimestä kolmannesta. Noh, vanuthan lähti kyllä kaupasta mukaan jo viidennellä kuulla, muttei yhtä lipsahdusta lasketa, eihän? :grin
 
Tänään ostin mammaleggarit ja uusia löysempiä alkkareita henkkamaukalta, alkaa ahistaa kaikki normihousut. Farkkuja koitan etsiä kirppareilta.

Ah, on se vaan ihanaa kun saa mammahousuissa massu vaan pönöttää :D

Ps. Vauvallekin olen ostanut pari vaatetta kirppareilta ! :Heartred
 
Mitkä on teidän suosikkikaupat? Tilaatteko jostain tietyistä verkkokaupoista? Suosituksia?
 
Mä tilailen sieltä sun täältä, en tykkää ostaa kaupoista kun nettikaupoissa aina alennuksia ja valikoimaa helpompi selata yms :) Viimeisimmät kaupat: Next, H&M, Nettioutlet, Lekmer, Jollyroom.
 
Jos ostaa vaunut liikkeestä, kannattaa miettiä ajankohtaa. En muista tuleeko uudet mallit loppuvuodesta vai alkuvuodesta, mutta edellisvuoden mallit saa usein halvemmalla.. Meillä on esikoisella Hartan merkkiset yhdistelmät ja oon tykänny paljon. Pääsääntösesti liikutaan metsätiellä ja on ollut todella hyvät.. Ostin käytettynä Torista ja oli aivan melkein kuin uudet. Niissä on heittoaisa, kova koppa, ilmarenkaat, ja adapterit kaukalolle. kova koppa on ollut hyvä, ainoo etteei mene pieneen tilaan. ilmarenkaat olen täyttänyt kerran talven jälkeen. kaukaloa en ole kertaakaan pitänyt rungossa. (tosin harvemmin olen ollut esim shoppailemassa/ kiertelemässä vaunujen kanssa..) kaupassa käydessä olen vain nostanut kaukalon ostoskärryyn. huom: ei mahdu kaikkiin kärryihin :/ Aluksi vaunut tuntuivat painavilta, etenkin ylämäessä ja lumessa, mutta siihenkin tottui. Esikoinen on huhtikuussa 1,7v eli tuplille saattaisi olla tarvetta. Toisaalta en haluis näitä myydä mut sais rahaa tupliin..
 
Meillä ei kauheesti hankintoja ole kun kaikkea löytyy edellisiltä. Kolmas siis tulossa esikolla olleet yhdistelmät on myyty kun hankittiin tuplat. Nyt nuorimmalla käytössä päikkäreillä emmaljungan city crossit joihin ois tarkoitus city koppa hommata. Aiemmat lapset on syntyneet heinä- ja syyskuussa eli nyt voi tarvita hieman toisenlaista vaatetusta ja toki jos poika tulee niin poikien vaatetta kun kaks tyttöä ennestään. Pinnasänky vapautuu kohta nuorimmalta kunhan saan tyttöjen uuden huoneen valmiiksi.
 
Täällä esikoiselta tallessa melko paljon kaikkea..ainoastaan turvakaukalo tarvisi autoon ostaa. Tottakai sitä pitää jotain pientä ostella uudellekin pienokaiselle, jos ei tarpeeseen niin ainakin sen takia että tämä mamma haluaa :smiley-angelic006
 
Mä ostin tänään ellaisen pehmopuvun jossa nallen korvat hupussa. Toimii sitten vastaavana kuin äitiyspakkauksessa oleva välipuku. Mä kun olin aikaisemmat antanut pois enkä ajatellut nyt ottaa äitiyspakkausta. Samoin ostin pari pikkuista puolihousua joissa ei ole niitä sukkaosia, aikaisemmilla ne ainakin lerpatti miten sattuu. Ekalla kyllä käytin paljon sukkahousuja, tokalla sitten näitä puolihousuja.
 
Saatiin poikaystävän äidiltä eilen tuliaisiksi Ranskasta muutama body ja sellanen ihanan lämmin ja pehmee potkupuku:) Kauhee ku noi bodytkin on niin pieniä, että miltä sit tuntuu ku saa vihdoin sen oman vauvan syliin, kun sekin on yhtä pieni :') En malta odottaa!
 
Vauvalle ei olla hankittu vielä mitään, en oo uskaltanut edes ajatella koko asiaa! Netistä tilasin itselleni Belly beltin. Toivon, ettei tarvitsisi erikseen ostaa äitiysvaatteita, vaan yritän pärjätä omilla. Katsotaan kuinka paljon kroppa leviää xD
 
Pähkinä80, onhan niitä sellaisiakin, jotka ei kauheasti raskausaikana kasva, mutta suurinmalla osalla paino nousee sen 10-15kg ja lisäksi lantio yleensä levenee. Että jos ei halua venyttää kaikkia nykyisiä normaaleja vaatteita niin kyllä se äitiysvaatteiden hankinta kannattaa. Suurin osa ei kyllä pärjää edes ilman. Ja niitä saa kyllä edullisesti kirppareilta, niin tavallisilta kuin nettiversioilta, tai esim. Torista tai huuto.netistä ettei kaikkea tarvi ostaa uutena. Ei oo tarkoitus olla negatiivinen, vain ystävällisesti varoittaa, että todennäköisesti joudut vähintään joitain äitiysvaatteita hankkimaan.
 
Joo, toivossa on hyvä elää :smiley-angelic006 Onneks maha on isoimmillaan talvella, niin sen voi piilottaa villapaitaan. Talvitakin ostin jostain syystä jo viime keväänä 3 numeroa tavallista suurempaa kokoa, katsotaan kauan kuinka maha siihen mahtuu. Mutta vanhat topit ja leggarit saa venyä, hankitaan sitten uusia, kun maha on pienentynyt.
 
Itse taas koin esikoisen raskaudessa että kesä oli hyvää aikaa olla isoimmillaan, kun mulla oli valmiiksi a-linjaisia toppeja mekkoja jne että lähinnä äitiysalaosia piti hankkia ja niiyäkin sain pääasiassa tutuilts lainaan. Mutta mulla ei kyllä niin isoja villapaitoja ole että saisin loppuraskauden mahan niihin piilotettua jos tulee samanlainen kuin esikoisesta! Ja on ne äitiysvaatteet vaan niin paljon miellyttävämpiä käyttää kun on sitä varten suunniteltu ja sitä osaa kyllä arvostaa kun tahti hidastuu ja olo tulee hankalaksi muutenkin.
 
Joo normivaatteissa ei kyllä riitä pituus isolle mahalle :D Kamalaa kulkea mahan alus paljaana, mammavaatteet on edestä pidempiä kuin takaa eli just bueno! Tänään mulla oli päällä mammakollarit ja normaaleihin en enää vaiha, ihana kun ei istuessakaan purista alamahaa :)
 
Täällä lämmössä ei onneks tarvi housuja, eikä niitä pahemmin kaapista löydykään. Mekkoihin mahtuu isompiki maha oikeen mainiosti :) Sitte myöhemmin pitkää käydä ostaan jotku housut Suomee varten, jos sinne paluuseen päädytään. Vauvan vaatteita ja muuta tavaraa oon kuolannu jo vuodet joten nyt oon pysytelly kaupoista pois. Annoin itellenki luvan käydä ostaa jotain ekan ultran jälkeen (eli huomenna!), jos sielä eläväinen kaveri löytyy ja sitte viikon 12 jälkeen varmaan leviää homma käsistä :) Mutta vielä ei kannata ostaa isoja juttuja, jos se muutto tulee. Sitte pitää miettiä mitä kannattaa ostaa täältä ja mitä sieltä, kuljetus rapakon yli maksaa kuitenki aika lailla. Täälä ois kyllä kaikkee ihanaa vaaveille mutta eiköhän niitä löydy Suomestaki.
 
Silversky mikäs teijän tarina on, ootko johki kirjottanu, miten siis päädyitte asuu sinne yms yms :)
 
Takaisin
Top