Hankintoja vauvoille

Mä ostin just alkuvuodesta uudet yhdistelmät, niistä ole meillä kun ratasosaa käytetty. Turvakaukalo, sitteri ja pinnasänky on vielä tallessa. Hoitopöytää en hommaa ku ei niitä ole aiemminkin käytetty.
 
mä muutinkin mieleni kun tajusin että bugaboo donkeyt ei mee kovin vanhalle taaperolle koonsa ja painorajojensa takia, että taidan sittenkin hommata sen seisomalaudan... mutta sitten kyllä varmaan täytyy hommata se parempi travel system... ja se kaukalo. Se on niin näppärä tuolla kylillä pyöriessä.. Stokke esimerkiksi... hmmm... mietintä käynnissä.
 
Talvi varmaan näyttää paljon siitä, kuinka paljon rattaita vielä tuo esikoinen tarvii ja että tarvisko siis tuplia vai riittäiskö seisomalauta. Niitähän on sellasiakin seisomalautoja, joissa on tuoli, jonka saa myös irti halutessaan. Että vielä en varmaankaan tee mitään päätöksiä vaan katon kuinka reipas kävelijä tuosta talven aikana kehkeytyy :)

Meillä oli esikoiselta lainassa mun veljen perheen Brion Primo-kaukalo, johon olin kyllä tosi tyytyväinen. En osaa sanoa onko sekään kyllä keveimmästä päästä, mutta sen ajan kuin sitä käytettiin, oli hyvä. Pitää myöhemmin kysellä, vieläkö heillä se kaukalo on, vai ovatko jo myyneet pois (heidän perheessä sitä käytti tyttö, joka täyttää nyt elokuussa jo 4 vuotta.) Jos kaukalon hankkiminen on edessä, niin sitten varmaankin hankitaan sellainen, joka sopii noihin meidän tämänhetkisiin rattaisiin (Britax B-motion 3), en ole vielä tutkinut käykö niihin muut kuin Britaxin omat kaukalot. Olen ajatellut ne rattaat jättää joka tapauksessa, niihin tilanteisiin kun on vain yhden kanssa liikkeellä ja sitä aikaa varten, kun enää yksi tarvitsee rattaita, koska olen niihin ollut todella tyytyväinen. Toki, jos tuplat päätetään hankkia, olisi tosi hyvä, jos kaukalo sopisi niihin. No, pitää nyt kattoa mihin päädytään tuplien hankinnan suhteen!
 
Hannamn, mun mielestä kaukaloa ei kannata ostaa käytettynä, ellet oo ihan satavarma sen historiasta :/ Meinaa monet myy kolaroituja yms kolaroimattomina, et jos johonkin satsaat niin turvaistuimeen. :) Vaunutkin jos ostaa käytettynä ni mielellään kattoo tarkkaan ettei olis homevaunuja. Monet kyllä tekee homepesuja ja poistaa pilkut ja myy homeettomina. Nää mua ärsyttää kun käytettynä ostaa ja jaksan aina kaikille sanoa :D
 
Manteliina kiva idea tehdä itse vauvakirja! Ajattelin itekkin että olis kiva jo nyt kirjotella ylös tuntemuksia, joten vois käydä vaikka ostaa jonkun vihkon jonka vois sitte koristella.

Hih, kävin jo vähän hipeloimassa vauvanvaatteita ja matkaan tarttui 50cm bodysetti söpöllä nallen kuvalla ❤️ Vielä ei kyllä usko että oon raskaana mutta jospa pikku hiljaa :)
 
Joo oon ihan innoissani tosta projektista! Aloitettiin tänään poikaystävän kanssa kirjan rakentaminen ja herranen aika mä olin ihan täynnä rakkautta kun poikaystävä niin innoissaan miettii eri nimiehdotuksia vauvalle ja pohtii, millä tavoin kirja kannattaa koristella, jotta se sopis sitten sekä tyttö- että poikavauvalle
 
Jannski, kiitos! Pitää vähä miettii sit noita vaunujaki. Se ois iha hirveetä jos ostaaki sellaset homeiset.. Tottakai vaavilla pitää olla parasta :Heartred :D pitää vähä vertailla sit nettikaupoista hintoja. Mitenkäs matkarattaat? Oon niin huono näissä asioissa ja niiiin vieras osa-alue. Paljon hankittavaa.
 
Matkarattailla ei varmaan kiire, ne on yleensä 6kk vanhasta ylöspäin kun eivät mene niin makuuasentoon :) Niitä on satoja ja satoja, me ostettiin matkarattaiksi scooter 3s, halusin kääntyvät etupyörät kesäksi ja ei haittaa jos menee huonoksi :) Ne ei virallisesti matkarattaat oo kaiketi, kun eivät niin pieneen tilaan mee. Käytte työntelee vaunuja eri liikkeissä, kyllä ne suosikit sieltä selviää :)
 
Jannski meilläkin on scooter 3s (airit) kauppa kärryinä ja matkalle otetaan myös mukaan, kun saa kuitenkin pienempään tilaan kuin noi city crossit, ne joutuukin sitten laittaa myyntiin jos ekassa ultrassa kaikki näyttää hyvältä :)
 
Hööh, onko scooter 3 air versio??? :eek: sillon kun vuos sitten ostettiin oli vaan ecco? renkailla :sad001
 
Me ostettiin airit.... Muutama kuukausi sitten kun tuli alennukseen noi poistuvat värit :)
 
Aa nii meinaat scooter s air, se 3 on sama Ku buddy :D Mie jo pelästyin että joutuu vaunukaupoille :D
 
Mä ostin edellisessä kesken menneessä raskaudessa aika pian ihanan keltaisen kietaisubodyn ja puuvillaiset tumput. Heti seuraavana aamuna alkoi vuoto. Järkytyin jotenkin niin, että nyt en taida uskaltaa ostaa mitään ennen rakenneultraan :nailbiting:. Mut sen jälkeen on sitten sokka irti vaatehankintojen suhteen, tiiän sen :wink. Ollaan sopivasti lähdössä joulukuussa New Yorkiin, että tota noin niin...
 
Ei oo totta marimus! Ilkeetä että just kun on innostunut nii menee kesken. Kääk mä ostin eilen söpön bodysetin, toivottavasti ei mitään kamalaa tapahdu :nailbiting: No jos jotain hyvää niin nyt sulla on valmiina jo se "ensimmäinen" vaate ja seuraavien ostoksien kanssa voit odotella. Mä luulen että itsekin odotan ekaan ultraan ennen seuraavia hankintoja :) ja oi, NYC!
 
Se on tätä mammadementiaa, tulee sekavuutta ja unohtelua, ei se siitä koskaan parane, nimimerkillä kokemusta on :P
 
Mä kävin tänään kirpparilla tarkoituksena etsiä itselleni paria juttua. Mutta kuinkas sitten kävikään...? Joka toinen pöytä täynnä kaikkia ihania vauvahärpäkkeitä ja -vaatteita! Meinasi lähteä mopo käsistä, mutta päätin pitää itseni ruodussa ainakin sinne ensi keskiviikkoon asti, kun kuulen, onko tuolla kyydissä ketään ja onko kaikki kunnossa...

Tuolta kirpparilta oli kuitenkin ihan pakko ostaa keltaraidalliset potkarit sekä vaaleanpuna-pinkki potkupuku (jos tulokas tyttö), kun olivat niin ylisöpöjä :Heartred Kun olin ne ostanut, niin heti kouraisi mahanpohjaa kauhea pelko, että tänään varmana alkaa joku vuoto, kun nyt uskaltauduin ostamaan :nailbiting: Sitten kuitenkin ajattelin, että kävipä tässä miten hyvänsä, niin eikait se ole keltään pois, jos olen edes tämän pienen hetken aikaa onnellinen ja ostan onnellisuus huuruissani muutaman vaatekappaleen...? :)

Tänään muuten varmistui se, että jos tämä raskaus etenee ja niitä vauvan vaatteita saa alkaa ostamaan, niin aion ehdottomasti hyödyntää kirpparien tarjonnan. Ensimmäinen lapsi kun tulossa, niin hankittavaa on PALJON, joten hyvä vaan jos jossain voi säästää. Ja tuolta kirpparilta kun löytää ihan uuden veroista tavaraa pikkurahalla, jos vaan jaksaa kiertää ja koluta :) Nuo munkin tämän päiväiset ostokset - kaksi uudenveroista, täysin läkitöntä vaatetta - maksoivat yhteensä huikeat 2€ :wink
 
Nuppu87, oot aivan oikeassa, se ei ole keltään pois että nyt olet onnellinen. Ostin kerran vauvakuumeiluaikana kirppikseltä bodyn kun oli täysin uus ja laput vielä paikallaan: 4e. Ja vaikka kesti monta vuotta ja monta vastoinkäymistä ennen kuin sain sen pojalleni pukea, oli we tosi ihanaa kun niin sai vihdoin tehdä! Ja olet oikeassa myös kirppisten hyödyntämisestä. Eritoten sitä pienen vauvan vaatetta on hurjan paöjon hyväkuntoisena edullisesti tarjolla! Esikoinen on nyt kohta 2v ja hänelle ei enää yhtä paljon löydy niin hyväkuntoisena ainakaan, etenkään housuja, mutta paljon silti kierrän ja ostan aina kun sopivaa löytyy!
 
Takaisin
Top