Hankintoja vauvoille

Täällä on vaan se ongelma, että kaikki vaatteet on kesävaatteita melkeen vuoden ympäri ja pitkähihasia bodejakaan esimerkiksi taho löytyä, talvivaatteista puhumattakaan, joten vähän rajottaa tuota shoppailua, kun Suomen kesä on niin lyhyt ja kylmä nykyään.... Mutta varmasti jotain tarttuu mukaan :)
 
Ei oo paljon hankintoja kun esikoiselta perustarpeet säilytetty, mutta koska esikoinen on tosikon syntyessä kuukautta vajaa 2 vuotta tulee meille mitä luultavimmin hankintaan kaksostenrattaat. Mitä ootte mieltä ja minkälaiset on parhaat? Kantoreppu (wompat) meillä jo on ja liinan haluan kun tosikko on vielä liian pieni reppuun
 
Jannski me päädyttiin asumaan San Diegoon kaks ja puoli vuotta sitte, ku miehellä jäi vaihtoehdoksi jäädä työttömäksi Suomeen tai hakee tänne samaan firmaan töihin. Ja on kyllä tykätty täällä kesämaassa olla :) Nyt vaan projekti loppu ja hakusessa ois uusi. Eli muuttoa pukkaa, vaan ei tiietä vielä, että minne. Nyt ois vissiin Charlottessa mahollisuus mutta tämän vaavin ja mun jaksamisen kannalta Suomi ois ehkä parempi vaihtoehto. Miten raskaaksi käy koiran ja vauvan kanssa kaksin, ku miehellä sitte arvatenki pitkiä työpäiviä, niin ku täällä on tapana eikä minkäänlaista turvaverkkoo ympärillä oudossa paikassa. Tai sitte työttömänä Suomessa, ei sekään hirmu houkutteleva vaihtoehto ole... Mutta jospa se tässä syksin mittaan selviää... Oishan se kiva saada vaavi lähelle isovanhempiaan, ainut lapsenlapsi mun vanhemmille kuitenki.
Ja nythän mä saanki lähtee sinne vauvanvaateostoksille, kun ekassa ultrassa paljastu eläväinen nallekarkki 9+0 eli kaikki hyvin ainaki vielä!
 
Vautsi, mahtava mahdollisuus päästä ulkomaille asumaan, vaikka vaan väliaikaisesti :) Toivottavasti tilanne selviää parhaimmalla tavalla! Olishan se kokemus viettää lapsuus ulkomailla jos myöhemmin tulisittekin takaisin Suomeen :) Mun mies on asunut lapsuuden Ruotsissa ja vieläkin muistelee niitä aikoja :)
 
Ootteko ostanu pienempiä bodyja kun 56? :eek: montako kannattaa mitäki kokoo :eek: kannattaako kesällä olla sellasia lyhythihasia bodyja paljo?
 
Mä sain jonkun verran 50kokosia, ite ostin vaan 56 koska kaikki väitti et ne ei mee kun pari päivää, phaskat meillä meni pitkään :D määrästä paha sanoa, esikoinen oli kova puklaa ni vaatteet vaihtu ainakin 5 kertaa päivässä :) Enempi ehkä bodyja kun housuja. Lyhythihasia käytin vaan ihan hikisäillä ison vaunukopan sisällä ja et aurinko ei päässy porottaa sisää ni uv suoja kuomusta aisaan kii, muuten ohuita pitkähihaisia, pelkäsin et vauva palaa :/
 
Mulle tuli nyt joku kauhee kriisi noitten vaatteiden kanssa. Mite voi olla näin hukassa :eek: toinen mitä mietin on se että millanen haalari sit oikeesti huhtikuussa vauvalle.
 
Joo ku huhtikuussa alkaa aina kivasti lämpenee :D toivottavasti :D apua. Miten tästä yhtäkkiä tällänen kriisi tuli x)
 
Mä mietin sellasta popin windfleecehaalaria siihen kevääksi. Toivon että löytäisin käytettynä edullisesti, raaskis ostaakin sellasen pienen mikä menis vaan hetken :) Tai sit esim 62 tai 68 mikä toiv menis vielä syksylläkin :D
 
Niitä fleece tyyppisiä mäkin katselin.. Meinasin alkaa jo itkemään täällä etku tuli nii avuton tunne :D
 
Mulla on toi esikoisen vaaleansinivalkoraidallinen nallelänpö puku, vaikka olis tyttö ni tyrkkään siihen, maksoi rahaa ja kerran käytetty hitsi vie :D
 
Mä haluaisin ostaa jo sellaisen pörröisen puvun jossa nallenkorvat!!! On niin söpöjä... En vaan tiiä onko niille mitään käyttöä?? Kun ei varmaan pidä tuulta kovin hyvin nii uskaltaako pitää ees keväällä ulkona? Ja sisällä sellainen varmaan on liian kuuma, ellei oo jossain mökillä...
 
Ruusa, on sille varmaan käyttöä. Ei pieni vauva oo kovin paljon sään armoilla. Turvakaukalossa sellasta voi hyvin käyttää, ja jos haluaa, heittää vaikka jonku pienen peiton siihen päälle, jos epäilyttää. Vaunuissa vauvat on kopan suojassa ja sielläkin voi käyttää vaikka äitiyspakkauksen makuupussia ja/tai peittoa ja se koppa itsessäänkin ja sen mahdollinen oma peite suojaa melko hyvin.
 
Ootko Hannamn käyny etsimässä kaupoista niitä? Mietin jos H&M:sta löytyis? Joskus vuosia sitten ainaki oli :D Nyt en oo käyny kaupoissa juurikaan, mutta voi olla että tässä täytyy jotain käydä ostamassa nyt kun eilen näki pikkuisen :Heartred Tosin tuskin liikaa innostun vielä kun ei tiiä kumpi tulossa. Ne söpöimmät vaatteet ei usein oo sukupuolineutraaleja (paitsi se nalle!!!) Onkohan Tampereella missä H&M jossa ois lastenosasto? Tai muita kauppoja joista nallepuku vois löytyä...? Raskausajan vaatteita saattais alkaa myös jo tarttua kaupasta mukaan jos sinne itsensä päästäis...
 
Kyllä ainakin siinä Hämeenkadun henneksellä (rautatieaseman puolella Hämeensiltaa) on ISO lastenosasto alakerrassa. En oo nyt käyny etten tiiä mitä siellä on mutta varmaan nettikauppa antaa osviittaa mitä kaupasta voi löytyä. Kaikkia samoja ei toki kaupoissa pysty olemaan mitä nettikaupasta saa. Siellä lastenosaston puolella siinä henneksessä on myös ne äitiys- ja imetysvaatteet.
 
Mä ostin jonkun verran niitä lyhythihasia bodyja esikoiselle, ja tuli käytettyä ainoastaan jonkun toisen bodyn alla/päällä. Vauvalle kuitenki suositellaan pitämään yhtä vaatekerrosta enemmän päällä kun itellä.
 
Ruusa mun mielestä hm verkkokaupassa oli niitä, jos en nyt sekota firmaa :D tuli katteltua aika monesta paikkaa.

Gnome, sitä mietin et jääköhän ne lyhythihaset käyttämättä.. Mutta varmaa pakko varata silti parit kun mies sano et pitää ostaa et hän on jo lapsena ollu kova hikoomaa :D
 
Takaisin
Top