Hankintoja vauvoille

Mä kattelen eilen ihan vähän salaa kaikkia ihania vauvatarvikkeita :rolleyes: päädyin kans kattelemaan niitä vaunuja... Minkä merkkiset on parhaimmat? Ku löysin ihan mielettömän upeita yhdistelmävaunuja sellaselta merkiltä kun Kunert ( ? ) ja eikä ollu ees kovin pahan hintasia ...

Katoin mä kans ihan vähän pinnasänkyjä ja turvaistuimiakin :)

Kaikki on niin ihania ja mua jo etukäteen pelottaa kun on sen aika et voi mennä ostamaan:grin
 
Mira parhaat vaunut riippuu keneltä kysyt, jokanen tykkää vähän jostain :) Kannattaa tehä jonkunnäkönen lista missä on lueteltu mitä etit vaunuissa, esim kääntyvät etupyörät, heittoaisa jne, ja sen mukaan mennä ettimään, ja tietty kokeilemalla liikkeissä löytyy itseä miellyttävät :) Meillä suositaan Emmaljungaa, haaveilin kylläkin brio spinistä rattaiksi mutta oli liian rimpulat ja jäykät mun makuun ja päädyttiin scooter 3s:iin :D Et ei voi tietää enne kuin kokeilee. Turvaistuimissa kannattaa pysytellä semmosissa (jos mahdollista vaan) mitkä on saanut hyviä tai erinomaisia arvosteluja :) Jokaisella mielipiteensä :D
 
Jannski, kiitos hyvistä vinkeistä :) kaikki vinkit on tervetulleita! Oon aivan uuvatti noiden asioiden kanssa :wacky: :grin
 
Käytiin tänään parissa lastentarvikeliikkeessä hakemassa esikoiselle juttuja ja samalla ihan vähän vaan esittelin miehelle tuplarattaita :p Haluan ehdottomasti päällekkäiset enkä vierekkäisiä ja mielellään vielä siten että taapero saa istua ylempänä ja katsoa eteenpäin. Phil and ted'sillä näytti olevan aika sopivan näköiset.. En kuitenkaan tehnyt vielä kauppoja, näin viidennellä raskausviikolla :rolleyes: Täytyy yrittää ainakin ensin etsiä käytettynä sopivia, uutena kun maksavat hunajaa.

Meillä onkin muuten oikeastaan kaikki valmiina ja tallessa esikon jäljiltä. Äitiyspakkaustakaan en taida tarvita tällä kierroksella. Uusi sitteri tarvitaan, se oli kätevä "syöttötuoli" ennen oikeaan syöttikseen siirtymistä. Jotain pientä kivaa ja ihanaa tulee tietty hankittua mutta sehän kuuluu asiaan :Heartred:Heartpink:Heartred
 
Olen nyt katsellut pari päivää Bogaboon Buffaloa ja Cameleonia. Esikoiselle oli Brio Got ja tykkäsin niistä, mutta samat olisi ihan tylsät ostaa toisen kerran. :) Esikoiselle jo mietittiin Cameleoneja, mutta nyt kun olen katsonut Buffaloakin niin alkaa Cameleonit näyttää ihan rimpuloilta vaikka hyväthän ne ovat, mutta ehkä täällä vähän syrjemmässä ja paljon lenkkeillessä Buffalot voisivat olla paremmat. Onko kokemuksia? :) Nyt kun Bugaboolta on oma juoksuratasrunkokin niin kun niihin sopii sama istuinosa ja juoksurattaat saisi näin vähän halvemmalöa niin merkki ainakin alkaa olla selvillä. :)
 
Mää ottaisin tällä hetkellä bugaboo donkey tai teutonian se ihana uus juhlamalli! Haittaako jos meillä olisikin kolmet tai neljät rattaat :D En tahdo emmaljungistakaan luopua kun on niin nätit ja ihanan tukeva runko :sad001
 
Meillä on nyt emmaljungan sv, mutta en usko et esikoinen viihty siellä alhaalla kun ei nää kunnolla.

Harkinnassa kovasti bugaboo donkey . Me liikutaan niin paljon , ettö esikoinen pitää saada välillä "lepäämään". Mut pitää tosiaankin katsoa miten se tässä vielä kehittyy ja keväällä sit vasta ostan rattaat jos ostetaan uudet.

Meillä on myös nyt jokapäiväisessä käytössä bugaboon beet+ rattaat ja niitä mä rakastan ylikaiken, mutta metsässä niiden kaa alkaa mennä hermot.
 
Ääk! Oispa ihana ostella jo kaikenmaailman rattaita :Heartpink Mutta ehkä vähän myöhemmin. Kesälomareissulla ostettiin miehen kanssa positiivisella asenteella yksi söpö potkupuku vaikkei mitään testejä oltukaan vielä tehty. Mitään muuta ei sitten olekaan. Sen oon päättänyt, että ekoiksi kuukausiksi tilaisin sen vaavi-sängyn vauvan ensisängyksi ja sitten vasta ostettais pinnasänky. Vaunuista en sitten ymmärräkään hölkäsen pöläystä. Pitäis olla kompaktit, että mahtuu julkisiin liikennevälineisiin ja pieneen hissiin, sopia lenkkimaastoihin ja olla mustat.
 
Kävin h&m:llä hypistelemässä söpöä pörröistä nallehaalaria. Sellainen nyt vielä huhtikuussa varmaan on tarpeenkin. Nyt olen ajatellut ostaa enemmän niitä ihan 50cm vaatteitakin. Esikoinen oli ihan keskikokoinen vauva ja niitä pieniä sai käydä ostamassa lisää kun hän ihan hukkui 56cm vaatteisiin joita olin ostanut eniten. Siinä vaiheessa oli tylsä raahautua kauppaan ja haalia sieltä mitä saatavilla oli. (Eli valita niistä muutamasta mitä jäljellä oli..) Muutenkin tuntuu että vauvanvaatteista ne pienimmät koot on aina loppu. :/ Toki voi olla että nyt tuleekin sitten iha megavauva kun niitä vaatteita olisi eivätkä mahdu koskaan päälle. :D
 
.juulia, olin joskus töissä vaatekaupassa ja niitä pienimpiä kokoja tuli oikeesti sinne tosi vähä! Kyllä niitä täyttöinä sit tuli lisää, mut ei välttämättä saanu sillo ku joku ois tarvinnu. Ne nallehaalarit on ihania!! :Heartred
 
Mulla on esikoisen kerran käyttämä 50-56 vaaleensinivalkoraidallinen ihanan pehmeä nallepuku, menisköhän se tytöllekin :D On niin ihana!
 
Mulle kaikki hoki, että elä osta niitä pieniä kokoja kun menee niin vähän aikaa. Esikoinen käytti 56 vielä 2kk iässä, kun oli niin laiha! Pieniä kokoja tällekin ostan vähän lisää :)
 
Santra meillä sama, ekat 3kk meni 50-56 vaatteet :D Piti sit käyttää isompaakin kun en nii ollut haalinu niitä pienempiä, onneks oli kesä ni poika oli kotona aina alasti kääryleessä ni tarvinnu pähkäillä vaatteita :)
 
Meillä tuo oli vielä ihan mahdoton puklaamaan, koko ajan sai olla pesemässä vaatteita :sad001 tietenkin vielä talvella :/
 
Meillä on hankittuna laatikollinen (onneksi pieni :oops: ) vauvanvaatteita. Olen lääkinnyt niillä vauvakuumetta jo pidemmän aikaa... Toivotaan, että niille tulee nyt sitten käyttäjä! Yhden pikkuisen lelunkin jo ostin ulkomaan reissulla, vaikka vauvasta ei ollut silloin vielä mitään tietoa. Voi olla, että meidän mukula hukkuu vaatteisiin ensimmäisinä kuukausina, jos tämä hamstraus ei pikkuhiljaa vaimene... :laughing002
 
Hannamn, niin vähän epäilinkin että niitä varmaan tulee ihan 1-2 kpl, kun niitä varmaan ostetaan vähemmän juuri siksi että "kun ne eivät sitten mene kauan" jne. Olen tässä nyt koko aamupäivän pohtinut että pitäisikö mennä hakemaan se haalari vielä kun sen saisi. Yksi niitä valkoisia oli jäljellä. :)

Santra87, samaa minullekin hoettiin ja vaikka tyttö ei ollutkaan mitenkään minipieni, vaan 51cm ja 3,5 kg, niin jopa ne 50cm koot olivat vähän väljiä ja 56 koon haalariin kotiin tuodessa ihan hukkui kokonaan piiloon. On se helpompi sellaista hentoista pikkuista pukeakin kun vaatteet eivät ole ihan valtavia. :)
 
Ite tuntuu, että on ihan pyörällä päästään kaikesta, kun esikko tulossa... Just tässä pähkäilin, että paljonkohan niitä vaatteita alkuun (eli just niitä pienimpiä) sitten oikeen tarttee...? Siis silleen, että ei loppuis kesken, mutta ei myöskään jäis hirveetä vaatevuorta käyttämättä... Sitten lisäksi mietin, että jos LA on keväällä ja koko ajan mennään kesää kohti, niin ei varmaan kannata hankkia vastasyntyneelle pienessä koossa olevaa toppapukua...? Vai mitä olette mieltä? Kun onhan näitä vanupukuja, pörröpukuja sun muita ja sitten jos alle laittais kerroksia, niin pärjäisköhän...? Kun varmaan syksyllä kyseinen puku ois jo pieni, ja eikö siinä vasta syntyneellä ole joku aika (2 viikkoa?), ennen kuin saa edes ulkoilla... Ja kun sairaalasta kotiutuu, niin meillä ainakin on koti kilometrin etäisyydellä, että ei kyllä siinäkään ehdi kauaa autossa ja ulkosalla olla...
 
Mä mietin myös tota toppapuvun ostamista, että onkohan tarpeellinen..? Eikö äitiyspakkauksessa tuu joku toppapuku tai -pussi, niin jos sillä pärjäis sit, jos tuntuu kovin kylmä olevan vielä sillon huhtikuussa..?
 
Turvakaukaloon voi hommata kans lämpöpussin ja äp pakkauksen makuupussia lämpimämmän pussin kun hommaa ni pärjää ohuemmillakin vaatteilla :) Esim talvella meillä nukutaan päikkärit toppapussissa ja pojalla päällä vaan merinovillapuku ja silti oli vähän hikinen päästä ja selästä. Kirppiksillä paljon myös minipukuja halvalla. :)
 
Mä aattelin, että toppapuvun ostaa sitten jos on tarve (ts kylmä talvi jatkuu pitkälle) - mutta kevytvanu /teddypuku on ihan aiheellinen keväällä. Ja jos sitten on joku kylmä aamu, niin aina voi laittaa äp. makuupussiin tms.
 
Takaisin
Top