Hankintoja vauvalle.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meil on emmaljunga cerox 2.0 ja oon tykänny, heittoaisa on näppärä ja mukavat työntää. Ei tosin ole city crossit mut hyvin samanlaiset :) ja manducasta vain hyvä sanottavaa, koiran pissatukset onnistui repun kanssa oikein oivallisesti ja tulee varmasti vielä enemmän käyttöä tämän toisen kanssa :)

Meillä tula, passaa mulle paremmin ku manduca ku oon nii lyhyt. Meillon se vauvatukiki siihe, se tarvii tulaan erikseen ku manducassa se on integroituna. Mää oon siis tulan kannalla, siinon niin kivoja kuosejaki. Ainoo ongelma vaan on et se on lainassa mun veljenvaimolta ja hänki saa heinäkuussa vauvan, luulen et hän kantaa aluksi liinassa. Ja sit se et jos ostetaan se niiltä nii se vauvatuki on mistä tulee tappelu. Täytyyki muistaa neuvotella heidän kans asiasta :)

Meillä on manduca, ja olin siihen tyytyväinen. Eniten käyttöä oli noin 3 kk- 10 kk iässä. Sillä hoitui kaupunkireissut ja koiralenkit.

Kiitos tähänastisista kommenteista. Ootteko muuten Tulaa/Manducaa heti vastasyntyneellä käyttäneet, vai ootelleet sopivampaa kehitysvaihetta istuma-asentoa ajatellen?

Mulla tänään vimonen päivä töissä (määräaikaisuus päättyy, eivätkä ylläri uusineet sopimusta, jotta pääsivät musta kätevästi eroon ennen ä-lomaa, et kiitosta vaan kuluneista vuosista! :mad:) ja sain siten läksiäislahjana tänään vaaville ekat hankinnat työkavereiden ja muutaman asiakkaan toimesta :) Tuli heti sellanen olo, että jaa, kait se pitää itekkin nyt ryhdistäytyä kun muutkin ostavat jo meille kamaa. En tiiä miksi tuntuu niin vaikeelta ruveta vähitellen keräilemään tarpeellisia. Ehkä siksi, että eka tulossa ja on ihan pihalla siitä mitä pitäis/kannattais hankkia.

Mutta joo taisin päästä meistä ekana nyt sitten niinkun "lomailun" makuun. Meidän alalla kukaan ei palkkaa mua enää 2 kk ajaks, joten melko virallisesti läks tänään hanskat tiskiin :excited001

Mä oon käyttänyt Manducaa muutaman viikon ikäisellä. Vastasyntynyt tuntui niin vielä "hempulalta" et odotin et oli hiukan jämäkämpi.. Mut siis ihan pienestä asti kannoin. Meillä se jäi aika vähäiselle käytölle, mut saattaa olla et tää seuraava on enemmän repussa mukana kun vanhemman menossa täytyy pysyä mukana ;)

Meiän tyttö oli 2,5kg syntyessään niin mä en saanut sitä hyvin manducaan, olisin käyttänyt jo sillon jos oisin hyvin siihen saanut, meillä liina toimi sillon paremmin

Rahoista on ollut täällä puhe, niin meillä on miehen kanssa yhteiset rahat, tosin molemmilla tulot tulee omille tileille. Isommat menot (lainat, vakuutukset, päivähoito) on jaettu ja sovittu kumpi maksaa näin pääsääntöisesti, mutta tilanteesta riippuen voi toinenkin maksaa. Kumman tilillä sattuu rahaa olemaan. :) Aluksi mies maksoi kaikki isommat hankinnat koska hänellä oli niin paljon isommat tulot. Nykyään tuloerot tasottuneet ja minäkin osallistun enemmän. Minä siirrän omasta palkasta aina vähän säästöön, mutta yhteisiä säästöjä nekin on.

Viime viikolla tuli tilattua vaunut! Ensimmäinen isompi hankinta :) Enää puuttuu turvakaukalo isoimpana ja sitten vaan vaatetta ja muuta pientä. Tällaset vaunut tuli meille http://www.ozbaby.fi/tuote/brio-smile-yhdistelmävaunun-rattaat-2014/36609/ ja sininen kova vaunukoppa myös! Ei tiedetä kumpi on tulossa, mutta kyllähän nuo siniset minusta tytöllekin menee. Halusin kesää vasten mahdollisimman vaaleat vaunut mutten valkoisia kuitenkaan :)

Meillä kans omat tilit, lainaa maksetaan yhtäpaljon, mutta laskut ja menot aina tarpeen mukaan. säästetään yhteiselle tilille, mistä sitten hankitaan isompaa, rakennustarviketta jne. Ei lasketa keneltä menee ja miten paljon, kaikki yleensä kuitenkin menee:grin.. jos toisella tili tiukilla siirtää toinen rahaa sinne. Kyllä ne rahat yhteisenä näkee-vaikka siellä eri tileillä asuvatkin. Isommista omista menoista keskustellaan, niin että toinenkin saa sitten vuorostaan..eikä aina kyse summista vaan 'hyvästä mielestä'..

Meillä oli Manduca ihan vaavista käytössä ja silloin pikkuvauva-aikana tuli eniten käytettyäkin.

Annaevelina85: - Olen haaveillut noista samoista Brio Smile-vaunuista, jotka olet tilannut. Itseä vielä hiukan vaan mietityttää se, kun niissä on ne pienet etupyörät. Toisaalta siis haluan juuri tuollaiset niin kulkee kätevästi bussissa ja kaupungilla, ja saa sen brion turvakaukalon liitettyä noihin kätevästi esim. kauppareissulla. Mutta mietin että pystyykö noilla esim. pururadalla kulkemaan ja talvella, ei taida niissä paljoo mitään jousituksiakaan olla. Olitko ajatellut käyttää noita ympäri vuoden vai vain kaupungissa? Olen koittanut talvikeleillä kattella kulkeeko joku muu noiden vaunujen kanssa, mutta ei ole paljoo lunta riittäny.

Meille kotiutui tänään ferrarinpunaiset Brio Happy vaunut :) Tekee vaan koko ajan mieli hyssytellä niitä :) Taas asteen verran konkretisoi tätä odotusta tuollaiset isommat hankinnat.

Meillekin hommattiin tänään Brion viime vuoden mallina suht edullisesti lilat Happyt, et paree ois ny tyttölupauksen pitää kutinsa tai poika ajelee tyylikkäästi lilassa :grin Hankintatili tuli siis nyt samalla viralllisesti korkattua :)

Täällä myös eilen oltu vaunuostoksilla ja myös Brion Happyt lähti mukaan ei pitänyt kuin mennä katsomaan mutta oli sen verran kova tarjous ja parisataa säästettiin niin pakkohan ne oli ottaa ☺ ja todellakin mielessä pyörinyt tuo kuinka konretisoi taas odotusta tuollainen iso ja suht. Kallis ostos. Ai niin ja värinä siis tarjouksen mukaisesti harmaa joka sopii meille hyvin

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Mä olen nyt pessyt valmiiksi (siinä muun pyykin ohella) esikoisen vanhoja vauvan vaatteita. Kaikkia ei ole vielä edes käyty läpi mutta tajusin jo nyt, että ainakin kokoa 62 cm on aivan tarpeeksi. Ja tietysti ostin alestakin juuri 62 kokoa. :grin Me varmaan hukutaan noihin koon 62 cm vaatteisiin...

Kokoa 50 ei ole ollenkaan, kun ei ne esikoisellekaan mahtuneet ja kokoa 56 on myös tosi vähän. Pitänee niitä muutama hankkia, jos kirppareilta tulee vastaan...

Ostin tänään kirppikseltä 50cm lappuhaalarin, se on niiiiin pieni :Heartpink miksei voi olla jo kesä.... Nyt kun sais joskus aikaseks myllättyä esikoisen jäljiltä olevat pienet vaatteet (jotka 50-56cm mahtuu yhteen pieneen vaippalaatikkoon) tietäis mitä oikeesti tars hommata. Esikolla ei siis ihan hirveesti pröystäilty vaatteilla, jostain 70cm ylöspäin onkin hieman reilummin...

Olen laittanut kauheasti rahaa menemään! Pitäis melkein hävetä. Pieniä vaateita tuli ostettua melkoinen kasa, kun villiinnyin yhden verkkokaupan loppuunmyynnissä. Sieltä löytyi aivan ihania värikkäitä vaateita pojallekin, juuri kun olin vaipunut epätoivoon koluttuani Lindexit ja H&M:t ja todennut niitten valikoimat aika tylsiksi. Kirppariltakin löytyy ihanan pehmoisia ja siistejä potkupukuja. Vaunut odottavat jo tuossa.

Seuraavaksi turvakaukalo ja matkarattaat. Millaisia olette suunnitelleet?

Ajattelin jotain tämmöistä:
http://www.ozbaby.fi/tuote/matkarattaat-baby-jogger-city-mini-3/BJ11210/
tai
http://www.johnlewis.com/quinny-zapp-xtra2-pushchair-purple/p791255

Ja kaukaloksi...
http://kideblogi.fi/butimahumannotasandwich/2013/04/23/testissa-kiddy-evolution-pro/

En ole koskaan arvostanut tämmöistä shoppailumeininkiä! Mikä minua vaivaa!?

Ja kestovaippoja tekisi mieli ostella, vaikka en ole ollenkaan varma onko se ihan meidän juttu.

Miukkis tollanen kaukalohan ois huippu kun saa lepoasentoon sillon jos vauva joutuu oleman siinä muualla ku autossa! :) Ja jos sen vielä saa noihin rattaisiin kii :)

Pitäisiköhän munkin alkaa antaa itselleni lupa innostua ostamaan vauvalle jotain.
Vielä ei ole tullut hankittua mitään..
Sukulaisilta sain muutamat pienet vaatteet ja kävin omaa varastoa läpi, että mitä oli tullut säästettyä esikoisesta :)

Mä kans niin tykkäisin kokeilla tuota kestoilua... Jos jostain sais tooosi edullisesti tai ihan ilmaiseksi/ lainaa noita kestoja vois ruvetakkin :) tällä hetkellä kun on niin paljon muita taloudellisia menoja niin ei oo oikee mahdollisuutta ruveta noita kestoja hamstraamaan...

Meille tulossa BABY-SAFE plus SHR II kaukalo isofix telakalla ja matkiksiks Näillä näkymin Phil & Teds Verve:t

Kaveri on hankkimassa myös kaukaloa jonka saa makuuasentoon. Hän on katsellut tälläistä.

Stokke iZiSleep By Besafe Turvakaukalo
"Hyväksytty

ECE R44-04 mukaan, 0-13 kg.
Kiinnitetään autoon selkämenosuuntaan, auton omilla kolmipisteturvavyöillä tai Stokke Isofix-alustalla (myydään erikseen).

Kaikki jotka ovat joskus autoilleet nukkuvan vauvan kanssa tietävät että se voi olla hyvin kömpelöä. Nukkuvan vauvan siirtäminen vaunuista kaukaloon ja sitten takaisin kaukalosta vaunuihin voi tuntua mahdottoman hankalalta, etenkin kun joudut toistamaan kaiken käänteisessä"

Tässä linkki: http://www.vaunuaitta.fi/stokke-izisleep-besafe-turvakaukalo-p-1818.html

Muokattu viimeksi:
Takaisin