Hankintoja vauvalle.

Hei te jotka olette miettineet jo hankintoja jne niin minkälaisiin vaunuihin,matkarattaisiin, turva kaukaloon olette päätyneet? jos siis jollakin jo olisi mielessä. Itselläni on jo melko kirkkaana mielessä.

Meille hankitaa varmaksi:Britax, Vauvasuoja & Makuukoppa, Baby Safe Sleeper ja koppaan sopivat matkarattaat :) ihan siksi päädyttii tälläiseen matkustus vaihtoehtoon, koska meillä sisältyy reissaamista autolla PALJON. Ja tuossa kopassa ei ole mitään aikarajaa siinä köllöttelyyn, kun taas perus kaukalossa se on aina se MAX 2 H. joidenkin mielestä tämä on täyttä "niuhotusta" mutta olkoon :)
upload_2013-11-21_11-53-36-jpeg.837

ja Emmaljungan yhdistelmävaunut niistä en vielä ole päässyt varmuuteen minkälaiset meille tulee. Täytyy päästä vähän kaupoille hypistelemään :)
 
tuplat tarttis varmaan hankkia, muuten kaikki tarpeellinen onkin jo esikoiselle hankittu :) paitsi tietysti vaatteet, niitä tarvii vähän kierrättää :wink
 
Muuten voisin itsekin innostua tuosta Sleeper mallista, mutta ne on sen verran hintavia ja budjetti ei kestä jos ja kun pitää sitten ostaa vielä toinen kaukalo. Käyttöikä jää niin lyhyeksi varsinkin jos vauva onkin nopeeta kasvavaa sorttia ja painaa jo 6 kk iässä 10 kg, mikä on se painoraja.

Mä en tiedä vielä yhtään tuota meidän liikkumiskuviota. Esikoisen kanssa lenkkeiltiin paljon vauva-aikana, mutta miten ihmeessä me nyt liikutaan?? Esikoinen viihtyy vieläkin hyvin rattaissa, mutta tuplat tuntuisi melko turhalta kun esikoinen on vauvan syntyessä jo 3v 4 kk. Toisaalta en usko, että jaksaa (=kyllästyy...) pitkiä lenkkejä seisoa seisomalaudallakaan...
 
Satsuma: se on ihan totta et käyttö ikä voi jäädä todella lyhyeksikin :/ ja sit se että tuo vie 2 paikan takapenkiltä ja kiinnitys on hankalampi :/ chicco valmistaa kans tollasia netistä ei löydy niitä juurikaan, mutta esim ideaparkissa oli tarjouksella kaukolo+matkarattaat+ratasosa+kassi. Ja matkustuskopan lähtö hinta oli huomattavasti halvempi joku reilu 100 e se tais olla mut toi koko setti oli 349€ -50% normaali hinta 699€. Itse olisin ostanut, mutta halusin vielä käydä muissakin liikkeissä ja kartottaa valikoimaa :) ensikertalainen kun olen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meiltä saattaa joku saada gesslein f6 yhdistelmät parisataa halvemmalla ku uutena ja alle vuoden (tällä hetkellä 8kk) käytettynä. Meillä on toisetkin rattaat ja toisista luovutaan, vielä ei oo varmaa kummista. Kun tuplat joudutaan ostamaan. Jos jotaki kiinnostaa nii huikatkaa, nää voi tässä puolen vuoden aikana kulkeutuu minne puolen suomee vaan.
 
Meillä kans Gessleinit nyt ja ollaan tykätty tosi paljon, Nyt kuitenkin sit vaihto tupliin, varmaan Phil&tedsit hankinnassa... Brion kaukalo jo löytyykin, muuten oli tosi hyvä, mutta poika siirtyi kyllä jo 7 kk (74 cm) turvaistuimeen. Mutta toki nyt istuimena selkämenosuuntaan Besafe, jota voisi käyttää jo vastasyntyneestäkin. Muuten ei mitään isompia tarvii hommata, varmaan jotain vaatteita tulee ostettua ja ehkä muutama vaippa lisää (ollaan esikon kanssa täyskestoiltu synnäriltä saakka ja samaan ajateltiin jatkaa tosikonkin kanssa).
 
mä en jotenkin viä ees osaa aatella mitään tämmösiä :eek: ei taida olla pää ihan mukana tässä hommassa sitten viä...varmaan sitä jossain rakenneultran jälkeen,jos sinne asti pääsee,alkaa asiaa vasta aatella...tai jouluna.en kyllä ala mitään,jos meiän kaikki joululahjat liittyy si vaan vauvaan :p:grin
 
Mä luulen kans, että osaan / mulla on mielenkiintoa ottaa osaa tähän keskusteluun vasta ensi keväänä. :-D Ei oo vielä vauvanvaatteita tai mitään enkä vielä uskalla edes hankkia.

Itellehän mä tosin olen hankkinut jo kaikenlaista, mm. äitiyspaitoja ja housuja, bola-korun (hetken mielijohteesta...) ja tänään tilasin dopplerin. Tuskin tarvitsen / käytän mitään noista vielä moniin viikkoihin, mutta olen joskus vähän hätäinen.
 
Määkään en osaa vielä aatella, että mitkä vaunut tai kaukalo ois hyvä vauvalle.. Ja toivon, että saahaan sukulaisilta tai kavereilta käytettynä sitte paljo tavaraa :D Pinnasänky löytyy jo, meikäläisen oma nimittäin. Tai en oo varma hajottiko porukat sen kauan sitte, ku meijän koira tarvi sitä ennen sen kuolemaa. Jos ne hajotti sen, nii sitte otetaan miehen oma pinnari :D
Ja tuosta dopplerista, piti sitte itekki tilata se eilen ja nyt jo näyttäis olevan Oulussa. Jospa se tulis tänään lähemmäs tai viimestään maanantaina. :)
 
Meilläkään ei varmaan ole suurta tarvetta ostaa mitään uutta, ellei sieltä sitten tule poika tällä kertaa. Silloin pitäis varmaan ostaa vähän lisää vaatteita jos ei vaikka mekot ja pinkit paidat kelpaakaan. En tiedä miksi kaikki aina antaa nimenomaan punaisia vaatteita tyttövauvoille lahjaksi, tosi epäkäytännöllistä... Ehkä nuo tuplat on mietinnän alla, olin jo ajatellut etten sellaisia osta kun tyttö tulee kuitenkin jo olemaan 2,5 silloin kun vauva syntyy mut jotenkin asia jäi kuitenkin tuonne takaraivoon kummittelemaan. Tällaista se elämä on kun on ainainen jahkailija. Minkälaisille ikäeroille te muut olette ostamassa tuplia?? Tällä hetkellä tyttö ainakin kävelee mielellään, mutta ei varmaan jaksa pitkiä lenkkejä koiran kanssa ja vähän huolestuttaa myös tuo helsinkiin meneminen että miten hän silloin suostuu olemaan karkaamatta :)

Niin ja kizuko se oli kun oli miettimässä Emmaljungien ostoa? Ainakaan en itse suosittele cerox-vaunuja koska ne painaa käytössä kuin synti. Ihan vauvana toimi tosi hyvin ja kulkee missä vaan, mut heti kun lapsen paino vähän kasvaa niin tulee tuskan hiki päälle kun niitä työntää ylämäessä. Tai ainakin itsestä ne tuntu todella painavilta. Aika nopeasti ne sitten myytiin ja ostettiin tilalle kevyemmät rattaat, mitkä ei tietenkään ihan vauvalle sovi ellei selkänojaa saa täysin alas. Mutta siis vaan sellainen vinkki kaikille jotka nyt on vaunuja ostamassa niin kannattaa myös katsoa sitä painoa, koska tulee eteen se aika että lapsi painaa sen 10+ kiloa ja silloin on ihan kiva jos on kevyet vaunut :)

Ja tuo britaxin baby safe sleeper vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta meillä ainakin kävi aina niin ettei tyttö suostunut olemaan tuntia pidempään missään ilman itkua. Ei vaunukopassa eikä turvaistuimessa. Kun tehtiin pidempiä automatkoja niin pysähdyttiin aina tunnin/parin tunnin välein ja sai sitten vauva syödä samalla. Tällä tavalla päästiin ajelemaan Euroopan läpi, eli ei se ole mitenkään hankalaa vaikka joutuisikin ajelemaan pidempiä matkoja!
 
Niin ja kizuko se oli kun oli miettimässä Emmaljungien ostoa? Ainakaan en itse suosittele cerox-vaunuja koska ne painaa käytössä kuin synti. Ihan vauvana toimi tosi hyvin ja kulkee missä vaan, mut heti kun lapsen paino vähän kasvaa niin tulee tuskan hiki päälle kun niitä työntää ylämäessä. Tai ainakin itsestä ne tuntu todella painavilta. Aika nopeasti ne sitten myytiin ja ostettiin tilalle kevyemmät rattaat, mitkä ei tietenkään ihan vauvalle sovi ellei selkänojaa saa täysin alas. Mutta siis vaan sellainen vinkki kaikille jotka nyt on vaunuja ostamassa niin kannattaa myös katsoa sitä painoa, koska tulee eteen se aika että lapsi painaa sen 10+ kiloa ja silloin on ihan kiva jos on kevyet vaunut :)

Hassua, musta noi Ceroxit on ollut ihan huiput lenkkivaunut, eikä ollenkaan liian painavat. :grin
 
ehkä se sitten vaan riippuu työntäjästä ja habasta :) Varmaan myös maastosta. Meillä kuitenkin on käynyt parin vuoden aikana monet (liian monet) eri vaunut ja nuo ceroxit oli kyllä painavan tuntuiset. Etenkin sen eron huomaa jos kävelee asfaltilla, hiekkatiellä ei niinkään koska siellä nuo isot renkaat taas muuten toimii todella hyvin. Mut henk. kohtaisesti sanoisin että ne Emmaljungat jossa se istuin on korkeammalla maasta katsottuna on kevyemmät kuin mitä nuo matalat ceroxit. Mutta ehkä meillä sitten vaan oli maanantaikappaleet käytössä!
 
Hei darkminttu! Meillä saattais noi kiinnostaa! Ton tyyppisiä oon miettiny käyttöön, mut vielä tietty saat ootella varmistusta et onhan tääl kaikki ok! Niin ja väri tietysti kiinnostaa :)

Me ei olla hankittu vielä yhtään mitään kun saadaan niin paljon kavereilta ja miehen siskolta et oikeastaan hankintalistalla on vaan pinnasänky, rattaat, sitteri, turvakaukalo ja hoitopöytä... :) Miehen sisko oliki eka uutisista kuultuaan et jee saa varaston tyhjäksi :D
 
Miiuski ja herne: juu emmaljungat kiikkarissa on, mutta vielä sen tarkempia malli vaatimuksia ei vielä ole. Täytyy päästä kauppoihin hypistelemään :) hieman nuo teutonian vaunutkin kiinnostas :)

Niin on täälläkin noita bodyja, pöksyjä hankittu tuli h&mltä tilattua kans kaks semmosta söpöä asustetta + 3kpl settti lyhythihasia bodyja ja ihtelle vähä mamma pikkareita ja yöpuku :) tänää ostin myös kirpparilta reiman kevythaalari kokoa 50 cm mut on toosi reilu et menee kyl pitempää. Ja noi jalat saa sillee muokattuu et tulee yhtenäinen jalkatila :) jos kukaa ymmärsi? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miuski ja herne: piti tuohon tyttö/poika vaate asiaan kans kirjotella et ihmettelen itsekkin sitä miks tytölle tai pojalle ostetaa/ tuodaa poika/tyttö vaatetta? Itse olen ostanut kaikki vaaatteet ja tulen jatkossa ostamaan sellaisia jotka sopivat kummallekin. Se on ihan eri asia kun laps kasvaa ja osaa itse sanoa mitä vaatetta haluaa tai mistä pitää :)
 
Mä ajattelin hankkii nyt raskaus aikana autoon turvavyön alentimen.Viime kuun alussa lähdettiin koko perheen kera kauppaan ja auto tuli kolmion takaa täysillä kylkeen :sad001 Ikinä ei tiiä mitä käy joten aattelin ihan tulevan pikkusen turvallisuuden takii semmosen vyön alentajan ostaa,ettei vyö paina mahaa jos jotain käy :/
 
Mä oon jo suunnitellut ostavani tulokkaalle kaikkea ja ostaisinkin mut hirveän vaikea löytää neutraaleja vaatteita. Vielä kun ei tiedä et kumpi sieltä tulee. Tosin hypistelen joka paikassa tyttöjen vaatteita :D

Vaunujakin ollaan miehen kanssa käyty katsomassa ja tutkimassa. Näillä näkymin päädytään Brion Happy -vaunuihin kovalla kantokopalla ja violettina. Sen huomasin myös et aika tylsän värisiä vaunuja on tänä päivänä: mustaa, ruskeeta, tumman sinistä... Mä haluan niihin jotain väriä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top