Hankintoja vauvalle.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, en tehnyt nostoa, koska en kuvitellut, että vuoden 2012 (ihan normaalia) palkkaani ei otettaisikaan kokonaisuudessaan huomioon :sad001 Ja koska yritys on aloitettu vasta viime kesänä, ei YELiä ollut muutoinkaan tolkkua (eli varaa) nostaa isommaksi.

Meille on nyt tulossa vauvalle hianot vaunut ja olen ihan täpinöissäni! Löysin siistit käytetyt just sellaiset kun haaveksin ja saan ne tänne perähikiälle vieläpä ihan helposti!

Mites teillä miehet osallistuu perheen menoihin, kun meillä mammoillahan nyt tulot pienenee vauvaprojektien vuoksi? Me tosin maksetaan ehkä vähän erikoisen tarkkaan kaikki tasan puoliksi...

Miukkis: meillä ollut aina "omat" rahat. Hankinnatkin tullaan tekemään puoliksi. Tämä on molempien tahto, vaikka minä olen aina ollut se pieni tuloisempi. Asuntolainakin meillä puoliksi molemmilla täysin omat lainat jne. :) en osaisi muulla tavoin näitä asioita hoitaakkaan, tulis jotenkin huono-omatunto tjtn.. Tää on meille vaan ollut aina vaan se luonnollisin vaihtoehto. Kaikki laskut, ostokset ja hankinnat mitä ollaan ikinä tehty on jaettu kulut tasan.

meillä taas on ollu alusta asti ihan kommuunitalous sillonkin kun ei viä varsinaisesti seurusteltu;makseltiin miten millonkin :grin

mulla ei oo ollu hankittuna oikeen mitään viä,muutama hassu vaate; ja ny on si yhtäkkiä!löysin tän seudun fb-kirppikseltä niin hyvän vaunudiilin ettei sitä oikeen voinu missata;yks nainen myi käyttämättömiä näitä http://www.huvikumpu.fi/Z-Line-Rodeo-lastenvaunu 250e hinnalla.saatiin niiltä myös gracon turvaistuin kympillä siihen kylkeen :) maanantaina mennään kattoon pinnasänkyä.
si alkaskin yhtäkkiä oleen kaikki olennaisimmat kasassa :eek::grin vaatetta saan parhaan ystäväni kautta varmaan enemmän kun ehin käyttään.toki jos jotain sitteriä tms miettis si viä...kahtotaan. :) kyllä noi vaunut tua eteisessä kummasti konkretisoi tätä odotusta!

Kizu onpa kiva kuulla että muillakin on tämmöinen jako raha-asioissa. Me ollaan nimittäin tällä seudulla ihan outoja tässä asiassa. Kämpät ja auto on myös maksettu puoliksi, yleensä täällä miehet elättää perhettä. Meillä on yhteinen tili, jonne molemmat laittaa saman summan kuukausittain ja sieltä maksetaan ruuat, kotihommat ja lapsille tavaraa. Molemmilla on kortti tiliin.Tosin lapsilisä tulee mulle, ja maksan sillä vaateostoksia tytölle, mutta sekin on tarkoitus laittaa tulemaanyhteiselle tilille myöhemmin. Meillä tämä toimii tosi hyvin. Kumpikin saa käyttää omiin juttuihinsa omia rahojaan eikä niistä tarvitse neuvotella.

Nyt olen miettinyt, että jos tasattaisiin äitiysloman aiheuttamaa tappiota mulle niin, että laittaisin vähemmän yhteiselle tilille siltä ajalta kun tulot laskee.

Hyvä mäihä sulla Heidi vaunujen kans :). Mulle tulee jotenkin hyvä mieli, kun ei tartte ostaa liikkeestä tuliterää tavaraa, kun voi sitten kuvitella olevansa ees pikkusen ekologinen ;). Katson näissä ostoksissa aina tori.fi sun muut ensin, ennen kun alan ostamaan uutta. Kaikkea ei tieten aina löydy mitä tarvis, mutta esim. pinnasänkyäkihän tässä on hyvin aikaa kyttäillä.

Minä oottelen jo kuin kuuta nousevaa, että koska uusi pakkaus julkistetaan :) Ehdottomasti haluan äitiyspakkauksen, kun löytyy vuosien 2012 ja 2013 pakkauksetkin, niin pakkohan se on tuo uusinkin sitten saada :)

Me mentiin tällä viikolla katsomaan vaunuja, kun oltiin kuultu ultrasta hyviä uutisia. Tarkoitushan oli siis mennä katsomaan vaan, mutta juuri ne vaunut mitä olin katsellut olivat nyt sitten melkein 200e halvemmat kuin ovh. Eli seuraavana päivänä meille sitten kotiutuivat Brion happy yhdistelmät violettina:) Saatiin kyllä mahtavaa palvelua babystylessä, myyjä teki kunnon alkukartoituksen mitkä on meidän tarpeet vaunujen suhteen ja alkoi esittelemään juuri meille sopivia. Briot tuntuivat parhailta meidän käsissä toki meidän vaunut pitää olla isoilla pyörillä, jotka soveltuvat monenlaiseen maastoon. Eli ns. "kaupunkivaunut" ei tullut meille kysymykseen. Ollaankin mietitty Britaxin matkarattaita ja niihin turvakaukaloa kaupunkikäyttöön, onko kellään kokemuksia näistä rattaista, niitäkin näyttäisi olevan tarjolla montaa eri mallia eri hintaluokissa?

Ilo13, me ollaan myös hankkimassa Brion happy vaunuja. Otitteko ne kantokassilla (kova/pehmeä) vai vaunukopalla? Me ajateltiin ottaa vaunukopalla, kun ei asuta kerrostalossa tms. missä pitäisi kantaa vauvaa vaunuihin. Ja erillisellä vaunukopalla ovat kuitenkin kevyemmät. Mutta puolensa on kyllä molemmissa vaihtoehdoissa, hankala päättää :)

Me otettiin kovalla kantokassilla, asutaan paritalossa että ei meidänkään tartte kannella, mutta en edes osannut ajatella tota koppavaihtoehtoa (en tiedä miksi). Eivät varmasti kevyemmmästä päästä noi vaunut olleet, vaikka kevyeltä tuntuvat kyllä työntäessä. Toki kova kantokassi on helppo nostaa sisälle vauva sisällään, kun kumminkin hetkellisesti vaunut tulevat olemaan ulkona terassilla. Noista saa todella kätevästi sen istuinosan irti/vaihettua suuntaa. Meillä on koira ja tulen varmasti hänen kanssa liikkumaan kelillä kuin kelillä ja tuolla metsäautoteillä ym. niin noi kyllä varmasti ovat hyvät siellä, oli meidän mielestä myös paras jousitus muihin verrattuna. Toivotaan, että kesälläkin olen edelleen tyytyväinen, väri on ainakin aivan ihana. Myyjä sanoi meille, että Brio nostaa hintoja 2014 malleihin.

Pää avattu - nytkö se ostohulluus iskee... :eek:

Tähän asti en oo oikein osannut kiinnostua mistään tarvikkeista, enkä etenkään vaatteista, mutta tänään tilasin luomupuuvillaisen unipussin*, bodyn ja paidan samaisesta materiaalista. Kun nyt kerran oli ale ekovaatemerkillä... :)

Silti päivän paras hankinta, olkoonkin ettei se ollut niinkään vauvalle, oli mahan tukivyö. Mahani ei ole mitenkään keskivertoa isompi, eli melko pieni vielä, mutta onnettomat hartialihakset on huutaneet apua ja aiheuttaneet jumalattoman päänsäryn jo kolmeksi päiväksi, joten annoin periksi. Ja hyvältä vaikuttaa jo nyt, hartiakipu on selvästi laantunut ja päänsärky lähtenyt (viidessä tunnissa).

* Enpä ollut aiemmin tiennyt, että sellaisiakin on, mutta vaikuttaa järkevältä ja kätevältäkin ajatukselta. (Tosin nyt ostamani on enemmän bodyn ja pussin sekoitus, kesäkäyttöön ja jalkopäästä auki, mutta kokeillaan ensin sillä, ja jos toimii, syksyksi sitten paksumpi jostain.)

Kyfi: saako udella minkä niminen ekotarvikeliike kyseessä?

Meille tulee vaunut uutena. Merkki emmaljunga. Tässä kuvaa rungosta.
ImageUploadedByVau Foorumi1391968650.444614.jpg

Ja kovalla kopalla eli siis ratasosa erikseen :)

Noi Mellin vaatteet on ihania!

Meillä on sekä yhteinen että omat tilit. Laitetaan suhteessa tuloihin rahaa yhteiselle tilille ja sieltä maksetaan asuntolaina, vastike, laskut, ruuat ja autoon liittyvät menot. Sit on omat tilit, jonka rahoilla molemmat tekevät mitä lystäävät. Nyt sit kun jään äittärille, niin laitan vielä vähempi rahaa. Toki kun poika jää tarhasta kotiin ja alkaa tulemaan toinen lapsilisä tilille, niin sinne kertyvä summa pysyy aikas samana.

Ja tuli muuten eilen petivaatteita pestessä mieleen, että jos ostaa Ikeasta vauvalle lakanoita, niin ostakaapi sieltä sitten myös täkki (ja myöhemmin tyyny), koska nehän on jotain ihan omaa mitoitustaan. Meillä yksi pussilakanasetti ja tyyny Ikeasta ja jäänyt melkeinpä käyttämättä, kun niin erikokoiset tuohon finlaysonin peittoon nähden ja tyyny taas on isompi kuin finlaysonin lakanoiden tyynyliina...

Meillä on yhteiset rahat, on ollut jo pitkään. Lähes koko yhdessä olon ajan, eli yli 10 vuotta. Ajatellaan tätä asiaa siltä kantilta, että mehän ollaan perhe, joten menot on täysin yhteiset. Eli siis on yhteiset pankkitilit, yhteiset lainat, yhteiset säästöt ja näillä mennään. :) Ikinä ei näin tarvitse tapella rahasta. Samoin kun ei tarvitse miettiä sitä, onko jommalla kummalla enemmän tai vähemmän rahaa käytössä. Alkutilanteessa mä sain pelkän opintotuen ja mies kävi töissä, nyt minä tienaan enemmän kuin mies, mutta mikään tällainen ei vaikuta kummankaan rahankäyttöön. Samoin mun hoitovapaan ajan mies on ainoa rahan hankkija, eikä siitäkään tarvitse välittää.

Ymmärrän, ettei tällainen sovi kaikille, mutta meillä toimii enkä voisi kuvitellakaan toisenlaista järjestelyä.

me siirretään yhteiselle ruokatilille tietty summa joka kk ja sieltä maksetaan perheen ruoka yms. Menot. Muuten on omat tilit ja maksetaan itse omat laskumme. :) toimii meillä ja nyt kun oon hoitovapaalla niin mies laittaa enemmän rahaa yhteiselle tilille kuin minä.

Käyttäjäkokemuksia kaivataan! Vaunuista Emmaljungan City Crossit ja Brion Happyt sekä
kantorepuista Manduca ja Tula. :anyone

Meillä on manduca ja ei voi kun kehua, ainoa huono on että meiän tyttö oli syntyessään niin pieni et oli miltein 6kk ennen kuin aloin kanstaa manducassa, en saanut sitä siihen hyvään asentoon, kannoin siis ekat kuukaudet trikoisella liinalla. Meil on manduca edelleen käytössä, nykysin vaan kannan selän puolella.

Meillä City Crossit, ja tyytyväinen oon ollu. Ostettiin käytettynä esikolle, on sillä citykopalla varustettu. Ja muita rattaita meillä ei oo ollu, hyvin oon nämä jaksanu nostaa takakonttiin. Ja nämä meidän siis vm 2006, suurinpiirtein. Varmasti uudemmissa jotain muutoksia, ja kenties vielä kevyemmätkin...

Takaisin