Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ No varmaan kuitenkin kuukausi-pari kk ennen laskettua aikaa olisi hyvä alkaa tavaroita ja vaatteita hankkimaan, eihän sitä tiedä kuinka paljon etuajassa syntyy niin kiva sitten suoraan synnäriltä lähteä shoppailemaan... :wink

Itekin vielä kierrän kaukaa kaikki vaatteet ym. (no okei, oon mä käynyt hipelöimässä jo :wink) etten vaan sortuisi ostamaan mitään, mutta ajateltiin seuraavan ultran jälkeen alkaa pikkuhiljaa katella kamoja valmiiksi. Mulla kauhukuvana on se, että joudunkin vuodelepoon loppuajaksi / vauva syntyy etuajassa ja kaikki tavarat ois hommaamatta. Mies-raukka sais niitä sitten käydä hakemassa ja kierrellä ettimässä yksinään kaikki tarpeellinen. Luotan kyllä mieheeni, ei siinä mitään, mutta haluan itsekin olla valitsemassa esikoiselleni tavaroita. Mutta vielä siis joutuu tuonne helmikuun puoliväliin odottaa, ennen kun saa mitään ostella. :)

Mua muuten Martuti ihmetyttää, että vaikka mennään samassa ajassa noissa Lilypien laskureissa, niin sulla on aina päivä vähemmän jäljellä kuin mulla. :p Mistähän lie johtuu. Ja huomenna alkaa jo 16. viikko! Uskomatonta :dance018

Katos Avea80, ihan totta muuten. Mistäköhän se johtuu? Ja niinpä, ekalla kolmanneksella aika tuntui matelevan, nyt se onkin jotenkin yhtäkkiä tuntunut menevän vauhdilla eteenpäin... Laskeskelin tässä, että vajaa 4kk vielä töitä ja sitten saa jäädä ensin kesälomalle ja sitten äippävapaalle :)

Mieheni entisellä naisystävällä kävi niin, että kun hän sai nyt vuosi sitten lapsen, niin lapsi syntyi puolitoista kuukautta etuajassa, ja sitä ennen vuodelepoa sairaalassa kesti kuukauden. Joten hankittuna ei juuri mitään ollut, ja tuli sitten kiirus netin kautta kaikkea katsella. Me hommattiin hänelle sairaalaan läppäri, itse hankkivat nettitikun, niin sai sitten asioita hoidetua. (Tämän exän kanssa miehelläni on siis 11- ja 13-vuotiaat tyttäret jotka meilläkin asustelevat).

Joten mä kyllä ajattelin, että ennen äitiyslomaa, sitten kun kesäloma alkaa, niin viimeistään voisi hankinnat tehdä.

Mun eka hankinta saapuu torstaina. Sain sen jo eilen, mutta unohdin ottaa mukaan. Imetystyyny. Nyt ajattelin, jos se tois jotain ehnkistä apua siihen niin muuten v*ttumaiseen touhuun, josta en pidä alkuunsakaan. Saan myös trikoisen kantoliinan, joku farkkutuntunen mulla on jo entuudestaan. Matkarattaista sorruin katsomaan ja jestas, kun löysin ihanat. Jos laitan koko äitiysavustusrahan vaunuihin ja 100e päälle saisin nuo pöllö-rattaat. Tuntuu vaan hölmöltä laittaa 250e johki rattaisiin. Pojanvaatteita tekis mieli tilata vähän, on mulla niin poikaolo. Mutta jos maaliskuulle nyt malttais odotella rakenneultraan asti..

Joo ehkä sitä ennen synnytystä olis hyvä hankkia jotain ;D Luultavasti uskaltaa ultran ja kaikkien muiden testien jälkeen alkaa ainakin jo miettimään mitä tarvii :)

Sain tänään tehdä tosissani töitä etten ostais lindexistä pieniä potkupukuja ja sukkia. :) onnistuin! Tänään vielä ilmestyi uusin ottobre jossa oli ihania kaavoja vauvalle, saatan vaikka joku hetki tehdäkin jo jotain odottamaan pientä :)

Tilasin nyt itselleni raskausajan napakorun, ei tarvitse sitten toivottavasti vallan luopua lävistyksestä kun masu kasvaa ja pingottuu.

Ja hetken mielijohteesta tilasin myös Angelsounds-kotidopplerin :oops: Vaikka en ollutkaan sellaista aikonut hankkia. Mutta mies yllytti :rolleyes:
On varmasti ihanaa saada aina tasaisin väliajoin kuunnella pikkuisen sydänääniä, mutta jos niitä ei kuulekaan, niin lietsooko vaan paniikkia... ja kohta pikkuisen liikkeetkin jo alkaa tuntemaan, kuukauden sisällä varmaan, niin en tiedä oliko turha hankinta... mutta tulipahan tilattua.

Mä alotin vauvan tavaroiden hankinnan heti sieltä isommasta päästä :D eli tilasin juuri yhdistelmävaunut + turvaistuimen :) kun oli tarjouksessa preeco.fi sivuilla. En tiiä oliko liian aikasta, mutta tulipahan nyt hankittua.

hoitopöytä ostettiin käytettynä, se seisoo autotallissa odottamassa, ja nyt eilen en voinut vastustaa H&M yöpukuja, kahden setti, toisessa ihana painatus "Me and my dad", ja kuvassa pieni ja iso krokotiili...ihana! mies ei oikein ymmärrä miksi nyt jo ostan jotain..mutta näin vain tapahtui..:grin Kai sitä nyt voi nauttia tästä raskaudesta ja tulevasta, vaikka ei puolessa välissä ollakaan vielä!? eikä vaan pelätä pahinta..

Meillä ei esikoisesta ole tallella oikein sen kummempia ja muutenkin kyllä melkein kaikki tulee hommattua uudestaan.
niin vaatteet, rattaat, kaukalo jne.... Ehdottomia ovat koliikkikeinu vaikka ei koliikkia olisikaan sekä Lenderin kehto. Myös hankinta listalle tullut kätkyt hälytin koska esikoisella oli pienenä vähän taipumusta unohtaa hengitellä joten tuntui että oma aika meni siihen tarkkailuun ym, eihän tuo mikään 100-varma ole mutta ehkä hieman rauhoittaa omaa mieltä!

Saako kätkythälyttimiä nykyään Suomesta jostain liikkeestä? Vai onko vain netistä tilattavissa?
En ole kyllä ajatellut, että välttämättä hankittaisiin, kunhan uteliaisuus heräsi... kun muistan siskoni jutelleen 6 vuotta sitten ettei olisi kovin helposti ollut ainakaan vielä silloin saatavilla Suomessa.

Hei te kaikki jotka olette jo äitejä: aiemmissa raskauksissa oletteko kokeilleet mahdollisiin selkä-, hartia- tai vatsakipuihin kotona sellaista lämmitettävää kauratyynyä? Olen pohtinut sellaisen hankkimista... ei ne maksa paljoa, n. 15€. Synnytyskivuissa kuulemma ihan hyvä selälle, mutta entäs jos muutenkin raskauden aikana on paikat hellänä, auttaako?

Muokattu viimeksi:
Muakin kiinnostaa toi kauratyyny, ja täytyy myöntää, että kätkyhälyttimestä en oo koskaan kuullutkaan. Tiedän yhden perheen, jossa lapsi kuoli vaunuihin nukkuessaan, joten tietysti tuokin asia mietityttää, mutta en tiennyt, että tommosia hälyttimiäkin on olemassa. Miten se käytännössä toimii?

Alkoi itseäkin kiinnostamaan tuo kätkythälytin nii googlailin ja ainakin raskauskeiju.fi ja lastentarvike.net ovat nettisivuja joista semmosen voi tilailla.. Hinnat pyöri siinä 120e ylöspäin :)
Ite oon jo kauheesti panikoinu etukäteen sitä kätkytkuolemaa, vaikka eihän sille välttämättä ole mitään tehtävissä.. Ja saattaahan se olla että semmoinen tulee tilattua, ihan vaan jo oman mielenterveyden kannalta :)

Sitten löysin omaan makuuni sopivan pinnasängyn! Etsin netistä kauan aikaa että " eikö muka oikeasti ole olemassa pinnasänkyä jossa olisin kiinnirakennettu hoitopöytä/taso" sitten semmoisen löysin, kallishan se on , mutta päätökseni olen tehnyt, tilaus kyllä vasta rakenneultran jälkeen, jos vaikka sukupuoli vilahtaisi!

Tässä kuitenkin linkki kyseisestä pinnasängystä, jos jotain kiinnostaa

http://www.satuhuone.com/index.php/shre_baby_fi/convertible-cot-to-bedroom-rosa.html :wink

Kaverilla syntyi keskosvauva ja sen hengitystä piti öisin tarkkailla, heillä oli tuo hälytin sängyssä. Muistaakseni se laite tarkkaili lapsen hengitystä ja alkoi pitämään hirveää ääntä jos hengitys lakkasi.

Ei ole tullut vielä mitään hankittua kotiin. Mutta kyllä meillä on jo pinnasänky, joka on mun työpaikalla varastossa. Sitten kun sen saa sieltä, niin sitä tuunataan ja fiksaillaan. On meinaan kärsinyt mökkielämää. :) Myös hoitopöytä on mun porukoilla, jossa mua ja mun sisaruksia on hoidettu. :)

Itsellä kauratyyny käytössä ilman raskauttakin ja oon käyttäny nyt raskauden aikanakin. Mulla toimii ihan hyvin, jotenkin se lämpö rentouttaa, mut en tiiä sit kaikkien kohalla..

Takaisin