Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

Mä(vaikkei mult kyl ees kysytty, vastaan silti! :D) käytän nimenomaan niskaseudulle ja auttaa jumitukseen. Koko eilinen meni kauratyynyä mikrotellessa ja kuumaa niskassa pitäen koska särki päätä niin julmetusti. Syynä kun nukahdin kippuraan sohvalle -> niska jumi.
 
Joo, niska/hartia-alueella ja myös masun päällä sekä selkä/pakara alueella, kun issias vaivaa tai selkä muuten kipeä.. issiakseen tosin taitaa kylmä toimia paremmin, mut oon niin herkkä palelemaan ettei tee mieli pitää kylmäpusseja missään.. :)
 
Mä olen käyttänyt kauratyynyä menkkojen aikaan alavatsalla. Ja olipahan se tyyny mulla mukana kun viimeksi mentiin synnärille. Meillä siis tunnin matka eikä kivut olleet mitenkään sietämättömät, tuntui normaalilta kivuliaalta menkkakivulta. Mulla oli ennen esikoista yks keskeytynyt keskenmeno joka piti lääkkeellisesti tyhjentää ja silloin sairaalassa sain kipuihin aluksi kauratyynyyn ja hommasin heti samanlaisen itselleni.

Toimii myös niska-hartia-alueella kun oon muutaman kerran koittanut.
 
Mähän täälläkin olen kovaan ääneen sanonut, että minä en osta vauvalle mitään, ennen kuin rakenneultrassa ollaan käyty ja tiedetään,että ötökällä varmasti kaikki kondiksessa. Noh miten kävikään?
Olen ostanut pari bodya ja muutamat puolipotkarit.Lastenhuoneeseen olen kylläkin osatnut sisutus tavaraa (kello, peitto, lamppu), koska sitä ollaan kovaa vauhtia remppaamassa uudelle asukille.Mitään kalusteita en ole kuitenkaan ostanut, että sen verran olen sanoissani pysynyt :D
Kummasti se mieli vaan heltyy,kun näkee vauvojen vaatteita! Muutaman viikon päästä olisi rakennultra ja samalla viikolla Me&I kutsut kaverilla. Josko sitten saisi jo tietää sukupuolen, niin osaisi vähän edes harkita, että uskaltaako ostaa vaaleanpunaista bodya vai otetaanko sininen. Tietty ne mitä nytkin ostin olivat neutraaleja värejä...
 
Pitääpä siis hankkia sellainen kauratyyny, jos kerta sillä on tyytyväisiä käyttäjiä :)

Mä ostin tänään H&M -liikkeestä alerekistä parit äitiyshameet kesäksi, maksoi 5€ kappale. Sellaiset missä on joustava resori rintojen kohdalla. Voi käyttää sitten myöhemminkin :)
 
Mitähän kaikkea sitä pitää hankkia?!? :D Mulla ei oo vielä ollut fiilistä, että pitäs alkaa hankkimaan kaikkea. Ehkä mä en vaan vielä tajua tai oon sitten niin onnesta sekaisin.
Imetystyyny varmaan olis aika kätevä.

Mekin aiotaan hankkia suurinosa tavaroista käytettynä.
 
Meilläkin on kauratyyny. Mä tykään paljon. Vaikka en niin tiedä sen tehosta, mutta on se ihanan lämmin. :) Mun sisko on tehnyt sen itse meille joululahjaksi. Eli helppo varmaan väsätä itsekin :)
Mulla turvottaa ihan kamalasti ja vatsassa on nyt ilmaa, enemmän kuin laki sallii!! Niin mä lämmitän tyynyn ja pidän vatsalla, se helpottaa turvotusta ja kipua, mitä ilma aiheuttaa. tosin jostain luin että sikiölle ei kuuma tee hyvää, mutta en mitään super pitkään ole tyynyä mahalla pitänyt.
 
Mä en ole juurikaan hankkinut itse mitään. Muutaman bodyn. Mutta ollaan saatu siskon perheiltä jo vaikka mitä varastoon. Kun halusivat tavarat tieltä pois :D On turvakaukaloa, citteriä, vaatetta, rintapumppua tms. :D
 
Mun tekis mieli ostaa raskaustyyny, linkkiä alla. Näin jossain tv-sarjassa hetki sitten tuollaisen ja oon miettiny malttaisko ostaa. Nyt käytössä kolme tyynyä; yksi jalkojen välissä, yksi mahan alla ja yksi pään alla. Mahan kasvaessa tarvitaan luultavasti vielä yksi selkää tukemaan. Onko kukaan hommannut tuollaista tyynyä? Tai ylipäätään kuullut koko tyynystä :)

http://lekmer.fi/lapset-ja-vauvat/r...vikkeet/ng-baby-raskaustyyny-valkoraidallinen
 
Mä yritän luultavasti käyttää imetystyynyä vastaavaan tarkoitukseen. Mietin, että jos - tai no, KUN - nukkumisesta tulee taas h*lv*ttiä, niin saatan jopa investoida uuteen imetystyynyyn, joka toimis tukena myös öisin.
 
Imetystyyny? Raskaustyyny? Mä oon NIIN ulalla mitä kaikkea mukavuuksia on edes tarjolla :oops:
 
Mulla on ollu tollanen doomoo buddy merkkinen imetystyyny 2 edellisen lapsen kanssa käytössä jo, älyttömän hyvä myös jo raskausaikana saa mahtavaa tukea koko kropalle ja on muutenkin kivan monikäyttöinen. Ja kuosejakin on mistä valita, hintava on, mutta jos haluaa takuulla hyvän imetystyynyn niin toi on ihan ehoton valinta. Mie en oo katunu tota hankintaa, paljo turhempaakin on tullu hankittua lapsukaisille... Hartiat ei tolla mallilla kipeydy ollenkaan lasta imetettäessä...

Tässä linkki kyseiseen tyynyyn:

https://www.vauvauva.fi/product/674/imetystyyny-doomoo-buddy
 
Mä ajattelin ennen ekaa raskautta, että imetystyyny on taatusti joku turhake enkä sellaista hankkinut. No, eipä mennyt kotona kuin pari päivää, kun hartiat jo huusivat hoosiannaa ja pää ei kunnolla enää kääntynyt eli pakko oli pistää saman tien imetystyyny tilaukseen. Mulla oli kyllä käytössä monta tavallista tyynyä, mutta en ikinä saanut niillä tuettua vauvaa niin tukevasti, että ei olisi tarvinnut tukea käsin - ja meidän vauva viihtyi kyllä niin hyvin tissillä, että ennen pitkää väkisinkin väsyi (jos ei sitten imettänyt makuullaan, mutta eipä sitä jaksanut jossain sängyllä yksinäänkään tuntikausia vauvan kanssa maata).
 
Ohhoh, no kyllä ne noista imetystyynyistä hintaakin näköjään osaa pyytää :eek:
 
Mistä liikkeistä/minkä merkkisiä hyviä äitiysvaatteita olette ostaneet? Lähinnä housujen hankinta olis pian ajankohtasta, eikä ole mitään hajua että millaiset kannattas hankkia!
 
Meillä on ollut käytössä Boppy-imetystyyny, linkkiä taasen alla. Käytössä oli jokainen päivä ja imetin vuoden verran.

Plussaa on tönkkö sisus jonka ansiosta vauva pysyi samassa asennossa imettäessä eli ei lähtenyt valumaan mihinkään niinkuin jossain halvemmissa rakeisissa tyynyissä. Sopii parhaiten kun imettää istuallaan. Kun lapsi kasvoi niin oli "kiipeilyleluna" ja tuki lasta istuessa.
Miinusta on kova hinta ja sen se sama tönkkö sisus ettei sitä saa mitenkään muotoiltua. Eli ei sovi tyynyksi sänkyyn tässä vaiheessa.

http://lekmer.fi/lapset-ja-vauvat/raskaus-ja-imetys/imetystyynyt/boppy-imetystyyny-woodsie
 
Miu88- mä olen ostanut kahdet äitiys housut. Molemmat H&M. Hintaa oli 39,90e. Tykkään ite slim- mallista, mutta saatavilla myös suoralla lahkeella. Itse olen tykännyt näistä.
Mamalicious- mallistossa on myös ihania äitiys housuja ja farkkuja. Suosittelen myös niitä. Olen menossa viikonloppuna kaverinkanssa ostoksille, niin meinaan jotain tuosta merkistä hankkia.
 
Miu88, mä olen kanssa ostanut H&M-liikkeestä mammafarkut. Punttimalleja oli erilaisia. On ollut käytössä jo yli kuukauden. On joustavat ja mukavat, mutta yllättävän hyvännäköiset jalassa! Ainoa miinus on se, että puntin pituudet oli kaikissa malleissa samat, eli mulle lyhyet. Jouduin siis ostamaan pillimalliset farkut, joita käytän saapikkaiden kanssa niin ettei lahkeen lyhyys näy.

Osaisiko joku vinkata, mistä saisi ostettua erikoispitkällä lahkeella olevia äitiyshousuja...?
Ne, mitä olen kokeillut, on sillä normaalipituudella, ja se on mulle siis n. 4-6 cm liian lyhyt.
Normaalit housut ostan aina pitempiä, eli kun normi lahkeen pituus on 82 cm niin mä tarvitsen 86cm.
Tuumamitoissa normaalisti on 32, mä tarvitsen vähintään 34 mutta mieluusti 36.
 
Äitiyshousujen osto on niin hanurista. Vaikka monella merkillä onkin äitiysmallisto, niin ei ole yhtään sanottua, että liikkeestä löytyy äitiysvaatteita. Samoin valikoima on yleensä huomattavasti suppeampi kuin netissä. Mun ongelma on päinvastainen kuin Martutilla eli lahkeet on mulle yleensä aina liian pitkät ja lisäksi jotkut slim fitit on multa ihan poissuljettuja. Tykkään leveälahkeisista housuista, koska mulla on paksut pohkeet ja useimmissa housuissa ei edes bootcut riitä eli nekin on mulle melkein pillit. Pitäis siis olla flared-lahkeet.

Aiemman raskauden aikaan ostin yhdet farkut, jotka on näemmä vieläkin suht hyvässä kunnossa. Taisin tilata ne Ellokselta, mutta kun en ihan varmaksi muista. Toiset juhlavammat housut ostin Bebesiltä ja käytin niitä sitten loppujen lopuksi kerran - maksoivat kuitenkin 80 €. Tässä raskaudessa pitää varmaan käyttää niitä enemmän... Nyt tekis kuitenkin mieli hommata uudet farkut ja katselin, että ainakin Espritillä on äitiyshousuja, joihin pääsee itse valitsemaan leveyden ja pituuden. Eivät vaan ole ihan ilmaisia (ylläri!).
 
Takaisin
Top