Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin kurkkimassa Espritin mallistoa. Sieltä tosiaan saisi pidemmällä lahkeella, 34 tuumaa. Mutta mun mielestä H&M farkut oli jotenkin paremman näköisiä... ja noissa Espritin farkuissa ei missään tule se resori kokonaan masun yli, kun taas H&M farkuissa tulee, mikä on musta kiva juttu. Ja oli aika arvokkaitakin... joten höh, en nyt tiedä sitten raasikisiko tilata ja kokeilla jotain mallia, vai menisikö nyt vaan näiden jo olemassa olevien farkkujen kanssa, vaikka ovatkin liian lyhyet...

H&M housuissa se masutuubi on tosi matala, puolenvälin jälkeen raskautta se jää navan kohdalle ja rullautuu ärsyttävästi alas. Joistakin omista housuista oon saksinut sen kokonaan pois.

Tulin vähän kuokkimaan tuolta huhti-/toukokuisista kun joku kyseli pitkälahkeisista mammafarkuista. Oon ite 180cm ja hoikka niin jouduin todella metsästään sopivia farkkuja. Stockalta löyty mamalicious merkkisiä äitiyshousuja tuumamitotuksella ja lahkeet oli musta tosi pitkiä! 34 pituset oli normaalia pidempiä ja riitti ainakin mun koiville. Noita mamaliciousin vaatteita saa myös ellokselta ja muistaakseni zalandolta. Suosittelen pitkäjalkasille lämpimästi!

Mä kävin ostamassa Mamalicious-merkkiset housut Kampin yläkerrasta Bebes-kaupasta, jossa oli paljon äitiysvaatteita. Oli alennusmyynnit niin noi mun housut tais maksaa 25e ja on mukavat! Masutuubi on niissä tosi korkea, menee koko mahan yli :) Alkuperänen hinta niissä vaatteissa on kyllä melko paljon.

Se vaan että jos nyt menee koko masun yli ni ei välttämättä mee lopussa enää. Miullaki toisen kolmanneksen alussa meni h&m farkkujen mahatuubi ylös asti ja nyt tulee navan ja rintalastan puoleen väliin ku viimeinen kolmannes on alkanut. Tippunee varmaan vielä. :) On miulla myös yhet farkut ilman tuubiosaa mut ne on vielä liian isot eikä oikee mitkään noista itse asiassa pysy perseestä ylhäällä.

Tota vähä mietinkin, että onko ne housut ilman tuubia sitten tosi matalat kun en matalavyötäröisistä muutenkaan välitä... Onneks sitten kun maha on isoimmillaan (kesällä) niin voi käyttää vaan mekkoja! :D

Eilen ostin h&m:ltä yhdet mamma chino-housut 15e, koska en halua kulkea joka paikassa collareissa, enkä enää änkeä itseäni ylitiukkoihin farkkuihin, joita on muutamat kaapissa. Sitten ostin kivan kissaeläin t-paidan mammaosastolta sekä yhden normipaidan. Mies tykkäsi chinoista ja kehui niiden olevan seksikkään mun päällä, uu. :)

Itse olen ostanu h&m:ltä yhdet äitiyshousut, muuten on ihan hyvät mutta lantiolta hieman löysät, eli roikkuu perseestä.. Se tuubi osuus ainakin noissa mun housuissa on ihan hurjan korkea, nousee ainakin tällä hetkellä vielä kokonaan mahan päälle, ja hyvä ettei rintoihinkin asti :grin Ja muutama äitiyspaita on kanssa h&m:ltä, käytän normaalisti M-kokoa niin ostin äitiyspaidan myös M:n ja voi että kun se on hurjan suuri, vaikka en kyllä kovin pieni itsekkään ole! :)

Sitten löysin kirpparilta uuden cragon vauvakeinun kaikilla hömpötyksillä ja halvalla (30e), en tiedä tuleeko kuitenkaan olemaan kovalla käytöllä, mutta ainakin mun pikkusisko (1,5v) viihtyi ihan vauvana erittäin hyvin sellaisessa.
Senhän näkee sitten kesällä, että kuinka käy :rolleyes:

Aika paljon on tullut ostettua neutraalin värisiä vauvanvaatteita, mutta viikko sitten tein päätöksen että seuraavat ja loput vaatteet ostetaan vasta rakenneultran jälkeen 13.2. Kunpa aika vaan menisi nopeammin..

Torista löysin itselleni käytettynä tällaisen raskausajan tukivyön:
http://www.bebelane.com/product/111/anita-babybelt---tukivyo-masulle

Toivottavasti tuli sopivan kokoinen hankittua...
Ja toivottavasti tuosta on sitten apua, ettei selkä kipeytyisi niin helposti!

Viikon päästä mennään mun siskon luo ihan kunnolla katsomaan, että mitä kaikkea sieltä saadaan, ja tuodaan tarvikkeet ja vaatteet jo kotiin. Sitten voi alkaa kunnolla suunnittelemaan, mitä kaikkea pitää vielä hankkia...

Te joilla on jo lapsia / kokemusta yhdistelmävaunuista; löydättekö mitään "vikoja" tai puutteita näistä http://www.ebay.co.uk/itm/EXCLUSIVE...Travel_Pushchairs_GL&var=&hash=item4ac612565e ? Itse kun en oikein osaa sillä silmällä katsoa että onko oikeasti käyttökelpoiset vai ei... mielestäni vaan todella nätit, mutta tällä tuurilla niistä tietysti puuttuis jotain oleellista jonka tajuaisin vasta kun on ostanut.

Mitä vaunuja oottte ajatellu tulokkaalle? Mä kävin miehen kanssa ozbabyssa kattelee ja semmoset ihan perusmustat Brion happyt yhdistelmät oli mieleen.. Toinen vaihtoehto olis Emmaljungat. Onko jollain kokemusta kyseisistä merkeistä? :)

Minä kattelen aika paljon ulkomailta vaunuja, kuten nyt nuo mitkä ylempänä linkitin. Pidän tuollaisesta klassisemmasta ja pelkistetystä mallista, jotenkin ne paksupyöräiset ja liian modernit on vaan rumia... toiset varteenotettavat olis nämä http://www.babytown.fi/vmchk/1754-tutek-turran-beige.html#.UuySAbSon0c vaikee valinta tulee kyl oleen, käytetytkin kävis mutta eipä tuollaisia nyt juuri käytettynä ole näkynyt... vaunuja ei meillä varmaan tule kauheasti käytettyä (ei mennä julkisilla tai raahata niitä kauppaan tms), pääasia että niiden kanssa pärjää vaan kävelylenkeillä.

Mulla on ollu brion hapyt heritage- kuosilla( ei enää saatavilla) ja oon ollu todella tyytyväinen niihin, 2 mukulaa oon niillä lykkiny ja eivät vielä ainakaan uudelle häpee, eli siis ei juurikaan käytön jälkiä ole tullut noihin. Joten omalta osaltani en voi kun suositella...

Mä kuolaan kanssa Emmaljungia, mutta ne on kyllä ihan törkeen kalliita, varmaan kallein merkki.

Me saadaan kohta 7 vuotta vanhat, kolmella lapsella olleet vaunut mun siskolta.
Merkkiä en tiedä, ei olla vanuja vielä haettu meille. Välttävät kotikäytössä.
On isot ja kevyet renkaat ja suht kevyt runko, helppo työnnellä täällä sora- ja hiekkateillä. Koppa on suht helposti irroitettava, säilytetään sitten runkoa tuossa terassilla ja koppaa sisällä. Kulahtaneet ja vanhat toki ovat, mutta ihan hyvin niitä tässä kotona käyttelee silloin kun käy kävelyllä tai nukuttaa vauvaa ulkona.

Sisko suositteli mieluummin panostamaan kunnon matkarattaisiin; ne on ne, jotka mukaan pakataan ja käytetään muualla kuin kotona, esim. ostoksilla tai kyläreissulla tms. Ajateltiin katsella jotain sellaisia, joihin saa aluksi turvaistuimen kiinnitettyä, ja myöhemmin sitten normi rattaisiin kuuluvat osat.

Me ei taas tarvittu matkarattaita ollenkaan :) Vaunuilla jos kaupungille lähdetään niin paikallisilla kuljetaan usein. Ja kylään mentäessäkään ei tarvittu koskaan. Ja meillä on sen verran pienet vaunut et mahtuu takakonttiin jos oli tarvis ottaa mukaan. Mut nää on näitä et tarpeita on niin monenlaisia äidistä ja asuinpaikasta riippuen :)

Mietin kanssa noita rattaita mihin sais turvaistuimen kiinnitettyä, oon kuullu paljon kehuja niistä :) Mut meiän perheessä niillä ei taida olla käyttöä, saishan niillä cittari/ostosreissuilla kätevästi vauvaa kuljetettua mutta mihis kaikki ruokatavarat/ostokset laitais? Sen istuimen saa sit kärreihin tai sit vauvan kannettua sylissä ostoskärryjen "vauvakaukaloon" vai mikä lie sen nimi on :D

Muokattu viimeksi:
Emmaljungat onkyl todella hintavii mut haluan panostaa vaunuihin. Mun siskolle ostettiin vuosi sitten Babytownista Fasterin yhdistelmät (vaunukoppa runko kantokaukalo ja ratasistuin kuuluivat hintaan). Vaunut olivat ulkonäöltä hienot ja edulliset,kääntyvillä etupyörillä.. Niitä paljon työntäneenä petyin laatuun. Vaunuissa on pieniä vikoja ja kääntyviä etupyöriä en itselle halua. Tahdotaan maksaa laadusta,koska vaunut tulevat myös seuraavalle sit joskus... :)

pauski90, eikös sen vauvan sais omassa kaukalossaan vaan laitettua sinne ostoskärryihin, pitäs ostostenkin vielä mahtua mukaan... itse ajattelin käyttää kantoliinaa pikkuvauva-aikana ahkerasti ja myös kaupassa/kaupungilla ym, ei tarvi sitten pelata minkään kaukaloiden, istuinten saati vaunujen kanssa. Ja jotenkin ne kaupan "vauvakärryt" tuntuu tosi epämukavilta, vauva on aika hankalasti siinä suoraan naaman edessä (koska olen lyhyt) ja huonossa asennossa naama suoraan kattoa kohti -> kirkkaat valot ottaa silmiin koko ajan.
Välillä näkee kyllä äideillä sellaisia virityksiä ja hankaluuksia kauppareissulla että huh huh, maalaisjärki pelastais paljon :D tai se kantoliina.

No jos lähtee viikon ruoka ostoksia tekemään niin sit kannattaa jättää kaukalo autoon. Aika harvoin ne vauvojen istuimet on suoria, aina ne vauvat s.iellä vähän mytyssä on ettei tarvitse kattoa tuijotella :) Kantoliina ei sovi mulle kun oon selkä vaivanen, esikoisesta kokeilin ja selkä kipeyty entisestään. Vaikka varmasti luulis että siitä olis vaan apua, mutta ei mun kohdalla, mun selkä on käyrä ja ala selän nikamat miten sattuu, aina ku laitoin kantoliinan selkä meni jotenki automaattisesti kaarelle ja siitähän ne kivut vasta yltyki. Miu88 mut niin ku tosiaan sanoin jokainen äiti tekee niin kuin itse parhaakseen näkee, oli sit maalaisjärkeä tai ei. Kiva että kantoliinailu sopii sulle, onhan se vauva ihanan lähellä koko aika :)

Me asutaan maalla jossa julkista liikennettä ei ole, autolla siis huristellaan joka paikkaan, jopa kylälle jonne on 6km matka maantien reunaa pitkin.. Siksi matkarattaat on meillä ne ehdottoman tarpeelliset, sellaiset jotka kastaan helposti ja mahtuvat pieneen tilaan mieluusti, ja kääntyvillä etupyörillä jotta ovat ketterät. Ja niin että niihin saa aluksi tosiaan turvakaukalon ja myöhemmin sitten tavallisiin rattaisiin kuuluvan istuimen. Kotikäytössä sitten taas kunnon vaunut kovalla kopalla ja isoilla, ei-kääntyvillä etupyörillä, koska täällä on vain sora- ja hiekkatietä. Varsinaiset vaunut olisi siis siihen tarkoitukseen, kun vauvaa nukutetaan ulkona terassilla tai kun mennään kävelylle lähellä kotia.

Mä olen kanssa ajatellut, että kantoliinaa haluaisin ainakin kokeilla, saattaisi juuri ruokaostoksilla helpottaa kummasti. Jos sitä siis vaan pystyy käyttämään.

Takaisin