Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Rahat ovat kohtuullisen tiukalla, ja etukäteen suunnittelu toimii meillä. Varsinkin kun laitetaan kulut puoliksi ja miehen pitää säästää tietty rahasumma mikä sovitaan, niin siksi tehdään listaa valmiiksi. Itsellä paremmat tulot ja säästötaidot mutta miehelle pitää konkreettisesti näyttää mitä pitää maksaa.
Ensiodottaja siis olen, joten kertokaa jos joku ihan pielessä/turha/puuttuu. Kun äitiysloma alkaa, niin rahat on loppu siinä vaiheessa, eikä mielellään silloin tehdä hankintoja, vaan laitetaan kaikki arkeen. Äitiyspakkaus myös tulossa!


Turvavyönalennin käytettynä 20e
pinnasänky 99e patjat 50e ikeasta
syöttötuoli 50e
hoitoalusta 40e
amme 10e
sitteri 60e
vaunut ehkä käytettynä max 400e (sis. sadesuoja)
istuin autoon 60e
lelukaari ikeasta 25e
leikkialusta lattialle 20e
Hoitokassi 60e
lakanat x1 + peitto sänkyyn 70e
muut tarvikkeet valmiiksi alkua varten: vaipat, pullot, korvikkeet, kuumemittarisuojat, harsoja, d-tipat, pumpuli, kroonikot, puhdistusliinat, perunajauho. YHT. 150e

vaatteet 50-56cm 2 kpl potkupuku 2 kpl body 2 kpl pipo 2 kpl housut 2 kpl leggarit yöpuku lapaset. Loput kirpparilta ja lahjaksi. Yht. 120e

imetysjutut: suojat, paidat, rintsikat 60e, rintapumppu. näiden hintaa en tiedä ja ne on melkeen tarpeen mukaan jätettävä synnytyksen jälkeen ostettaviksi.
äitiysvaatteet, tukisukat hankin/ maksan itse

Lahjaksi toivotaan mobile, kantoliina, itkuhälytin


Myöhemmin tarvittavia asioita mietin vähän valmiiksi, tuleeko näistä jtn kalliimpia mieleen, joihin olisi hyvä varautua?

pistorasiansuojukset ja muut suojajutut kotiin
matkarattaat
ruokailuvälineet ja suojat
lelut
turvaportti
 
Rahat ovat kohtuullisen tiukalla, ja etukäteen suunnittelu toimii meillä. Varsinkin kun laitetaan kulut puoliksi ja miehen pitää säästää tietty rahasumma mikä sovitaan, niin siksi tehdään listaa valmiiksi. Itsellä paremmat tulot ja säästötaidot mutta miehelle pitää konkreettisesti näyttää mitä pitää maksaa.
Ensiodottaja siis olen, joten kertokaa jos joku ihan pielessä/turha/puuttuu. Kun äitiysloma alkaa, niin rahat on loppu siinä vaiheessa, eikä mielellään silloin tehdä hankintoja, vaan laitetaan kaikki arkeen. Äitiyspakkaus myös tulossa!


Turvavyönalennin käytettynä 20e
pinnasänky 99e patjat 50e ikeasta
syöttötuoli 50e
hoitoalusta 40e
amme 10e
sitteri 60e
vaunut ehkä käytettynä max 400e (sis. sadesuoja)
istuin autoon 60e
lelukaari ikeasta 25e
leikkialusta lattialle 20e
Hoitokassi 60e
lakanat x1 + peitto sänkyyn 70e
muut tarvikkeet valmiiksi alkua varten: vaipat, pullot, korvikkeet, kuumemittarisuojat, harsoja, d-tipat, pumpuli, kroonikot, puhdistusliinat, perunajauho. YHT. 150e

vaatteet 50-56cm 2 kpl potkupuku 2 kpl body 2 kpl pipo 2 kpl housut 2 kpl leggarit yöpuku lapaset. Loput kirpparilta ja lahjaksi. Yht. 120e

imetysjutut: suojat, paidat, rintsikat 60e, rintapumppu. näiden hintaa en tiedä ja ne on melkeen tarpeen mukaan jätettävä synnytyksen jälkeen ostettaviksi.
äitiysvaatteet, tukisukat hankin/ maksan itse

Lahjaksi toivotaan mobile, kantoliina, itkuhälytin


Myöhemmin tarvittavia asioita mietin vähän valmiiksi, tuleeko näistä jtn kalliimpia mieleen, joihin olisi hyvä varautua?

pistorasiansuojukset ja muut suojajutut kotiin
matkarattaat
ruokailuvälineet ja suojat
lelut
turvaportti

Melkein sanoisin, että hoitoalustaan ei mee noin paljoa.
Mikäli ostatte autoon istuimen uutena, ne on melkeinpä 100€->.
Me ei ainakaan esikoisen kohdalla tarvittu kuumemittarin suojusta, eikä pistorasioihin tai muihinkaan mitään "suojia". On vaan opetettu, ettei kosketa ja hyvin on sujunut :)

Toki sitten myöhemmin tulee ostettavaksi autoon istuin, kun kaukalovaihe päättyy.
Meillä siirryttiin vuoden iässä, kun ei enää viihtynyt.

Niin ja vaunuihin saattaa saada mukaan myös hoitolaukun :)

Ja melkein kannattaa olla useammat lakanat, jos vauva pulauttele paljon.

Ja vaatteita myös löytää uudenveroisia hyvin käytettyinä :) säästää huomattavan summan rahaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pakko mainostaa :D itse ostin ekalle lapselle 9v. sitten ihan kaikki tavarat tori.fi sivulta ja lähes kaikki vaatteet kirppikseltä. Säästin mielestäni TODELLA paljon, kun vaan jaksoi tietokoneella roikkua niin löytyi lopulta juuri mitä hainkin.

Nyt olis sitten hirveä hinku ostaa enempi uutena kaikkea :) ei vaan taida olla mitään järkeä siinä, kun tosiaan käytettynäkin saa niin hyviä tavaroita.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jep, samaa mieltä hoitoalustasta, ikeasta saa puoli-ilmaiseksi myös niitä... Lastentarvikeliikkeistäkin saa parilla kympillä. Ja eikös äippäpakkauksessa tule peitto mukana? Ainakin meidän esikoisella tuli. Lakanoita tarttee kyllä enempi minunkin mielestäni, voi tulla vaipastakin tavarat yli jne. Ja itse ostin viimeksi imetysliivit lindexiltä, ihan kohtuullisen laadukkaat hintaansa nähden, oli sellaiset muotoillut kupit, ei mitkään lörpöt... Ne oli jotain 20€. Mutta näissä tietenkin voi olla hyväkin sijoittaa.
 
Niin ja kalliimpia myöhemmin hankittavia on uuden istuimen lisäksi vielä kaikki ulkopuvut ja kengät. Toki niitäkin monet hankkii käytettynä. Itse olen osan hankkinut uutena ja osan käytettynä mutta arvokkaita ovat laadukkaammat merkit käytettynäkin... (Esim. Ticketin ja POP:in puvuista pyydetään torissa helposti 80€ tai enemmänkin)
 
Voi kun saisin lindexiltä tai h&m:ltä itekin imetysliivejä.. Tai normaaleja.. Ei näille utareille vaan oo kokoja saa nähdä mistä ostan kunnon imetysliivit :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja joo,itiyspakkauksesta tulee peitto mukana, samoin yhdet lakanat.

Niitä kyllä oikeesti kannattaa olla mieluummin reilusti..

Meillä esikoisella refluksi+allergiat yms ikävää vaivaa :sad001 niin välillä joutunut vaihtaan lakanat neljäkin kertaa yössä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Löysin kyllä uutena olevia auton istuimia tohon hintaan. Luotan kyllä jos Suomessa myydään, että on ihan yhtä turvallisia vaikka on halvempia. ja imetysliivejä ajattelin ostaa useammat, luulin että 3 tarttee :D ja kun toiset lakanat pesussa niin toiset käytössä? kun ä-pakkauksessa tulee tosiaan myös. ehkä voisin ostaa kolmannet varuiksi.
 
Mä ite suosittelisin, että olis ainakin 4-5 lakanat..

Meille ei olis kyllä neljätkään riittänyt, kun väliin tarvi niin monta kertaa oksennuksien takia vaihtaa :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eilen tarinoin ihan valtavan pitkä tekstin kommentoiden noita hankintoja tietty loppui akku ennen kuin ennätän lähettää...

Muutamat hankinnat joita olit suunnitellut tekisin itse toisin. Eli pinnasänky/petikokonaisuus. En lähtisi ostamaan pinnistä heti, vaan nukuttaisin äitiyspakkauksessa. Siinähän tosiaan tulee kaikki ensisängyn tarpeet mukana. Ekojen kuukausien aikana jo näkee, että tuleeko vauva sittekin perhepetiin vai nukkuuko yöt erillään. Sängyn hankkisin siis vasta jos sille on tarvetta. Ja toki pinniksen sijaan juniorisängyn jos perhepedissä menee lähemmäs vuosi.

Turvakaukalon ostaisin suoraan telakallisen mallin ja samalla myös yhteensopivat matkarattaat adapterilla.

Ja amme sellainen, jossa on pohjassa tulppa :)
 
Mielenkiinnosta kysysin jos olette hankintoja tehneet verkkokaupasta niin mitä kauppoja voisitte suositella? Omalla paikkakunnallani todella vähän lastentarvike liikkeitä

:)

Samoin mistä kannattaa tilata hyviä imetysliivejä (isolla kuppikoolla) ?
 
Tuntuu niin vaikeelta aloittaa tarvikkeiden hankinta, ku ei tiedä mistä aloittaa (ensimmäinen lapsi siis tulossa).. Mut eiköhän tilanne mulle valkene viimeistään ens viikolla ku on eka ultra ja tajuu sen et oikeesti siel massussa kasvaa pikkunen...
 
Kovasti jos tulee maitoa, niin suosittelen maidonkerääjää. Itse en oo koskaan pärjänny liivisuojilla pelkästään imetyksen hetken tullen. Matkarattaat kannttaa olla kun selkää kantsii säästää ja roudata kevyempiä rattaita. Meille naisille niitä nostoja ja toistoja tulee tuhansia!
Vähän turhempia hankintoja on mielestäni lelukaaret ja leikkimatot. Vauva ei itsekseen aluksi juurikaan leiki ja nukkuu paljon. Ne voi hankkia myöhemmin jos budjetti nyt tiukka. Turvavyönalenninta en ole itse koskaan tarvinnut mutta riippuu varmaan ihmisestä. En myöskään ostaisi tukisukkia vasta synnytyksen jälkeen vaan ehdottomasti jo alkuraskaudesta. Niitä joutuu myös raskausaikana päivittämään, kun venyvät ja kuluvat pesussa.
 
Mä hypistelin noit ihania sukkia joku aika sitten Henkassa, mutta hillitsin itseni. Ne on vaan niin :Heartred
 
Takaisin
Top