Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Hei apua, ei mulla tullu mieleenkään, että doppleri ei toimis pläskien läpi ku sen tilasin. Niin, että toimiikohan, niin kuin Möttönen jo kyseli? (ee ollunna tyhmä kysymys, nyt jäin miettimään samaa o_O )
 
Meillä pitää käydä kellari läpi mitä kaikkea sieltä löytyy..
Tarkotus oli tehä toinen perään, mut kaikkihan ei mee ihan niinko aina suunnittelee..
Viime talvena aloin sit tyhjentään osan vauva tavaroista. mut ilmeisesti jotain super ihanaa mistä en oo raaskinut luopuun ni on tallella..
* Yhdistelmät on, 5v vanhat, oli esikolla...---> tosin uusia suunnitellaan jo... :D
* Sitteri
* Vaatteita
* Kantoliina ja muut perus alku jutut...

Ostoslistalle menee
* Kehto
* Uusia nallepukuja
* Kevät vauvan vaunut näppärillä pyörillä ja kovalla kopalla.
* Autoon turvakaukalo


ja ittelle vaatteita ko nykyset käy pieneks..
tosin tiukat housut ei oo nyt kiinnostanut ollenkaan.
Onneks voi mennä hameilla ja leggareilla. :D

Doblerista ollaan montaa mieltä.. ittelle ehkä aiheuttais vaan stressii koko laite.. no tiiä sit.. katotaan.. :D
 
Mamma vaatteista:
Esikkoa odottaessa tykkäsin Mamalicious :in vaatteista,
Varsinki housut, koska normi paidat menee yleensäkki pidempään. :D
 
Itse en raskausvaatteita juuri hanki (ehkä vaan jotkut kivat housut ja sukkikset), mun vaatteet on kaikki tosi väljiä tunikoita tai mekkoja, tai sitten esikon jäjiltä on jemmassa pitkiä gina tricotin toppeja.

Mielestäni tärkeämpiä ovat käytännölliset ja hyvät imetysvaatteet ja nimenomaan hyvät IMETYSLIIVIT! Esikon syntymän jälkeen tallustelin pari kk huonoissa ja halvoissa henkkamaukan liiveissä, sitten panostin ja menin changeen jossa sain kunnon liivit. Halleluja, sen jälkeen löytyi taas mun ryhti (on meinaan aika lollot meikällä) ! Toki noita imetysjuttuja ei kannata hirveesti hankkia ennakkoon (paitsi ehkä jotkut kaarituettomat synnärille), kun eihän siitä imetyksestä tiiä kuinka kauan kestää.



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ja ne lollotkin kasvaa ihan huikeisiin mittoihin kun maito nousee, niin kannattaa antaa ammattilaisen mitata koska itse ei koskaan tajuais ostaa tyyliin viis kuppikokoa isompaa mitä ennen raskausaikaa :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mun on kyllä pakko hankkia itselle vaatteita, kun töiden puolesta ei kehtaa legginseissä ja trikoissa kulkea vaan pitäisi olla hieman formaalimpaa. En ole raskauden jälkeen ikinä mahtunut normihousuihin ekaan puoleen vuoteen, joten käyttöikää alaosille tulee kyllä ja siksi niitä voisi hankkia jo nyt ja käyttää koko rahan edestä. Esikoisesta on jotain jäljellä, mutta vielä lainassa ystävillä, joille en halua vielä kertoa, ja epäilen että kun normikokoni on kasvanut esikon odotusajasta niin silloiset äitiysvaatteet eivät välttämättä mahdukaan kun niille on tarvetta.

Imetysvaatteethan on meillä kovimmalla käytöllä kesällä, kun mikään muu ei vielä maistu, mutta jos on yhtä helteinen kuin nyt, niin pärjännee varmasti ihan perustrikoo topeilla ja harsosuojalla. Aikaisemmin maitoa on tullut runsaahkosti, ja joka päivä on pitänyt ihan pikkuvauva-aikana pyykätä oma paitakerros vuotaneen tai puklatun maidon vuoksi, ja tähän ahkeraan kulutukseen nuo henkkamaukan halpistopit on olleet omiaan. Eipä ole harmittanut yhtään kun paidat on pitänyt laittaa rievuksi kesän päätteeksi.

Changen liivit on ihan parhaat! Tykkään myös että Bravadon silk seamless malli on todella hyvä ihan "yöliiveiksi"


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heipsan!

Meille olisi tulossa toinen myös huhtikuussa 2015 jos kaikki menee niin kuin pitää! Toivottavasti. :)

Esikoinen 07/13 joten ikäeroa tulisi vuosi ja 9 kk. Esikolta on kaikki tallessa paitsi vaatteet olen laittanut kiertoon sitä mukaan kun on pieneksi jäänyt. Olemme sen verran hankintoja tulevalle tehneet että tilasin Saksasta Phil & Teds Navigator V2-rattaat joita ajattelin sitten kummallakin käyttää kun esikko kuitenkin tarvitsee vielä rattaita tuossa vaiheessa.

On tämä jännää ja ihanaa! :Heartbigred
 
No niin, Phil & Tedsit ovat tulleet ja juuri käytiin ensimmäinen lenkki niillä heittämässä. :) Tykkäsin kyllä kovin ja vielä enemmän hykerrytti niitä pukkailla kun mietti että huhtikuussa nämä ovatkin sitten tosi toimissa kun näissä on kaksi ihanaa ipanaa. :Heartbigred
 
Äiti85: Mä oon kans miettiny noita Phil & Teds Navigator V2 -rattaita. Mistä sä tilasit ne, paljonko maksoi ja kauanko kesti tulla? Ostitko sä niihin sitä face-to-face -istuinta? Entä kantokassia?
 
Meille nyt kolmas tulossa mutta ehtisin tossa välissä jo myymään melkein kaiken paitsi rakkaimmat vaatteet eli pitkä on meilläkin ostoslista. Meillä oli ennen gessleinin kolmipyöräiset mihin sai kaukalon kätevästi kiinni. Mut nyt ollaan muutettu maalle ja tuskinpa hirveen usein tulee pakattua kärryjä mukaan autoonkaan (ja lähettyä kaupungille kaffelle tms) niin uskalsin tossa vuosi sitten ostaa ihanat retrovaunut 70 luvulta. Ne on emmaljungat ja ihanaa beigeä samettia ja kyllä ne siis autoon taittuu vaikkei ihan niin kätevästi. Rattaat ajattelinkin sit ostaa uutena (jotkut kevyesti pakattavat ja makuasentoon menevät).
 
Ootteko miettineet koska alatte hankkimaan vauvalle tavaroita?
Itse oon miettinyt että jos malttais sinne rakenneultraan odotella :)
ps. esikoisen kohdalla tilattiin hoitopöytä jo rv 8... joo o :D
 
Minä ajattelin saada tarvelistaa aikaiseksi jouluna ja poimia sen mitä uutena pitäisi olla alkuvuoden alennusmyyntien myötä. Kirpalta ja käytettynä meille kotiutuu varmaan suurin osa, ja tälle voi sitten kevään vapaan myötä uhrata aikaa. Tosin me ei varmaan varsinaisesti tarvita muuta uutta kuin vaunut ja hoitotaso/hoitopiste jonnekin, mutta eiköhän sitä jotain ekstraa tule hankittua näiden lisäksi...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Varpunen78 Tilasin ne Saksasta Ping Pongilta! http://pingpong-online.de/

Tilasin siis rattaat sisaristuimella, tuplasadesuojan ja tupla-aurinkosuojan. Nämä maksoivat kotiin toimitettuna 600 euroa. Toimitus kesti noin pari viikkoa kun sadesuojaa heillä ei ollut varastossa.

Ajattelin että me ei tarvita face to face-istuinta koska esikko haluaa olla jo kasvot menosuuntaan. Jos rattaita meinaa kahdella käyttää, silloin tuo face to face-istuin ei ole edes mahdollinen. Kantokassista luin että menee niin vähän aikaan että ajattelin selvitä ilman. Meillä on esikolle Ticketin untuvapussi ja siinä ajattelin vauvelia pitää. Vauvan osassa on kuitenkin sen verran korkeat reunat ettei hän sieltä tule tipahtamaan vaikkei kantokassia olekaan. Jos alkaa huhtikuussa tuntumaan siltä että kantokassin haluan, ostan sen sitten. :) Lisäksi mulle tuli yllätyksenä että vauvan saa myös "vyötettyä" noihin viisi piste-vöihin! Näin varmaan kuljetaan heti kun tyyppi vähän kasvaa ja täytyy koiria ulkoiluttaa.
 
Meillä on vielä lähes kaikki säästössä esikoiselta, sikäli jos on vielä tulokas samaa sukupuolta, niin helpolla pääsisi hankinnoissa...

Mutta, mutta, kun haluisin uudet vaunut :) Mieheni ei ymmärrä ollenkaan mitä vikaa on nykyisissä... Teimme diilin, että mikäli saan myytyä nykyiset, jotka on todella hyväkuntoiset, kohtuullisella hinnalla, niin saan hankkia uudet :) Minä kun kovasti olen ihaillut mm. Bebetto Fabio tai Tutek Turran retrotyylisiä... Eli kaikki kokemukset ko merkeistä tai jos on muita vastaavia malleja tiedossa, otetaan ilolla vastaan :)

Ajattelin kuitenkin vielä pantata tuonne kevääseen, jos vaikka ehtisi tulla 2015 värit. Emme kylläkään halua tietää etukäteen sukupuolta, joten sen puolesta pitänee joko mennä neutraalilla värillä tai siirtää vaunujen vaihto jopa sinne huhtikuun lopulle :wink

Vielä pitäisi käydä ne ihan pienimmät vaatteet kotona läpi, niin näkisi minkäverran siellä mitäkin on.. Kietaisubodyja ja potkuhousuja ainakin pitää olla tarpeeksi :)
 
Minulla eka raskaus, joten luonnollisestikin mitään vauvajuttuja ei ole... Normivaatteetkin sopivat vielä päälle.
Hirveästi tekisi kyllä mieli ostella tavaroita ja vaattei
Ootteko miettineet koska alatte hankkimaan vauvalle tavaroita?
Itse oon miettinyt että jos malttais sinne rakenneultraan odotella :)
ps. esikoisen kohdalla tilattiin hoitopöytä jo rv 8... joo o :D

mulla sama... :) hirmusesti tekis mieli ostella kaikkea vauvalle ja itselle. Pelottaa vain hankkia, kun jos aikki ei menekkään hyvin... (takana yksi keskenmeno)
Mitäänhän meiltä ei löydy, ku salamatkustaja on esikoisemme..
 
Ellokselta tilasin juuri muutaman äitiysvaatteen, siellä kun oli tarjous aletuotteista että maksa 2 ota 3.

Lapsenpäästäjän puodissa oli myös Seraphinen upeita vaatteita alessa, kannattaa katsoa, jos jollain kiinnostaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä tein eilen ekat hankinnat itelleni raskautta varten.. Kävin h&m:ltä ostamassa kahdet äitiysfarkkulegginsit. Ahhhh että on ihanaa kun ei enää purista! Oon ollut sen verran turvoksissa viime aikoina että on omat housut kinnannu ja vielä kun teen istumatyötä, niin on istuessa painanut. En oo ikinä tykännyt kovin matalista farkuista, niin omat vähän korkeammat farkut ei kauaa ois mennytkään. Mut nää on ihanat, En ehkä enää ikinä laita tavallisia farkkuja jalkaan :wink
 
Mä käytän jo valmiiksi lantiohousuja/-hameita, ni saa nähdä pysty pitämään näitä pitkään, ettei tarvis lähtee osteleen kauheesti vaatteita..
Vauvaa varten ei kyllä oo vielä mitään, epäilen että menee ens vuoden puolelle kaikki hankinnat. Hyvin sitä ehtii vielä ku on yli 7kk jäljellä :) vaikka oon kyl jo katellu vaunuja, sänkyä, vaipanvaihtotasoa yms :)
 
Minä tilasin muutaman vauvan vaatteen ja pari muuta juttua lisää tuonne jemmaan.. :) En voinu vastustaa kiusausta ja olihan ne ihania, piti vähän hypistellä kun tuli.. :) Vaikka kyllähän se vähän jänskättää että saako niille käyttäjää..

Tarvisin itelle kiireesti jotku mammahousut. En voi kulkee juoksuhousuissa joka paikassa.. :/ Eilen menin kauppaan farkuissa nappi auki ja silti paino inhottavasti.. Olisko vinkkejä halvoista ja hyvistä??

Niin ja oon mä mammatakin tilannut :wink Oli vaan ihan jäätävän iso vaikka S koko... pistin tonne jemmaan vaikka en tiedä voiko se olla sopiva vaikka olis kuinka iso maha.. :D
 
Takaisin
Top