Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

H&M:n housuja edellisessä raskaudessa käytin, olivat kohtuullisen edullisia. Ja ihan kivan näköisiäkin vielä! Niiltä vaan loppuu koot tosi nopeasti kaikista mammavaatteista, eli kannattaa tehdä ostopäätökset nopeasti... Alkaa ahdistamaan tavalliset housut täälläkin, täytynee aloittaa vaatteiden katselu pikkuhiljaa. Vaikka en kyllä ennen np-ultraa haluaisi tehdä hankintoja!
 
Oon nyt ollut 4 päivää sisällä vuoroin kipeänä tai sairasvahtina lapsille. Ei tee hyvää pankkitilin saldolle...

Tilasin jo lisää äitiysvaatteita, vaikkei ensimmäinen tilaustaan ole saapunut ja vaikka vielä ei ole mitään käyttöä niille. "Mutta kun nyt oli alennuksessa myös mamamiassa..."

Ostin yhdistelmävaunut, vaikka piti kyetä odottamaan edes niitä varhaisultran uutisia parin viikon päähän. "Mutta kun nettisivuilla täytyi olla näppäilyvirhe, oikeasti muilla nettikaupoissa nämä maksoi kolmanneksen enemmän..."

Näiden ostosten myötä pitää nyt sulkea hanat ja luvata pyhästi alkaa herkkulakkoon, koska tuhlasin näköjään jo kaiken sen mitä normaalisti kuluisi ylimääräisiin naposteluihin. Ja ehkä vähän enemmänkin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oishan noita hankintoja..mutta odotellaahan vielä jonkun aikaa.... Vaatteita.pulloja.sitteri.sänky.

Sent from my HTC One_M8 using Vau Foorumi mobile app
 
Meille saapui tällä viikolla käytetty "brio sing travel system". Pakko oli ostaa, ku edullisesti saatiin ja niitä on niin vähän käytettynä myynnissä. Lisäksi samana päivänä postista haettiin doppleri. Pitihän sitä doppleria heti kokeilla... oman sydämen äänen kuulin (ylläri), mut ei sieltä alhaalta vielä mitään kuulunu. Pitää tutkia netistä, missä vaiheessa kotidopplerilla alkaa kuulumaan :wink

Lisäks vuosi sitten ollaan jo hankittu/saatu (lapsivieraita varten ja vauvatoiveissa) vanha pinnis ja syöttötuoli, jotka entisöitiin mieleisiksi (hirveesti hommaa, jos haluaa uuden maalin kestävän!)

Eilen kirpparilta ostin yhet potkarit, hatun ja leikkimaton (se semmonen, missä kaaressa roikkuu juttuja).
 
Sannnnna mulla sama tilanne, esikoinen tulee olemaan sen 2,5 vuotta vauvan syntyessä, ja olin alunperin päättänyt et seisomalauta riittää, mut nyt en oo enää yhtään varma... Käveleekö sun esikoinen nyt jo millasia matkoja?

Meillä siis kuukauden päästä 2v.synttärit, eikä hän sillai kävele ku puistoon yms. mennään. Täytyy siis alkuvuodesta katsoa tilannetta ja miettii sit ostaako viel sisarusrattaatki tähän :P

Muuten meiltä onneks löytyy vaikka mitä valmiiks! Uus hoitopöytä vaan sitte ennen syntymää hommataan ja sovitetaan esikoisen huoneeseen :wink

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Sannnnna mulla sama tilanne, esikoinen tulee olemaan sen 2,5 vuotta vauvan syntyessä, ja olin alunperin päättänyt et seisomalauta riittää, mut nyt en oo enää yhtään varma... Käveleekö sun esikoinen nyt jo millasia matkoja?

Meillä siis kuukauden päästä 2v.synttärit, eikä hän sillai kävele ku puistoon yms. mennään. Täytyy siis alkuvuodesta katsoa tilannetta ja miettii sit ostaako viel sisarusrattaatki tähän :P

Muuten meiltä onneks löytyy vaikka mitä valmiiks! Uus hoitopöytä vaan sitte ennen syntymää hommataan ja sovitetaan esikoisen huoneeseen :wink

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Ei Anni kyllä hirvittävän pitkiä matkoja jaksa kävellä. Joitakin satoja metrejä.
Edelleen nukkuu välillä päiväunet rattaissa, joten sekin tietty vaikuttaa tuplien tarpeeseen.

Mekin katotaan tarkemmin tilanne talvella..
Tai sit suosiolla ostetaan halvat käytetyt tuplat taikka vaunut, joista saa myös tuplat..

Emmaljungan supervikingejä oon kattellu.. Menee sit yhdellä ja kahdella.. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei, mistä olette nuita dopplereita tilannut? :) Millainen on tilauksessa? Kiinnostaisi kovasti tilata itsellekin. Ensimmäinen lapsi tulossa.
 
Mun on pakko alkaa miettiä niitä Bogaboon Donkey rattaita. Näille meidän pienille tulee ikäeroa se 1 vuosi ja 8kk, eikä keskimmäiseksi jäävä vielä millään pärjää millään seisomalaudoilla. Monella ystävälläni, joilla lyhyt ikäero lasten kanssa on nuo Donkeyt ja vinkkinä naapuri, jolla myös ne on, sanoi, että tilasi Ruotsista netin kautta ja sai 400€(!!!) halvemmalla. Kieltämättä hiukan harmittaa, kunmeillä on kaikki lastenjutut valmiina niintytölle kuin pojallekin, mutta nyt menee vaunut sitten uusiksi, kun tuleekin näin lyhyt ikäero. Ja voi olla, että myöhemmin asuntokin... Aina olen kolme lasta halunnut, mutta tää tuli kyllä vähän yllättäen. :-) pääasia, että kaikki menee hyvin!!
 
Fashionhunny, minäkin kuulun Bugaboo-uskontoon, siksi tilasinkin jo 3rd Avenue Camit viikko sitten kun bongasin ne harvinaisessa alessa Hollannissa :) Muut tuotteet oli ihan samanhintaisia kuin muuallakin, joten donkeyt kannattaa hankkia helpommin.

Bugiksen jälleenmyyntiä on kiristetty ja ystäväni tilasi Donkeyt Punavuoren Peikosta viime viikolla, koska netin kautta alennus toimituskulut huomioiden ei perusversiossa ollut kuin 100€. Jos jokin menee rikki, niin Peikosta saa varaosan välittömästi, Bugiksen kanssa asioidessa kestää hieman pidempään.

Tuplia pohtivat: kannustan kaikkia arvuuttelojoita päivittämään kiesit tupliin, jos nukutatte päiväunia ulkona tai liikutte aktiivisesti puistoissa, kerhoissa jne. Vaikka parivuotias jaksaa kävellä, niin ei välttämättä niin reippaasti ja suoraan kuin tarve olisi aina äkkinälän tms akuutin vauvatarpeen vuoksi. Meillä ipanoiden yhteiset pihapäiväunet rattaissa teki kotiäitielämästä siihen raskaimpaan aikaankin helpompaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko kellään kokemusta sisaristuimesta? Mä olen harkinnut sitä, niin ei tarvitsisi uusia hommata. Käymme paljon koiran kanssa lenkillä, ja olen ollut tosi tyytyväinen emmaljungan classic sporteihin. Löysin kirpparilta emmaljungan sisaristuimen hintaan 45€ ja oishan se ihan mahtavaa jos sillä "selviäisi".

Esikko siis 1v9kk kun vauva syntyisi. Tuskin nukkuu rattaissa enää siinä vaiheessa (kun harvemmin nukkuu nytkään), eikä ainakaan koiralenkeillä ym kun ollaan menossa. Vaunujen kiikkeryydestä olen lukenut, mutta nuo classic sportit on tosi raskaat rattaat niin en usko sen olevan ongelma. Vauvalla voi ollamyös ahdasta, mutta kyseessähän on kevätvauva, joten kesää kohden ei tarvita paksuja villavällyjä..

Mut juu, tällaista olen tuumaillut täällä. En haluaisi sittenkään ostaa uusia (vaikka hehkutin niitä mountain buggejä) ja käyttöikäkin jäänee niissä loppujen lopuksi aika lyhyeksi. Seisomalaudan voi hommata noihin sitten myöhemmin. Voiko rattaisiin kiintyä? Vissiin voi :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla oli ja on sisaristuin emmaljungan duo edgeissä. Esikko oli 1v1kk kun kakkonen synty ja ovat siis syksyllä syntyneitä. Mä kävin päivittäin 3 km vaunulenkin läpi talven ja vielä seuraavan kesän ennenku ostin viime syksynä tuplat. Vauva-aikana menivät hyvin ykkösrattaissa sisaristuimella mut sit ku kakkonen kasvo ni ei viihtyny enää kun ei istumen takaa nähny.

Mut siis me pärjättiin ja mahtu vauvaki kyytiin talvikamppeissa.
 
Uu, mun vaunut on saapuneet ja odottaa postissa! Tai siis vauvan, mutta...

Saavat olla postissa vielä hetken, kaveri on tulossa kylään keskiviikkona, niin ei hänen tarvitse vielä ihmetellä tai meidän sen kummemmin selitellä että "joo-o, hankittiin nää synttärilahjaksi tuolle kolmevuotiaalle".

Perjantaina sit ultran jälkeen hakemaan, ettei tule manattua...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kokeilitko Mara sisaristuinta Emmaljungiin? Meillä on Sport Duo Edget ja olen miettinyt jos en sittenkään möisi niitä vaan hommaisin vielä sisaristuimen niihin. Meille tulee myös ikäeroksi 1v 9kk ja meidän esikko nukkuu vieläkin parin tunnin unet ulkona. Oon hommannut jo koiralenkkejä varten Phil&Tedsit mutta ei niissä kyllä kahta laita ulos nukkumaan! Vähän siksi oon jarrutellut Emmaljungien myyntiä jos tosikko nukkuisi niissä.
 
Äiti85, en ole kokeillut niitä vielä, tai noh en tiedä pääsenkö kokeilemaan ollenkaan kun ne ehti mennä siellä kirpparilla ja noita istuimia ei enää valmisteta. Eli pitäisi vissiin metsästää jostain käytettynä.

Noissahan ei pystyisi molemmat nukkumaan, kun sisaristuimen selkänojan kaltevuutta ei voi mitenkään säätää. Eli ainakin puoleen vuoteen saakka vauva omassa kopassaan "alla" ja vanhempi sisar istuu "päällä". Toki sitten voisi vaihdella paikkoja kun pienempi vauva pystyy istumaan.

Hitsi, on tässä nyt pähkäileminen.... Noh eipähän tarvitse vielä miettiä kun ei tiedä edes onko tuolla masussa ketään kotona!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Oon huomannut niitä aina silloin tällöin ilmestyvän tori.fi:hin myyntiin eli kaippa sen saa sitä kautta hommattua! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla olevaa sisaristuinta saa kyllä kallistettua mut ei siinä nukkumaan pysty semmosia kunnon päiväunia.
Meillä sisaristuin oli ihan vaan siks ettei esikko jaksanu kävellä vaunulenkillä.

Eli jos haluaa molmmat nukuttaa niin sillon tuplat on aikalailla ehdoton. Mä ratkasin asian niin, että vauva jäi nukkumaan vaunuihin ja esikon nukutin sisälle lenkin jälkeen.
Ja tosiaan heti kun kakkonen istuu niin paikkojen vaihto, että painopiste pysyy mahd. alhaalla. Sillon rattaat on tukevammat.
 
Takaisin
Top