Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Äitiyspakkaus juu otetaan :) oletteko hankkineet vaunuja tms tarpeellista? Itse ajattelin että ostaisin ensi vuonna vaunut,sängyn ja hoitopöydän, mutta sitten kaveri kertoi että nyt lokakuusta alkaen lastentarvike myy halvemmalla edellisvuoden vaunuja. . . Pitäskö jo ostaa :wink
 
Katselin tuota tämän vuoden pakkausta, ja oli paljon turkoosia sekä retrovärejä. Saa nähdä onko tullut jo uusi 2015 vuoden pakkaus, kun on meidän vuoro.. mutta kyllä meillä taidetaan joka tapauksesa ottaa pakkaus, vaikka värimaailma ei niin mielyttäisikään silmää. Se on kuitenkin niin lyhyt aika kun ovat sopivia.
 
Mä otan pakkauksen, mutta myyn sen oikeasti sitä haluavalle.

Meillä jäi esikoisen kohdalla suuri osa käyttämättä, niin nyt ei jätetä itelle sen takia.
 
Kävin tänään syys- ja talvitakit läpi tyyny paidan alla, jotta sain vähän käsitystä takkitilanteesta. Miestä tämä huvitti :D pari äitiyspaitaa olen ostanut kirpparilta ja työkaveri tarjosi housuihin vetskari/nappikohtaan kiinnitettävää "levennintä". Pitänee testata..
 
Minä oon miettinyt kuumeisesti tuota talvitakkia, mikä olisi hyvä? Oon normaalisti kokoa s mutta nyt joudun käyttää kokoa M tai L työvaatteissa masun takia ja kotona löysiä vaatteita.. Mietin tuota kokoa sitten, että mikä koko kun masu tästä vielä kasvaa.. ja mistä ostaisi. Missä myydään äityistakkeja? ja semmonen tietty ois kiva jossa olisi vain venyvä se vyötäröresori, niin että takki mensisi esim. vielä seuraavanakin vuonna. Miten siis huhtimasut aiotte hoitaa tilanteen tai aikaisemmin odottaneet?:anyone
 
Tiedän ainakin Mamalicious, mutta toisaalta ne on aika kalliita ostaa yhden talven vuoksi..Oiskohan mitään edullisimpia takkeja jossain?
 
Onko kenelläkään ideoita kirppareista, joista löytyisi raskausvaatteita? Ei nettikirppareita, vaan sellaisia, joille mennään paikan päälle katsomaan vaatteita. Tilasin yhdet raskaushousut netistä ja olivat liian isot, joten mielellään haluaisin nähdä vaatteet ennen ostoa.
 
Rondine, lastentarvikekirpputorit yleensä... niissä myydään myös raskausajan ja imetysvaatteita. Helsingissä on esim. Vekara kirppis Käpylässä päin, Piilo Vuosaaressa... Vantaalla oli ennen hyvä Rekolassa mut se on kuulemma lopetettu :/ Hakunilassa myös joku! Googleta oma paikkakunta + lastentarvikekirppis tms :)
 
Mä ostin just äitiystakin (Mamalicious), tilasin Ellokselta.. Maksoi ihan pirusti (159€), mutta sain onneksi 50€ alennusta jollain alekupongeilla.. Se on siitä kätevä, että siinä on sellainen "irroitettava paneeli", eli takkia voi käyttää myös raskausajan jälkeen + siinä on toinen vaihdettava paneeli "reiällä", eli vois käyttää seuraavana talvena myös kantotakkina!
Nuo Mamaliciouksen takit on siitä hyviä, että niillä on tosi hyvä jälleenmyyntiarvo, eli myytänee helposti vaikka facen kirpparilla sitten joku päivä pois..
Mua vaan vähän epäilyttää se koko.. Saa nähdä mahtuuko vielä maaliskuussa päälle :D

Tilasin muutamat "löllöttely-housut" ja äitiyspaidan myös toisesta nettikaupasta, kiva saada jotain kivaa uutta kasvavalle masulle ja piristystä pimeään syksyyn :)
 
Mä tilasin just äitiystalvitakin hm:ltä, maksoi 50€. Olin ajatellut että kattoisin käytetyn, mutta olivat hinnoiltaan samaa luokkaa tai kalliimpia, joten päädyin sitten uuteen. Toivotaan, että koko on oikea.
Juuri niitä mamaliciousin takkeja oli myynnissä ainakin tori.fi:ssä n. 90€. Mun mielestä liian kallis hinta käytetystä takista! Saman ilmiön olen huomannut tietyissä lasten ulkovaatteissa, esim. ticket ja P.O.P. En kyllä itse maksaisi käytetystä haalarista melkein satasta... Pari kymppiä lisää ja saa uuden jossa palautusoikeus jne.
Mutta ilmeisesti niitä ostetaan noilla hinnoilla, kun kerran useampi siihen hintaan myynnissä :-)
 
No joo, mä olen loppujen lopuksi tosi huono myymään mitään kirpparilla (ainakaan tommosilla riistohinnoilla), mutta ajatuksena on se, että niille on ainakin kysyntää jos haluaa eroon päästä :)
 
Minäkin olen katsonut tuota HM 50 e toppatakkia. Mitein vaan, että mahtuukohan sinne sitten isokin vatsa? Näyttää jotenkin niin istuvalta ja sirolta. Vielä maalis-huhtikuun vaihteessa voi hyvinkin olla tarvetta aika paksulle takille ja vatsa voi silloin olla aika iso. Kerropa Tökkönen sitten kun saat takin, että oliko se hyvä.
 
Kiitos kaikille vinkeistä!:) Tuo Maran takki kuulostaa kätevältä! Semmoisen takin itsekkin haluaisin, jota siis voisi käyttää myöhemminkin.. Mutta on kyllä aika hintava o_O Katsellut itsekkin noita takkeja esim. Tori.fi:stä, mutta niillä on minunkin mielestä liikaa hintaa. Mielummin siis uusi mutta edullinen :3some. Netistä löysin mamaliciousin kokotaulukon jossa oli nuo raskausajan koot. S takissa taisi olla n97cm:n tilaa kasvaa vyötärön kohdalta.
 
Minä olen myös jo hieman miettinyt takkiasiaa.. Ostin itseasiassa yhden kivan ns. Mexxin normaalitoppatakin alesta, joka toivottavasti menee vielä ainakin joululle päälle (ja vähän sen jälkeenkin)! Motiivina oli se, että tätä takkia voi sitten pitää vuoden päästä, ja pitää saada ittensä siihen kuntoon, että se takki näyttää kivalle päällä (+ rahatilanne voi olla sellainen että ei uuttaa takkia huvita ostaa). :) Eli pitkälle suunniteltu juttu.

Nuo kevään muutamat kuukaudet olen (ainakin näin alustavasti) ajatellut lainaavani jotain takkia äidiltä/siskolta joilla koon yms. isompi vaatekoko kuin mulla. Eivät varmaan istu ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta saavat kelvata tuon lyhyen ajan! Eli äitystoppatakkia en taida raaskia ostaa vaan yritän ratkoa asian jotenkin muuten..

Eilen ostin muuten tori.fi:sta jo kantoliinan vauvalle! Hintaakin sain tingittyä vielä alaspäin :) Joten nämä nettikirpparit ym. on kyllä loistopaikkoja "vähän käytetyille" lastentarvike hankinnoille.

Ja ajattelin jo jotain "käyettyjen tavaroiden" hankintoja alkaa tekemään sitä mukaa kuin sopiva juttu kohdalle sattuu -vaikka kaapin täytöksi nyt menevätkin, mutta onpahan sitten valmiina..
 
Muokattu viimeksi:
Rondine, H&M:n takki saapui. Tuntui aika reilun kokoiselta, tilasin M-koon ja olen yläosasta M-kokoa normaalistikin, mutta sieltä isommasta päästä. Silti takki tuntuu reilulta, siltä, että vatsalla on tilaa kasvaa ja hartioistakin tilaa oli hyvin. Tuo vyö on irroitettava, joten uskoisin että loppuvaiheessa takkia saa sitten käytellä ilman sitä. Vyön kanssa takki näyttää kivan sirolta kyllä. Mielestäni ok ostos, vastaa sitä mitä ajattelinkin eikä ole liian siro, mitä myös itse pelkäsin.
 
Mäkin ostin muutama viikko takaperin kirpparilta dopplerin vitosella! Ja aina oon ollu vähän sitä mieltä, että ei sellaista tarvii.. Mutta tarttuipahan hihaan kuitenkin.
Aika harvakseltaan tulee kuunneltua, ehkä kerta viikkoon. Mutta kiva niitä ääniä on kuunnella :)
 
Takaisin
Top