Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Jopas ärsyttävää. Ostin eilen H&M:stä mama sukkiksia ja leggareita. M-kokoa.. Eihän ne yllä kunnolla vatsan päälle vaikkei se oo ees iso vielä.. Huoh.
Normaalisti ostan s/m tai 38 vaatteita, ni oletin et tuo M ois ihan hyvä.. Pitää kai mennä ostaan L-kokoa..
 
Siel on taulukko mis lukee mis vaihees kannattaa ostaa mitäki kokoa. Toki eihän sekään ole tähtiin kirjoitettu että osuis kohilleen. Ja en tiä onko joka hennesis sitä.
 
Oli tossa, ja just sen mukaan ostin. Eli 3-6kk yhtä isompi, 6-9kk 1-2 isompi. Eli sen mukaan pitäs M-koko mennä, mut mä en o kyl missään vaatejutuissa standardi.. Eli ehkä käytän hetken nuita M-kokoja ja sit L.. Onneks ei o kalliita :)
 
Mä ostin lauantaina niitä h&män sukkikksia, koko L. Kiristävät niin paljon reidestä, että kävin tänään aamulla hakemassa sukkikset sokokselta. Olen pitkä, mutta (normaalisti) hoikka, eikä reidet kyllä ole raskauden aikana lihonneet... Nyt otin kokoa 42-44 :P
 
Ehkä se xl vois sit olla hyvä :D
Ja on se hassua ku ostin tarjoustalosta sellaset ns urheiluliivit (ku ei normit mahdu enää päälle..) ni piti ostaa kokoa l/xl.. Tulipa iso olo, ku en o koskaan sen kokosia vaatteita enen käyttäny :D
 
Mulla on kans huonoja kokemuksia H&Mn äippävaatteista :/ Joko ei vastaa kokoa tai sitten kun löydät sopivat niin menevät mahan kohdalta rullalle :/ Nyt oonkin hankkinu mamaliciousin äitiyshousut ja parit sukkikset ja pari tunikaa ja ne on kyllä hyvät! Vastaa kokoaan eli kun käytän normaalisti S-koon vaatteita niin ostan samaa kokoa olevia äitiysvaatteitakin :) Niihin on vaan tehty kasvavalle kummulle oma tilansa :)
 
Oon saanu muutaman mamaliciousin vaatteen ja oon tykänny kyllä..
Saako niitä muuten jostain kaupasta (Bebes?) vai netistä tilattuna vaan?
 
Oulussa saa ainakin Anton&Ninasta, äitiysvaateliike Jasminista ja Metsolasta :) Myöskin Zalandolla on aika hyvä valikoima netissä :)
 
Osaiskohan joku sanoa et mistä Helsingissä saa.. Oulu on vähän turhan kaukana
Mä jotenki inhoan tilata netistä, ku aina on väärä koko tms.. Mä oon ni omituiskokonen vaikka suht normi oonki
 
Suski, bebes on Kampin kolmannessa kerroksessa.
Olen ostanut sieltä farkut, leggingsit ja topin. Kaikki ovat olleet normaalia kokoani. Ärsyttävää kun esim Lindexin äitiysvaatteet löytyy vain netistä, ja niistä ei kyllä tiedä pitääkö ostaa normaalin kokonsa vai nykyisen kokonsa mukaan. Normaalistikin olen yleensä kokojen välistä. Juuri eilen vein postiin palautettavaksi yhden mekon joka oli liian iso. Hankalahan sitä on ensikertalaisena tietää minkä kokoiseksi sitä lopulta turpoaa.
 
Käpynen, juuri nuo on ne ongelmat. Joka liikkeessä on äitiysvaatteita, mutta vain netissä.. Ja nimenomaan ensikertalaisena meneppä tilaamaan jotain ni ihan varmasti väärä koko..
 
Mua niin rassaa toi h&m, ennen tilailin huoletta kaikkea....mutta nyt koot ovat ongelma:angry1 normaalisti menee L/40. No ne niitten mammavaatteet on kyllä jotain ihan muuta:smiley-angry002 tilasin äitiyshousut ja otin varmuudella 42, no ne tuntu hyvälle muutaman viikon ja muutaman pesun jälkeen ne meni ihan löröks, nyt saa koko ajan nostella. Tuossa samassa ajassa tilasin myös koon 40 joka oli myös hyvä jonku aikaa ja nyt vatsalle tuleva osa menee rullalle koko ajan!! Liiveistä tykkäsin, mutta laatu oli ihan surkeeta ja yksistä puskee kaaret jo pihalle....joo säästin rahaa, vai säästinkö:smiley-angry019 tästä tuppulasta ei voi ostaa äitiysvaatteita suoraan mistään, muutaku halppiksesta ja ne on todellaki ei kiitos! Alusvaatteita saa lindexistä, mutta olis kiva pukee muutaki. Työpaikallaki joudun käyttää omia lopussa, ku ei firmalla ole äitiysvaatteita! tietääkö kukaa olisko esim vaasassa mitään liikettä, muutaku h&m joka myy mammoille?:)
ei enää kauaa pysty omia kuteita venyttää:thumright
 
Mä olen miettinyt vauvan ulkoilupukua, eli riittäisköhän huhtikuun lopulla vanu/fleecehaalari? Ettei tulis kylmä ja toisaalta, ettei ihan hikipäässä tarvis hänen pötkötellä... :) Se äitiyspakkauksen vanuhaalari on aika iso, mutta menee sitten ens syksynä varmaankin. Tässä kun ollaan ekaa kertaa näissä hommissa, niin menee vähän sormi suuhun välillä o_O
 
Tääpäs sopii sopivasti Lauratuksen aiheeseen. Löysin just tällasen nettisivun, ja laitoin systerille heti linkin tästä: http://pienilankarulla.blogspot.fi/2013/11/toukkapussi-villakapalo.html?m=1
Pyysin vain että saisko vähä ohuemmasta langasta, ei tarvi olla villainen ku huhtikuun lopulla LA.. Sisko siis superhyvä kutomaan, mä oon ite tehny kerran sukat - ehkä noin 10-vuotiaana paremmin pysyy vasara kädessä..
 
Mä oon monesti miettinyt alkavani taistelemaan toukkapussia, mutta en oo vielä innostunut tarpeeksi.. :grin Ku en oo mikää käsityöihme. Mut kai nyt yhen pussukan sais väsättyä.
 
Meiän esikoinen syntyi maaliskuun lopulla, ja sinä vuonna sattui olemaan sen verran lämpöinen että mentiin vanupuku+neulottu villahaalari+villatakki yhdistelmällä. Samaa ajattelin nyt tälle papusellekkin, ja toki vaunuillessa vielä vanupussi tarvittaessa :) Me ei otettu äitiyspakkausta tällä kertaa kun siellä tulee meille paljon sellaista mikä jäisi käyttämättä :/ Sinänsä onni että tulee lapsien synttärit niin samaan aikaan niin voi hyödyntää esikoiselta jääneitä vaatteita :) TOKI sillä varauksella että papusesta tulee tyttö eikä poika :D Esikoinen siis tyttö ja hänelle hankittiin kaikki niin vaaleanpunaista/violettia/pinkkiä kuin olla voi :D
 
Työpaikallaki joudun käyttää omia lopussa, ku ei firmalla ole äitiysvaatteita!

Työnantajalla on kyllä velvollisuus hommata ne äitiysmalliset työvaatteet. Siis jos teillä muutenkin on työnantajan hankkimat vaatteet käytössä työpaikalla. (ainakin meidän työehtosopimuksen mukaan menee näin)
 
Oli eilen pakko mennä ostamaan vaaleanpunaisia vaatteita kun sai tietää odottavan tyttöä. Tähän aikaan vuodesta on hankala ostaa (ainakin mun mielestä) vaaville vaatteita kun kaikki on talvivaatteita. Enkä haluais vielä ens talveksi ostaa vaatteita. Jouluna pääsen tutkimaan omaa äitiyspakkausta vuodelta -93 josko sieltä löytyisi jotai pikkaselle.

Onneksi olen vielä mahtunut omiin vaatteisiini eikä ole tarvinnut ostaa lisää. Farkut pysyvät nyt ilman vyötä päällä. Olen kuitenki alkanut pitämään enemmän löysiä housuja. Masu ei ole vielä kasvanut kauheasti vaikka vkoja on 22 + 4.
 
Takaisin
Top