Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Meillä pienehkö City maasturi siis tavan farkun kokonen mut huomattavasti korkeampi.. Ja peräkontissa kyllä kunnolla tilaa. Mahtuu hyvin muutamat kärryt..
Mikä auto teillä on? Jos saa kysyä. Maavara noissa cittareissa on korkeampi, mutta tavaratilan korkeus ei ole kovin ihmeellinen yleensä. esim. meillä isomman koiran korvat on mun autossa katossa kiinni, kun koira istuu, isännän autossa ei lähelläkään. Tavaratilan syvyys on myöskin ihan eri luokkaa ja mun auto häviää siinä kilpailussa. Molemmat C-ajoneuvoluokan autoja. Useimmissa, jos ei kaikissa citymaastureissa on sama ongelma.
 
Mulla siis pieni koira, 8kg ja säkä n 36cm. Ajattelin vain että kuinka helposti tavaratilaan ylipäätään mahtuu vaunut ja häkki.
Citymaasturi olisi ihan kiva, mutta turhan tyyris ja varmaan aika syöppö farmariin verrattuna. Autoa tulee myös käytettyä aika harvoin.

Ei vaan ole yhtään käsitystä noiden tavaratilojen koosta, mutta kai sekin selviää nettiä selaamalla.
 
Autoista kun on puhetta niin minä vaihdoin ihan sattumalta ennen plussaamista autoni isompaan :) ennen oli ford focus c-max, ihan loistava ja tosi muunneltavissa kun kaikki takapenkit irtoaa yksitellen, suosittelen! edullinen ja kätevä oli.

Nyt mulla siis mazda 5, 7paikkaisena. Ja oon siihenkin tosi tyytyväinen, kun on juurikin muunneltavuutta.

Meillä siis kolme koiraa, joista kaksi isoja. Plus minä ja mun poika... Hyvin mahtuu matkustamaan :) ja on tilaa uudelle tulokkaalle tavaroineen. Miehellä on sitte oma pienempi autonsa.
 
Mitsubishi outlander.. En oo mittaillu kontin kokoa mut kyllä mun silmään näyttää ja meijän porukan tavara määrällä mitattuna on kyl reippaasti isompi ku esim meijän edellisen 5 sarjalaisen bemarin farkun peräluukku.. Reippaasti korkeampi ja syvempi..
Me ollaa ainaki tyytyväisiä tohon autoon. Eikä vie yhtää enempää dieseliä ku edellinenkään joka oli tosi pienikulutuksinen. Meillä se on isännälle tärkeä juttu.. Ja hän kyllä autoista päättää. Mä sitte vaan ettei ole ruma väri eikö liian iso. Meilläkin kumminki neljäs lapsi tulossa... Tuosta autosta saa 7 paikkasen ku takaa nostaa 2 lisä penkkiä sillon tietty tavara tila pienenee..

Oho tulipa teksti.. :)
 
Meillä on Fordin Focus farmarina ja sinne ei kyllä konttiin mahdu yhtä aikaa koiranhäkki ja Emmaljungat. Kun käytiin noi vaunut hakeen, niin hyvä et ne mahtu kaikkinensa, siis koppa, runko ja istuinosa. En ole toki kokeillutkaan häkkiä sinne yhtäaikaa laittaa, mutta en usko, että mahtuisi.
 
Muokattu viimeksi:
Me ostettiin just emmaljungan duo edget :) tai odottaa kevääseen vielä liikkeessä.
Sit ostettiin käytetyt carenan tuplat, vähäiseen käyttöön tulee, niin menee varmasti siinä asiassa hyvin :)
 
Noi Carenan tuplat kans kiinnostaisi, mutta ei tunnu mistään löytyvän :/ vinkkejä otetaan vastaan :)
 
Mä löysin fb joltakin vaunu/ratas kirpparilta..

Jonkun verran siellä nähnyt liikkuvan..

Uutena tosiaan ei saa enää mistään.

Noi on aika leveät, mutta yllättävän ketterästi liikkui.
Anni meni jo testaan makaamista :D
Ja koppa kokeitiin laittaa paikoilleen :)
Toki todellisuuden näkee sit kahden lapsen kanssa :)
 
The road, toki merkeissä ja tarpeissä on eroja. Mun mielestäni citymaasturi on todellä kätevä ja tarvittaessa saa paljonkin tavaraa mahtumaan. Ainakin meillä sillä on kuljetettu vaikka mitä, varsinkin kun takapenkit kääntämällä tavaratilaa saa jatkettua. Tämän takia me ei olla koskaan tarvittu pakettiautoa, on jopa sohva kuljetettu sillä kotiin kaupasta. Mutta tosiaan meillä ei ole koiraa, joten sen suhteen en osaa sanoa mitään. Mutta ainakin meillä citymaasturi on osoittautunut loistavaksi vaihtoehdoksi, kuten Ahomelskaajakin kirjoitti, hankittiin se nimenomaan vauvaa ajatellen. Ja hyvin meni vaunutkin tavaratilaan, kun kävin ostamassa ne ja jäi vielä tilaa muille tarvikkeille.
 
täälhän on kunnon keskustelut autoista.. :) kyllä ne naisetki osaa! riippuu todellaki merkistä. mä oon aina olu vähän vastaan isoja citymaastureita, jos kovin iso ni hankala parkkeeraa yms.. mut toi mikä meil on ni on pieni citymaasturiksi... mut silti tilava.. korkea sisältä ja sit se korkea maa vara joka on hyvä kans ettei tarvi kurotella alas laittamaan vöitä lapsille.. varsinki masun kanssa helpompaa vöiden laittaminen ku ei tarvi kumarrella..
mut kukin tavallaan ja makuja on erilaisia.!
 
Heh! Meillä mies harrastaa noita maastureita (siis ihan kunnolla mudassa truuum truum) ja sellainen on meillä myös ''perheautona''. Nyt miehen pitään muokkailla autoaan niin, että sinne saa turvaistuimen vauvalle. Auto on siis tällä hetkellä 3 paikkanen, niin ettei turvaistuimelle ole paikkaa. Sellaisen saamme onneksi sukulaisilta. Vaunut ostetaan halvalla käytettyinä tuttavilta. Sängyn ja syöttötuolin ajattelin hankkia vasta vauvan synnyttyä. Vaatteita ollaan saatu sukulaisilta ja vähän olen kirppareilta ostanut.
Emme tällä hetkellä kieriskele oikein rahassa ja olen muutenkin hyvin säästelijäs. Tarvittavien tavaroiden määrä ja niiden ostaminen lähinnä ahdistavat. Olen aina ollut huono shoppailemaan, etenkin tällä tavoin aikarajan kanssa! Lapsi on myös ensimmäinen meille kummallekkin, niin ollaan aika hukassa mitä pitää hankkia ja mitä ei. Halutaan vain selvitä mahdollisimman pienellä tavaran määrällä. Esimerkiksi hoitopöytää ei tule ollenkaan. Olen vain hommannut tuollaisen vaipanvaihtoalustan. Tunteeko kukaan teistä ahdistusta hankintojen kanssa? Olisi ihanaa jos joku vain toisi tavarat oven taakse, ilman että joutuisin tutustumaan kaiken maailman tavaroihin, että mikä on se paras ja kannattavin hankkia. Entäs jos ostankin sellaiset vaunut joita vihaan? Tai kaikki ostamani vauvanvaatteet ovat ihan epäkäytännöllisiä?:sad001
 
Vauva tulee onneksi toimeen hyvin vähällä. Kunhan vaatteet on päällä ja puhdas vaippa ja ruokaa.. Meille ei tule hoitopöytää eikä pinnasänky.. Ja kirppiksiltä meinasin vaatteet hommata, turvakaukalo joskus sitte keväällä nettikirppkseltä jostakin.. . Jos pakkauksen meinaa ottaa sillä pärjää jo pitkälle perus tarvikkeilla..
En aio myöskään hamstrata, tarvittavat "pakolliset" vaan.. :)
 
Meillä samantapainen tilanne. Asutaan niin pienesti etten vielä tiedä mihin vauvan sänky mahdutetaan, mutta äitiyspakkauksen laatikko ajanee asiansa. Eikä me rahassa kylvetä vaikka molemmat ollaan töissä.
Olen torjunut hankintastressiä päättämällä että teen hankinnat vasta uudenvuoden jälkeen :P
 
Joo aika vähän tarvii olla valmiiksi sitä tavaraa oottamassa. Paljon kerkee hankkia sitä mukaan, kun ne tulee ajankohtaiseksi. Me ei ostettu uutena mitään muuta kuin nyt käytössä oleva turvaistuin ja syöttötuoli. Kaiken muun olen löytänyt esikoiselle tutuilta, netti-kirppareilta tai kirppareilta käytettynä, mutta todella hyväkuntoisena. Me ollaan miehen kanssa kyllä molemmat töissä, eikä meillä sinänsä ole pakko ostaa mitään halvalla tai käytettynä, mutta en yksinkertaisesti näe tarvetta ostaa kaikkea ihan uutena, kun niitä voi ostaa miltein uudenveroisena vaikkakin vähän käytettynä. Kai olen sen verta järki-ihminen, etten osaa törsätä ellei ole pakko. :p

Meilläkin on esikoisen kanssa pääosin käytetty koko ensimmäinen vuosi saatuja tai kirpparilta ostettuja vaatteita. Varsinkin noi vauva-ajan vaatteet on käytössä aina niin lyhyen ajan, et ovat aika usein tosi hyväkuntoisia, vaikka ostaisi käytettynäkin. Nyt kun ostan reilun vuoden ikäiselle niin huomaa, et ei enää löydäkkään niin helposti hyväkuntoisia, kun samaa kokoa käytetään pidempään ja vaatteet kerkeää mennä nuhjuisiksi. Joten nyt olen alkanut sitten ostamaan enemmän uutena noita sisävaatteita, ulkovaatteissa menee kyllä edelleen käytetyt. Ne onkin uutena aika hintavia, joten on kyl oikeesti löytö jos löytää hyvän haalarin kirppikseltä, siinä voi säästää jo paljon rahaa uuteen verrattuna.
 
Käääks tulipa tuhlailtua! Stokke sleepi minin tuli tilattua meiän papuselle :P
 
Mulla on aika paljon hommattu tavaraa käytettynä ja huomannut tämän olevan fiksu valinta. Sitä huomaa kuinka paljon säästää kun kaikkea ei osta uutena! :)
 
Meillä jäi esikoiselta kaikki muut paitsi sänky joka lähti pesänjaossa entiseen anoppilaan :) Nyt raski sitte sijoittaa tohon pyöreään unelmaan :P
 
Oon ettiny ja miettiny talvitakkia ku pitäs sellanen kohta saada.. Kävin huvikseni Cittarissa ja löysin ale-rekistä 15€ (ovh 69,90€) koon 36 takin :) olen normaalisti kokoa 38 joten olin todella yllättynyt että tuo takki mahtui päälle ja siinä on kasvunvaraa, sekä 2 rivinen nepparikiinnitys ni loppuvaiheessahan voi käyttää vatsan kohdalla sitä toista riviä..
Jee :) Ja siitä näppärä takki et pystyn käyttään sitä ens talvenaki ihan normitakkina :)
 
Kehto päätetty viimein! :D
Lähipäivinä lähtee tilaukseen Saksasta.
Huomasimpa et halvimmat kehtopaketit sieltä on sen 70e koko settinä.
Mutta Tilataan Roban kehto :Heartred
Samaan pakettiin Aventin tuttipulloja, jotka on muuten tosi paljon halvempia kuin suomessa.
4 kpl + pulloharja + tutti n.20 e paikasta riippuen!

Huh hirvittää noi suomen hinnat.
 
Jaica, voisitko vinkata sivuja Saksasta mistä oot katellu nuita Roban kehtoja? Rupes ittiäki sellanen kiinnostaan :)
 
Takaisin
Top