Hankinnat

Mulla mahtuu omat housut kyllä mutta ahdistaa ihan kauheesti. Hm myy tosi hyviä housuja mitkä mukavat päällä eikä hintakaan päätä huimaa. Mamalicious ja boob esim myy tosi laadukkaita
 
Miulla on yhet mamaliciuksen farkut mut viimeks niitä joutu nostaa koko ajan ku meinas tippuu :/ onhan ne materiaaliltaan laadukkaampia mut ennemmin käytän halvempia :)
 
Täältä kans suositus h&m mammapöksyille ja farkuille. Nykysin menee muutkin housut mitkä ei tuu mahan päälle.
 
Tästä tulee pitkä selostus, ei ole pakko lukea :grin

Tämä kirjoittaminen on miulle terapiaa kun yritän totuttautua ajatukseen kolmannesta lapsesta. Itse en kolmatta olisi jaksanut, isäntä taas ihan innoissaan kun on yrittänyt puhua minua kolmanteen. Pelottaa listata miten paljon rahaa taas menee...

Mie kerkesin jo osan vauva- ja äitiysjutuista myydä pois kun kolmatta lasta ei pitäny tulla... Listaa siis täytyy tehdä hankinnoista. Pienempi lapsista on 1v3kk joten en kuitenkaan ihan kaikesta ole luopunut vielä.

Osa teksistä hävis kirjoittaessa :mad: pitkä tästä silti tuli :hilarious:

Ihan ensimmäisenä suosittelen NOSHin tunikoita äitiysvaatteiksi kaikille. On ihan mahtavia malliltaan! Ite harmittelin kun vasta viimesimmän synnytyksen jälkeen löysin NOSHin, nää nykyset NOSHin vaatteeni kun ois toiminu hyvin jo odotusaikana. Ei nimittäin hirveesti ole odotusvaatetta joka ois hyvän näkönen päällä raskauden jälkeenkin. Esim Pisara ja Kiva malliset tunikat peittää sit hyvin ne raskaudesta jääneet makkarat kun se lapsi on saatu maailmaan :grin Ja helmaa nostamalla onnistuu imetys, en ole kokenut hankalaksi (imetän vieläkin ehkä 10x/vrk)

Mammaleggingsejä joutuu parit ostamaan tunikoiden kaveriksi, mut toivottavasti ei muuta vaatetta itelleni. Farkkuja en osaa enää pitää, ekoissa raskauksissa oli H&M farkkuja mutta ne on kaikki kulutettu puhki polvista lasten kanssa lattialla pyöriessä.

Auton hankinta edessä. Mahduttava kyytin kaukalon lisäksi yksi turvaistuin ja yksi turvavyöistuin... Apuva :woot: Tähän otetaan vinkkejä vastaan :) Isäntä haluis Skoda Suberbin mutta en usko että siihenkään mahtuu...

Vauvalle tietenkin vaatetta! Tämä tulee olemaan iso sijoitus... Jotain pientä on vielä jemmassa jota en ole saanut myytyä, mutta vaatevarastot menevät kuitenkin uusiksi kun olen tässä viime aikoina löytänyt tieni merkkien maailmaan :oops: Muita rodinisteja??

Dopplerin ja sitterin (Baby Björn) myin kaverille, yritän niitä vaivihkaa kysellä kohta takaisin...

Emmaljunga duo mondialit sport rungolla löytyy, niissä pysytään. Nyt tulisi 1v11kk ikäero. En usko että tuplia tarvitaan kun ei tarvittu ekojen kahden kanssa (ikäero 1v10kk)

Kaukalo myyty pois, uusi ostettava. Cybex Cloud Q ihan huippu kun saa makuuasentoon, hyvä nukuttaa vauvaa kaupoilla ollessa tai kylässä. Matkarattaisiin kiinni adaptereilla, matkarattaat kulkee aina autossa mukana.

Hoitopöytä, tukivyö, turvavyönalennin ja vauvalelut otin tänään plussattuani pois myynnistä fb kirpulta, onneks ei ollu kerenny mennä :grin

Babys only kaukalopussi tulee nyt, löytyy ohuempana versionakin, täytyy harkita jos ostais molemmat ohuen ja paksun pussin. Ensimmäisen vauvan kanssa kaipasin ohuempaa pussia välikauteen, ei löytyny mistään. Toisen vauvan kohdalla ohuemman löysin mutta en raaskinut ostaa koska ”viimeinen vauva”. No nyt kolmannen kohdalla minä sen ostan! Koska oikeesti viimeinen vauva ja sekin on saatava kokea :hilarious: Kahdella ensimmäisellä käytetty toppapussi jo myyty pois.

Mitä vielä? Lisää varmasti tulee ja joku saattoi jäädä pois kun tää laite poisti välillä osan kirjoituksestani :mad:
 
Suositelkaa hyviä äitiyslegginsejä! Kiitos :)
 
Mie oon facebookin ompelijoilla kattonu mammaleggingsejä ennen kun oli ees ajatusta raskaudesta. Sieltä varmasti löytää mieleisensä :)
 
Minirodinin vaatteet on kyllä ihania, mutta jotenkin liian massaa. Tai siis kun tuntuu nyt se ja monet muut merkkivaatteet olevan kovasti muodissa niin näyttää siltä, että "kaikki" pukevat lapsensa ihan samoihin vaatteisiin kun niiden kuosit on toki tunnistettavat :D

Toki ite nuukailenkin, kun hankintoja on muutenkin niin pirusti. Nuo ei minkään merkkiset vaatteet kun maksaa käytettynä sen vajaa euron tsipale :D
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, joten tuskin tarvitsee liiemmin mitään hankkia. Minä myös tykkään merkkivaatteiden kuoseista, mutta ajattelin panostaa merkkivaatteisiin vasta sitten, kun niillä on lapselle itselleen jotain merkitystä (eli ala-asteikäisenä, jos vielä silloinkaan? :rolleyes:). Eli monta vuotta vielä riittänee ihan perus siistit vaatteet, eikä tuo 3v ole ainakaan vielä valittanut. :grin
 
IQ, mielenkiinnosta kysyn, että miten teillä pärjättiin ilman tuplia? Pääasiassa reppu/liina + esikoinen rattaissa vai pärjäsikö esikoinen jo seisomalaudalla tai kävellen? Meillä 1 v 10 kk ikäero tulossa, ja olen ajatellut tuplia aika välttämättöminä, mutta onhan ne hurjan kalliit jos tarve on vaan lyhyen aikaa. Mulla edellisen raskauden jälkeen selkä oli kuitenkin niin hajalla, että liina/reppu ei todennäköisesti tule yhtään pidemmillä matkoilla toimimaan. Tietty jos seisomalaudan saisi toimimaan niin se voisi olla vaihtoehto. :)
 
Mun ipanoilla oli kakkosen syntyessä 1v6kk ikäeroa. Phil & teds oli ihan mahtava ostos! Ensin kahdella ja sitten yhdellä aika pian kun toinen
 
Mä oon todennu, että cubuksen paksummat leggingsit on jopa mukavampia kun mammafarkut, ite pidän niitä ku meen johonki ja sit kotona yleensä löysiä collareita vaan :)

Aattelin ostaa erilaisia neuleita tähän lopputalvelle, sit kun alkaa kelit lämpenee niin varmaan löysiä mutta hienoja paitoja kivoilla leikkauksilla, kesällä kun maha luultavasti jo alkaa näkymään kunnolla niin lakkaan peittelemästä sitä ja pukeudun vartalonmyötäsempiin mekkoihin/paitoihin. En varmaan osaa luopua mun nahkatakkilookista, mutta miksipä tarttiskaan :D

Sit taas lähempänä laskettua aikaa kun alkaa olla jo talvi taas, ni kivoja neuleita joista masu näkyy. Sit tietty on jo lapselle ostettu ihan kaikkee mahdollista :) Nyt en osaa ajatella vielä hankitoja vauvalle, mutta eipä se vielä ookaan ajankohtasta :)
 
Mä hankin juuri tori.fi:stä käytettynä carriwellin flexi beltin, eiköhän aika pitkälle mahdu normifarkut tuon avulla jalkaan kun tulee lisäsenttejä vyötärölle, eikä kiristä :)
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, joten tuskin tarvitsee liiemmin mitään hankkia. Minä myös tykkään merkkivaatteiden kuoseista, mutta ajattelin panostaa merkkivaatteisiin vasta sitten, kun niillä on lapselle itselleen jotain merkitystä (eli ala-asteikäisenä, jos vielä silloinkaan? :rolleyes:). Eli monta vuotta vielä riittänee ihan perus siistit vaatteet, eikä tuo 3v ole ainakaan vielä valittanut. :grin

Jos merkkiä haluaa pukea niin se kannattaa aloittaa ennen kouluikää, kun ei nuo koululaiset kuulemma enää muuhun pukeudu kun Adduun :meh: Mie justiisa siks puen vielä lapseni merkkiin kun niillä ei ole omaa tahtoa :hilarious: siis tähän asiaan omaa tahtoa, 3v ja 1v3kk eivät ole vielä kiinnostuneet itse valikoimaan vaatteitansa.

Ja on olemassa muitakin kun rodini :wink
 
Muokattu viimeksi:
IQ, mielenkiinnosta kysyn, että miten teillä pärjättiin ilman tuplia? Pääasiassa reppu/liina + esikoinen rattaissa vai pärjäsikö esikoinen jo seisomalaudalla tai kävellen? Meillä 1 v 10 kk ikäero tulossa, ja olen ajatellut tuplia aika välttämättöminä, mutta onhan ne hurjan kalliit jos tarve on vaan lyhyen aikaa. Mulla edellisen raskauden jälkeen selkä oli kuitenkin niin hajalla, että liina/reppu ei todennäköisesti tule yhtään pidemmillä matkoilla toimimaan. Tietty jos seisomalaudan saisi toimimaan niin se voisi olla vaihtoehto. :)

mangustimamma meillä esikoinen oli kova poika kävelemään, käveli muutaman kilometrin lenkkejä jo alle 1,5 vuotiaana. Ei siis enää paljoa istunut rattaissa kun sisko syntyi (1v10kk ikäero). Autolla liikutaan enimmäkseen, lähialueella ulkoilu kävellen. Eli pitkää lenkkiä ei tarvitse tehdä rattaiden kanssa, lapset saa kävellä jos haluaa :) Ja toki tarvittaessa Manduca apuna mutta eipä meillä sitä ole ulkoillessa käytetty. Nyt kun tämä kolmaskin syntyisi talvea kohti mennessä niin siitä voi laskea melkein 6kk eteenpäin ennen kun alkaa kunnon ulkoilukelit, sillon keskimmäinen olisi jo hyvin yli 2v. Seisomalauta siis riittää hyvin :)
 
Meillä mennään perus merkkien vaatteilla, kasvu ja kulutus on niin hurjaa tässä vaiheessa, etten nää järkeä laittaa monta kymppiä per vaate. :-) Ja perus vaatteilla mennään niin kauan kun mie ostan vaatteet, itse saa muokata tyylinsä, mut aion opettaa ettei kaikkea voi saada.
 
Meillä mennään perus merkkien vaatteilla, kasvu ja kulutus on niin hurjaa tässä vaiheessa, etten nää järkeä laittaa monta kymppiä per vaate. :-) Ja perus vaatteilla mennään niin kauan kun mie ostan vaatteet, itse saa muokata tyylinsä, mut aion opettaa ettei kaikkea voi saada.

Juurikin näin :) ja sekin vielä että kovin pienelle en uskaltais kalliita merkki vaatteita edes pukea kun sotkeentuu niin helposti vaatteet päivän mittaan
 
Mie oon taas todennu että nuo marketti HM Lindex ym. vaatteet on sellasia että niihin vaan tuhlaa rahansa eikä niistä pääse eroon :meh: Jos vähän ”parempaa” ostaa niin ne sentään saa myytyä eteenpäin eikä jää nurkkiin pyörimään. T: yks jolla on edelleen esikoisen vauvavaatteita kasa nurkassa kun kukaan ei huoli
 
Meillä pääsääntöisesti käytössä lupilu (lidl), ciraf (prisma), mywear ja hilla (CM). Hyvin on kestäneet, ja hankinta hinta uudessa vaatteessa 5-10€. On saatu myös näitä käytettyinä ja hyvässä kunnossa ovat olleet. :-) Eikä myöskään ole ollut ongelmia saada vaatteita eteenpäin. Ja mielestäni näissä on tosi kivoja kuoseja myös. :-) Ainiin ja tietenkin martinexin moomin mallisto. :Heartred
 
Takaisin
Top