Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin ne emmaljungan duo edget duo s rungolla ja vaikuttavat kyllä niin täydellisiltä! Mahtuu hyvin autoon eikä ole yhtään liian isot. Nitrot on siitä vielä pienemmät :)

Mulla myös nämä haaveena! Kulkeekohan nuo hyvin lumessa? Lunta täällä nimittäin riittää :grin Ja ilmeisesti mahtuu sedan auton peräkonttiin, ettei tarvi farkkua? :)

Mulla myös nämä haaveena! Kulkeekohan nuo hyvin lumessa? Lunta täällä nimittäin riittää :grin Ja ilmeisesti mahtuu sedan auton peräkonttiin, ettei tarvi farkkua? :)
Kyllä pitäisi kulkea! Ystävälläni samat ja kehui. Meillä on farkku joten en tiedä mutta kyllä ne aika pieneksi menee. Meillä on ne täys kumit pyörinä kuten kaverillakin ja vaikuttaa täydellisiltä

Meillä on esikoisella nuo emmaljungat ja brion kombit, briot on paljon kevyemmät työntää ja nostella. Noissa emmaljungissa tekee raskaaksi työntämisen just ne täyskumipyörät, eli jos on huonompaa tietä, suosittelen ilmakumipyöriä. Ja ne on aika isotkin, ei varmaan pieneen sedaniin mahdu, mut kaikkiin farkkuihin kyllä. :-) Muuten taas taskuja ja muita ominaisuuksia on enemmän noissa emmaljungissa kuin brioissa.

Mut jokaisella on oma käyttöympäristö, joten suosittelen lämpimästi käymään liikkeessä vertailemassa mikä tuntuis itelle parhaalta. Meillä menee hankintaan ne tuplat ja ei mitään käsitystä mitkä ostetaan.

Mä kauhistelin noiden tuplien hintoja!! Me liikutaan joko julkisilla tai kärrytellen joten hyvät kärryt tulee tarpeeseen. Sit yks asia mikä mua ihmetyttää on se että miten ihniset luulee saavansa melkein täyttä hintaa käytetyistä vaunuista kun lähes samalla hinnalla saa kaupasta uudet? Ei 3vuotta vanhasta autostakaan saa 90% myyntihinnasta jos sillä on ajettu 9miljoonaa kilsaa!

Joo minua kauhistuttaa myös nuo hinnat! Mut pakko on jotkut hankkia, oon alkanu vähän katella, jos tilais esim saksasta, säästäs muutaman saturaisen. :-)

Sama homma! Pakolliset on. En oo liina/reppu-ihmisiä ja käydään kuitenkin joka päivä ulkona kävelemässä yms. Esikoinen on ollu 5pv vanha ku käytiin ekan kerran kärryttelemässä ja noi meidän nykyset yhditelmät on olleet maailman parhaimmat, kelissä kun kelissä. Harmittaa ku k.o firma ei vissiin tee tuplia.

Meillä on myös manduca käytössä, mutta en tykkää kantaa siinä ulkona kylmillä keleillä, kun ei saa lasta tuulelta suojaan. Me ollaan myös ulkoilma ihmisiä ja lähettiin kanssa lenkille heti kun synnäriltä kotiuduttiin. :-) Minkä merkin vaunut teillä on nyt ollu?

Muakin on ärsyttänyt miten hirveitä hintoja noista käytetyistä pyydetään. Kun etsittiin kakkosautoon turvaistuinta, niin usein 1-2 v vanhasta mallista pyydettiin Torissa käytettynä lähes sama hinta kuin uusimmasta mallista uutena, ja jopa enemmän kuin esim. verkkokaupat pyysi siitä samasta vanhasta mallista käyttämättömänä. Tuntuu, että tietyillä vaunumerkeillä on vähän samaa vikaa. :shifty:

Meillä on myös manduca käytössä, mutta en tykkää kantaa siinä ulkona kylmillä keleillä, kun ei saa lasta tuulelta suojaan. Me ollaan myös ulkoilma ihmisiä ja lähettiin kanssa lenkille heti kun synnäriltä kotiuduttiin. :) Minkä merkin vaunut teillä on nyt ollu?

Baby Merc- merkkiset. On halvat ja hyvät!

Muakin on ärsyttänyt miten hirveitä hintoja noista käytetyistä pyydetään. Kun etsittiin kakkosautoon turvaistuinta, niin usein 1-2 v vanhasta mallista pyydettiin Torissa käytettynä lähes sama hinta kuin uusimmasta mallista uutena, ja jopa enemmän kuin esim. verkkokaupat pyysi siitä samasta vanhasta mallista käyttämättömänä. Tuntuu, että tietyillä vaunumerkeillä on vähän samaa vikaa. :shifty:

Tätä mä juuri tarkotin! Ja auta armias jos annat palautetta niin nää ihmiset tulee silmille. Tiedustelin tässä hetki sitten eräältä henkilöltä perusteita hänen asettamaansa hintaan niin merkki tuntui olevan perustelu vaikka tuote selvästi jo vanha (vaikkakin vielä toimiva). :banghead:

Ja kyllähän se vähä noissa emmaljungissa on et säilyttää hyvin arvonsa. En mäkään yli tonnin vaunuja myis pari sataa euroon jos on pari vuotta vanhat. Hyvin ne menee kaupaksi käytettynä pyydetyillä. Just pari vuotta vanhat hyvä kuntoiset usein 600-700e

No onhan se niinkin, ettei se ole pöljä joka pyytää, vaan... :rolleyes: Ihmettelen vaan kuka noita ostaa jos hintaero uusiin on kovin pieni. Toki joku 60% uuden hinnasta on jo ymmärrettävä, jos tavara on hyväkuntoinen ja melko uusi, mutta sellaiset 90% ja ylikin pyynnit ihmetyttää. :wideyed: Mitä järkeä ostaa käytettyä jos ei siinä tule oleellista säästöä.

Muokattu viimeksi:
On kyllä hurjissa hinnoissa jotkut käytetyt. Toisaalta, meillä on kans reilu 1,5 v. vanhat Emmaljungat NXT90 -yhdistelmät, jotka oli 1 200 e uutena. Ollaan huollettu vaunuja tarkasti, säilytetty sisällä lämpimässä, pesty ja hinkattu. Niistä ei taida löytyä edes yhtään naarmua, vaikka ovat kyllä olleet kovassa ajossa esikoisen kanssa. :D

Että kyllä itsekin toivoisin, että tuon ikäisistä ja merkkisistä menopeleistä sais vielä suurimman osan takaisin. Se meilläkin oli ideana, että ostetaan laadukkaat vaunut siksi, että niitä on kiva käyttää päivittäin ja että niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo.

Mutta hulluahan se on uuden hintaa tai liki pyytää. Käytetty on kuitenkin aina käytetty, oli merkki mikä tahansa. Mistä päästäänkin siihen, että on muuten melkoiset hinnat käytettynäkin noissa Bugaboon Donkey duoissa! Melkein kaikki yli tonnin - siis käytetyt lastenvaunut. Osa oli vielä aika nuhjuisen näköisessä kunnossa, mitä Torin ilmoituksia katselin.

Meillä on kyllä esikoisen jäljiltä vielä vaikka mitä, mutta haluan ostaa uudet vaunut kun käytettynä ostetut osoittautuikin käytössä ei niin mieleisiksi. Jos vauva on poika niin sit pitää uusia kyllä melkeen kaikki vaatteet :D Vauvahankintoihin uskaltaudun varmaan vasta nt-ultran jälkeen, mutta äitiysvaatteet joudun varmasti kaivelemaan varastosta jo ennen sitä, ja uusiakin pitäisi ostaa. En usko että mahdun enään läheskään kaikkiin äitiysfarkkuihin, kun lantio levisi esikoisen raskaudessa niin paljon :D

Runko ja renkaat painaa 10kg, siihen vielä koppa/ratas osa päälle. :-)

Nyt kun pitää uudet ostaa, niin en halua emmaljungia, niissä on tosiaankin monta pientä juttua, mitkä on ärsyttänyt minua ja miestä, ja vertailua on kertynyt, kun käytetty kaksia vaunuja yhtäaikaa. Ja ne isoimmat puutteet on just raskas työnnettävyys, pieni/matala tavaratila ja möhkäle mäisyys. Mut siihen nähden että sadalla eurolla ostin käytettynä on ollut ihan asiansa ajavat, tonnia en vaan noista maksaisi. :-)

Rouva V Okei, pitää katella jos ko merkkiä ois tuplina ulkomailla. :-)

Ei noi tunnu yhtään kyllä niin painaville :) niin ketterät mutta vankat! Esikoisen samat classic rungolla oli kyl ihan surkea. Tönkkö ja raskas. Nää on niin kepeät et ihan innolla ootan! Ja sit jos noi renkaat ei ookkaa hyvät ni satasella saa toiset :) emmaljungalla ne nahka yms versiot tuntuu olevan kalliilla eteenpäin ja nitrot yms joissa joutuu ostaa joka osan erikseen. Esim jalkapeitto on lähemmäs sata euroo...

Naksutiili Meillä onkin just noi classicit, meni jotenkin ohi, että puhuit aiemmin duo s rungosta, siitä ei oo kokemusta. :-) Eli en oo ainut joka ei niistä tykkää. :-P

Takaisin