Hankinnat

Meillä on myös pääasiassa halpis- ja kirpparitavaraa. Olen tosi huono myymään mitään, mutta kakkosen jälkeen olisi tarkoitus viikoksi pariksi vuokrata pöytä lähikirpparille ja kärrätä sen jälkeen myymättömät Uffille. :) Meille ei ole katastrofi vaikkei niistä tulisi penniäkään takaisin, useimmat olleet tosi halpoja ja paljon on saatu myös lahjaksi.
 
Mä ostan laatua ja ominaisuuksia, en merkkiä. Varsinkin ulkoiluvaatteissa ja asusteissa mulle on tärkeää, että niissä on hyvät tekniset ominaisuudet, koska ulkoillaan paljon. Reimatecin toppahaalarit ja Name itin softshellit vk-käyttöön oon tähän mennessä kokenut kulutusta ja säätä kestäviksi. Kyttään lähinnä hankauksenkestoa, sademillejä ja hengittävyyttä ulkoilukamoissa.

Koska ollaan enimmäkseen esikoisenkin kanssa kotona, ostan kotiin lapselle ihan perusvaatetta, joka ei haittaa, kun sotkeentuu, kulahtaa, tahrautuu. Lidlissä Lupilun bodyt ja pöksyt on tosi jees tähän tarkoitukseen. Myös Prismasta on tarttunut lämpimiä ja mukavia oleskeluvaatteita mukaan.

Ihmisten ilmoille mennään Lindex/Kappahl/HM/Name it -vaatteissa. Oon ostanut vaatteet enimmäkseen uutena aleista, mut joitain myös käytettynä.

Tämä lokakuinen saa pitkälti isoveljensä (lokakuinen -16) vaatteet. Oon pyrkinyt ostamaan neutraalia, joka käy tytölle ja pojalle. Tosin jos tämä uusi tulokas on tyttö, ehkä jotain pinkkiä ja röyhelöpyllyhousut on hälle pakko hommata. :)

Ylipäänsä mun lastenvaatteiden ostologiikka on ennakoiva. Esim. nyt oon jo ostanut esikoiselle superhalvalka aleista Reimatecin laatuhaalarin, vk-haalarit löytyy ainakin vuodeksi eteenpäin jne. :)
 
Nessu, oon aika pitkälti samoilla linjoilla! Reimatecin ja name it:n oon minäkin todennu parhaiksi :) kalleimmat vauvan/lastenvaatteet mitä oon ostanut on just joku muumipaita pois lukien ulkoiluvaatteet. Meilläkin on tallessa vielä melkein kaikki esikoisen vauvanvaatteet joista osa saatu, osa ostettu kirpparilta. Hyviä ovat vielä :)
 
Jos merkkiä haluaa pukea niin se kannattaa aloittaa ennen kouluikää, kun ei nuo koululaiset kuulemma enää muuhun pukeudu kun Adduun :meh: Mie justiisa siks puen vielä lapseni merkkiin kun niillä ei ole omaa tahtoa :hilarious: siis tähän asiaan omaa tahtoa, 3v ja 1v3kk eivät ole vielä kiinnostuneet itse valikoimaan vaatteitansa.

En minä oman mielenkiinnon takia halua lasta merkkeihin pukea, vaan tarkoitan juurikin tuota, että sitten kun lasta itseään alkaa ne merkit kiinnostamaan ja niillä on lapselle jotain merkitystä, niin hankitaan sitten vaikka sitä Addua (kaikkea haluamaansa ei kyllä tässäkään taloudessa tulla saamaan). Niin kauan kuin lapsi ei ole merkkitietoinen, en ole minäkään, laatua löytyy ihan perus merkeissäkin.
 
Joo totta, ulkovaatteissa on hyviä nuo reimatecit ja name it! Ja ulkovaatteissa ymmärrän sen hinnan muodostumisen, koska vaatteen pitää olla lämmin, istuva ja säänpitävä. :-)
 
Meillä on kanssa ulkovaatteet ja kengät laadukkaita merkkejä, sisävaatteita on vähän erilaisia. Oon esikoiselle ostanut viime aikoina me&i vaatteita, kun ne kestää niin hyvin pesuja ja menee nyt pitkään, mutta sitä kalliimpia en raaski.

Vauvalle oli mun mielestä turha ostaa mitään kovin kallista, kun esikoinen kasvoi niin kovaa vauhtia, että muutaman viikon/kuukauden ehti joitain käyttää. Mutta toki ymmärrän niiden merkkivaatteiden ostamisen, kyllähän ne monet on tosi kivoja. Itse en ajattele jälleenmyyntiarvoa, vaan mukavuutta, sopivuutta, kestävyyttä tiettyjen vaatteiden osalta ja sitä, että sopii budjettiin :) ostettavaa on niin paljon vähän väliä :D
 
En minä oman mielenkiinnon takia halua lasta merkkeihin pukea, vaan tarkoitan juurikin tuota, että sitten kun lasta itseään alkaa ne merkit kiinnostamaan ja niillä on lapselle jotain merkitystä, niin hankitaan sitten vaikka sitä Addua (kaikkea haluamaansa ei kyllä tässäkään taloudessa tulla saamaan). Niin kauan kuin lapsi ei ole merkkitietoinen, en ole minäkään, laatua löytyy ihan perus merkeissäkin.


Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit :) Ja sitä sanoin että sit ei lasta ehkä kiinnosta ne merkit jotka itseään kiinnostaisi :grin Joten mennään nyt niillä mistä itse tykkää ja myöhemmin lasten valitsemilla :)

Omalla kokemuksella laatua löytyy aika vähän merkittömistä, ja huonoa laatua löytyy myös merkeistä. Merkki tulee sit reklattua, merkittömän kohdalla harvemmin jaksaa nähdä sitä vaivaa. Ja vaikka olisi miten laadukkaita ja hyväkuntoisia merkittömiä vaatteita niin silti ne pitäisi myydä eurolla pois tai ilmaiseksi antaa että joku huolisi ne. Miulla ei ainakaan ole niin hyvä rahatilanne että olisi varaa jättää pienet vaatteet nurkkiin pyörimään tai ilmaiseksi jakaa. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Ja tietenkin vaikuttaa vaatteiden mukavuus ja kestävyys, mutta minulle on tärkeää että myös miellyttää silmää :) Jos siitä tulee itselle parempi mieli niin miksi ei? :wink

Mutta se merkeistä, kysyin vaan onko muita laatuvaatteista kiinnostuneita :) Harrastus se on siinä missä muutkin harrastukset..
 
Muokattu viimeksi:
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit :) Ja sitä sanoin että sit ei lasta ehkä kiinnosta ne merkit jotka itseään kiinnostaisi :grin Joten mennään nyt niillä mistä itse tykkää ja myöhemmin lasten valitsemilla :)

Omalla kokemuksella laatua löytyy aika vähän merkittömistä, ja huonoa laatua löytyy myös merkeistä. Merkki tulee sit reklattua, merkittömän kohdalla harvemmin jaksaa nähdä sitä vaivaa. Ja vaikka olisi miten laadukkaita ja hyväkuntoisia merkittömiä vaatteita niin silti ne pitäisi myydä eurolla pois tai ilmaiseksi antaa että joku huolisi ne. Miulla ei ainakaan ole niin hyvä rahatilanne että olisi varaa jättää pienet vaatteet nurkkiin pyörimään tai ilmaiseksi jakaa. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Ja tietenkin vaikuttaa vaatteiden mukavuus ja kestävyys, mutta minulle on tärkeää että myös miellyttää silmää :) Jos siitä tulee itselle parempi mieli niin miksi ei? :wink

Mutta se merkeistä, kysyin vaan onko muita laatuvaatteista kiinnostuneita :) Harrastus se on siinä missä muutkin harrastukset..

Meillä on sekä - että. "Halpiksia" ja merkkivaatteita. Itse koen että vaatteen käyttöominaisuudet on tärkeämpiä kuin se merkki mutta toki esim hieman hintavammat ulkovaatteet kestää paremmin. Itselle toi jälleenmyyntiarvo ei ole tärkeä. Ollaan saatu paljon tavaraa ja vaatteita kavereilta ja sukulaisilta ja olen antanut joitain myös sitten eteenpäin omille ystävilleni sekä lahjoittanut jotakin hyväntekeväisyyteen (esim vähävaraisille/vanhemmille yms) koska uskon siihen että hyvää pitää laittaa kiertämään vaikka en itse ole mikään hyvävarainen. Kotioloissa käytetään sellaisia vaatteita joissa ei tahrat haittaa ja joita voi pestä usein. Kun mennään esim leffaan tai ravintolaan niin puen pojalle "jotain fiksumpaa" joka ei aina ole merkkiä. Pidän itse name itin vaatteista ja niitä hamstrailen sitten aleista ja ostan yleensä jo seuraavaa kokoa kun pojalla on nyt käytössä.
 
Nessun kanssa ollaan samoilla linjoilla täälläkin! Reimatecin lisäksi myös Molo hyväksi havaittu, kun täällä asuu pitkä ja hoikka tyttö, sopii parhaiten päälle. Ja hyvät ominaisuudet tässäkin merkissä.

Sisävaatteiden jälleenmyyntiarvoa on turha edes enää miettiä, kun ne ehtivät kahden lapsen jälkeen kulua monesti puhki ja ovat niin käytetyn näköisiä, etten edes kehtaisi myydä minnekään. Parhaimmat menee korkeintaan uffille. Sekin vähän otti päähän kun ostin jotain minun silmääni nättiä merkkivaatetta joskus eikä tyttö suostunut käyttämään niitä. Kun toinen väärän värinen ja toisesta hän ei nyt vaan tykkää. Tuolla ne nyt pyörii kaapissa. No en osta enää...
 
Joo kyllä miekii joudun sit lopettamaan itteäni miellyttävien vaatteiden oston kun lapset alkaa sanomaan mielipiteitään :grin Nautin nyt vielä kun pystyn.

Ja meillä ei muuten vieläkään oo vissii ykskään vaate menny rikki noiden 3v ja 1v käytössä (muuta kun HM halpikset menny rikki saumoista tms.), eli sitä odotellessa :hilarious:
 
Mä olen alusta asti pyrkinyt ostamaan mahdollisimman paljon unisex-värejä, jotta vaatteet menisi myös seuraavalle vaikka hän olisikin eri sukupuolta, mutta mun äiti on täysin hurahtanut shoppailemaan pikkuneidille vaaleanpunaista joten sitä on nyt sitten kaapit pullollaan. :rolleyes: Jos rakenneultrassa näkyy pojan vehkeet, niin vaaleanpunaiset lähtee kiertoon ja tehdään sitten inventaario mitä jää jäljelle ja mitä tarvitaan vielä. Jos tulokas on toinen tyttö, niin kaikki vauvanvaatteet lähtee sitten kerralla kun jäävät kakkosellekin pieneksi.

Niin ja laadusta vielä, meilläkin ulkovaatteet on pääasiassa laadukkaita, mutta nekin hyvästä alesta tai hyväkuntoista käytettyä. :)
 
Niin ja jos johonkin merkkivaatteeseen raaskisi panostaa, niin mä tykkään monista Gugguun vaatteista, mutta valitettavasti niistä pyydetään käytettynäkin semmoisia hintoja ettei raaski maksaa. :arghh:
 
Minä ompelen itse varmaan suunnilleen kaikki mitä keksin että voi ommella :D sukkiakin aloitin jo neulomaan...
 
Bellarus, oi, kunpa osaisin itsekin. Hienoa, että sä osaat ja teet. Ei voi pieni sen parempia vaatteita ja asusteita saada. :) Meillä onneks kans mun äiti neuloo ja ompelee, joten esikoinen ja varmasti tulevakin vaavi pysyvät villasukissa ja -pipoissa. :Heartred

Mangustimamma, Gugguun vaatteet on kyllä kivan näköisiä. Kyllä mäkin kuolaan näitä kotimaisia merkkikamoja, mutta niiden hinnat on sen verran rapsakat, että ei kh-tuella. Mutta tässä taas astuu kuvaan mun kätevä ja tekevä äiti, joka on neulonut pojalle feikkigugguupallotupsupipot ja kaikki maholliset. :)
 
Mä oon niin pitkään kuolannut gugguun jumpsuitteja lapsille, mut on hintavia että ei viitti ostaa
 
Äitiyshousut ostettu tänä iltana, vaikka viikkoja on
vasta tasan seitsemän. Jatkuva lievä huono olo yhdistettynä turvotukseen ja kireisiin farkkuihin sai minut juoksemaan H&M:lle juuri ennen sulkemista. Huomenna on työmatka, joka kestää 16 tuntia, ja mietin, että on inhaa istua junassa satatuntia, jos housut kiristää ja etoo. Olipa ihana saada kiristämättömät housut jalkaan.:love2
Mun vyötärönympärys on toistakymmentä senttiä enemmän kuin tavallisesti.
 
Mä rakastan kirppareita, mutta oon tietoisesti vältellyt menemästä, ku tiiän että sieltä vois tulla turhan monta löytöä, pieniä söpöjä vaatteita. Yritän vielä vähän venyttää shoppailun aloitusta...:happy090 Tavoitteena kuitenkin olis hankkia käytettynä se mitä löytyy ja säästyneillä rahoilla satsata vaikka niihin ulkovaatteisiin ym. lisävarusteisiin.
 
Mä rakastan kirppareita, mutta oon tietoisesti vältellyt menemästä, ku tiiän että sieltä vois tulla turhan monta löytöä, pieniä söpöjä vaatteita. Yritän vielä vähän venyttää shoppailun aloitusta...:happy090 Tavoitteena kuitenkin olis hankkia käytettynä se mitä löytyy ja säästyneillä rahoilla satsata vaikka niihin ulkovaatteisiin ym. lisävarusteisiin.

Mulla on sama. Rakastan kierrellä kirppiksiä ja kun hinnat ei päätä huimaa, ostelen surutta jos löydän jotain kivaa. Nyt ajattelin torstaisen np-ultran jälkeen päästää itseni valloilleen, jos kaikki vain hyvin siellä on. :)
 
Mä olen antanut itselleni luvan ostaa yhden pienen ulkohaalarin jos tulee vastaan. Esikoisella oli kaksi joista toinen on ruma ja toinen huonon mallinen, molemmat lähtee kirppikselle. Muuten yritän vältellä ostoksia rakenneultraan asti. Jos tulee toinen tyttö niin kaapit on jo täynnä vaatetta, jos tulee poika niin voisin ostaa lisää sinisiä ja neutraalin värisiä vaatteita.
 
Takaisin
Top