Hankinnat

Itekin tykkään zalandosta, hyvä valikoima ja oman kokemuksen mukaan toimiva tilaus/palautus systeemi. Harvoin enään muualta ostankaan vaatteita. Mulla on jo ennen raskautta ollut runsas mekkovalikoima, koska käytän kesällä melkein aina joko hametta tai mekkoa, niin luulen että tolla normi vaatevalikoimalla pärjään tämänkin kesän. Toivotaan lämmintä kesää. :)
 
Ei toimi ulkohousuihin ponnari kun ei ole vetskaria housuissa, vaan kuminauha.. ehkä ostan jotkut ale kuorihosut 10kokoa liian isona :D
 
Meillä ei kovin paljon hankintoja ole tällä kertaa, sillä kaikki esikoiselle hankitut kamat on vielä varastossa. Pinnasänky ja hoitopöytäkin nököttävät edelleen paikoillaan. Ajattelin hommata sellaisen pyörillä kulkevan pienen ensisängyn alakertaan. Niin ja tuplarattaat pitää hommata. Molemmat meinasin käytettynä ostaa. Esikoisen kamatkin on suurimmaksi osaksi saatuja ja kirpparilta hankittuja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. JA siltikin niihin on saanut menemään pienen omaisuuden.
 
Me saadaan veljeni perheeltä paljon tarvikkeita, kun heillä on muutto kauas ja lapsi jo sen verran iso että haluavat vain päästä eroon. Vaunut, kantoreppu, hoitoalusta, amme, tuttipulloja ja vaatteita on ainakin tulossa kunhan kävisi hakemassa. Siinä säästää pitkän pennin kyllä. Tänään kävin ekaa kertaa lastenvaatekirpparilla ja ai ihanuus, olipas se kivaa! Kaikenlaisia mahtavia värikkäitä kuoseja löytyi ja juuri sellaisia omaan makuun sopivia vaatteita sai ostella euron kappale. Kotona levitin kaikki sängylle ja luokittelin koon mukaan pinoihin: 50-58 cm, 60-68 cm ja 70-74 cm vaatteitakin tuli pari jo ostettua. Nyt tulee varmaan pidettyä taukoa kunnes kesällä saa äitiyspakkauksen ja näkee juuri, mitä kokoja saa veljeltä. En ihan hahmota että minkä verran vaatteita tarvitaan mutta hyvä alku ainakin nyt on. Olen ollut tän päivän ihan vauvataivaissa :dance018
 
Mies vaihtoi auton farkkuun, tosin oli ollut suunnitelmissa jo ennen tietoa raskaudesta. Nyt reissussa todettiin, että johan meidän omat kamat täyttää auton aika tehokkaasti kun koirakin pitää mahtua kyytiin.. että pitäskö tänne mahtua vielä jotain muutakin. :wideyed: Täytyy varmaan hankkia vielä katolle boksi, jos pidemmälle haluaa lähteä.
 
Meilläkin olisi isompi auto eli todennäköisesti farmari hankinnassa. Kaksi aikuista, kaksi koiraa ja yksi ala-asteikäinen vielä mahtuu hyvin pikkuauton (Punto) kyytiin mut loppuvuodesta voi tehdä vähän tiukkaa, jos halutaan mahduttaa samaan kyytiin myös vauva ja hänen vaatimansa tarvikkeet.
 
Täällä myös auton vaihto edessä. Farkku on nytkin mutta ei riitä enää kahden koiran ja vaavin tavaroiden kanssa. :D vähän vielä erimielisyyksiä siitä millainen tulee mutta onhan tässä vielä hetki aikaa :)
 
Me tarvittais tuplarattaat, haluisin semmoset mitkä on päällekkäin. Vierekkäin jos on niin niil ei mahu ovista :)

Täällä samat aatokset. Ja kun tykkään kierrellä kirppareita ja putiikkeja niin en halua mitään ylileveitä vierekkäinistuttavia hyökkäysvaunuja, joita joskus tuolla kaupoissa näkee. Turhauttavaa kaikille kun ei pääse kulkemaan. Toisaalta liian pitkät on hankalat busseissa jne. Vertailua vertailua..... :)
 
Mulla oli tuplista alkuun samat aatokset kun teillä Pyllerö ja Eliza, ajattelin että ilman muuta peräkkäin istuttavat. Päädyin aluksi Uppababy Vistaan, mutta sitten mulle myytiin ajatus Mountain Buggy Duetista huomauttamalla että ne on itseasiassa yhtä leveät mutta huomattavasti ketterämmät. Lopulta peräkkäin istuttavat jäi pois laskuista raskaan tuntumansa vuoksi ja päällekkäin istuttavat koska esikoinen ei yksinkertaisesti suostunut niissä hetkeäkään istumaan. Enkä sitten lopulta edes päätynyt niihin markkinoiden kapeimpiin vierekkäisiin eli Dueteihin vaan meille tulee näillä näkymin Bugaboo Donkeyt. :rolleyes: Niin, ja yksi ykköskriteerihän oli näppärä kompakti kasaus eikä Donkey ole edes sitä.
 
Meille kans Donkeyt tulossa. Ainoat, mitkä miellyttää tuplista omaa silmää ja missä on ne toiminnot (mono/duo, käännettävät istuimet jne.) Mistä meinasitte Mangustimamma ostaa/tilata? :)
 
Täällä kanssa taitaa olla tuplien hankinta edessä. Tai olen tätä kamalasti pähkäillyt, kun esikoinen on lokakuussa 2v6kk... Mutta eikös sen ikänen vielä sillon rattaissa istu, ainakin pidemmällä kävelyllä? :confused: Ja toisaalta mahdolliset shoppailureissut...
 
Nessu en ole vielä täysin päättänyt, mutta varmaan Vaunu-Aitasta. Ainakin pikaisen googletuksen perusteella ulkomailta tilatessa säästö on sen verran pieni ettei ehkä maksa vaivaa. Yksi tuttu oli tilannut Hollannista ja joutunut sitten säätämään hirveästi kun oli joku osa pitänyt laittaa takuuseen. Tietty jos joku tietää jonkun luotettavan paikan mistä saa merkittävästi halvemmalla, niin vinkkejä otetaan ilman muuta vastaan. Suomalaisissa kaupoissa hinnat taitaa olla keskenään aika samoissa. Pitää vielä päättää minkä combon haluaa noihin varusteisiin, ja vertailla sitten ennenkuin tilaa. :)
 
Mun kaveri tilas Hollannista Babyshopista (tai vastaavasta), maksoivat 1 400 e. Mut mua kans ahistais se takuuasioiden kanssa puljaaminen ulkomaisen firman kanssa ja esim. osien lähettely/odottele maailmalta, joten tilataan Suomesta.

Pitäis kans vielä tsekata läpi nää suomalaiset myyjät (Vaunu-aitta, Vauvatalo Johanna, se joku punavuorikauppa, jonka nimeä en nyt saa päähäni, oliko muitakin?) ja tosiaan niillä varusteilla ja väreillä, mitä meinaa.

Mulla on kyl helppo, kun haluan mustan rungon ja harmaat kankaat, esikoiselle ostan ratasistuimeen sen lämpöpussin, jossa vaihdettava päällinen kesälle/talvelle ja kuopusta varten Britaxin kaukalon adapterin.

Parin tonnin paukku siitä tulee, on kyllä kamalan hintainen hankinta. Lohduttaudun sillä, että arvo säilyy ja noista saa jälleenmyytyinäkin hyvän hinnan. Nykyisistäkin Emmaljungan NXT90 -yhditelmistä onneks pitäis saada melko mukava summa, kunhan saan eka Bugikset tilalle ja voin panna yhdistelmät myyntiin.
 
Näitä juttuja lukiessa aloin miettiä, että minkä verran tähän mennessä on vauvan hankintoihin kulunut suunnilleen rahaa? Jos lasken äitiysvaatteet ja vauvan kamppeet tähän mennessä, ollaan meillä edelleen kahden sadan paremmalla puolella. Pinnasänky lisää kustannuksia, kun tarvitaan pieneen asuntoon säilytyslaatikollinen versio ja sellaista näyttää olevan kirppareilta hankalampi löytää. Muuten ollaan hyvällä mallilla hankintojen kanssa, kirppikseltä löytää halvalla vaatteita ja sukulaisilta saa vanhoja tarvikkeita mukavasti. Isompia hankintoja pinniksen lisäksi tulee meillä olemaan turvakaukalo autoon - vaikkei autoa olekaan!
 
JenniK, meillä mennyt nolla euroa. Esikoinen on 1,5 vuotta, ja oon säästänyt häneltä kaikki vaatteet, lelut, jopa puolilleen jääneet pienet vaippapaketit, joten oikeastaan ainoa pakollinen hankinta on tuplavaunut ja tuplapyöräkärry. Niihin kyllä meneekin rahaa niin, että hirvittää. Jos vauva sattuisi olemaan tyttö (esikoinen on poika), sitten saatan muutaman röyhelöbodyn ja -pöksyt ostaa rakenneultran jälkeen. Muuten ei oo ostotarpeita.

Esikoisen syntymäpäivä ja kuopuksen la ovat samana päivänä, joten vaatteetkin osuu hyvin yksiin vuodenaikoja myöten. :)
 
Täällä kanssa taitaa olla tuplien hankinta edessä. Tai olen tätä kamalasti pähkäillyt, kun esikoinen on lokakuussa 2v6kk... Mutta eikös sen ikänen vielä sillon rattaissa istu, ainakin pidemmällä kävelyllä? :confused: Ja toisaalta mahdolliset shoppailureissut...

Meillä tulee suunnilleen saman verran ikäeroa ja ei hankita tuplia. Aion hankkia seisomalaudan (niitähän saa myös istuimilla) ja sitten jos ollaan koko perhe liikkeellä, esikoiselle voi tarvittaessa ottaa matkarattaat mukaan.
 
Täälläkin mennyt tähän asti nolla euroa hankintoihin. Ekaa odotellaan. Ne välttämättömimmät eli vaunut ja turvakaukalo autoon hankitaan tietysti ennen syksyä ja pinnasänky, mutta muuten varmaan sitten tarpeen mukaan. Vaikea asennoitua vielä asiaan, ehkä seuraavan ultran jälkeen aletaan miettiä, mikä muu olisi tarpeellista. :)
 
En ole aiemmin juuri perehtynyt rattaiden/vaunujen hintoihin ja niissä näkyykin olevan tosi iso hintahaitari. Onneksi alettiin laittamaan heti alkuvuodesta rahaa sivuun tulokkaan hankintoja varten. Tykkään kierrellä kirppareilla ja vaatteita varmasti tuleekin ostettua enimmäkseen käytettynä ja niitä todennäköisesti saa sitten myöhemmin lahjaksi myös lähipiiriltä. Turvakaukalo on ainakin sellainen, mikä ostetaan uutena. Onneksi näiden kanssa ei ole vielä kiire, syksyllä ehtii hyvin.

Ollaan lähdössä parin viikon päästä New Yorkiin viikoksi ja haluan ehdottomasti ostaa sieltä pienet Converse-tossut. Tuntuu, että olen hätäinen kun la on vielä niin kaukana mutta ehkä voisin tuollaisen pienen ostoksen sallia jo tässä kohtaa. Tiedän, että tossut eivät ole kovin kätevät ja ehkä järkevääkään hankinta kun niiden käyttöikä on lyhyt mutta kun ollaan molemmat tennari-ihmisiä...
 
Takaisin
Top