Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä oon kans sitä mieltä, että asusteilla, hiuksilla ja meikillä saa tosi paljon juhlavuutta lisättyä, eli miksipäs ei :)
 
Voi, meillä.on kans häihin meno kesällä, pitääki hyvissä ajoin miettiä asu!
 
Meillä ois hääjuhlat 1.9 mutta en uskalla ilmottautua kun laskettu aika pari päivää aikaisemmin ja mun mielestä jotenki epäreilua ois et ystävä maksais meidän ruoan ja sitten ei päästäiskään. Ollaan nyt sovittu että ei mennä mut jos en oo kerinnyt synnyttämään niin meen ainakin kirkkoon sitten. Näillä ajatuksilla tällä hetkellä:)
 
Kävin tänään tori myyjältä hakemassa moitteettomassa kunnossa olevia vauvan vaatteita, täysi s-marketin kassillinen ja kustansi mulle 5€:o ja viikonloppuna hain semmosen sitteri/kehto härpäkkeen, tiny love rocker napper, siitä sain maksaa itseni kipeeksi (vitsi) 20€:D
Siskolta ois tulossa kans vauvan vaatteita joten hyvällä mallilla ollaan ;)
Vielä kun löytyis torista semmosen kantokopan noihin rattaisiin niin oisin valmis ottamaan vauvan vastaan;) oispa jo syyskuu...
Mitenkäs muilla hankinnat? :)
 
Vaatteiden suhteen odotan rakenneultraan (pojan vaatteita löytyy kassitolkulla). Mutta jos veikkaa tyttöä niin voi olla että muutama rimpsuvaate pitää hankkia :D
Muita (tärkeitä) puutteita: imetystyyny, tuttipullot, turvakaukalon jalusta autoon, vaipanvaihtoalusta ja hoitotuotteet, sisarusrattaat(!) eli mitään en oo hankkinu. Huhhh :D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä pinnis ostettu ja vanhat yhdistelmät laitettu myyntiin, vaikka ei kyllä taida mennä kaupaksi mun hinnoittelulla (150€ todella vanhat versiot, mutta toimivat). Vaatteita on kasa kaapissa odottamassa, nyt täytyy odotella rakenneultraa että tietäisi hieman joutuuko tekemään poikien vaatteita[emoji16]
 
Mä en jotenkin uskalla tehdä mitään hankintoja ennen kun rakenneultra on takana. Pitää siis vielä odotella tämän kuun loppuun. Netin selailua on sitten tehty senkin edestä :p

Esikoisen tavaroista ollaan säästetty lähes kaikki, tärkeimpinä hankintalistalla on tuplarattaat, kaukalo ja telakka (esikon lähti myyntiin kun en ollut kaukaloon tyytyväinen), leikkimatto ja toinen syöttötuoli jossain vaiheessa. Mä en ehkä halua sukupuolta etukäteen tietää, jos sieltä tyttö tupsahtaa niin alkuun päästään kyllä hyvin esikoisen vaatteilla. Nukkumisjärjestelyt ajattelin hoitaa niin, että vuokrataan Vaavilta 4kk pinnasänky tulokkaalle ja sitten kun se aika on kulunut umpeen niin esikko onkin jo parivuotias ja voinee siirtyä juniorisänkyyn, joten vauva saa vanhan pinniksen.
 
Tosiaan muutamat uudet aventin pullot imuilla pitäis hommata... osasta puutuu täysin mitta asteikko:/
Ostoslista
Kantokoppa rattaisiin
Tuttipullot
Pikkuset tutit
Jotain muuta? Ei heti mieleen tuu:) onhan tässä vielä aikaa hommata (lisää) tavaraa ;)
 
Mä sovin kaverin kanssa että ostan niiltä rattaat kun heillä ei enää tarvetta ja lupas säilyttää syyskuuhun asti[emoji23] eli ei tarvi ottaa kotiin nurkkiin pyöriin ennen kuin tarve. Lisäksi ihan pari bodyä ostanu mut siis kaikki puuttuu vielä. Tää meidän väliaikainen asunto on niin pieni että pakko venyttään kaiken mahdollisen hommaamista mahdollisimman pitkään...
 
Mä en oo vielä uskaltanut ostaa mitään.
Vaunuja (tuplat) oon katellut, mut saa odottaa kesään, että hommataan :) vaatteita ajattelin alkaa hankkia sitten rakenneultran jälkeen, kun tietää kumpi olisi tulossa:happy:

Kapeisiin ja pieniin vaunuihin, mitä joku kysyi, niin ehdottomasti Bugaboon Cameleonit! Kapeat, sirot, kevyet työntää, muunnettavat ja käytettyjä saa suht halvalla:joyful:
 
Onko kenelläkään teistä kokemuksia Oran rattaista? Oon ihastunut noihin Oran Unto rattaisiin ja haluaisin kuulla vielä kokeneempien vaunuttelijoiden mielipiteen :)
 
Me ei olla vielä ostettu yhtään mitään eikä olla selvitetty mitä tarvitaan eikä lähipiiristä saa keneltäkään mitään ku ei oo lapsia kellään.. Ups.. Ehkä sit rakenneultran jälkeen, jotenkin ei oo uskaltanu vielä ajatella niin pitkälle..
 
Me ei olla ostettu vielä muuta kuin vaatteita kirpparilta ja lämpöpussi turvakaukaloon. Kavereilta on saatu aika paljon vaatteita. Sänky löytyy ensimmäisiks kuukausiks, yhdistelmävaunut pitäis hommata kesän aikana.
 
Me käytiin eilen katsomassa autoa, johon mahtuisi kolme turvaistuinta. Eli juurikin pienimmästä päästä nää hankinnat aloitetaan :D
Pinnasänky saadaan onneks lainaan kaverilta. Seuraavaks sitte kaukalo ja rattaat, mutta taidan odotella kesään niiden kanssa.
 
Mä odottelen tuonne rakenne ultraan että sais vähän tietoa sukupuolesta. On niin kovin vaikea löytää neutraaleja vaatteita. Kaupoissakin selvästi jaoteltu tyttövauvojen ja poikavauvan puolet. Suurimmaksi osaksi ostan kuitenkin käytettynä vaatteet.

Edellisten vauvojen kohdalla huomasin harsot tosi käteviksi joka tilanteessa että niitä täytyy hommata hyvä nippu. Vaunut löytyy, ostettiin käytettynä, pinnasänky on. En tiedä pitäisikö hankkia hoitopöytä mutta onko sellainen sitten tarpeellinen? Ei ole ennen kyllä ollut. Sillekin pitäisi sitten oma paikka löytää.
 
Nonnuska, mä ostin ikeasta sellasen alustan pesukoneen päälle ja vaihdoin siinä, en todellakaan kokenut tai koe että nytkään tarvitsisin hoitopöytää. Jotenkin outoo ostaa niin iso huonekalu vaan puolen vuoden takia:rolleyes:
 
Minäkin aiemmat vaihtanut koneen päällä mut nyt kun ovat tornina(pesukone/kuivuri) nii ei onnistu enää... ostin Ikeasta sen halvimman mahdollisen ja ihan hyväksi havaittu;)
Mut jos mahdollista vaihtaa esim sen pyykinpesukoneen päällä niin sit en kokis tarpeelliseksi :)
 
Meillä myös ollut hoitopiste pesukoneen päällä. Nyt kun talo valmistuu, niin pesukoneen ja kuivausrummun päällä on taso, johon laitan sellaisen hoitoalustan :) se on kuitenkin lähellä vesipistettä, kun pyllyä pestään :grin
 
Takaisin
Top