Hankinnat

Oletteko jo uskaltaneet miettiä millaiset vaunut aiotte hankkia?

Meillä on aiemmat vauvakamat jo myyty ja kaikki pitää hankkia uusiksi. Tuplia ei enää tarvi (lapset syntyneet -12 ja -14). Olen ajatellut vaunuja, joiden kanssa pystyisi juoksemaan. Aiemmin oli juoksuvaunut/rattaat, jotka oli kovassa käytössä ja niistä pidin. Toria olen jo seurannut, vaikkei ne hankinnat vielä ajankohtaisia olekaan :D
 
Meillä on esikoinen syntynyt 04/16 joten oletettavasti tuplat tarvitaan. Mä oon fb:n vaunuryhmästä jo opiskellut eri merkkien plussia ja miinuksia, ja oon kovin kallistumassa emmaljungan 735:iin. Haluan ehdottomasti vierekkäiset istuimet, mun silmään kaikissa peräkkäin olevissa isompi lapsi joutuu olemaan kovin ahtaasti kopan alla...
 
Meillä on esikoinen syntynyt 04/16 joten oletettavasti tuplat tarvitaan. Mä oon fb:n vaunuryhmästä jo opiskellut eri merkkien plussia ja miinuksia, ja oon kovin kallistumassa emmaljungan 735:iin. Haluan ehdottomasti vierekkäiset istuimet, mun silmään kaikissa peräkkäin olevissa isompi lapsi joutuu olemaan kovin ahtaasti kopan alla...

Sama tilanne täällä, jos kaikki menee hyvin niin meillekin tuplarattaat hommattava :) Liikun paljon kävellen, niin täytyy saada myös esikoinen kyytiin. Täytyykin Kirveli käydä kattomassa noi emmaljungat, et miltä vaikuttavat. Mäkin mielellään haluaisin että istuimet on vierekkäin.
 
Babyjoggerin City selecteissä kopan voi laittaa alataakse, jolloin isommalla lapsella on kaikki tila maailmassa yläedessä.

Meillä ei ole autoa, vaan tehdään pitkiäkin matkoja vaunuilla. Olenkin antanut lasten olla varsin isoiksi rattaissa. Erityisesti uhmakohtausten ja muiden kiukkujen aikana. Plus että kellonajallisesti on toisissa vaiheissa elämää pitänyt olla sen verran myöhään säännöllisesti liikenteessä, että pari pienintä on saanut aloittaa unensa, tai aamulla jatkaa unia rattaissa, kun on ollut kahdelle lapselle paikka. Nyt on pari kuukautta ollut yhden lapsen rattaat, joihin toinen on tullut kuomun päälle istumaan tarvittaessa. Aion ensi syksyksi ostaa jälleen sisarusrattaat, jotta elämäni pysyy mahdollisimman helppona. Siinä voi isossa kaupassakin saada kaksi lasta kiinni vaunuihin, ja vain kahta täytyy ohjeistaa koko ajan pysymään lähellä.
 
Niin ja toki hankin taas kantorepun, joten ihan tarvittaessa vauva voi olla siinä, ja kaksi lasta sisarusrattaissa, jos meno menee vaikka ihna hulluksi esim. jossain reissussa. Nyt, kun muutimme Ouluun, niin tuskin tulee risteiltyä jatkuvalla syötöllä, eikä täällä kirkotkaan ole myöhäisiltaan asti, mutta kaupoissa silti tarvitsee käydä, ja päiväkotiinkin täytyy kävellä tästä, missä kohti nyt asumme. No tuo näytti vähän hassulle. Päiväkoti on meillä eri kaupunginosassa, ja bussilla tulisi vielä enemmän kiertämistä.
 
Meillä on emmaljungan super vikingit, niihin pitää sitten vaan koppa hankkia.

Meillähän nämä ollu tuplakäytössä myös, toisen istuimen ja adapterin oon jo myyny. Nyt ajattelin Vauvalle noi vaunut kokonaan, matkarattaat löytyy kyllä. Tyttö täyttää heinäkuussa 2v ja uskon, että pärjätään noin ihan hyvin.
 
Meilläkin on varmaan vaunujen hankinta edessä, kun ne esikoiselle ostettiin seitsemän vuotta sitten. Alkaa jo sen verran vikoja olemaan.. turvakaukalon ehdin antaa pois, joten sekin pitää hommata. Kaikki muu pitäisi vielä olla tallessa
 
Mä rrrrakastan meidän mondialeja enkä taida raaskia niistä luopua vaikka tuplat tarvitaankin...Tää kohta 1v9kk nukkuu edelleen ulkona todella hyvin (viime aikoina jopa yli 3h päikkäreitä!) ja toivon ettei luovu päikkäreistä vielä piitkään aikaan. :rolleyes:

Meillä on myös stokken reppu, mutta sen käyttö on kyllä jäänyt marginaaliseksi. Näin kerran Tulan käytössä isommalla ja näytti niiiin helpolta käyttää että sellainen vähän kiinnostais itseä. Mut katotaan nyt mihin tässä aikanaan päädytään.
 
Minkälaisia kulkupelejä suositellaan sisaruksille... Kun tämä viides syntyy, niin nelonen on 2v2kk..
 
Pystyykö joku suosittelemaan jotain (helppoa) ja hyvää kantoliinaa tai kantoreppua? Jonkun kantovälineen meinasin vauvalle hankkia niin pääsee koiraa viemään lähimetsään helposti.
 
Ihan pikkuvauvalle saa Catbirdbabyn Pikkolon tai Mandukan, tai jonkun haaraosalla olevan neliöliinan. Tai trikooliina on tosi hyvä vastasyntyneen kanssa, mutta ei hirveän kauan ole enää kätevä. Ainakin Pikkolo on helppo ja hyvä, mutta oiskohan ollut vain vajaa vuosikkaaksi asti meillä, kunnes hankin isomman repun. Mandukassa kai kasvaa paljonkin se paneelin korkeus, mutta toisaalta leveys ei yhtä pitkää riitä polvitaipeesta toiseen. Itse oon tehnyt tosiaan sen ratkaisun, että vauvavuodelle yksi, taaperoajalle toinen. Hyväkuntoisia käytettyjä löytyy kyllä (varsinkin, kun moni tekee hutiostoksia ja joutuvat myymään reippaasti edullisemmin uusia reppuja).
 
Meillä esikoiselta (1v) aikalailla onneksi kaikki säästetty. Tosin jos tuleekin poika, joutuu ehkä ostamaan mekkojen ja frillaleggareiden sijaan jotain muuta vaatetta :rolleyes:

Tuplarattaat joutuu kyllä hankkimaan! Niistä ei olekaan mitään kokemusta. Äkkiseltään kun katselin, nuo viking 735 tai bugiksen tuplat voisi olla kivat :happy:
 
Meillä ois jonkin verran poikavaatetta parivuotiaan kokoon asti. Hyvä alku, ja paljonhan noista käy molemmille. Hoitopöytä saadaan (edullisesti?) kaverilta.
 
Meillä on kaikkea tarvittavaa ykkösen jäljiltä (osa vaatteista kiertänyt kavereilla ja palautunut sittemmin takaisin "odottamaan"), joten ajattelin ettei hankintoja tartte. Nyt kuitenkin törmäsin nettikaupan aleen ja ostin - syysvauva kun olisi tulossa - kantotakin ja rengasliinan! Toukokuisen esikoisen kanssa liinailtiin ja reppuiltiin koko kesä mutta talvella sitten vähemmän. Nyt kun esikoisen kanssa pitää liikkua kuitenkin, ajattelin että kunnon kantovälineet helpottaa. Onhan tää vähän hassua kun näin alkuvaiheessa vielä on, mutta kun tarvitsin samasta kaupasta pari muutakin juttua niin tilasin nyt "samalla vaivalla" Pitää varmaan jemmata nämä jonnekin kesän yli...
 
Ähh voihan tuplavaunut:facepalm: Meillä on käytössä stokken trailz-vaunut ja rakastan niitä!! Niihin saa toki alle toisen istuimen, mutta kovin raskaat niistä kyllä tulee. Oon kova lenkkeilemään, joten voi olla että hyvin kulkevat tuplat on paikallaan. Täytyy miettiä vaihtoehtoja.
 
Nuo sisarusvaunujen hankinta aiheuttaa kyllä mietittävää. Mä veikkaan että sellaiset peräkkäin olevat istuimet ois kätevämpi (kapeampi). Toimiskohan nuo Beemoon premium sisarusrattaat? Niihin saisi Besafen kaukalon suoraan adapterilla kiinni, eikä ainakaan jollyroomin hinta ole paha.
 
Meillä ei ihmeitä tarvi hankkia, turvakaukalo ja trikoinen kantoliina tällä hetkellä mielessä hankittavista. Ja pieniä vaatteita tarvii jonkin verran. Esikoiselta suurin osa jemmassa.
 
Kantotakki on jo postissa. Hankin Tulan ftg-kantorepun ja sisarusrattaat. Kaverilta tulee Tampereelta jossain vaiheessa hoitopöytä. Amme, harsoja, kestovaippoja jne. vielä pitää hankkia.
 
Takaisin
Top