Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei olla vielä hankittu pienelle mitään mutta paljon ollaan mietitty että mitä ja mistä. Nyt olis kiva ostaa ens talvee varten alennuksesta kunnon toppavaatteet :) kirppareitakin vois alkaa hiljakseen kiertelee jos löytys hyviä ostoksia.
Rintapumppu mietityttää.. tartteeko ja raaskiiko ostaa sen automaattisen vai meniskö käsipumpulla ja ostas sitten automaattisen jos tartteekin. Esikoisen kanssa ei tarttenut pumppua ku parina ekana päivänä..
 
Onko jollakin kokemusta kestovaipoista? Itseä kiinnostaa kovasti kaikki ekologiset ratkaisut mutta ei mitään tietoa mistä semmoisia ostaa, onko niitä monia erilaisia, mitä niissä olisi hyvä huomioida jne :rolleyes:
 
Onko jollakin kokemusta kestovaipoista? Itseä kiinnostaa kovasti kaikki ekologiset ratkaisut mutta ei mitään tietoa mistä semmoisia ostaa, onko niitä monia erilaisia, mitä niissä olisi hyvä huomioida jne :rolleyes:
Esikoisen kanssa kokeiltiin jonkin aikaa ja erilaisia yhdistelmiä. Ois pitäny olla kuitenkin suurempi varasto niitä, koska aika tiuhaan saa vaihtaa Tulipahan kuitenkin edes vähän pienennettyä jätevuorta. Taskuvaipoista, joihin laitetaan erillinen imu sisään, tykkäsin eniten. Sen sijaan harsot, joita ihan vastasyntyneelle taittelin ja villahousut päälle, saa jäädä kakkosen kohdalla käyttämättä. Isommissa kaupungeissa toimii kestovaippalainaamoita, joista saa kokeiluun erilaisia vaippoja etsiessään omaan käyttöön parhaita. Omat ostin kirppareilta, esim.edellisvuosien äp:sta tulleita monet laittoi käyttämättöminä kiertoon.
 
Onko jollakin kokemusta kestovaipoista? Itseä kiinnostaa kovasti kaikki ekologiset ratkaisut mutta ei mitään tietoa mistä semmoisia ostaa, onko niitä monia erilaisia, mitä niissä olisi hyvä huomioida jne :rolleyes:

Minulla ei ole kokemusta, mutta tuttu oli myymässä pienimpiä vaippoja pois ja ostin häneltä reilut 30 kestovaippaa. Ja olikin meidän ensimmäinen hankinta. Kun mieluusti tällä kertaa jättäisin käyttämättä sen 1000€ kertakäyttöisiin vaippoihin. Mies oli kovasti kestovaippoja vastaan ja itsekin mietin näinköhän osaan niitä käyttää. Mutta eilen illalla katsottiin noita ja ainakin taskuvaipat vaikutti helppokäyttöisiltä.

Mietityttää vain paljonko oikeasti pitää olla vaippoja per koko, että pärjää..

http://www.kodinkestot.fi/ Tuolta olen käynyt myös vähän selvittelemässä miten homma toimii ja mitkä osat kuuluu yhteen, mutta en ymmärtänyt :hilarious:
 
Minä ostin viimeksi tuon unipesän ja meillä se oli kyllä niin huippu, että laitoin nyt toisen tilaukseen. On aika matala reunainen (carena) ja meillä poika nukkui niin kauan pesässä kun sopi siihen. Pesä oli pinniksen sisällä.
Minäkin oon miettinyt tuollaista pinnasänkyä mistä saisi laidan laskettua, mutta kaipa se kuitenkin täytyy mennä tuolla samalla pinniksellä kun on sillä pärjätty jo 7v. Säästääpähän vähän.. Kaukalo täytyy ainakin hommata ja voi olla, että rattaatkin. Rattaat voisin ostaa käytettynä jos löytyy mieleiset, mutta kaukalon haluaisin uutena.
Kantoliinaa oon myös miettinyt, mutta mikähän olisi hyvä? Sellaista meillä ei ole aiemmin ollut..
 
Kertokaas rattaiden ja vaunujen omistajat... mikä ois hyvä vaunu vauvalle joka mahtuisi kapeaan kerrostalon hissiin? Merkki/hinta...mitä niistä kannattaa maksaa? Secondhand vaunut käy todellakin, mutta menee varmaan mittahommiksi. Kaveri tuli vaunujensa kans kerran meille. Alakerrassa vaunut mahtui hissiin ja 5.kerroksessa ei vaunut enää mahtuneet ulos ... joku rakentajien mindfart varmaankin.
 
Muistakaahan kun/jos turvakaukaloa ostatte käytettynä niin ikinä et voi tietää onko se ehjä. Jo liian kova kolaus vaikka kaukalon tippuessa sohvalta lattialle voi sen sisältä halkaista ja siitä ei ole mitään suojaa silloin. Samoten kaukalon ikä- muovi hapertuu ja heikkenee, jolloin se ei enää ole turvallinen. Myös säilytys vaikuttaa. Esim pakkanen ja muovi ei sovi yhteen turvalaitteissa varsinkaan. Kymmenen vuotta vanha kaukalo ei enää kelpaa autoiluun, jos haluaa että se on turvallinen ja toimii niinkun pitää
 
Kertokaas rattaiden ja vaunujen omistajat... mikä ois hyvä vaunu vauvalle joka mahtuisi kapeaan kerrostalon hissiin? Merkki/hinta...mitä niistä kannattaa maksaa? Secondhand vaunut käy todellakin, mutta menee varmaan mittahommiksi. Kaveri tuli vaunujensa kans kerran meille. Alakerrassa vaunut mahtui hissiin ja 5.kerroksessa ei vaunut enää mahtuneet ulos ... joku rakentajien mindfart varmaankin.

Hmmm, mitäs yksösiä meillä on ollutkaan... ainakin esikon kaa oli joku ABC merkkinen ja ne mahtu... sit tossa oli hetken britaxin B—agile ne mahtu kans pikkusen hissiin...
Brion rattaat ei mahtunut ku oli liian pitkät:/ mittanauha käteen ja mittailemaan;)
Joku kyseli jossain kohtaa että mitä pitää ottaa rattaissa huomioon jos haluaa liikkua metsässä (?), niin kannataa varmaan kattoa isopyöräisiä, ehkä ilmakumeilla... meillä on mountain buggy duet (tuplat) jotka menee missä vaan, kelissä kun kelissä! Samalta merkiltä löytyy myös yksöset ja käsittääkseni näihin sais jonkun turvakaukalonkin:)
Rattaissa kannattaa sit miettiä hyvin että minkälaisiin asiohin rattaita kaipaa, mä kun tykkään käydä asioilla oikeastaa vaan kävellen niin tilava ostostila on ehdoton, myös se että saatiin seisomalauta rattaisiin kiinni ja se että rattaat liikkuu kelissä kuin kelissä, niin pyörätiellä kuin metsässäkin niin noi buggyt on meille täydelliset:)
Jollyroomista oon tilannut monesti ja hyväksi oon havainnut, ei voi haukkua:)
 
Mä taidan kans nyt toistaiseksi tyytyä tuohon pinnasänkyyn jossa ei ole laskettava laita, on kuitenkin hyväkuntoinen ja aikoinaan uutena ostettu. Täytyy sitten käytännössä katsoa jos tulee tarvetta tuolle laskettavalle laidalle.
 
Muistakaahan kun/jos turvakaukaloa ostatte käytettynä niin ikinä et voi tietää onko se ehjä. Jo liian kova kolaus vaikka kaukalon tippuessa sohvalta lattialle voi sen sisältä halkaista ja siitä ei ole mitään suojaa silloin. Samoten kaukalon ikä- muovi hapertuu ja heikkenee, jolloin se ei enää ole turvallinen. Myös säilytys vaikuttaa. Esim pakkanen ja muovi ei sovi yhteen turvalaitteissa varsinkaan. Kymmenen vuotta vanha kaukalo ei enää kelpaa autoiluun, jos haluaa että se on turvallinen ja toimii niinkun pitää

Juurikin näin!!! Kaukaloissa on 5v elinikä, sen vanhempia ei saa käyttää ;) itse en uskaltais ostaa turvalaitteita käytettynä, ennemmin tässä kohtaa haassaa enempi että voi toimivuuteen luottaa ja säästää jostain muusta sit...
Meilläkin menee kaukalo nyt vaihtoon... elinkaari tulee päähänsä kesällä... varmaankin ostetaan britxin kaukalo, ne on hyväksi havaittu:)
 
Meillä onneksi kaikki on säästynyt syksyllä 3-vuotta täyttävältä esikoiselta. Pinnis meillä on normaali ilman laskettavaa laitaa, mutta kun halusin sivuvaunuksi sen pinniksen niin mies vain nappasi yhden sivulaidan irti, ruuvasi lisätukia runkoon ja teki tuosta härpäkkeestä turvallisen kolmilaitaisen pinniksen.
 
Meillä yhden kanssa käytössä on toi Äippäx5 mainitsemat mountain buggy, malli on Swift 3.0.

Näihin päädyttiin nimen omaan tilanpuutteen takia niin kerrostalossa kuin myös autossakin.. Tulee kaikki mahdolliset lisähärpäkkeet kiinni. Kovavaunukoppa, perusistuinosa vähän vanhemmalle ja turvakaukalo(meillä oli maxi cosin pebble), turvakaukaloon piti ostaa erilliset adapterit mutta maksoi muutaman kympin.

Menee muuten tosi pieneen tilaan ja kätsysti kasaan ja kokoon käyttäen vain yhtä kättä.. Mahtuu todisteusti pienimmän toyotan(Aygo) takaluukkuun.

Meillä tosin nyt ongelmana mihin ratkaisuun päädytään tämän kuopuksen syntyessä, kun esikko on silloin tasan 2v.. Joko näihin seisomalauta tai sitten MB duet.. tai phil&teds sisarusrattaat harkinnassa.
 
Noi duetit saa kyl hyvin kasaan eikä vielä paljoa tilaa mutta väitän että pikkusen pirssin peräkonttiin ei mahdu! Mulla volkkarin transportter bussi joten siihen mahtuu vaikka miten päin :D meillä toi 2 vuotias ois halukas laudalle ja varmaan tovin siinä jaksais matkustaakin mutta en tiiä jaksaako vielä niin pitkään kun ois tarve? Eli semmoinen 1-2h yhteen putkeen, pariin kertaan päivässä... laudalle kyllä joutuu kun tää syntyy;)
 
Hoh, pienten ikäerojen plussaa että edellinen käyttäjä kerkee just luopua tavarasta seuraavalle :hilarious: meillä siis kesäkuussa 3v täyttävä poika ja tyttö silloin 1,5v. Molempien vaatteita löytyy jemmasta, pinnasänky ja syöttötuoli siirtyy suoraan käytöstä. Uudet sisarusrattaat kyllä tarvitaan että tän katraan ja kaks koiraa saa lenkitettyä!
 
Hmmm, mitäs yksösiä meillä on ollutkaan... ainakin esikon kaa oli joku ABC merkkinen ja ne mahtu... sit tossa oli hetken britaxin B—agile ne mahtu kans pikkusen hissiin...
Brion rattaat ei mahtunut ku oli liian pitkät:/ mittanauha käteen ja mittailemaan;)
Joku kyseli jossain kohtaa että mitä pitää ottaa rattaissa huomioon jos haluaa liikkua metsässä (?), niin kannataa varmaan kattoa isopyöräisiä, ehkä ilmakumeilla... meillä on mountain buggy duet (tuplat) jotka menee missä vaan, kelissä kun kelissä! Samalta merkiltä löytyy myös yksöset ja käsittääkseni näihin sais jonkun turvakaukalonkin:)
Rattaissa kannattaa sit miettiä hyvin että minkälaisiin asiohin rattaita kaipaa, mä kun tykkään käydä asioilla oikeastaa vaan kävellen niin tilava ostostila on ehdoton, myös se että saatiin seisomalauta rattaisiin kiinni ja se että rattaat liikkuu kelissä kuin kelissä, niin pyörätiellä kuin metsässäkin niin noi buggyt on meille täydelliset:)
Jollyroomista oon tilannut monesti ja hyväksi oon havainnut, ei voi haukkua:)

Kiitos Äippä! Se olin minä joka kyseli. Kattelin noita Mountain buggyn Swiftejä ja ainut mikä mietityttää on tuo kolmipyöräisyys. Eli onko kuinka huterat? Mulla kuitenkin kaks rottweileria todennäköisesti aina lenkillä mukana niin kuinka helposti nuo kaatuu. Toki jos nuo pässit haluaa niin saa vaunut kun vaunut kaatumaan mutta lähinnä jos koirat hihnassa ja tulee pieni nyppäsy niin onko heti vaunut kumossa...
 
Meillä oli 3 pyöräset britaxit, kyllä ne meni kaupunki käytössä mutta koiraa(sekarotuinen n15kg) ulkoiluttaessa oli kyllä vähän turhan helposti keikaavan oloiset o.O ennemmin kattosin semmoset missä ne 4 pyörää jos tarkotus koiria ulkoilutta... toi karvakasa kyllä kävelee nätisti hihnassa (kiitos vanhuuden rauhoittumisen) mutta jos/kun pitää mennä puskaan pyörimään, pyörätie viettää ojaan ja tulee yllättävä tarve lähtee jonkin otuksen (orava,lintu,pupu tms) perään niin oli kyllä vaara momenttia:o olisko teillä mahdollisuutta testata miten koiruudet kävelee rattaiden kanssa? Kun meille rattaat tuli ekan kerran niin koira oli 1v niin siitä sen kävelystä alkuun tullut mitään enneku oppi että niitä rattaita tarvii pelätä o.O
 
Meillä on kahden koiran lenkitykseen lasten kans ollu ihan paras semmonen vyö mihin tulee remmit kiinni, saa koko porukan hallittua parhaiten ku on molemmat kädet vapaana
 
Eikä tarvi pelätä että vetää kärryt kumoon kun koira ei oo yhteydessä käteen joka pitää kärryistä
 
Takaisin
Top