Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ole vielä mitään! Muutama vaate ostettuna ulkomaan reissuilta, mutta muuten täytyy kaikki vielä hankkia jostain. Ajateltiin ultran jälkeen alkaa haalia tavaraa kasaan ;)
 
Omalla hankintalistalla on sisarusrattaat. Toivon ainakin että esikoinen nukkuu vielä syksylläkin päikkärit. Ja liikkumisesta en tiedä kuinka jaksaisi itse kävellä ja istuisiko/seisoisiko sellaisella laudalla. esikko syksyllä.1v7kk. Ja jos ultrsassa luvataan poikaa, pitää vähän katsoa mitä vaatetta pojalle tarvii hankkia. Ne rattaat/vaunut tuottaa kyl päänvaivaa
 
Me on mietitty tupliksi Hauck Duett 2 sisarusrattaita. Ei oo pahan hintaset ja voi käyttää myös yhden lapsen rattaina. Renkaat vaan on varmaan talveksi aika huonot kun ne on täyskumiset ja eturattaat on suht. pienet, mutta ei voi mitään. Onko kellään kokemuksia näistä?
 
Meillä vaunuongelmaan saatiin ratkaisu onneksi.. Mountainbuggin duetit tuli omalta siskolta kaksosten jäljiltä meille asustamaan. On muuten yllättävät kapoisat ja ketterät tuplarattaiksi ja mahtuu myös autoon kivasti kasattuna. Pidän kyllä vielä meidän oman mountain buggy swiftin myös käytössä, kun ajattelin jonkin verran myös kulkea kuopus manducassa + esikoinen rattaissa yhdistelmällä.

Seisoma/istumalautaa mekin meinattiin ensin, mutta on kyllä turvallisempi olo kun esikoinenkin(2v, kuopuksen syntyessä) saa istua sitten vielä rattaissa esim kaupunkireissuilla yms.. Sen verran omapäinen että ei suostu esim. kädestä pitämään kiinni ulkona kävellessä vaan pitää mennä "itse" ja lähtee kyllä juoksentelmaan mihin sattuu kielloista huolimatta ja vaarantajua ei tietenkään vielä ole.
 
Selailin tuossa aikanikuluksi verkkokauppojen vauvanvaatetarjontaa. Mietin oliko esikoisen vaatteissa jotain kelvollista kotiutumisvaatetta, kun esikoisen la oli aikanaan 17.8. eli kuukautta aiemmin. Silloin oli toisaalta vielä tosi lämmin ja tämä kakkonen voi hyvin tupsahtaa vasta lokakuun alussa maailmaan.
Kokeneemmat: onko järkevämpää hankkia ennemmin syyskeleihin sopiva kaukalopussi, jolloin vauva voisi olla sisävaatteissa pussukan sisällä vai kannattaako ennemmin hankkia syksyn kotiutumiseen ja automatkoihin villa- tsi fleecehaalari? Talveksi aion ostaa kaukalopussin, mutta syksyllä se tulee olemaan auttamatta aivan liian kuuma.
 
Selailin tuossa aikanikuluksi verkkokauppojen vauvanvaatetarjontaa. Mietin oliko esikoisen vaatteissa jotain kelvollista kotiutumisvaatetta, kun esikoisen la oli aikanaan 17.8. eli kuukautta aiemmin. Silloin oli toisaalta vielä tosi lämmin ja tämä kakkonen voi hyvin tupsahtaa vasta lokakuun alussa maailmaan.
Kokeneemmat: onko järkevämpää hankkia ennemmin syyskeleihin sopiva kaukalopussi, jolloin vauva voisi olla sisävaatteissa pussukan sisällä vai kannattaako ennemmin hankkia syksyn kotiutumiseen ja automatkoihin villa- tsi fleecehaalari? Talveksi aion ostaa kaukalopussin, mutta syksyllä se tulee olemaan auttamatta aivan liian kuuma.
Mä itse ostan suoraan kaukalopussin vain talvikäyttöön. Syyskuu tosiaan voi olla tosi lämmin niin yritetään se pärjätä autoillessa jotenkin. Ehkä jokin kollari välihaalari+viltti. Ja vaunuissa äitiyspakkauksen makuupussi on erittäin bueno läpi syksyn ja talven. Alla oleva vaatetus vaan kelin mukaan. Nää pukeutumisjutut on aina niin hankalia...
 
Minkä kokosia vaatteita ootte ajatellut hommata? Ite oon muutamat 56 ostanut mutta mietin et onko ne hyvät vai liian isot/pienet? Ite nimittäin oon ollut syntyessä melko iso ja ei tuo mieskään ihan pienimmästä päästä oo ollut mutta...
 
Minkä kokosia vaatteita ootte ajatellut hommata? Ite oon muutamat 56 ostanut mutta mietin et onko ne hyvät vai liian isot/pienet? Ite nimittäin oon ollut syntyessä melko iso ja ei tuo mieskään ihan pienimmästä päästä oo ollut mutta...

Mä olen ostanut/saanu 50:stä lähtien mutta noita ihan pieniä en kyllä ajatellut hankkia kuin ihan muutamia. Jonkin verran 56, enemmänkin sitten 62-68 menee.
 
Selailin tuossa aikanikuluksi verkkokauppojen vauvanvaatetarjontaa. Mietin oliko esikoisen vaatteissa jotain kelvollista kotiutumisvaatetta, kun esikoisen la oli aikanaan 17.8. eli kuukautta aiemmin. Silloin oli toisaalta vielä tosi lämmin ja tämä kakkonen voi hyvin tupsahtaa vasta lokakuun alussa maailmaan.
Kokeneemmat: onko järkevämpää hankkia ennemmin syyskeleihin sopiva kaukalopussi, jolloin vauva voisi olla sisävaatteissa pussukan sisällä vai kannattaako ennemmin hankkia syksyn kotiutumiseen ja automatkoihin villa- tsi fleecehaalari? Talveksi aion ostaa kaukalopussin, mutta syksyllä se tulee olemaan auttamatta aivan liian kuuma.
Meillä oli esikosta joka syntyi samaan vuodenaikaan vain talveksi tarkoitettu kaukalopussi, pärjättiin kivasti ilman pussia alkusyksyn, vilttiä päälle tarvittaessa matkojen ajaksi ja yksi kevyt haalari. Talvella se kaukalopussi olikin sitten ihan pelastus.


Vaatteista mulla oli esikoisesta muutama 50 mitkä meni hetken (1-2vko), mutta näin jälkiviisaana kai sitä olisi pärjännyt jo 56 koolla. Ajattelin ehkä 56 kokoa ottaa 5kpl bodyt + housut niin ehkä sillä pärjätään alkuviikot.. Riippu tietty lapsen syntymäkoosta ja kuinka paljon tulee niskakakkoja sekä pukluja :D
Istuvat vaatteet kyllä tuntu vähän vähentävän myös niitä vaipasta ohivuotojen määrää ja vähemmän myös pyykättävää tietty.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli esikoisen kaa muutama koon 50 vaste ja ne jäi pieneks tosi nopeeta. Kokoo 56 ja 62 olikin sit tosi paljon. Ihmettelen ku jossai sanottii et tyyliin pari bodya ja housua riittää, mut meil neiti kakkas yli 10 kertaakin päivään(ihan normaalia :joyful:) ja koska oli täysimetyksellä niin kakka oli tosi löysää. Eöi päivään meni hyvässä lykyssä 5 vaatekertaa ja jos vaippa oli huonosti laitettu/väärää merkkiä niin vielä useempi. Et kyllä niitä vaatteita ainaki meil meni :hilarious: jos on korvikkeella, niin kuulemma kakkaa tulee vähemmän ja se on kiinteempää. Ja voihan olla, et joillekin ei tuu nii usein puköuja/niska/selkä/maha/jalka tms.kakkoja:hilarious:
 
Emppuli_88, mulla oli osittaisella imetyksellä, enempi korvikkeella ja tuli kans about kymmenet päivässä ja niskaan asti :arghh:
 
Me on mietitty tupliksi Hauck Duett 2 sisarusrattaita. Ei oo pahan hintaset ja voi käyttää myös yhden lapsen rattaina. Renkaat vaan on varmaan talveksi aika huonot kun ne on täyskumiset ja eturattaat on suht. pienet, mutta ei voi mitään. Onko kellään kokemuksia näistä?

Elokuisista huutelen. Meillä on duett 1. Hyvin on päässyt talvellakin eteenpäin, kunhan pysyy auratulla (umpihangessa varmaan harvemmat vaunut liikkuu :D ) täyskumipyörät ei oo myöskään haitannu menoa, ei oo keränny lumipaakkuja tms. 2,5v ollut nyt meillä, ei oo ollu ongelmia :)
 
Tuli sitten ostettua rattaat uutena, vaikka oli tarkoitus hommata käytetyt. Britaxin b-ready yhdistelmärattaat oli ozbabyssä tarjouksessa, niin piti tilata. Tänään sitten postipate ne toi. Ensivaikutelma on ainakin hyvä, nyt vaan pitäis malttaa odottaa, että pääsis testaamaan käytännössä vauvan kanssa.
 
Me ollaan nyt harkitsemassa Emmaljungan duo edge mondial- vaunuja. Onko kokemuksia? Eka mietittiin näppäriä kääntyvillä etupyörillä olevia, mut kaveri sanoi et itse koki ne jotenkin epävakaiksi. Ollaan menossa nyt testailemaan ja hiplaamaan eri vaihtoehtoja
 
Minä myös tykkään kun etupyörät kääntyy. Entisissä rattaissa kääntyivät ja se oli myös ehdoton vaatimus uusiin rattaisiin.
 
Kääk, ostettiin tänään jo kärryt :smiley-bounce013 Kuukauden päästä posti tuo.. Päädyttiin crescent classic merkkisiin ja värinä vaalean harmaa :HeartredKärryttelyjä odotellessa..

Mä olen näitä kans katsellut! Mistä tilasit? Täytyis käydä jossain livenä katsomassa myös. Miksi päädyitte näihin jos saa kysyä? :)
 
Takaisin
Top