Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me mennään myös huomenna ostaan isompaa autoa. En oo vielä ostanut muuta kuin marimekon tasaraitabodyn kirpparilta. Maksoin 3 €, joten ei vaan voinut jättää sinne! Lisäksi väri sopii kummallekin :)
Kesällä ajattelin paneutua hankintoihin paremmin vasta..
 
Onko kenelläkään teistä kokemuksia Oran rattaista? Oon ihastunut noihin Oran Unto rattaisiin ja haluaisin kuulla vielä kokeneempien vaunuttelijoiden mielipiteen :)

Meillä on ollut Ora-Jetin yhdistelmät ja olen tykännyt. Eka niiden kanssa oli ongelma, ei saatu aina koottua kun jäi venkuloimaan, mutta saatiin tehtaalta uudet kun asiasta huomautettiin. Mulle Orassa on plussaa että on kotimainen tuote ja muutenkin pelittää esim meidän metsäteillä oikein hyvin.
 
Me ainakin alustavasti ajatellaan, että ei hankita hoitopöytää. Kokeillaan, pärjätäänkö pesukoneen päälle laitettavalla alustalla. :)

Vaunujen hankintaa on pohdittu täällä kovasti. Googlailin ja lueskelin blogeista kokemuksia, ja olin jo oikeastaan päätynyt siihen, että meille pitäis tulla Emmaljungat, ehkä Vikingit. Tykkään yleensäkin panostaa luotettaviin merkkeihin ja sillai laatuun, ja ajattelin, että nuo olis jämyt ja hyvät. Toki ajattelin, että käytettyinä vois sellaiset etsiä, ei välttämättä uutena.

Nyt kuitenkin mun kaveri kysyi, että kiinnostaisko ostaa siltä muutaman vuoden vanhat Brio Smilet. Sais halvalla ja luotettavalta myyjältä. Oisko kokemuksia, kannattaako? Lähinnä mua epäilyttää ne pienet ja kääntyvät etupyörät - pärjääkö niillä vaikkapa lumessa? Me kun tuskin tullaan missään kauppakeskuksissa pyörimään, vaan vaunuja tarvis enemmän esimerkiksi lenkkeilymielessä. Ja onko Briot tarpeeksi jämyt, ei huterat tai mitään?
 
Tiutiutiu, Briolla on tosi jämäkät Happyt, jossa on neljä yhtä suurta rengasta eikä yksikään ole kääntyvä. Meillä ainakin tarvittiin juuri tuota kääntymätöntä ominaisuutta, koska lumessa työntäminen pienten, kääntyvien renkaiden kanssa olisi ollut tuskaa.
Ystäväni puolestaan osti rattaat, jossa on takana isot renkaat ja edessä pienet kääntyvät renkaat. Siinä aisan sai kuitenkin heitettyä helposti ns. etupäähän, jolloin isot, kääntymättömät renkaat kulkivat paksussa lumessa ensin eikä talviulkoilu ollut suurta tuskaa. Kannattaa siis kysyä, onko teille tarjotuissa vaunuissa heittoaisaa + kysyä myyjältä, miten he tuli toimeen vaunujen kanssa paksussa lumessa.
Hyvä on kuitenkin panostaa rattaisiin, sillä usein ne ovat aika mittaamattoman arvoiset arjessa :)
 
Itse pähkäilin kanssa että hommaisko noi briot vai ei... noh en hommannut, eikö sillä että eikö olis ollut ihan hyvät kaupunki olosuhteisiin mutta ne eturenkaat ei vakuuttanut yhtään! Vaikka isompi paino tuleekin sinne takarenkaille... olen itse huomannut että renkaiden vähimmäistuuma koko on 20 jos meinaa lumessa ja loskassa liikkua!
onko se sun kaveri semmoinen joka liikkuu rattaita työntäen säässä kuin säässä? Tai kertooko koko totuuden jos häneltä itseltään kysyt?
Voithan sä häneltä pyytää koeajoa vielä kun tuolla on tota lunta(tai siis loskaa:D onhan ne kuvan näköiset rattaat mut toimivuus mulle ulkonäköä tärkeämpää;)
 
Imme mulla oli hetken happyt (kin) ja en tykännyt... just toi kun ne etupyörät ei käänny, oli tosi raskaat mutkassa:p muuten kyllä hyvät rattaat, tilava tavaratila ja matkustamo;)
 
Onko kenelläkään teistä kokemuksia Oran rattaista? Oon ihastunut noihin Oran Unto rattaisiin ja haluaisin kuulla vielä kokeneempien vaunuttelijoiden mielipiteen :)
Me on menty kohta kolme vuotta Ora Jovi Air -vaunuilla, jotka käytettyinä hankittiin. Oon tykänny vankoista ilmakumipyöristä ja muutenkin vakaan tuntuisista vaunuista. Aika isot kyllä kokoon taitettuna, mut harvoin meidän tarviikaan niitä peräkonttiin ahtaa. Untot vaikuttaa parannellulta versiolta, ja ihanat värit niissä!
Nyt kyytiläinen on jo 2v8kk ja aivan liian pitkä istumaan noissa, mut saa vielä päiväkotimatkat tän kevään istua. Uusi tulokas tarvitsee uudet vaunut, nää jo kitisee ja natisee, eikä kuomu pysy ylhäällä. Teutoniat tai Emmaljungat harkinnassa.
 
Meillä on esikoisella britaxin smile 2 rattaat (sama kuin brio smile)ja oon kyl tykänny ihan tosi paljon! Kävelen niillä säässä kuin säässä mut täytyy myöntää, et pahassa loskassa ei pienet etupyörät kuitenkaa toimi...

Maalla meillä on toiset vaunut, käytettynä ostetut emmaljungat(en muista tarkempaa merkkiä). Niis on 4 isoa pyörää, jotka ei käänny ja ne rattaat on kyl ihan kamalat! Todella mohlot,ei mahu mihinkään ja tosi, tosi raskaat työntää..

Nyt onkin kamalaa kun pitää myydä ne britaxit ja ostaa sisarusrattaat. Kävin katselemas ja mitkää ei oikein miellyttäny. Yritti myydä emmaljungan super vikingejä, mut siinä isompi lapsi ei nää eteensä, joten tytsy ei viihtys niissä sekunttiakaan.. täytyy varmaa jotkut britaxit ostaa, niitä oli käytettynä ainakin joku be double malli.. En kyl ala yli tonnia upottaan rahaa :shifty:
 
Onko kenelläkään teistä kokemuksia Oran rattaista? Oon ihastunut noihin Oran Unto rattaisiin ja haluaisin kuulla vielä kokeneempien vaunuttelijoiden mielipiteen :)

Oran Landeista positiivinen kokemus. Nämä tosin olivat tuplat kun kaksi pientä yhtäaikaa (vauva/taapero). Kulkivat kelillä kuin kelillä ja lenkkipolullakin. Tykkäsin isoista vankoista renkaista ja tavaratilasta. Mahtuivat Safiraan hyvin tupliksi ruokaostoksineen. :)
 
Muokattu viimeksi:
Hoitopöydästä.. meillä semmoinen taso jonka saa pinnasängyn päälle päätyyn. Hoitoalustat tulee muuten käyttöön kodinhoitohuoneen tasolle ym.
 
Itse pähkäilin kanssa että hommaisko noi briot vai ei... noh en hommannut, eikö sillä että eikö olis ollut ihan hyvät kaupunki olosuhteisiin mutta ne eturenkaat ei vakuuttanut yhtään! Vaikka isompi paino tuleekin sinne takarenkaille... olen itse huomannut että renkaiden vähimmäistuuma koko on 20 jos meinaa lumessa ja loskassa liikkua!
onko se sun kaveri semmoinen joka liikkuu rattaita työntäen säässä kuin säässä? Tai kertooko koko totuuden jos häneltä itseltään kysyt?
Voithan sä häneltä pyytää koeajoa vielä kun tuolla on tota lunta(tai siis loskaa:D onhan ne kuvan näköiset rattaat mut toimivuus mulle ulkonäköä tärkeämpää;)

Jee, kiitos sulle ja muillekin vastanneille! :) Pitää jutskailla kaverin kanssa tarkemmin, kunhan ehtii. Kyllä varmasti kertoo totuuden, mutta kaveri asuu isommassa kaupungissa kuin mie ja siksi mietinkin, onko meillä vaunuille erilaiset tarpeet. :) Itellä harvoin on tosiaan sitä keskustassa kaupoissa pyörimistä jne.
 
Me ainakin alustavasti ajatellaan, että ei hankita hoitopöytää. Kokeillaan, pärjätäänkö pesukoneen päälle laitettavalla alustalla. :)

...

Nyt kuitenkin mun kaveri kysyi, että kiinnostaisko ostaa siltä muutaman vuoden vanhat Brio Smilet. Sais halvalla ja luotettavalta myyjältä. Oisko kokemuksia, kannattaako? Lähinnä mua epäilyttää ne pienet ja kääntyvät etupyörät - pärjääkö niillä vaikkapa lumessa? Me kun tuskin tullaan missään kauppakeskuksissa pyörimään, vaan vaunuja tarvis enemmän esimerkiksi lenkkeilymielessä. Ja onko Briot tarpeeksi jämyt, ei huterat tai mitään?

Meillä on Britax Go Nextit (ent. Brio) joissa myös kääntyvät etupyörät. Niissä saa ne etupyörät lukkoon joka auttaa menoa aika lailla syvemmässä hangessa. Lisäksi niihin on ostettavissa erilliset isot kääntymättömät etupyörät, kannattaa selvitellä saisiko noihin Smileihin myös. Mä työnnän vaunuja päivittäin säässä kuin säässä, mutta pärjäsin tämän talven yli ilman niitä isoja etupyöriä, vaikka kävelytiet oli toisinaan auraamatta.
 
Meillä on Britax Go Nextit (ent. Brio) joissa myös kääntyvät etupyörät. Niissä saa ne etupyörät lukkoon joka auttaa menoa aika lailla syvemmässä hangessa. Lisäksi niihin on ostettavissa erilliset isot kääntymättömät etupyörät, kannattaa selvitellä saisiko noihin Smileihin myös. Mä työnnän vaunuja päivittäin säässä kuin säässä, mutta pärjäsin tämän talven yli ilman niitä isoja etupyöriä, vaikka kävelytiet oli toisinaan auraamatta.

Mielenkiinnosta kysyn, sopiiko noihin britaxin go nexteihin sama adapteri, kuin brion happyyn? Sillä adapterilla saisi runkoon turvakaukalon kiinni.
 
Kiitos vastauksista koskien Oran rattaita. Kyllä nyt ainakin vaikuttaa siltä että ne pysyy omana suosikkina. Täytyy varmaan lähteä johonkin liikkeeseen testiajelulle ! :cat:
 
Mielenkiinnosta kysyn, sopiiko noihin britaxin go nexteihin sama adapteri, kuin brion happyyn? Sillä adapterilla saisi runkoon turvakaukalon kiinni.

En osaa kyllä ihan satavarmasti sanoa...jotkin adapterit meillä oli joka tapauksessa vaikka oli ihan Britaxin kaukalo.
 
Me ei olla ostettu vielä mitään ja kaikki tosiaan pitää hankkia, kun ensimmäinen on tulossa. Rakenneultran jälkeen vois alkaa pikkuhiljaa ostaan.
 
Meillä on rattaita, syöttötuoli, pinnasänky saatuna ja ostettuna miehen siskoilta. Itse ostin viime kesänä leikkimaton. Eilen tilasin Jollyroomista sitterin, hoitoalustan ja mobilen <3 oli tosi hyvät alennukset ja kaikki vähintään puoleen hintaan :) Vielä puuttuisi turvakaukalo, patja pinnasänkyyn, imetystyyny, punkka, tutit ja vaatteita. Niin ja itkuhälytin :) Tosin isoin rahamäärä meneekin remonttiin ja aikakin on melko kortilla. Pitäisi tehdä sisälle pesuhuone, remontoida meidän makuuhuoneen vessa, johon tulee paikka hoitoalustalle. Sitten vielä pitäisi tehdä lastenhuone yläkerran isoon huoneeseen eli jakaa se kahdeksi huoneeksi :D että kyllä tässä vielä rahaa ja aikaa kuluu ennenkä ollaan kunnolla valmiita :) Isompi auto ostettiin jo vuosi sitten, kun alettiin lasta yrittämään.
 
Voi miten ihanaa: kaveri postitti mulle tänään paketillisen heidän vauvalleen pieneksi jääneitä vaatteita! :) Miehen kanssa vuorotellen nosteltiin niitä paketista ja ihasteltiin. Meillä ei ollutkaan vielä yhtään vaatteita hankittuna :)
 
Mä en oo vielä mitään hankkinut(melkein kaikki onkin valmiina),mutta niitä tuplavaunuja yhä pohdin. Kaikki on niin epäkäytännöllisiä :nailbiting: jos on lapset päällekkäin ni esikoinen ei näe mitään(ei käy),jos ne on peräkkäin ni kärryt on järkky pitkät(ei käy)ja jos ne on vierekkäin ni on liian leveät(ei käy,ei mahtus sisälle).

Sitten vielä budjetti siihen päälle niin huoh.. enkä haluis luopua noista britaxeista.. mietinkin nyt kun törmäsin netissä sellaisiin seisomalautoihin, joissa on myös istuin. Mietin, et jos alkuun sellasen vaan laittas... tytsy on nii menevä muutenkin, et vois olla hyvä vaihtoehto meille... onko kellään kokemusta niistä?
 
Me ollaan myös Emppuli mietitty tuota seisomalautaa istuimella Britaxin rattaisiin. Oispa kiva kuulla joltain kokemuksia sellaisesta! Emme ainakaan näin alustavasti ole ajatelleet hankkia tuplia. Josko pärjäisimme seisomalaudan ja pulkan kanssa, jossa esikoista voisi vetää rattaiden perässä. Meillä on myös sellainen pyöräilyvaunu, johon mahtuu istumaan kaksi lasta. Tovi toki menee, ennen kuin tätä syyskuista voi niissä istuttaa.
 
Takaisin
Top