Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen näitä kans katsellut! Mistä tilasit? Täytyis käydä jossain livenä katsomassa myös. Miksi päädyitte näihin jos saa kysyä? :)

Ihastuin väriin. Ja iso asia on että piti olla hyvät renkaat, paljon liikun koiran kanssa ja meidän tie täys hiekkatie. Toki muissakin malleissa on, emmaljunga menee yli budjetin ja näissä oli hintalaatusuhde paikallaan mitä olen lukenut eri palstoja. Tilattiin crocoliini verkkokaupasta, tosi monessa oli tämä väri loppunut ja nämä tilattiin Crescentin Ruotsin varastolta.
 
Mun ei pitänyt ostaa mitään ennen rakenneultraa mut hupskeikkaa nyt on kantoreppu, pinnasänky ja lämpöpussi jo hankittu :dead: vielä listalla ainakin turvakaukalo, sängynpatja, imetystyyny ja muutama uusi vaate :) ehkä rintapumppu..
 
Minäkin mietin tuota kantoreppua.. Meillä on n. 10v vanha babybjörnin reppu, niin vois uudemman hommata kun vaan löytyis sopiva. Eikä sais olla hirveen kalliskaan, kun ei enää enempää oo tarkoitus lapsia tehdä. Minkä merkkisen repun Lara ostit?
 
Minäkin mietin tuota kantoreppua.. Meillä on n. 10v vanha babybjörnin reppu, niin vois uudemman hommata kun vaan löytyis sopiva. Eikä sais olla hirveen kalliskaan, kun ei enää enempää oo tarkoitus lapsia tehdä. Minkä merkkisen repun Lara ostit?

Ostin Manducan repun tori.fi vähän käytettynä :) siitä ainakin lukenut paljon että on ergonominen vauvalle ja kantajalle! :) olin ihan yllättynyt että jotkut kantoreput on huonoja vauvalle ja pitää olla tarkkana siitä millaiseen asentoon vauvan saa reppuun.
 
Mä en tiedä noista rintapumpuista mitään :wideyed: suosituksia? Ja niitä ku bongailee esim. Tori.fi:stä, eikö se oo vähän liian intiimi vempele ostettavaksi käytettynä? Kommentteja?
 
Ja me nyt sitten ostettiin se Baby Björnin kantoreppu, kun sai ihan tosi tosi halvalla vs. normihinta. Mut melkonen rimpula se kyllä mun mielestä on. Mun mies tuskin sitä edes pystyy käyttämään. Et taidan pistää eteenpäin ja katsella Manducaa yms tilalle
 
Se rintapumppu jakaa kyllä mielipiteitä. Ite painin saman asian äärellä pari vuotta sitten. Ite ostin käytettynä ja kaikki osat on kuitenkin pestäviä ja steriloitavia. Toinen pointti jonka otan esiin on että sairaaloiden sähköpumputkin on samoja äideistä huolimatta. Itse en kuitenkaan käyttänyt pumppua esikoisen aikana kuin kerran todetaksani että vauva, kaalinlehdet, ja maidonkerääjä saa tasoittaa tuotannon. Eli mun ei olis ees kannattanu uutena ostaa. Merkki oli philips ja käsin pumpattava. Jos olisin pumppailut säännöllisesti ni mielummin sähköpeli, vaikka en olekaan sitä testannut :D
 
Mun mies oli sitä mieltä että rintapumppu liian intiimi ostaa käytettynä joten uudella mennään jos sellanen valmiiksi hankitaan. Aventin manuaalista oon aatellut :)
 
Mun mielestä rintapumppu myös uutena. Itsellä on manuaalinen ja hyvä ystävä antoi mulle sähkökäyttöisen jokin aika sitten. Ystävän jäljiltä otan kyllä käytetyn mielelläni käyttöön. Sillä manuaalisella pumppailu oli kyllä aika tuskaa, ranne väsyi :D
 
Mulla oli aventin käsipumppu, jonka sain kaverilta. Se ei pystynyt imettään eli pumppu oli käyträmätön. Mutta tosiaan kaikki osat on steriloitavia eli mitään estettä käytetyn hankintaan ei ole kuin mielikuva. Ja steriloitavahan se on joka kerran jälkeen joka tapauksessa(tai ainakin kerran/vrk).

Mä itse pumppasin tosi paljon kun oli maidon ylitarjontaa ja tyttö huoli myös pullon, niin mies syötti alusta asti myös joskus pullolla mun omaa maitoa. Ja pakastin myös maitoo kun joskus(tosin todella harvoin)kävin jossain ilman lasta tai jos illal kävin syömässä/ulkona kaverien kaa niin pysty yöllä/aamulla antaan pullomaitoo ja pysty illal hyvillä mielin juomaan vaikka sen lasin viiniä.

Mun mielestä myös tuo aventin käsikäyttöinen on ollut todella hyvä pumppu ja toiminut ihan moitteettomasti ja nopsasti. Ja vaik ite pumppasin paljon niin ei tarvinnu ees harkita sähkökäyttöisen hankintaa.
 
Mulla kans seitsemän vuotta vanha aventin käsipumppu ja ei oo muuta kuin kehuja antaa.
Esikoiselle pumppasin päivittäin ja oli helppoa ja nopeaa. Samoista ajatuksista kun Emppuli kirjoitti.
Sitten taas toisen kohdalla jätkä oli niin tissiriippuvainen että pumppu jäi lähes käyttämättä koska jätkä ei huolinut mitään pulloja tms mistä ois sitä juottanut joten tyydyin siihen kohtaloon että pelkällä tissillä mennään.
Nyt ei oo ajatuksia asian suhteen, katsotaan miten käy.
 
Mulla on vaunu-ongelma. Meillä on emmaljungan vaunut jotka on ihan täydelliset tänne landelle mutta esikoinen on vasta 1v10kk kun toinen syntyy. En ole yhtään perille mitä "pitäisi" olla ja olin ajatellut sitä seisomatelinettä lisäosaksi. Ilmeisesti esikoinen olisi kuitenkin tähän liian pieni (?) joten onko ainoa vaihtoehto ostaa uudet vaunut?
 
Meillä oli esikoinen 1v 10 kk, kun toinen syntyi ja ilman tuplia mentiin. Seisomalauta oli käytössä. Riippuu varmaan vähän asuinpaikasta ja millainen kävelijä esikoinen on. Ja siitä pitääkö vaunujen kanssa oikeasti päästä hoitamaan asioita, kuten kauppareissut ym. vai onko autokin käytössä.

Itse aloin kaipailemaan tuplia siinä vaiheessa, kun aloin juosta enemmän, mutta se ongelma ratkesi pyörän peräkärryllä, josta sai juoksutuplat. Ei niitäkään tullut montaa kertaa käytettyä, koska se juoksu kaksi lasta kyydissä ei ollut mitenkään mukavaa. Me pärjättiin siis oikein hyvin ilman tuplia. Ja sit hyvin äkkiä esikoinen siirtyi ajamaan pyörällä matkat puistoon ym.
 
Mä olen nyt ihan pihalla noista turvakaukaloista, telakoista ja adaptereista. Onko nyt niin, että jos on esim. Emmaljungan vaunut ja siihen se isofix-telakka, ei siihen saa kiinni muuta kaukaloa? Emmaljungahan ei tee enää kaukaloita, ja käytettynä en halua ostaa sitä. Tää on kyl oikeasti vaikeampaa, ku auton osto :wideyed:
 
Mä olen nyt ihan pihalla noista turvakaukaloista, telakoista ja adaptereista. Onko nyt niin, että jos on esim. Emmaljungan vaunut ja siihen se isofix-telakka, ei siihen saa kiinni muuta kaukaloa? Emmaljungahan ei tee enää kaukaloita, ja käytettynä en halua ostaa sitä. Tää on kyl oikeasti vaikeampaa, ku auton osto :wideyed:
Emmaljungan kaukaloa mitä aikoinaan katsoin oli liikenneviraston testissä törmäyksessä irronnut telakasta... Siihen jäi ne kaukalo-haaveet. Mä ostin loppujen lopuksi turvallisen kaukalon ja se ei mene vaunuun kiinni mutta eipä sellaiselle oikeasti ollut edes tarvetta
 
Siis juu, just tuon takia halutaan hommata uusi kaukalo. Mut haluttais sellanen mikä menee vaunuihin myös kiinni. Ja meillä siis Emmaljungan vaunut plus se telakka. Et voiko sillä nyt sitte vaan heittää vesilintua ja ostaa ihan uus.
 
Meille tulee emmaljungan supervikingit just siksi että siihen saa ratasistuimen lisäksi vaunukopan adapterilla. Eli tarpeen mukaan rullaillaan yksi muksu (syyskuinen) kyydissä tai välillä myös esikoinen. Esim. puisto ihan vieressä johon esikoinen kävelee, mutta kauppaan sitten 3 km. Lisäksi emmaljungiin saa adapterilla besafen kaukalon kiinni joka meiltä jo löytyy, joten vauva helppo siirtää kauppareissuilla yms. Hirveästihän se setti maksaa ( vaunut, ratasistuin, adapterit x 2) mutta onneksi ei enää uutta kaukaloa tarvitse, pelkkä jalusta vaan kun aiempi on esikoisella.
 
Mulla on vaunu-ongelma. Meillä on emmaljungan vaunut jotka on ihan täydelliset tänne landelle mutta esikoinen on vasta 1v10kk kun toinen syntyy. En ole yhtään perille mitä "pitäisi" olla ja olin ajatellut sitä seisomatelinettä lisäosaksi. Ilmeisesti esikoinen olisi kuitenkin tähän liian pieni (?) joten onko ainoa vaihtoehto ostaa uudet vaunut?
Mitkä emmaljungat sulla on? Saako niihin adapterilla toisen istuimen?
 
Mä mietin kans pääni puhki näitä rattaiden/lautojen/tuplien ostoo. Päätin kuitenkin, että en suostu mun britax smile 2:sta ilman kamppailua luopuun ja ostetaan ainakin aluks sellainen seisomalauta, missä on istuin. Esikoinen sillon vasta 1v7kk, mut ei enää nytkään suostuis rattaissa istuun vaan kävellä pitäis.

Se lauta kustantaa 129€, mutta halvemmaks se tulee kun ne tuplat. Meillä on myös britaxin babysafe shr 2 kaukalo, joka on liki uus(jäi just esikolle pieneks ja kolarin takia saatiin vakuutusyhtiöltä uus sillai et sitä käytettiin vaan pari kk)ja se on pakko saada kiinni vaunuihin. Ja moniin tupliin sitä ei saa kiinni. Mut meillä oli ihan ehdoton, et kaukalon sai näpsäkästi autosta vaunuihin kun tila oli muutenkin kortilla ja esikoinen huono nukkumaan.

Ja ne kaukalopussit talvella ihan must kun voi vauvan sisällä sisävaatteis laittaa kaukaloon ja sit autossa/kaupassa ym pussin avata, jos(kun) tulee liian kuuma. Säästi tämän väsyneen äidin hermoja niin paljon! Oli meinaan hermoja raastavaa aukoa toppapukua ja sitten yrittää saada sitä takas kiinni kun meidän neiti yksinkertaisesti inhos kaikkia vaatteita ja pukemista kaikista eniten. Se on meinaan jännä miten vaikee on pukee esim. 5kk ikäistä lasta, joka on päättänyt, että vaatteita ei pueta. Vois luulla, että ois helppoo, mutta eipäs muuten oo. Ainakaan jos on samanlainen temperamentti kun meidän tytsyllä. :hilarious:
 
Mulla on vaunu-ongelma. Meillä on emmaljungan vaunut jotka on ihan täydelliset tänne landelle mutta esikoinen on vasta 1v10kk kun toinen syntyy. En ole yhtään perille mitä "pitäisi" olla ja olin ajatellut sitä seisomatelinettä lisäosaksi. Ilmeisesti esikoinen olisi kuitenkin tähän liian pieni (?) joten onko ainoa vaihtoehto ostaa uudet vaunut?

Mulla on ihan samat pohdinnat...Meillä on Britaxin vaunut esikoisen jäljiltä, joka on siis 1v 9kk kun tämä uusi tulokas syntyy. Oon niistä tykännyt niin kovin enkä haluaisi luopua. Mutta me tehdään esikon kanssa yhä edelleen päivittäin pitkä vaunulenkki ja hän nukkuu päikkärit vaunuissa. Jää siis lenkiltä ulos nukkumaan, säässä kuin säässä, koska en saa sisälle nukutettua päikkäreille. Taloudessa on yksi auto ja aina se ei ole päivisin käytössä eli jos pitää vaikka päästä neuvolaan kävellen (matkaa 3km suuntaansa) niin se on vähän turhan pitkä matka pikkumiehelle kävellä. Lisäksi mukana kulkee koira, joten jos mulla on yhdessä kädessä rattaat ja toisessa 30 kiloinen koira ja sitten liikenteen seassa sekoileva kaksivuotias niin... :rolleyes: Ellen laita sitä koiran kanssa samaan flexiin kiiinni :grin

Mutta sitten ne tuplat. Ne mitkä kelpuutin, eli Emmaljungan Double Vikingit, on aivan jär-kyn hintaisia myös käytettyinä :sad001 Tässä olisi hoitovapaalla ollessa kyllä muutakin käyttöä sellaiselle rahasummalle. Mutta sit taas jos arki on ihan mahdotonta ilman niitä tuplia niin pakkohan ne on olla....?
 
Takaisin
Top