Hankinnat

Mä en tiedä otanko nyt äitiyspakkausta. Hyvin vähän tuli loppupeleis mitää käytettyä sieltä esikoisella.. ne vaatteet oli jotenki enempi poikamaisia kun tytölle sopivia..
 
Mä otan pakkauksen jos tyttö tulos... poikaa varten en tarvi mitään muuta kun nimen vauvalle[emoji5]️ (on muute haaste meidänperhees)
 
Meille esikoinen tulossa joten ihan kaikki täytyy hankkia :) Voisiko joku vähän kertoa että kuinka paljon olisi hyvä hankkia esim vaatetta vauvalle ja mihin kokoon asti ennenkun syntyy?
Mun oli jo pakko päästä kiertelemään kirppareita ja mukaan tarttui mitä ihanempia vaatteita vauvalle :rolleyes: vähän aikasta joo, mutta kun ne on niin söpöjä :angel1 sellaset isommat hankinnat sitten ehkä vasta uskaltaa tehdä rakenneultran jälkeen...
Vauvan koko voi syntyessä vaihdella kovastikin. Meidän mini oli 44 senttinen syntyessään, ja tuntui että se hukkui kaikkiin 50 senttisiinkin vaatteisiin :). Sit taas kaverin molemmat lapset ovat syntyessä olleet jo liian isoja useimpiin 50 cm vaatteisiin. Jos haluaa varman päälle pelata ostaisin 56cm vaatteita. Voi olla, etteivät tule ihan heti käyttöön, mutta eivät olisi ainakaan jo valmiiksi pieniä.
 
Meille olis hankittava aikalailla kaikki, koska ensimmäinen muksu. Tosin mun isoveljien perheessä muksuja jo useampia joten heiltä varmaan vaatteita ja varmaan muutakin käyttötavaraa tulee jonkun verran.

Auto olis varmaan isoin hankinta joka menis vaihtoon ku ennestään meillä molemmilla vaan tommoset pienet kökkyrät :D
 
Meille esikoinen tulossa joten ihan kaikki täytyy hankkia :) Voisiko joku vähän kertoa että kuinka paljon olisi hyvä hankkia esim vaatetta vauvalle ja mihin kokoon asti ennenkun syntyy?
Mun oli jo pakko päästä kiertelemään kirppareita ja mukaan tarttui mitä ihanempia vaatteita vauvalle :rolleyes: vähän aikasta joo, mutta kun ne on niin söpöjä :angel1 sellaset isommat hankinnat sitten ehkä vasta uskaltaa tehdä rakenneultran jälkeen...

Pari 50 ja muutamia 56. Riippuu minkäkokoinen sieltä syntyy ja onko rimppakinttu vai vähän pyöremäpi.Mutta yleensä kuukaudessa/kahdessa saa jo ottaa 62 käyttöön.
 
Ensimmäinen (toivottavasti) tulossa, kaikki täytyy hankkia kyllä. Ainoastaan syöttötuoli löytyy miehen lapsuudesta.Mutta sukulaisilla ja tuttavilla on tavaroita, eiköhän me saada hankittua.

Kun näytti plussaa oli pakko hankkia body odottamaan, kettu fanina ei voi mitään sille..saa varmaan kohta hankkia mammavaateita, kun nykyiset housut on epämukavat turvotuksen vuoksi.

Olisiko jollain vinkki kolmosta hyvistä yhdistelmävaunuista jolla pääsisi luonnossa kulkemaan?
 
Meillä jäi äp:n vaatteet tosi vähälle käytölle, tuskin otan sitä nyt. Meijän typylle ne oli hervottoman isoja enkä tykänny 2016 kuoseista. Ne makuupussit ja peitot yms kuitenkin on vielä tallessa ja jos nykysessä paketissa on jotain kivaa, nii käytettynä varmasti löytää yksittäisiä juttuja pian :)

Oisko kellään suositella hyviä tuplia? Esikoinen ois vauvan syntyessä 1v10kk ja tykkään vaunuilla, joten käyttöä niille tulisi. En koe liinajuttuja ollenkaan omakseni, testattu on.
 
Kantoliina löytyy onneksi. Sille tulee varmasti käyttöö.

Tuplarattaat ostan. Vieläköhän myydään Carena double swing rattaita? Mulla oli 2010->
Oli todella hyvät vauvan ja 1v kanssa.
Kahdet emmaljungan yhdistelmät löytyy jo kun talossa on ensi kuussa 1v täyttävä.
Turvakaukalon ehdin antaa kiertoon niin pitää ostaa uus, josko kaverilta joutaisi. Ehdottomasti gracon kaukalon haluan. Hyvä kantokahvan muotoilu. Vauvalle tilava ja hyvä asento. Mahtuu sitten talven tullen hyvin myös siihen.

Nyt en tiedä vielä et joko tuo kohta 1v sitten kesällä nukkuisi sellaisessa lasten sängyssä niin pinnasänky jää vauvalle...

Äitiyspakkausta en ota. Otin esikoiselle, ihan ok. Mutta rahana kun ottaa voi itse ostaa juttuja, kirppikset :Heartred

Vaatetta löytyy unisex väreissä 50-60cm...

Mun perinne on ollu ostaa pikkuiset body ja housut plussattuani jokaiselle niin johan ostin uudelle tulokkaallekin. Näin taikauskoisena rauhoitan itseäni että kaikki menee hyvin...............
 
Meillä oli esikoista varten kaikenlaista kantoliinaa ja kantoreppua, mutta vauva huusi non-stop, jos hän niihin joutui. Siinä piti unohtaa omat ideologiat ja mennä lapsen toiveiden mukaan, vauva kun ei turhasta huuda. Eniten käyttöä ensimmäisen puolen vuoden aikana, tuli rattaille, joihin sai suoraan kiinni autokaukalon. Autokaukalossa kun oli kääntyvä selkänoja, jossa lapsi pystyi köllöttelemään suoranakin (paitsi autossa ollessaan). Ja kätevää oli, kun lapsen pystyi laittamaan kaukaloon kotona, kärrätä kaukalossaan autolle, sitten edelleen autossa siinä samassa kaukalossa kauppaan, ja kaupassa taas nostettiin kaukalo rattaisiin. Joten lasta ei tarvinnut siirtää kaukalosta pois ollenkaan, vaan hän sai rauhassa nukkua koko kauppareissun ajan. Nyt olen ostanut samoihin rattaisiin sisarusistuimen, joten samalla tavalla mennään seuraavankin kanssa.
 
Hups... Mulla tainnut lähteä vähän käsistä :D Nimittäin oon ostanu kirppiksiltä jo ison kasan vaatteita vauvalle, vaikka en ole edes ekassa neuvolassa käynyt, taidan olla vähän hurahtanut... :love7ne pienet vaatteet vaan on NIIN söpöjä niin tuli sitten osteltua pieniä housuja, pari paitaa, potkupuku ja pari talvisempaa haalaria jo isompaa kokoa.. Nyt kyllä hillitsen itteni etten enää ostele ennenkun on varmaa että kaikki on ok.
 
Suski75, mikä kaukalo on tuo jossa kääntyvä selkänoja?

Mulla on jo mulle ehdottomat tarpeet: kantoliina ja manduca. En olisi kuopuksen vauva-aikaa pärjännyt ilman :Heartred
 
Triina manduca on kyl huippu! Nim. Täälläkää ei ois tullu vauva-arjesta mitää ilman sitä. Millane kantoliina sul on ja onko mite vaikee sitoo?
 
Suski75, mikä kaukalo on tuo jossa kääntyvä selkänoja?
Meillä on Stokke BeSafe Izi Sleep, joka siis menee Stokken rattaisiin suoraan, ja isofix-telakkakin on. Näitä ei myydä enää uutena, mutta käytettynä voi löytyä. On näitä muillakin valmistajilla ollut/on kai edelleenkin, joten kannattaa selvittää. Vähän tuo on painavampi kuin moni muu kaukalo, mutta toisaalta kun rattaiden runko on aina muutenkin mukana, ei ole hirveästi tullut kaukaloa kannettua.
 
Muistaakseni myös cybex claud Q on sellanen et saa makuuasentoon sillon kun ei oo autossa. On kuulemma kans painavampi.
 
Tietääks kukaa hyviä matkiksii joho sais maxi cosin (pebble) kaukalonki kii? Etsinnäs ois jotkut kevyet vähä tilaa vievät rattaat...
 
Kääk, en ymmärrä noista vaunuista mitään :nailbiting: Hyvät ja tosi tukevat vaunut pitäis hankkia, koska on kaks isoa koiraa joiden kanssa lenkkeillään.. Mutta mietin noita hankintoja ehkä sitten enemmän rakenneultran jälkeen,onhan tässä aikaa :) Lastenhuonetta oon uskaltanut sentään vähän suunnitella ja haaveilla :)
 
Mulla menee myös nää vaunukeskustelut ihan ohi :grin
Mä luulen, että meillä mies perehtyy näihin vaunu- ja turvakaukaloasioihin tarkemmin ja kertoo mulle mitkä meidän kannattaa hankkia :hilarious:
 
Mä meinaan kans hommaa tuplat, et niitä täytyy sit vähän tutkailla.. Haluisin myös sen mahdollisuuden tällä kertaa, et saa sen kaukalon kiinni rattaisiin :) ja mulla on britaxin babysafe 2 plus. Kantoreppukin on, vaikka esikko ei oikein viihtyny paitsi sitten kun pääs olemaan kasvot menosuuntaan.. Kantoliinaakin vois olla kiva kokeilla jos tää toinen vaikka viihtyiskin :happy:
 
Mulla menee myös nää vaunukeskustelut ihan ohi :grin
Mä luulen, että meillä mies perehtyy näihin vaunu- ja turvakaukaloasioihin tarkemmin ja kertoo mulle mitkä meidän kannattaa hankkia :hilarious:

Mä en taas ois ikinä antanu miehen valita xD se ois valinnu varmaan vaa ensimmäiset mitkä vastaan tulee :grin
 
Mä en taas ois ikinä antanu miehen valita xD se ois valinnu varmaan vaa ensimmäiset mitkä vastaan tulee :grin
Meillä taas mies jaksaa tutkia erilaisia vaihtoehtoja ja ominaisuuksia. Mä valitsisin ihan puhtaasti pelkästään ulkonäön perusteella :hilarious:
 
Takaisin
Top