Hankinnat

Meillä on myös kaikki vaatteet ja tarvikkeet valmiina poikien jäljiltä jotka nyt vaatekokoa 92-98, on kyllä melkoinen vaatemäärä kun tallessa yhä kaikki vaatekoot 56 lähtien
 
Meillä nuo vaatteet on aika hyvin hankittu, kun kotoa löytyy jo sekä tyttö että poika. Yhdistelmävaunuista katkesi aisa toisen lapsen jälkeen, joten sen verran otimme jo ennakkoa että tilattiin brion yhdistelmät hulluilta päiviltä. Oli mielestämme todella hyvään hintaan :) Muuten ei varmaan mitään suuria hankintoja pitäisi olla... Ehkä juuri itselle jotain loppuraskauteen/ imetykseen.
 
En kyllä uskalla vielä hankkia yhtään mitään. Tai no, auton hankintaa olen kyllä harkinnut. Olisi helpompaa, kun voisi liikkua julkisten lisäksi myös omalla autolla. :)

PS. Jos joku ei halua äitiyspakkausta, niin täällä olisi yksi ulkosuomalainen odottaja, joka olisi hyvin kiinnostunut ostamaan sellaisen. :shy: Maksaisin toki enemmän kuin äitiysavustusta saa rahana, jos ei ota pakkausta. Nyt on toki vielä turhan aikaista, mutta pitäkää mielessä.
 
Mulla ainakin jää äitiyspakkaus ottamatta. Mistä päin olet Jadine? Olisi varmaan helpointa, jos löytäisit sen äitiyspakkauksen noutoyhteyksien varrelta. Itse asun Turussa.
 
Mies tuumas eilen kun keskusteltiin autoihin liittyvistä hankinnoista (esim. uudet kesävanteet miehen autoon), että taitaapa olla niin, että aiemmin hän on hankkimassa rattaisiin uusia alumiinivanteita :laughing001 Hankintoja, hankintoja! Meillä siis tarvitaan ihan alusta lähtien kaikki, kun ei lapsia ole ennestään :) Että vinkkejä otetaan vastaan, mitä sellaista olisi hyvä hankkia mitä teillä jo esikoisen saaneilla ei tullut mieleenkään raskausaikana?
 
Mä luultavasti otan tällä kertaa äitiyspakkauksen, mutta kokemuksen voisin kertoa kun odotin toista lastani. Koska poikien ikäero on vain vuoden, minulla oli kaikki vauvatavarat enkä tarvinnut äitiyspakkausta. Niinpä juuri tämän foorumin kautta lähetin pakkauksen Saksaan ulkosuomalaiselle odottajalle. Kaikki meni tosi hyvin ja kaikki osapuolet olivat onnellisia. Pakkauksen "tilaaja" luonnollisesti maksoi postikulut ja maksoi hän myös enemmän kuin Kelalta olisin saanut.
 
Ai pahus käyn hitaalla. En tosiaan tajunnut että Jadine asut ulkomailla :hilarious:. Multa ainakin saat pakkauksen jos niin haluat, jos sinne viikolle 22 asti päästään :).

Esikko nyt vähän yli vuoden, ja äitiyspakkauksen kamat tuntuu turhilta. Kaikki on tallessa, ja toppapuvut täysin käyttämättömät koska esikoinen pienen kokonsa takia hukkui niihin vielä viime talvena. Nyt ottanut hyvin mittaa, ja pakkauksen topat tietysti jo pieniä :joyful:. Olen myös ostanut paljon tavaraa kirppareilta tai torista, ja pienten vaatepaketteja saa tosi edullisesti. Yleensä on tosi hyvässä kunnossa koska käytetään niin vähän aikaa. Jos nyt tulee tyttövauva, niin ajattelin ostaa kirpparilta jonkun ei-kovin-sukupuolineuraalin vaaleanpunaisen vaatepaketin :p.
 
Täällä kans esikoinen tulossa ja kaikki saa ostaa! Onneksi vaihdettiin auto keväällä farmariin:)
 
Laitoinkin tuolla jo aikasemmin että tärkein olisi saada huone asuttavaan kuntoon edes tässä vaiheessa :) mutta sitten tosiaan on hankittava kaikki, onneksi lähipiirissä on lapsia tullut aika tiuhalla tahdilla niin voi sitä kautta sitten saada vaatteita ainakin, itse ajattelin katsella mitä on käytettynä(kalusteet jne.) myynnissä sillä hetkellä kun hankkimaan tavaroita rupee.. Jos ei joku muu halua meille niitä uutena hankkia(lue isovanhemmat :D )
 
Joo, asun tosiaan Saksassa enkä juuri siksi saa Kelalta yhtikäs mitään. Olen kuitenkin jotenkin aina ajatellut, että saisin äitiyspakkauksen, joten olisi kiva saada edes ostettua sellainen. :) Ainakin nyt esikoisen kohdalla se tuntuisi tosi kivalta ajatukselta! Ennen Kelalta sai kai ostaa niitä suoraankin, mutta ilmeisesti kysyntää alkoi olla vähän turhan paljon sen jälkeen, kun äitiyspakkauksesta kirjoitettiin ulkomaalaisissa lehdissä, joten eipä onnistu enää sekään.
 
Onpa tylsä ettei niitä pakkauksia enää saa ostaa suoraan! Sehän olis hyvää bisnestä Kelalle, kun mainettakin jo saanut ulkomailla :). Mut kyllä sulle se pakkaus järjestyy. Ja olihan se toki ihanaa esikoisen raskaudessa hakea pakkaus postista ja hypistellä niitä pikkiruisia vaatteita :)
 
Meillä on kaikki hankinnat edessä ja kovasti jo odottelen että jotain pientä uskaltaisi valmiiksi hankkia. Koska olette alkaneet suuremmin varautumaan vauvan tuloon? Meillä vasta rv 6+4, joten vielä ainakin liian aikaista :D
 
Ja tosiaan, paljon tullaan koirien takia vauva-aikana liikkumaan, joten jos hyviä ehdotuksia aktiiviseen käyttöön sopivista yhdistelmärattaista, niin otan mielelläni vinkit vastaan. :)
 
Ja tosiaan, paljon tullaan koirien takia vauva-aikana liikkumaan, joten jos hyviä ehdotuksia aktiiviseen käyttöön sopivista yhdistelmärattaista, niin otan mielelläni vinkit vastaan. :)

Me ollaan oltu todella tyytyväisiä meidän Hartan topline X yhdistelmiin. Todella tukevat vaunut millä ollaan koiralenkeillä rymistelty mettässäkin menemään ilman ongelmia, lisäksi ne on todella köykäset työntää talvellakin..

Vähän jopa harmittaa, kun ne täytyy vaihtaa tupliin, koska esikoinen tuskin jaksaa vielä ensi kesänä kävellä pitkiä lenkkejä koirien kanssa, enkä usko tuon malttavan seistä laudallakaan..
 
Meillä pitää aika paljo tehdä hankintoja, vaikka onki toinen lapsi tulossa. Oon melko ahkerasti myyny/hävittäny vaatteita ja tavaraa niin ei oo paljo mitään jäljellä.

Vaunut ajattelin ostaa uudet, vaikka entisetki on. Haluan ehdottomasti kääntyvillä etupyörillä olevat! Ja esikoiselle seisomalauta, ei oo ollu ikinä rattaissa viihtyvää sorttia.

Viimeksi taidettiin rakenneultran jälkeen alkaa tekeen hankintoja, että vielä saa jonku aikaa odotella :D
 
Ja uus turvakaukalo varmaankin pitää kans ostaa, entinen on vuodelta 2011 joten on jo käyttöaika umpeutunut. Pitäiski hävittää johonki tilaa viemästä.
 
Ja tosiaan, paljon tullaan koirien takia vauva-aikana liikkumaan, joten jos hyviä ehdotuksia aktiiviseen käyttöön sopivista yhdistelmärattaista, niin otan mielelläni vinkit vastaan. :)

Meillä Emmaljungan vanhat duo edget, millä kuljettu paljon koiran kanssa. Toimii kivasti erilaisissa maastoissa, eikä lumikaan ole ongelma. Miinuksena tosin se, että ovat aika hyökkäysvaunut. :D
 
Ymmärtääkseni Kela ei ole koskaan myynyt äitiyspakkauksia, koska jokin sääntö sen estää. Nykyään on kyllä olemassa yritys, joka myy äitiyspakkauksia ulkomaille. Siinä ostajalla on enemmän valinnanvaraa kuosien ja esim. ulkoilupuvun koon suhteen, mutta siitä puuttuu Kelan tuki kokonaan, joten hintaakin tulee enemmän.
https://www.finnishbabybox.com/
 
Ymmärtääkseni Kela ei ole koskaan myynyt äitiyspakkauksia, koska jokin sääntö sen estää. Nykyään on kyllä olemassa yritys, joka myy äitiyspakkauksia ulkomaille. Siinä ostajalla on enemmän valinnanvaraa kuosien ja esim. ulkoilupuvun koon suhteen, mutta siitä puuttuu Kelan tuki kokonaan, joten hintaakin tulee enemmän.
https://www.finnishbabybox.com/

Kyllä niitä vielä joskus 5+ vuotta sitten myytiin, muistaakseni Reiman kautta, mutta ne olivat kuitenkin ihan samoja äitiyspakkauksia kuin Kelan kautta saatavat. Muistan joskus ulkomaille muuton jälkeen googletelleeni asiaa, vaikkei asia ollut silloin ajankohtainen. Tuo, ettei niitä voida myydä, tuli vasta myöhemmin. Tiedän kyllä tuosta yrityksestä, mutta haluaisin itse nimenomaan samanlaisen pakkauksen kuin muillakin, sen aidon oikean, enkä vain jonkun yrityksen kasaamaa "äitiyspakkausta".
 
Nää on ollut musta aivan loistavat. Täällä foorumilla joku vinkkas kun odotin esikoista ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Tosin eivät taida ihan kaiken muotoisille rinnoille sopia. https://lilypadz.com
Ja näitä saa siis ostettua ainakin ebaystä, joskus tais olla joku suomalainenkin verkkokauppa, joka myi.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top