Hankinnat

vilttitossu

Puuhakas puhuja
Kesämammat 2018
Täällä vois jakaa vinkkejä hyvistä hankinnoista, tai muuten vain kertoilla mitä kivaa vauvaa varten on hankkinut, tai aikoo hankkia.
Myös äitiyteen liittyvistä hankinnoista voisi jutella täällä.
 
Muokattu viimeksi:
On vielä aikaista näille asioille, mutta täytyy myöntää että itse jo kaupoissa ihailen vauvojen vaatteita :)
Eilen kävin kirpparilla ja sieltä sorruin pari äitiyspaitaa ostamaan valmiiksi, kun oli siistejä ja tosi edullisia. Vaikeaa teki olla ostamatta vauvan vaatteita.
 
Mun mielestä parhaimmat hankinnat esikoiselle oli babybjörn sitteri, kaukalo, minkä sai matkaattaisiin kiinni, ja yhdistelmävaunut, sekä hoitopöytä.
Kadun sitä, että pinnasänky ei oo sellanen, että saisi laitaa laskettua.
Meille ei varmaan tule mitään hankintoja eteen, kun korkeintaan vaatteet, mikäli tulee poika.
 
Mun mielestä parhaimmat hankinnat esikoiselle oli babybjörn sitteri, kaukalo, minkä sai matkaattaisiin kiinni, ja yhdistelmävaunut, sekä hoitopöytä.
Kadun sitä, että pinnasänky ei oo sellanen, että saisi laitaa laskettua.
Meille ei varmaan tule mitään hankintoja eteen, kun korkeintaan vaatteet, mikäli tulee poika.
 
Meillä on kaikki valmiina noiden poikien jäljiltä. Toki jos nytvtyttö sattus tulee ni vaatteita pitäs ostella ja tarpeen mukaa tavaroita mitkä on menny jo kiertoon...
 
Jonkin verran on tullut mietittyä, että mitä kaikkea sitä tarviikaan kun ei lapsia oo ennestään. Mut enempi on huoli meidän talosta ja pihasta.. Remontit on vielä vaiheessa ja mahdollinen lastenhuone on remppaamatta kokonaan. Pahin on kuitenkin ulko-oven edusta, rappusten tasanne on pieni eikä siinä ole kaiteita, alkuunhan se on vain meidän aikuisten päänvaiva että miten siitä vaunujen kanssa rymytään pihalle, mutta jatkossa en haluu riskeerata kyllä et lapselle kävis kuinkaan. Tarttee säästellä ja ottaa tuo projektiksi keväällä..
 
Meillä on kaikki valmiina noiden poikien jäljiltä. Toki jos nytvtyttö sattus tulee ni vaatteita pitäs ostella ja tarpeen mukaa tavaroita mitkä on menny jo kiertoon...
Sama tilanne. Kaikki vauvatavarat on esikoisen jäljiltä vielä tallessa, joten mitään ei oikeastaan tarvitse. Paitsi ihania mekkoja, jos vauva onkin tyttö.
 
Meillä kans on kaikki tarvittava valmiina esikoisen jäljiltä. Jos tulee tyttö niin sit kyl ostan uusia vaatteita ja laitan osan vanhoista kiertoon.
 
Meilläkin kaikki valmiina. Tyttö olis pojan jälkeen toiveissa kyllä :) ja jos sellanen siunaantuu niin täytyy vähän vaatekaappia uusia :wink
 
Meille kun on esikoinen tulossa(toivottavasti tää kestää loppuun) ja yllätys raskaus kylläkin. Mitään ei suunniteltu.. Kai sitä pitäisi edes ruveta huonetta laittamaan sen verran, olisi edes perus remontoitu kun sitä ei ole tehty edes siihen huoneeseen. Mitään ei kyllä hankita kuin vasta vuoden vaihteen jälkeen, kun tietää olevan vähän varmemmilla vesillä.
 
Meilläkin on iso osa vaatteista ja tarvikkeista esikoisen jäljiltä tallessa, eli pääsee melko helpolla. Vaatteita toki täytyy sitten uusia, jos seuraava ois tyttö. Senkin takia pitäis vielä pitkä aika malttaa olla ostelematta, kun ei vielä sukupuoltakaan tiedä.

Turvotuksen takia joutuu kohta kaivelemaan äitiyshousuja esille, jos ei ala tästä rauhottua. Ei ihan joka paikkaan ilkee collareissa ja leggareissa mennä :D
 
Kaikkien tarpeet varmaan erilaisia tavaroiden suhteen, nimittäin joku luetteli itselleen tarpeellisia tuolla ja meille taas oli aivan turhakkeita sitteri, tutit ja hoitopöytä. Kaikki tarpeellinen on esikoisesta tallessa, paitsi jos sukupuoli on eri niin vaatteiden uusinta ja sitten ollaan harkittu hankkivamme tuplapyöräkärry. Tuplavaunut saattaa olla turhat kun esikoinen ei vaunuissa viihdy. Jää nähtäväksi hommataanko.
 
Meillä on kaikki kasassa, paitsi hoitopöytä. Edellisten kanssa oli vähän tyhmä kaappisysteemi ja nyt haluaisin jonkun missä ois lipastot. :)

Muutama vaatekin oli ihan pakko ostaa, jostain kumman syystä nyt kun katsoin niin kaikki ovat vaaleansinisiä... :D

Nannal, tuli mieleen että tällä ikäerolla jos tuplien käyttö epäilyttää niin seisomalautojakin saa istuimen kanssa. :)
 
Kharou, seisomalautaa oon ajatellu kans, huomattavasti halvempi hankinta ku tuplat jos onki ihan hutiostos:D
 
Me ostettiin kuopuksen aikaa käytetyt vanhat tuplat ku itselle ei kyllä yhtään se seisomalauta sopinu yhtää. Vie ärsyttävästi tilaa jaloilta. Meillä keskimmäinen silloin 2v seisoi sen jarrun suojan päällä kun kysyin maahantuojalta niin se on kevyttä lasta varten tehty leveäksi ja siinä on liukumista estävät kuvioinnin jarrupolkimet molemmin puolin. Mä oon kyl niin paljo katunu et vaihdoin keskimmäisen jälkee oran vaunut noihin nykyisiin ne oli niin unelmavaunut mulle. Tuo 3 v oli yllärivauva niin oli menny kiertoo jo.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä lähes kaikki tallella.. Toki pieniä vaatteita pitää ostaa, koska ne on lähtenyt kiertoon.. Lisäksi pitäisi ostaa tuplat, koska koiria pitää kuitenkin päivittäin lenkittää ja esikoinen ei todennäköisesti jaksa vielä 2,5 vuotiaana kävellä niin pitkiä matkoja eikä neitiä saisi niin pitkiä aikoja laudalla pysymään.. :hilarious:

Joten tuplia saa ehdottaa.. Ei saisi olla liian klohmot, mutta sen verran tukevat että koirien kanssa on huoleton kulkea ja lasten pitäis istua vierekkäin.. Niin ja tietty plussaa, jos istuimen saa laitettua molemmin päin..
 
Mä aattelin mennä koiralenkit kombolla esikoinen kävelee, keskimmäinen rattaissa ja vauva sit kantoliinassa tai repussa.
Tai sit keskimmäinen kantoliinassa selässä ja pienin vaunuissa. :)
 
Mä en oo yhtään tälläsiä osannut vielä miettiä. Sanoin mun äidillekin kun se alkoi hössöttää, että nyt ei osta vielä yhtään mitään :hilarious:
 
Meidän on pakko hankkia ainakin uusi turvakaukalo & telakka ja vaunut, esikoiselle hankitut oli käytettyjä enkä niistä sitten käytössä tykännytkään. Mutta niitä mietin vasta rakenneultran jälkeen. Jos tulis tyttö niin meiltä kyllä löytys melkeen kaikki ennestään, pojalle luonnollisesti päin vastoin. Jonkin verran neutraaleja värejäkin löytyy, mutta saatoin ihan lievästi hurahtaa vaaleanpunaiseen ja hörsylöihin esikoisen myötä :D Varmaan ottaisin äitiyspakkauksen sijasta sen rahan, koska me ei loppujen lopuksi niitä vaatteita juuri käytetty kun eivät olleet 2016 pakkauksessa mieleisiä, ja olivat niin törkeän isojakin meijän tirppanalle.
 
No juu onhan meilläkin turvakaukalo hankittava. Esikoisen aikaan oli turvavyökiinnitteinen ja meille ei enää sellasta tuu. Isofix käytännöllisempi. Se turvakaukalo oli käytetty ja tuli yhdistelmien mukana. Oli tarkoitus hommata sillon toinen kaukalon mut se sit jäi ja käytettiin sit tota.
 
Takaisin
Top