Hankinnat

Tilasin tänään uusia tukisukkia. https://www.hauskattukisukat.fi/ Ihan huippuihania, värikkäitä sukkia :). Apteekista olin jo ehtinyt ostaa yhdet mustat tähän raskauteen, mut ne lähti rispaamaan parin viikon käytön jälkeen. Nyt on käytössä olleet parit ikivanhat lentotukisukat. Odotan niin paljon mun uusia värikkäitä tukisukkia! Onko tää ihan normaalia olla näin innoissaan tukisukista :joyful:?
 
HOX HOX turkulaiset ja lähiseutu. Vauvatalo Johannassa on tällä viikolla aika hyvät alennukset. Itsellä toi itkuhälytin pisti erityisesti silmään.
A5F090D7-7549-46C2-B3C3-E8F4682F6917.jpeg
 
Nyt iteki sain käytyy babyboxin, on se vaa aina yhtä kiva :) loppuraskaudesta sit hakee se liberolaukku kunha kuponki tulee postissa.
 
Mies kävi juniorin kanssa viikonloppuna tilaamassa meille Britax Motion 4 rattaat, siihen vaununkoppa ja kaukalo telakalla.
Itse olisin tyytynyt hieman halvempiin mutta miehet halusi nyt panostaa :) Nyt hieman jännittää millaiset ne on kun en ole niitä vielä livenä nähnyt ja toimitus on vasta huhtikuussa.
Itse ostin typykälle nettikirpparin kautta ison säkin vaatetta ja aikaisemmin on jo tarttunut kirppareilta jotain mukaan, nyt näyttääkin sitten olevan kasassa jo 2 ikea säkkiä vaatetta jolla luulis typykän pärjäävän ( ainakin alkuun :wink)
 
Mies kävi juniorin kanssa viikonloppuna tilaamassa meille Britax Motion 4 rattaat, siihen vaununkoppa ja kaukalo telakalla.
Itse olisin tyytynyt hieman halvempiin mutta miehet halusi nyt panostaa :) Nyt hieman jännittää millaiset ne on kun en ole niitä vielä livenä nähnyt ja toimitus on vasta huhtikuussa.
Itse ostin typykälle nettikirpparin kautta ison säkin vaatetta ja aikaisemmin on jo tarttunut kirppareilta jotain mukaan, nyt näyttääkin sitten olevan kasassa jo 2 ikea säkkiä vaatetta jolla luulis typykän pärjäävän ( ainakin alkuun :wink)
Meillä on noi samat rattaat ollu matkarattaina. On ollu tukevat ja kaupoissa kivat kun on kääntyvät eturenkaat. Aiotaan ostaa nyt britaxin kaukalo, että saa noihin kiinni.
 
Onko teillä kokemuksia kantoliinoista tai kantorepuista että minkälainen kannattaisi hommata?
 
Itsellä oli esikoisesta joku vanha kantoreppuun ja oli kyl käytös suht paljon.. kuopukselle ostin kantoliinan mut en voinu käyttää sitä kun oli liian kuuma pitää päällä vaikka talvi olikin.. nyt ostin manducan josko sitä tulis käyteltyä kun mökillä ollaan paljo kesällä vaunuis viitti kumminkaa iha koko aikaa pitää.. :)
 
Meillä on stokke mycarrier cool kantoreppu. Kauheesti ei oo kokemusta kun esikoinen ei tykännyt siinä olla pienempänä. Viime vuonna kannettiin asuntomessuilla sillä esikoista. Tukeva se ainakin on. Koitetaan jos tää toinen viihtyis paremmin.
 
Mä ostin ergobabyn kantorepun kun halvalla sain. En vielä viitsinyt panostaa hirveitä, kun ei tiedä miten pieni viihtyy siinä :)
Tänään kotiutui myös turvakaukalo, Maxi-cosin Citi. Erinomainen meille, kun on kevyt ja saa turvavyöllä kiinni autoon. Ei omisteta autoa, mutta tarvitaan aika usein monessa eri autossa niin tuon saa kätevästi kiinnitettyä.
 
Meillä on nyt Manducan kantoreppu käytössä, mut ekat kuukaudet käytin trikooliinaa. Oli hyvä, sai vähän hoidettua asioita kotona ja poika pysyi rauhallisena. Jos ei ollut liinassa tai sitterissä heilutettavana niin itki taukoomatta. Jos vähänkin koliikkioireita ilmenee, suosittelen hankkimaan liinan tai repun. Rinnalla olo usein rauhoittaa koliikkivauvaa, ja on ihana pystyä vaikka ihan vaan syömään välillä. Joskus kävin vessassakin poika liinassa :hilarious:
 
Onko teillä kokemuksia kantoliinoista tai kantorepuista että minkälainen kannattaisi hommata?

Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa lähimmässä kantovälinelainaamossa, mikä sulle itsellesi sopii parhaiten ja mikä on sulle helpoin käyttää. :)
 
Mullakin olin kantoliina etsinnässä ainaki ensimmäisten kuukausien ajaksi.. Trikooliinaa en kesäks haluis. Jos joku haluu myydä omansa saa ilmottautua :D :) ! Esikoinen ei kyllä viihtynyt liinassa yhtään... ehkä pikkuveli viihtyis niin vapautus kädet sit isomman kanssa touhuamiselle.
 
Mullakin olin kantoliina etsinnässä ainaki ensimmäisten kuukausien ajaksi.. Trikooliinaa en kesäks haluis. Jos joku haluu myydä omansa saa ilmottautua :D :) ! Esikoinen ei kyllä viihtynyt liinassa yhtään... ehkä pikkuveli viihtyis niin vapautus kädet sit isomman kanssa touhuamiselle.

Fb:ssä on yksi hyvä ryhmä kantovälineiden ostoon ja myyntiin. :) Harmi kun täällä ei saa mainita.
Mutta oisko vuokraus vaihtoehto, jos epäilyttää tuleeko käyttöön paria kuukautta pidempään? :)
 
Fb:ssä on yksi hyvä ryhmä kantovälineiden ostoon ja myyntiin. :) Harmi kun täällä ei saa mainita.
Mutta oisko vuokraus vaihtoehto, jos epäilyttää tuleeko käyttöön paria kuukautta pidempään? :)

Se vois olla, ja sitä oon harkinnutkin :) Täytyypä vähän katsella paremmin hintoja.. Ja sekin on aina just ongelma, että viiihtyykö lapsi kantoliinassa! Että siinäkin mielessä vuokraus olis just hyvä :)
 
Ostettiin miehen sukulaiselta Emmaljunga City Cross vm. 2012 olevat vaunut. Olleet parilla lapsella ja hyvässä kunnossa.
 
Vaunuiksi on nyt hankittu uutena Britaxin Smile 2 ja onneksi olivat aika hyvässä tarjouksessa. :) vaatteita on haalittu kirppikseltä pari kassillista, enää pitäisi keksiä mihin ne tunkee. :D
 
Onko täällä muita jotka aikovat kestovaippoja käyttää? Mistähän kannattaisi hankkia?
 
Meillä on myös jo esikoiselle ostetut Emmaljungan city crossit ja oon kyllä ollut tyytyväinen. :) Onhan ne kokoluokaltaan ehkä hyökkäysvaunut mutta saanpahan leikkeillä missä huvittaa ja on nuo bussissakin hyvin kulkeneet. Matkarattaina on Britaxin b-agilet jotka nyt kahden lapsen myötä on myös ainoot jotka mahtuu autoon, kun sitä ei aiota nyt vaihtaa isompaan. Kovasti mietin raaskinko ostaa niihin vaunukoppaa ekalle puolelle vuodelle vai yritetäänkö pärjätä ilman.

Hoitolaukun tilasin juuri, se onkin mun ensimmäinen hankinta tätä pikkuista ajatellen. Bebesillä oli Storsakin ihana laukku puoleen hintaan. :)
 
Takaisin
Top