Hankinnat

Miehelle iskenyt hätä tehdä hankinnat :D Ihanaahan se on että ruvennut iloitsemaan vauvasta, mutta hieman hätäistä.. Mun piti jo kirjoittaa hälle listaa näistä pienistä hankinnoista, vaipat,tutit, pullot jne.. :D :D
 
Ukko sai uinua-kehdon töistä... sellanen katosta roikkuva. Onko jollakulla kokemusta?
 
Mää en oo taas yhtään miettiny noita hankintoja kun jotenkin tuntuu et kyl meillä kaikki on.
Se kaukalo tosiaan puuttuu.
 
Mä kaivelin tänään pienimmät vaatteet esiin nähdäkseni mitä meillä on ja minkä väristä. Se varovainen tyttöveikkaus meillä on, mutta rakenneultrassa varmaan selviää sitten ens viikolla. Muuten kaikki isoimmat taitaa olla joko meillä tai vähintäänkin tulossa meille.

Mietin kovasti että mitä mun tarvis osata huomioida eri tavalla kun on kesävauva tulossa? Mulla on ollu vaan syysvauva ja on ulkoiltukin vaan alle 10 asteessa. :D
 
Meilläkin ennestään syysvauva, mut luulen et kesä tulee taas olee niin viileä ja vähäluminen ettei varmaan tarvii mitään sen kummempia kesäpukeutumisia miettiä :grin
 
Mä voin suositella BabyOne ja Baby-walz liikkeitä, molemmissa olen käynyt täällä meillä päin ja niissä on hyvät valikoimat. BabyOne:lla on Berliinissä kolme liikettä: Reinickendorf, Tempelhof ja Spandau. Kuvan perusteella nää on kaikki tosi isoja. Baby-walz puolestaan löytyy Charlottenburgista ja Spandausta. Nää on molemmat isoja ketjuja, pikku liikkeitä löydät jos googletat vaikka Babyfachmarkt tai Babygeschäft Berlin.

Kiitos tosi paljon, tästä on huimasti apua! Ja ihan huippujuttu tuo varaus, pitääkin hyödyntää noin hyvää asiakaspalvelua.
 
Vastavirrassa, veikkailen ihan samaa. Todennäköisesti kauheet helteet toukokuussa ja sit juhannuksesta eteenpäin (kun mulla jo nyytti sylissä) kauheet sateet ja ehkä jopa vähän luntakin :). 2016, kun esikoinen syntyi, meni vähän tohon malliin :joyful:.
 
Vastavirrassa, totta tuokin :grin
Jännityksellä ootellen, olis kyl ihanaa ku ois lämmintä pitkästä aikaa!
 
2010 oli lämmin kesä ja en kyllä haluis sellasta kesää nyt. :) esikoinen oli pieni sillon ja oli nii vaikee olla ulkon ettei tuu liia kuuma. Ja vaunuja sai vähän väliä käydä siirtämäs varjoon ja kylmemmälle puolelle. Ja muutenki sai kytätä lämpöä vaunussa. Vettä tuli juotettua pojal enemmän kun muille kun oli nii lämmin. 2012 oli musta sopiva kesä kun keskimmäinen Synty 17.6
 
Itekkin miettii mitä pitää ottaa synnärille mukaan kun sieltä lähdetään, esikoinen on talvella syntynyt ni oli selvää et lämpimät vaatteet varmaan mulla on tälle kesävauvallekkin toppavaatteet mukana kun pelkään et palelee:) vaikka ei kesäkuun alku välttämättä niin lämmin ole tai toukokuun loppu jos jo vaikka siellä päättää tulla.
 
Mä otan varmaa synnärille 2 erilaista vaate kertaa kattoo sään mukaa paljon on tarve laittaa..
 
Meillä keskimmäinen tosiaan lähti juhannuksena laitokselta body, sukkahousut ja collarihaalari päällä. Toki oli tumput ja sukat ja pipo vielä lisänä mut enempää ei olis voinu laittaa..
 
Meillä oli pojalle pitkähihainen body ja housut, ja sen päälle college jumpsuit. Syntyi heinäkuussa, ja asteita oli varmaan joku 20, sillä itselläni oli päällä mekko ja leggarit. Samanlaisella varustuksella mennään varmaan myös tällä kertaa jos vastaava keli. Jos kylmempää, otetaan varmaan vielä varalle peitto mukaan turvakaukaloon laitettavaksi.
 
Riippuu kai myös paljon vauvasta. Meidän minillä ei ollut mitään ylimääräistä rasvavarastoa joka olisi pitänyt lämpimänä :sad001.
 
Ei ole paljon hankintoja mietitty vielä. Esikoiselta ei ole oikein mitään jäljellä, kun kaikki myin pois heti käytöstä. Olin varma, ettei meille enää toista tule... Ostin kirppikseltä imetystyynyn, kun se voi olla kätevä loppuraskaudesta oman nukkumisen helpottajana.

Tärkein hankinta mulle on kuitenkin sähköinen rintapumppu, en enää suostu pumppaamaan käsipelillä.

Toinen must mulle on pienen vauvan kantoliina, jolla saan kädet vapaaksi ja tarvittaessa koiran ulkoilutettua. Esikoista tulee edelleen kannettua paljon ja näitä liinoja on kotiin kertynyt aika monta. Esikoinen ei vaunuissa viihtynyt ja myin vaunut pois 8 kk varastossa seisottamisen jälkeen.

Toki autoon pitää joku turvaistuin hommata, esikoisen vanhaa tuskin uskaltaa enää käyttää.
 
Mä kävin illalla läpi vauvavaatevarastoa. Bodyn riittää tuli tyttö tai poika mut tytölle on sit kaikki muu paitsi yöpaidat hankittava. :sad001 just miehen kans puhutti et jos nyt sattus se tyttö tulee ni otetaa äitiyspakkaus. Mä en oo niin nirso mollasi vaattei on mut olis kiva jotai muutaki väriä saada kun sinistä. :D (suurin osa on mun äidin ostamia) kyl itku tuli kun löysin jokasen pojan kotiintulovaatteet. :) huomenna sit selvii mitä tarvii ostaa.. :sad001 pojalle ei tarvi kun housuja. 2 housut ei oikeen riitä..
 
Takaisin
Top