Hankinnat

Onko täällä muita jotka aikovat kestovaippoja käyttää? Mistähän kannattaisi hankkia?

Mä ajattelin kestoilla. Huuto.netistä ja torista oon ostanut osan uutena edullisesti ja suurimman osan käytettynä todella edullisesti isona pakettina. Taskuvaippoihin imuineen päädyin kun kaverilla tätä systeemiä nähnyt ja vaikuttanut toimivalta. No, käytäntö osoittaa miten lähtee oman vauvan kanssa toimimaan:)
 
Onko täällä muita jotka aikovat kestovaippoja käyttää? Mistähän kannattaisi hankkia?

Fb:stä löytyy näille kirppiksiä, mutta livekirppiksiltä löytää halvemmalla & näkee kuminauhojen, nepparien ja tarrojen kunnon. :) tori.fi ja vähänkäytetty on myös olleet ihan toimivia ostopaikkoja. :)
 
Miten näiden kestovaippojen kanssa toimitaan... Siis huuhdellaanko ensin pissat pois ja sitten pesuun vai täh? Ja miten sitten kun siinä onkin isommat asiat... ??o_Oo_Oo_Oo_O
 
Heitetään vaippapussiin/ämpäriin tm. odottamaan pesua. Osa liottaa.
Kakat huuhdellaan käsisuihkulla pönttöön ja sit laitetaan sinne vaippapussiin/ämpäriin tm. odottamaan pesua. :)
 
Ostin tutulta vähän käytetyn Tulan. Siihen oli vauvatuki pienelle. Miten pientä ootte kantanu tälläisellä? Kannattaako hankkia trikooliina ihan pienelle?
Sittereitä oon kans kattellu. Olin ajatellut etten maksaisi mansikoita baby bjornista, mut kauheen kehuttuja ne on ollu. Ihan Emmallakin kivan näköiiä. Mielipiteitä?
 
Mulla, ei oo tulasta kokemuksii mut manduca myös hyvä vaihtoehto esikoista sai kantaa aika paljon. Mulla oli joku muun merkin sitteri kunnes vaihdoin baby bjornin sitteriin, kun vauva vähän kasvo sai ite siin kiikuttua ja viihty paremmin :)
 
Tulaa en uskaltanut käyttää kovin pienellä kun olin vähän netistä lukenut tuosta haarojen levittelystä. Sitten kuitenkin näin junassa kun toinen äiti käytti sitä ihan pikkuvauvalla niin kätevästi, että aion ottaa tytöllä tulan käyttöön mahdollisimman pian. En muista miten vanha esikoinen oli kun alettiin kantelemaan, mutta oltiin ihan hukassa aluksi :D Ei siitä tullut mitään kun oli niin varovainen. Liinakin meiltä löytyy, mutta sitä en koskaan oppinut käyttämään. Tula on ihan turvallinen käyttää kun on yli sen sivuilla mainittavan 3,5 kilon ja katselee vaikka videoilta miten vauva siihen laitetaan.
 
Mulla löytyy trikoinen kantoliina ja sitten on joku omituinen :D pitäisi opetelle käyttämään niitä..
 
Mulla on trikooliina hukassa, joko se on jossain lainassa tai sit se on myyty... Mä vähän mietiskelen ostaisinko uuden, kun periaatteessa varmasti pärjäisin noilla kudotuilla + repuilla.
Toisaalta musta se trikooliina oli just siitä helppo kun sen sidonnan sai jätettyä päälle ja vauvan helposti takaisin... Mutta sit taas kesällä voi olla et on helposti turhan lämmin. :D
Toisaalta noi on kyllä käytettynä niin edullisia, että rahallisesti ei ois iso sijoitus. En ehkä osaa päättää. :D
 
Mie aattelin koittaa meiä manducalla tota pienen kantamista ku siinäki se vauvatuki :) esikoisella otin käyttöön vasta 3kk-->
 
Päädyttiin lopulta ostamaan Cybex Cloud Q -turvakaukalo. Ei voi kyllä liitää meidän vaunuihin, joutuu ehkä ostamaan erillisen rungon. Tuossa on hyvä puoli se, että jos vauva nukahtaa automatkalla niin reisun jälkeen voi levittää kaukalon ja jatkaa unia. Me kun reissataan paljon.
 
Ostin eilen vaunut käytettynä FB kirppikseltä. Harmittaa vähän, kun kerkisin myymään esikoisen yhdistelmävaunut jo aikanaan. Mutta nyt tuli kivat kärryt ja tilasin siihen sisarusladuan, niin esikoinen voi ainakin teoriassa kulkea väsyttyään kävelyyn sen avulla. Teoriassahan hän on jo sen verran iso, että jaksaa kävellä itse.
Meillä kantoliinat ja reppu oli kyllä pienen kanssa kätevä, kun reissattiin paljon ja ulkoiltiin koiran kanssa.
Meillä on sekä Tula, että Manduca, ne on molemmat sopivia ihan pienellekin, itse pidin enemmän Manducasta, kun sain sillä kireämmät säädöt, mutta mies kantaa (kantaa esikoista vieläkin) Tulalla. Kannattaa kokeilla mikä itselle sopii.
 
Onks täällä jollain tietoa seisomalaudoista? Onko niitä olemassa jotain yleismallia vai pitääkö ostaa samaa merkkiä kun vaunut?
Meillä on saksasta ostetut hauckin yhdistelmät, jotka on tarkoitus myydä kun vauva siirtyy ratasosaan ja ostaa britaxin rattaat ja olis hyvä, ettei sit tarttis seisomalautaa uusia. Oon iha pihalla vaikka googlettelinkin :eek:
 
Bumpriderin seisomalaudan mainostetaan käyvän kaikkiin vaunuihin/rattaisiin. Meille tuli just tänään postissa Bumpriderin sit-malli, eli siinä on myös pieni istuin. Ei olla vielä kokeiltu. Meillä on Brion Smilet vaunuina/rattaina.
 
Bumpriderin seisomalaudan mainostetaan käyvän kaikkiin vaunuihin/rattaisiin. Meille tuli just tänään postissa Bumpriderin sit-malli, eli siinä on myös pieni istuin. Ei olla vielä kokeiltu. Meillä on Brion Smilet vaunuina/rattaina.

Hei kerro ihmees kokemuksia sit kun pääset testailee. :) Meillä myös smilet ja kyseinen lauta hankinnan alla! Kiinnostaa myös tuo että jääkö tilaa työntää vaunuja .
 
Meillä on Bumprider ilman istuinta. :)

Meillä jäi aika vähälle käytölle, kun meinasin jatkuvasti astua sen päälle + esikoinen taaperona ei ollut kamalan yhteistyöhaluinen sille päälle sattuessaan.
Mutta on helppo & nopea irroittaa ja laittaa kiinni. :)
 
Bumpriderin seisomalaudan mainostetaan käyvän kaikkiin vaunuihin/rattaisiin. Meille tuli just tänään postissa Bumpriderin sit-malli, eli siinä on myös pieni istuin. Ei olla vielä kokeiltu. Meillä on Brion Smilet vaunuina/rattaina.

Mahtavaa, kiva kuulla kokemuksia :gen053
 
Takaisin
Top