Hankinnat

Minulla ei selkä taas kestäny hoitopöytää. Jotenkin niin typerä asento töröttää siinä yllä selkä kaarella. Enempi minun selkää säästi, kun vaihtoi sängyn päällä istualtaan. Nyt meillä ei taida edes mahtua hoitopöytää mihinkään.

Esikoisen sijoittelu on vielä hieman auki. Haluaisin pitää nukkumassa meidän kanssa samassa huoneessa kuin nytkin, mutta en tiedä sitten miten vauva häiritsee hänen unia. Tuntuu vaan niin kamalan kylmältä ja julmalta laittaa esikoinen yksin nukkumaan omaan huoneeseen, kun muu perhe nukkuu yhdessä. Me vasta muutettiin kolmioon, mutta yhdelle lisähuoneelle olisi taas käyttöä... ei kyllä napostele heti muuttaa!

Me ollaan pohdittu samaa esikoisen kanssa, et mitenkä nukutaan. Ainoa tilojen kannalta sopiva ratkaisu on juuri se, että esikoinen menee omaan huoneeseen ja vauva tulisi meidän makkariin, mutta ei ole osoittanut mitään kiinnostuksen merkkejä muuttoa kohtaan ja onhan se aika julmaa siirtää toinen pieni yksikseen ja muu perhe, koira mukaan lukien, nukkuu samassa huoneessa. Tilaa meidän makkarissa ei vaan ole. [emoji51]

Meillä poika nukkuu meidän vieressä ja on aina nukkunut ja oon miettinyt että ostettais lastensänky hänen huoneeseen ja siirtyis sinne nukkumaan syksymmällä. Mutta jos kovin itkuksi menee niin nukkukoot meidän kanssa :Heartblue tai sitten isi ja poika nukkuu vierashuoneessa ja mä vauvan kanssa jos vauva itkee tai ei kaikki mahduta:rolleyes:

Hatun nosto! Meillä ei kukaan nukkuisi jos poitsu nukkuisi meidän välissä yöt :D

Joo meilläkää ei nukuta, jos tyttö tulee väliin :grin ollaan sovittu että kipeenä saa tulla viekkuun, ja samoin jos näkee yöllä pahoja unia. Eli tosi harvassa on nämä kerrat kun tulee vieree :)
Alusta asti on lapsi nukkunu omassa sängyssä. Päikkäreitä välillä nukutaa samassa sängyssä.

• Tykkään
Reaktiot: TK
Meillä poitsu haluu vielä pitää kädestä kii koko yön :rolleyes: aina ollu tosi läheisyyden kipeä :Heartpink

Meillä taas kukaan ei nukkuisi, jos esikko olisi nukkunut eri sängyssä saatika toisessa huoneessa! :grin Niin me vanhemmat ja lapset ollaan erilaisia :wink

Vaikka ei esikoisen kanssa tarvittu pinnasänkyä, niin ollaan jätetty se varastoon siltä varalta että kuopus haluaakin olla omassa sängyssä :) Sitä kun ei tiedä millaisen lapsen saa, ennen kuin se lapsi on syntynyt.

Meillä esikoinen nukkuu vielä pinniksessä minun vieressä. Helppo silitellä ja pitää tarvittaessa kädestä (tai jalasta) kiinni. Kesällä ostetaan isojen tyttöjen sänky sitten.
Välillä (erittäin harvoin) esikoinen mönkii viereen nukkumaan. Me vaan nukutaan kaikki sitten tosi huonosti, kun tulee niin ahdas ja kuuma. Ei jää paljoa tilaa kun metrinen hyrrä pyörii poikittain sängyssä ja pitää jalkojaan äitin niskassa :hilarious:

Meillä on sinäänsä hankala tilanne kun esikoisen tuleva lastenhuone on yläkerrassa et saa nähdä kuinka vanhana raaskii laittaa nukkumaan niin kauas :( Mä oon kyllä edelleen sitä mieltä et tullaan kaikki muuttamaan ylös jonne mahdutaan sit kaikki nukkumaan, mies on vaan niin paljon sitä vastaan että en tiedä miten saan hänen mielen muuttumaan.

Meillä taas kukaan ei nukkuisi, jos esikko olisi nukkunut eri sängyssä saatika toisessa huoneessa! :grin Niin me vanhemmat ja lapset ollaan erilaisia :wink

Vaikka ei esikoisen kanssa tarvittu pinnasänkyä, niin ollaan jätetty se varastoon siltä varalta että kuopus haluaakin olla omassa sängyssä :) Sitä kun ei tiedä millaisen lapsen saa, ennen kuin se lapsi on syntynyt.

Tää on kyllä niin yksilöllistä :D meillä taas kukaan ei nukkuis jos olis esikoinen nukkunu vieressä, eli on aina nukkunu omassa sängyssä. Synnärillä oli täyttä helvettiä ku olin nukkunu ennen synnytystä kolmeen yöhön yhteensä 4,5tuntia ja sit piti se kaks yötä siellä laitoksella pitää vauva iholla, eli nukkua vauva paidan sisällä. Enhän mä nukkunu niihin kahteen yöhön ja kun kätilöille mainitsin nii vastaus oli "se on vauvan parhaaksi". Sitten tuli vanhan kansan kätilö ja sano että laitat vaan sen lapsen sinne omaan sänkyyn ja alat nukkuu, että pakko sunkin on levätä. Tällä kertaa aion kyllä kätilöille sanoa piutpaut ja laitataa vauvan siihen omaan sänkyyn. Ja kotona laitan tulevan pikkusen kans omaan sänkyyn mikäli vaan suostuu nukkumaan siellä :)

• Tykkään
Reaktiot: TK
Me käytetään edelleen hoitopöytää päivittäin tuon 1v4kk kanssa. Kaikkein kevyin selälle ja helppo, kun vaipat ja vaatteet käden ulottuvilla. Poika on nukkunut omassa pedissä alusta saakka ja jostain 8kk ikäisestä omassa huoneessaan. Ja hyvin onkin nukkunut.

Meillä hankintalistalla on itkuhälytin rikkoutuneen tilalle ja varmaan tuplarattaat. Vielä en yhtään tiedä millaiset, joten kokemuksia mielelläni kuulisin myös.

Autonistuimissa olemme luottaneet Besafeen, sekä turvakaukalo että lastenistuin samaa merkkiä. En voi kuin suositella! Ja ehdottomasti uutena! Tämä on yksi niitä ainoita juttuja, joita en missään tapauksessa suostuisi ostamaan käytettynä. Rattaat, vaatteet ja kaikki muu melkeinpä etsitään kirppikseltä, mutta istuimia ei. Se on kallis paukku ostaa 600€ istuin, mutta istuimesta olisi kolaritilanteen sattuessa maksanut vaikka koko omaisuutensa, kunhan vain lapsi on parhaassa turvassa. En luottaisi vieraiden ihmisten myymiin tai liian vanhoihin istuimiin. Se on väärä paikka säästää rahaa.

Äitiyspakkaus tekisi mieli ottaa, vaikkei sille käytännössä paljoa tarvetta olisikaan, kun edellisen tarvikkeet ja vaatteet säilössä. Silti haluaisin lapseni pukea omien pakkaustensa vaatteisiin ja säilyttää laatikko ja osa sisällöstä sitten myöhemmin. Katsotaan...

Täältä aattelin tulla kyseleen, kun en muualta voi kysyy, ettei jossain fb-ryhmässä joku tuttu heti bongaa. Eli mä kun oon aika pullea yläosaltani, niin pystynköhän käyttämään Manducaa? Harmittaa, kun olis nettikirppiksellä myynnissä, enkä uskalla ostaa, jos en pystykään käyttämään.

Meidän hankintalistalla on.. kaikki :grin

En tiedä yhtään mistä sitä aloittaisi, tai mikä merkki on hyvä ja luotettava ja mikä taas ei. Kaikki on niin uutta :wideyed:

Miehen siskolta saadaan pinnasänky, eli on ainakin yksi jossa säästää :cool:

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti :Heartred

Minä isompaa kokoa ja manduca OK. Ainoa, että selkään emme ole miehen kanssa vielä poikaa hyvin saaneet, saattaa olla ongelma juurikin siinä, että olemme liian isoja... Pehmusteet ei esimerkiksi riitä oikeille paikoille. Kantoliina paras isommille, kun saa säädettyä juuri sopivaksi, kunhan liinan mutta tarpeeksi pitkä. Vaikka eipä kokemusta ole, kun meillä vain trikooliina... Kudottua himoitsisin, mutta en tiedä mistä ostaa hyvä&halpa...

En tiedä yhtään mistä sitä aloittaisi, tai mikä merkki on hyvä ja luotettava ja mikä taas ei. Kaikki on niin uutta :wideyed:

Alkuun ei tarvii muuta kuin vaatteita, vaippoja ja turvakaukalon. Kaiken muun voi sitten hankkia myöhemminkin sitä mukaan kuin niitä tarvitsee :) Riippuu niin vanhemmasta ja vauvasta mitkä tavarat tulee käyttöön ja mitkä ei. Äitiyspakkauksessa on jo paljon kaikkea millä pärjää ne ensi hetket!

Sänky, vaunut ja turvakaukalo ne hintavimmat sekä alkuun tärkeimmät hankinnat ja niinkuin pookkana sanoi niin loput on helppo ostaa tarpeen mukaan :) ittelle ehdottoman kätevä oli imetystyyny, ei jumiutunu niskat ja oli helppo saada itselle ja vauvalle mukava asento. Mutta ei se pakollinen oo, pärjätty olis varmasti ilmankin :)

Minä isompaa kokoa ja manduca OK. Ainoa, että selkään emme ole miehen kanssa vielä poikaa hyvin saaneet, saattaa olla ongelma juurikin siinä, että olemme liian isoja... Pehmusteet ei esimerkiksi riitä oikeille paikoille. Kantoliina paras isommille, kun saa säädettyä juuri sopivaksi, kunhan liinan mutta tarpeeksi pitkä. Vaikka eipä kokemusta ole, kun meillä vain trikooliina... Kudottua himoitsisin, mutta en tiedä mistä ostaa hyvä&halpa...

Facessa on semmoinen kuin kantovälinekirppis :) Sieltä voi kysellä omaan tarpeeseen ja omalle kukkarolle sopivaa liinaa. Jotkut harrastajien liinat maksaa jopa tonneja, että ei kannata sitä pelästyä. Hyvän ja toimivan liinan saa myös muutamalla kympillä. Ihan kuin lastenvaunuihin voi upottaa helposti tonnin jos toisenkin tai pärjätä muutamalla kympillä :wink Siellä ne kokeneet harrastajat osaa myös neuvoa mikä voisi olla sellainen varma valinta ja tosiaan kudotut kantoliinat on parhaimmillaan käytettynä kun ovat pehmenneet uutuuden karheudesta :)

Ostin esikoiselle emmaljungan City Cross vaunut käytettynä ja nyt ostin niihin emmaljungan super viking rungon on kätevämpi kun on kääntyvät etupyörät tosin City Cross runko parempi maastossa esim kun käyn lenkillä niin meen tuolla city cross rungolla kun on paremmat jouset ja isommat renkaat :) Ois tarkoitus tuohon super viking runkoon ostaa niihin kuuluva istuin sitten kun on parempi rahatilanne ja sit lähempänä joulukuuta ostaa niihin sen adapterin jolla saa niistä sit tuplat ;)

Meillä on kaikki tarvittava,toki kaukalon ehdin juuri myidä päivää ennen plussaa[emoji16] toinen pinnis joudutaan ostaa kun meidän nuorin nukkuu vielä omassaan kun tämä vauva syntyy :)

Tää on kyllä niin yksilöllistä :D meillä taas kukaan ei nukkuis jos olis esikoinen nukkunu vieressä, eli on aina nukkunu omassa sängyssä. Synnärillä oli täyttä helvettiä ku olin nukkunu ennen synnytystä kolmeen yöhön yhteensä 4,5tuntia ja sit piti se kaks yötä siellä laitoksella pitää vauva iholla, eli nukkua vauva paidan sisällä. Enhän mä nukkunu niihin kahteen yöhön ja kun kätilöille mainitsin nii vastaus oli "se on vauvan parhaaksi". Sitten tuli vanhan kansan kätilö ja sano että laitat vaan sen lapsen sinne omaan sänkyyn ja alat nukkuu, että pakko sunkin on levätä. Tällä kertaa aion kyllä kätilöille sanoa piutpaut ja laitataa vauvan siihen omaan sänkyyn. Ja kotona laitan tulevan pikkusen kans omaan sänkyyn mikäli vaan suostuu nukkumaan siellä :)
Mä olin kans kamala ja pidin sairaalassa välillä vauvaa nukkumassa omassa kärryssään. En minä uskaltanut nukahtaa vauva vieressä, etten jyrää päälle tai vauva tipahda lattialle. Ihan hyvin nukuttiin omissa sängyissämme ja kotonakin oli molemmilla omat sängyt! Ei kai siinä mitään jos molemmat voi nukkua yhdessä tai erillään, pääasia että molemmat saa nukkua ja muuten voi olla vaikka koko päivän ihokontaktissa. Ei ainakaan oma lapsi ole mikään tunnevammainen, kun on omassa sängyssä nukkunut! :D

Mä kans "nukuin" synnärillä poika sylissä. Eli eipä siinä paljoa nukuttu. Aina kun siirsin pojan sänkyyn, niin johan joku kätilö tuli nostamaan sen takas syliin.. Musta jotenkin järjetön vaatimus että yölläkin iholla vauva, tärkeämpää musta olis että päivät on iholla ja yöllä molemmat sais levätä. Ei se väsynyt äiti jaksa sitten päivällä mitään. Meillä olikin sit kotona opetteleminen omaan sänkyyn, tän toisen kohdalla aion pitää huolen että oppii jo synnärillä omaan sänkyyn. Leimatkaa huonoksi äidiksi, mutta oman jaksamisen takia se on meille parempi niin.

Takaisin