Hankinnat

Meritähti, entäs hoitotaso pinnasängyn päälle? :) meillä oli sellainen esikoisella, kun vessaan eikä makkariin hoitopöytää mahtunut. Pesukonekin on päältä täytettävä kapea niin ei siinä alettu kikkailemaan. Toimi meillä hyvin ja nyt siirrytty sen alustan päälle lattialle vaihtamaan vaippaa. Toki joutuu siirtymään eri huoneeseen pesuja varten, mut ei onneksi ole pitkä kävelymatka eikä vahinkoja ole käynyt :D

Musta lammas, ei vielä tiedetä mihin edes pinnasänky mahtuu:grin
Aluks vauva nukkuu taas kehdossa, eikä siihen päälle saa tasoa:arghh: muuten ihan käypä idea kyllä!
Jos me ei saada isompaa asuntoa, ni mennään varmaan ilman hoitopöytää! Esikoisen huoneeseen mahtuisi pinnasänky, mut ei me vauvaa sinne alkuun laiteta. Meiän makkari pienempi eli joutuu sumplimaan tai sit koitetaan perhepetiä :p

Ellikki, tuommoista mäkin oon miettiny ellei sit vaiheta asuntoa :grin

Pyykkikoneen päällä on kuivausrumpu, muuten siinä olis ollu hyvä paikka...

Mä ainaki tykkään et on hoitopöytä, paljon ergonomisempi vaihtoehto kun sohva tai sänky. Plus vähän ällöttää et kakkavaippoja vaihettais niissä. Kylppärissä kätevästi vesipiste vieressä, ni hoituu pyllynpesut ja vaipanvaihdot helposti :)

Mut tää on niin maku kysymys! Toiset tarttee ja toiset ei :p
Vähän sama, mulla kun tuppaa selkä välillä vihottelee, niin helpompi ettei tarttis liikoja kumarrella. Enkä halua sohvalla vaihdella vaippoja, kun on suht.uusi sohva :D mutta jokainen tykkää eri asioista, ei siinä mitään :)

Meritähti, entäs hoitotaso pinnasängyn päälle? :) meillä oli sellainen esikoisella, kun vessaan eikä makkariin hoitopöytää mahtunut. Pesukonekin on päältä täytettävä kapea niin ei siinä alettu kikkailemaan. Toimi meillä hyvin ja nyt siirrytty sen alustan päälle lattialle vaihtamaan vaippaa. Toki joutuu siirtymään eri huoneeseen pesuja varten, mut ei onneksi ole pitkä kävelymatka eikä vahinkoja ole käynyt :D

Meillä oli vain pieni hoito"tyyny", joka nostettiin aina päältä täytettävän pesukoneen päälle. Siinä vaihdettiin ehkä ekat neljä tai viisi kuukautta, sitten kuukauden ajan saman tyynyn päällä sängyllä tai lattialle, ja siitä pitäen on vaihdettu seisten. Eli hoitopöytä ei tosiaan ole mikään välttämätön investointi.

Uskon, että hoitopöytää ilmankin pärjäis vallan hyvin, mutta itellä (kun on tilaa missä sellasta pitää) on ollu kyllä tosi hyvä. Saa säilöä vaatteet, vaipat yms kaikki tuon pienen ihmisen omaisuuden laatikoissa ja koreissa :) ja meillä on se sellanen hoitopöytä mistä saa sen hoitotason pois ja sit se on peruslipasto :)

Uskon, että hoitopöytää ilmankin pärjäis vallan hyvin, mutta itellä (kun on tilaa missä sellasta pitää) on ollu kyllä tosi hyvä. Saa säilöä vaatteet, vaipat yms kaikki tuon pienen ihmisen omaisuuden laatikoissa ja koreissa :) ja meillä on se sellanen hoitopöytä mistä saa sen hoitotason pois ja sit se on peruslipasto :)
No meilläkin on tota tilaa, kaksi ylimääräistä huonetta niin mahtuu oikein hyvin :) lisäksi makkareiden vieressä on kylpyhuone, auttaa myös hyvin.

Olkaa onnellisia te joilla tilaa on ;) me tarvittais 3makuuhuoneen asunto, mut hitto et on kalliita!
Vuokrat yli 1000€ ni ei oikeen nappaa...
Omistusasuntoa ei nyt voida harkita, ku opiskelen ja äippäloma tulossa.
Joko kärvistellään tässä pienessä kolmiossa tai toivotaan, että löydetään edullinen neliö!

Isompaan vuokra-asuntoon saattaa saada asumistukea( ainakin kotihoidontuki ajan.) Kannattaa kokeilla Kelan laskurilla eri mahdollisuuksia.

Me muutettiin vuosi sitten isoon asuntoon kun toiveissa oli vielä neljäs lapsi. Tilaa riittää ;)

Isompaan vuokra-asuntoon saattaa saada asumistukea( ainakin kotihoidontuki ajan.) Kannattaa kokeilla Kelan laskurilla eri mahdollisuuksia.

Mä oon laskenu mut ei saada :arghh: mä opiskelen aikuiskoulutustuella ja mun äippärahatkaan ei oo ihan huonot. Kotihoidontuelle en varmaa pysty jäämään, jos opiskelut haluisin hoitaa.
Ei viittis koko aikaa muuttaakaan, parin vuoden päästä ostetaan taas oma kämppä. Tarvitaan vaan toimivaa väliaikaisratkaisua :p

No meilläkin on tota tilaa, kaksi ylimääräistä huonetta niin mahtuu oikein hyvin :) lisäksi makkareiden vieressä on kylpyhuone, auttaa myös hyvin.

Joo, meillä kans kolmeen pekkaan jaetaan 170neliötä eli 5h+k :D meillä on alakerrassa vaan yks makuuhuone, joten uuden tulokkaan myötä aiotaan muuttaa makuuhuone yläkertaan nii esikoinen saa sitten siellä oman huoneen,saa nukkua vauvalta rauhassa :D meillä ei vielä oo yläkerrassa vessaa, mutta sinne olis tarkotus rakentaa. Saa nähdä saako aikaseks ennen joulukuuta :D

Joo, meillä kans kolmeen pekkaan jaetaan 170neliötä eli 5h+k :D meillä on alakerrassa vaan yks makuuhuone, joten uuden tulokkaan myötä aiotaan muuttaa makuuhuone yläkertaan nii esikoinen saa sitten siellä oman huoneen,saa nukkua vauvalta rauhassa :D meillä ei vielä oo yläkerrassa vessaa, mutta sinne olis tarkotus rakentaa. Saa nähdä saako aikaseks ennen joulukuuta :D

Meil on samat suunnitelmat mutta ei mahollisuutta yläkerran vessaan mikä vähä kyllä suututtaa. Tai en oo ainaka vielä keksiny miten sen sinne järkevästi sais. Lähinnä kun tietää että loppu raskaudesta saa sen sata kertaa käydä yöllä vessassa.. Ja lasten tarvii yöllä mennä rappusia pitkin vessaa kun on isompia.

Meillä on 3 kerrosta ja 3 vessaa kätevästi joka kerroksessa mut keskikerros oikeestaan vaan asuntokäytössä eli suht pieni kämppä, mut on miehen itse rakentama ja siks tunnearvoa löytyy joten tuskin tästä muutetaan. Ongelma on siinä et pieni makkari ja tuleva lastenhuone yläkerrassa. Yläkerran huone makkaria isompi mut mies ei nää tarvetta muuttaa makkaria ylös mikä taas musta ois erittäin järkevä vaihtoehto.

Meillä oli 2 hoitoalustaa, toinen alakerran kylppärin/kodinhoitohuoneen päällä ja toinen yläkerran vessan tason päällä. Itse en ois sängyllä yms vaihtanut, kun selkä tulis kipeäksi ja enemmin kakkavaippojavä vaihteli lähellä vesipistettä :) hoitopöytä ois mahtunut varmaan joka huoneeseen, mutta en kokenu tarpeelliseksi.

Meillä on ollut yks hyvä kirppislöytö itkuhälytin, joka tippui vesialtaaseen ja tuhoutui.

Eli hankinta listalle tulee kunnollinen itkuhälytin, että voi huoletta nukkua samalla kun vauva nukkuu ulkona vaunuissa.

Meillä on ollut yks hyvä kirppislöytö itkuhälytin, joka tippui vesialtaaseen ja tuhoutui.

Eli hankinta listalle tulee kunnollinen itkuhälytin, että voi huoletta nukkua samalla kun vauva nukkuu ulkona vaunuissa.

Meillä oli kans siskon vanha itkuhälytin ja miehen veli tiputti sen pitkin lattioita ja päreiksihän se meni . hän kyllä lupas uuden kustantaa minkälaisen halutaan, ei oo vaan vielä otettu asiaksi :D Hyvin pärjätty ny ilmankin, mutta onhan se helpottava tekijä, varsinkin jos yläkertaan muutetaan ja jos siellä tai ulkona muksut päikkäriä nukkuu nii ei alakerrasta tarvii korvat pitkällä kokoaikaa kuulostella :)

Oon paljon ja pitkään miettiny mitkä sisar rattaat meille tulee ja päädyin nyt sitten emmaljungan super viking merkkisiin. Löysin rungon halvalla torista, meen sen huomenna ostamaan. Kätevää kun vanhoista emmaljungista käy sama istuin, hankin sit sen super viking istuimen kun on parempi rahatilanne:) Ja siihen saa sen adapterin jolla saa ne sitten aikanaan gupliks muutettua sekä esikoisen koppa käy joten ei tarttee sitä enää hankkia.

Oon paljon ja pitkään miettiny mitkä sisar rattaat meille tulee ja päädyin nyt sitten emmaljungan super viking merkkisiin. Löysin rungon halvalla torista, meen sen huomenna ostamaan. Kätevää kun vanhoista emmaljungista käy sama istuin, hankin sit sen super viking istuimen kun on parempi rahatilanne:) Ja siihen saa sen adapterin jolla saa ne sitten aikanaan gupliks muutettua sekä esikoisen koppa käy joten ei tarttee sitä enää hankkia.

Mäkin oon tätä miettiny sopiikohan meidän emmaljungan yhdistelmistä kaikki osat tuplien runkoon. Pitääpä alkaa selvittää, olishan se helpotus jos sopis :D täytyy tunnustaa, että mä en halaja uusinta uutta, vaan tutulta ostin esikolle yhdistelmät, jotka oli asianmukasti säilytetty ja pidetty siistinä. Ne on vuodelta... ööö... olisko 2010? Sen tiedän, että emmaljungat ovat,mutta mallista ei harmainta hajua :D

Minulla ei selkä taas kestäny hoitopöytää. Jotenkin niin typerä asento töröttää siinä yllä selkä kaarella. Enempi minun selkää säästi, kun vaihtoi sängyn päällä istualtaan. Nyt meillä ei taida edes mahtua hoitopöytää mihinkään.

Esikoisen sijoittelu on vielä hieman auki. Haluaisin pitää nukkumassa meidän kanssa samassa huoneessa kuin nytkin, mutta en tiedä sitten miten vauva häiritsee hänen unia. Tuntuu vaan niin kamalan kylmältä ja julmalta laittaa esikoinen yksin nukkumaan omaan huoneeseen, kun muu perhe nukkuu yhdessä. Me vasta muutettiin kolmioon, mutta yhdelle lisähuoneelle olisi taas käyttöä... ei kyllä napostele heti muuttaa!

Meillä esikoinen ollut alusta asti omassa huoneessaan eikä enää edes juuri suostu meidän viereen, vaan oma huone ja sänky on must :) vauva tulee meidän huoneeseen ja kun nukkuu suht täysiä öitä saavat lapset muuttaa meidän isompaan huoneeseen ja me majoitutaan tuohon pienempään makkariin. Jos nyt tässä niin pitkään vielä asustellaan :)

Takaisin