Hankinnat

Saniais, meillä taas sellainen "ongelma" että kun ei kuuluta kirkkoon eikä lapsia kasteta, niin valikoima pienenee tosi paljon jo siitä kun ei haluta sinne mitää kaste, kirkko, pappi juttuja... Jos että löydä kivaa niin ainahan voi ostaa vaikka kirjan malliksi ja sitten itse askarrella vastaava kauniiseen tyhjään kirjaan :) Muistasin että jossain olen nähnyt sellaisen mikä on tosi neutraali vanhempien sukupuolien kanssa, perheen rakenteen osalta ja just tän kirkko asian osalta. Olin silloin vaan ehtinyt jo ostaa ja täyttää esikoisen vauvakirjaa, niin en sit sitä enää ostanut.

Mä olen jo ennen plussaa vauvakirjan ostanut ja nyt alkanut jo täyttää sitä. Mietin että jos menee kesken, niin se saattaa olla hyvä terapia muoto mulle selailla sitä kirjaa ja kirjotella omia fiiliksia sinne. Haluun kaikista raskauksista vauvakirjan, koska muutun kyllä henkisesti jo useamman lapsen äidiksi kun saan plussan tikkuun. Vauvakirja on itselleni sellainen symbooli vauvan olemassa olosta ja siitä kuinka odotetaan ja rakastetaan:Heartred

Mekään ei kuuluta kirkkoon, eli nuo on myös kriteerejä. Ostin sitten Tatun ja Patun vauvakirjan, siinä ei oleteta vanhempien sukupuolta, eikä ole kirkollisia juttuja. Lisäksi ei ole meidän makuun liian lälly, vaan aika hyvin meidän perheen mentaliteettiin sopiva :D.

Tuntuu tosi hurjalta ostaa mitään vaivajuttuja vielä! Vaikka ultrassa nähtiin reipas alkio ja kaikki on todennäköisesti oikein hyvin menossa eteenpäin, niin silti aika epätodellinen olo tän kanssa.

Mä oon kerennyt myydä ja antaa eteenpäin aika lailla kaikki vauvajutut. Mua isommat lapset on jo 10v ja 7v ja olin jo asennoitunut ettei kolmatta välttämättä tule. Täälä olisi kaikki hankinnat edessä vaunuista ja vaatteista asti.

En kyllä tiedä haluanko tuota äitiyspakkausta ottaa, mutta onhan tässä aikaa miettiä :). En uskalla mitään hankintoja alkaa tekemään ennen kuin rakenneultran jälkeen varmaan.

Saniais, pitää melkeinmennä kannatuksen vuoksi tuo Tatun ja Patun kirja ostamaan :grin Sais olla laajempi valikoima sellasia neutraaleita noilta asiolta:) ja meillä alkuperäinen suunnitelma olisi saada toivon mukaan 3 lasta, niin voisi jo valmiiksi vauvakirjan kolmannellekkin ostaa:grin

Meillä on tuo Tatun ja Patun kirja esikoisella :) Minkähän tälle toiselle ostais, ei ehkä samaa kirjaa viitsi? Vai mitä aattelette?

Jos siihen esikoisen kirjaan on hyvin tyytyväinen niin miksei ostaisi samaa ☺ en ollutkaan niin tyytyväinen esikon kirjaan, niin ostin tälle tokalle mauri kunnaksen kuvituksella olevan kirjan. ☺

Meillä on minna immosen kuvilla. On tosi kiva ja sisällöltäänkin. Esikoinen sai mun isovanhemmilta kotiin tulo lahjaksi. :)

Mä hämmennyin tuosta sisarusratasasiasta tänään, kun kaveri kertoi ostaneensa sellaiset. Heidän lapsille tulee ikäeroa n. 2,5v. Minä en ollut harkinnutkaan meille moisia 2v10kk ikäerolla, mutta "pitääkö" sellaiset kuitenkin olla? Mä kuvittelin, että isompi jaksaa kävellä. Kantovälineistä en ole ollut oikein kiinnostunut... Vai pitäiskö niistä sitten kiinnostua ja hommata varuiksi sellainen?? :O

Mä kans mietin tota sisarusratas-asiaa.. mutta ajattelin miettiä sitä lähemmin vasta loka-marraskuussa ku sitte näkee miten poika enää viihtyy vaunuissa tms. Ikäeroa tulee n 2v 7kk.

Riippuu tieten kuinka pitkiä lenkkejä kävelee vaunuilla :rolleyes: meille hommaan lenkkejä varten jotkut halvat käytetyt, kun ei kyllä pysyis poika perässä monen kilsan lenkkejä... paitsi silloin on talvi ja vois olla pulkankin kyytissä jos paljon lunta :)

Mä ostin semmoset, jotka taipuu niin kahdelle kuin yhdelle lapselle :) Esikko on kyllä kova touhuamaan, mutta pitkien matkojen kävely reippaasti kaikkea ihmettelemättä siiihen suuntaa kuin minä haluan on hyvin haastavaa. Se on niin lapsesta kiinni. Lapsen serkkupoika käveli jo 1,5v iässä pitkiä matkoja reippaasti ja hienosti. Riippuu lapsen luonteesta. Mulla menee ikä, terveys ja hermot jos pitäis olla jossain tiettyy aikaan ja tuo tutkii ojassa käpyä. Mulla ei ole autoa niin liikutaan paljon jalkaisin enkä voi pakata lapsia autoon jos on aikataulu. Jos liikuttaisiin paljon autolla, niin olettaisin esikon kävelevän.

Meillä ikäeroa tulee juurikin 2v 10kk eikä hommata enää tuplia. Maksimissaan seisomalauta jos sitäkään :)

Mitä ootte mieltä hoitopöydistä altaalla?

Mulle jääny mielikuva muovisesta ja huterasta härpäkkeestä :yuck: kokemusta ei oo.
Meillä oli brion puinen ja oli tosi tukeva ja alla oli hyvin säilytystilaa vaipoille ja kaikille tavaroille.

Nyt meillä ei mahdu hoitopöytää vaikka kovasti semmosen taas haluisin. Ainoa vaihtoehto olis seinälle kiinnitettävä ja avattava vaihtoehto...

Mulle jääny mielikuva muovisesta ja huterasta härpäkkeestä :yuck: kokemusta ei oo.
Meillä oli brion puinen ja oli tosi tukeva ja alla oli hyvin säilytystilaa vaipoille ja kaikille tavaroille.

Nyt meillä ei mahdu hoitopöytää vaikka kovasti semmosen taas haluisin. Ainoa vaihtoehto olis seinälle kiinnitettävä ja avattava vaihtoehto...
Eli mieluiten ihan vaan perus hoitopöytä :)

Mulla oli käytössä vaan ikean malm 3-laatikkoinen lipasto, siihen päälle pehmuste. En tainnu käyttää sitä tasoa ku muutaman ekan kuukauden, sit hoitu sohvalla, sängyllä - missä vaan..
Edelleenki tuossa lipastossa esikoisen vaatteet, vaipat yms.

Mä aattelin kun meillä on tosi rajallisesti tilaa 60m2 että pistäis vaan pesukoneen päälle hoitoalustan/pehmusteen ja sit vaipat ja muut pesuhuoneen kaappiin tai ostais rullattavan laatikoston.

Me hankittiin tommonen seinällä pidettävä löyty torista käytettynä ja on ollu kyllä toimiva kun muunlaista ei ois mahtunu :) Noi hyllyt on kätevät missä pitää varavaatteita ja vaippoja sekä tuonne alle mahtuu pyykkikorit kestovaipoille sekä vaatteille erikseen ;)
0e03a628a440cab10cde3443180e7277

Meille hoitopöytä oli sarjassamme turhake. Vaippa vaihtuu missä vain, samoin pukeminen onnistuu missä ja miten päin vain. Ei siis tulee pöytää/tasoa nytkään. :)

Ellikki, tuommoista mäkin oon miettiny ellei sit vaiheta asuntoa :grin

Pyykkikoneen päällä on kuivausrumpu, muuten siinä olis ollu hyvä paikka...

Mä ainaki tykkään et on hoitopöytä, paljon ergonomisempi vaihtoehto kun sohva tai sänky. Plus vähän ällöttää et kakkavaippoja vaihettais niissä. Kylppärissä kätevästi vesipiste vieressä, ni hoituu pyllynpesut ja vaipanvaihdot helposti :)

Mut tää on niin maku kysymys! Toiset tarttee ja toiset ei :p

Takaisin