Hankinnat

Meillä on emmankaukalopussi ja on hyvä. En uskalla pienillä pitää kaukalossatoppahaalaria eikä sitä turvallisuuden vuoksi kun ei saa vöitä riittävän hyvin kii.

Mun molemmat lapset on ainakin nii kuumaverisiä ettei oo toppahaalarin kanssa vaunuissa voinut lämpöpussia käyttää. Mut nää talvivauvoja joten jos kylmä talvi niin ehkä seki käyttöön tulee ja vähä oskasempi toppa vaunuissa

Katoin kans että olis hyviä alennuksia nyt noista lämpöpusseista, mutta en uskalla ostaa, jos se ei sovi siihen kaukaloon joka saadaan mun veljeltä. Ja pitäisi olla sen verran pieni, että vauvan voi helposti sairaalasta kuskata kotiin, eikä se huku sinne pussiin. :-)

Meillä on carenan pussi. On kyl tytöllä kätevä. On sen verta pitkäkin että menee pitkän aikaa. Kaukalossa toisaalta oli vähän hankala pituutesa puolesta ku roikku ulkopuolella. Carenalla ja elodie details:lla on ihania kuoseja. :)

Itelläni on ollut talvivauvalla kaukalossa Eisbärcherin (jos nyt oikein kirjoitin) pienempi lämpöpussi ja vaunuissa isompi lämpöpussi. Se pienempi on just sopivan pituinen kaukaloon.

Ja yks asia, mikä on näin autoilevana ollut kätevä, on matkarattaat ja kaukalo yhteensopivilla adaptereilla sekä telakka kaukalolle. Esim. meillä Britaxin kaukalo ja matkarattaat joihin ostin adapterit. Kiva ollut vain nostaa vauva kaukalossa ja kliksauttaa kiinni rattaisiin. Ja telakan ostin kun meni järki turvavyön kanssa riuhtomiseen, koska vien ja haen joka päivä pojan eskarista ja vauva pitää ottaa mukaan. :D

Meillä wallaboon kaukalopussi ja on kyllä kätevä! Alkuun ei vaunuihin mitään pussia tarvi, jos ottaa äitiyspakkauksen. Sillä makuupussilla menee koko ekan vuoden. Sitten kun yks veenä istuu rattaissa, niin lämpöpussi passeli. Silloin ei enää kaukalopussin mitat riitä ja lämpöpussi taas on aivan hervoton kaukaloon laitettavaksi.

Yleensä saman merkkiset sopii keskenään. Meillä oli gracon kaukalo ja matkarattaat,sai näppärästi niihin kiinni. Nytkin tulee saman merkkinen niin on yhteensopiva.

Vaunuina/yhdistelminä brio smile,brion kaukalo menis niihin mutta isommat kun matkarattaat

Me katsottiin netistä googlettamalla kaukalon yhteensopivuudet. Sai kyllä vähän etsiä, mutta suht helposti sitten löytyi kumminkin. Meillä vaan sattui silloin, että kun ostettiin huippu kaukalo tarjouksesta, niin siihen olikin sitten aika kehnosti tarjolla ratasyhdistelmiä. Ihan hyvät sitten löydettiin, mutta olis ollut kiva pystyä enemmän valikoimaan.

Meilläkin oli travel system käytössä ja ihan huippu!
Britax kaukalo ja britax agile oli meillä. Agilet oli ookoo kaukalon kanssa, mut vaihettii myöhemmin motioneihin.

Nyt olis edelleen se britax kaukalo, mut matkarattaina meillä on babyzen yoyo+ eikä niihin taida käydä britax...
Eli ehkäpä uus kaukalo hommataa, edellinen kuitenki melkee 5v vanha jo.

Mistä tietää mihin rattaisiin saa yhdistettyä sen kaukalon?

Sanoisin että suurimpaan osaan saa vähintään adapterilla edes jokun turvakaukalon kiinni :) Tekisin niin että kattoo joko kaukalon tai vaunut ja sitten sen mukaan ostaa sen toisen osan. Tietyt kaukalomerkit sopii tietyn merkkisiin vaunuihin. Esim Emmaljungalla on kaikkiin vaunuihin olemassa adaptereita, mihin saa sitten muutaman merkkiset turvakaukalot kiinni :) Googlettamalla tietää parhaiten. Kannattaa olla vaan tosi tarkkana kaukalon mallin ja vaunujen mallin kanssa. Ei ole ihan sama onko vaunut + vai ei tai superit vai ei :rolleyes:

Joo, speksit pitää olla vuosimallia myöten oikein. Kannattaa miettiä kumpi on tärkeämpi, jokin tietty kaukalo vai jotkin tietyt vaunut. Me haluttiin ehdottoman turvallinen, kätevä ja kivannäköinen kaukalo, niin siitä lähdettiin liikkeelle. Mä liputin pitkään britaxia, kun ihastuin motioneihin, mutta saman merkin kaukalo ei vakuuttanut ollenkaan. Niinpä meille rantautui Besafen izi go kaukalo ja Mutsy Evo vaunut. Ja jälkeenpäin totesin ne motionitkin aika rimpuloiksi...

Ostin tosiaan jo alku innostuksessa Phils&teds sisarusvaunut, mutta nyt en tykkääkkään niistä enää. Ne on aika painavat ja mietin vaan kauhulla yhdistelmää ylämäki, loskaa/lunta ja kaksi lasta päälllä :confused: Kolme rengasta tekee myös bussiin nousemisesta hankalaa :sad001

Onko jollain jo kiikarissa sisarusrattaat tai susituksia hyvistä. Mieluiten olis kääntyvät etupyörät 2kpl, jotka saa myös lukittua, kevyet, iso tavara kori, mahdollisuus muuntaa vain yhdelle lapselle ja hyvä aurinko suoja. Esikko on myös melkein 15kg, että kantavuutta pitäis olla isolle lapselle. Oonko vaatelijas? En toki :grin:oops:

Mun mielestä meiän kaukalo oli hyvä. Britax baby safe shr. Kaikista tärkeintä toki että on turvallisuustesteissä hyvin pärjännyt.

Motionit oli tosi hyvät perusrattaat isommalle lapselle kun käyttö oli vähäistä. Britax Agile/Motion en suosittele pienelle, koska se istuma-asento on tosi takakeno. Ainakaa meiän neiti ei pienenä siinä viihtyny.

Yhdistelminä meillä oli emmaljungan edget, niihin ei edes turvakaukaloa haluttu kiinni, kun oli niin massiiviset rattaat! Mutta paljon ulkoilevalle ihan loistava valinta. Ja koppa oli tosi tilava! :)

Phil & teds navigator v2 käväs meillä myös jostain syystä. Ei ollu kauaa, kun tarvetta ei ollu ja en tykänny siitä käsijarrusta. Kasaus myös aika perseestä.

Viimesimpänä tuli nää yoyo+ matkarattaat, kun tilaa ei ollu juuri millekään ja käyttö vähäistä. Mut nää on iha loistavat! Menee niin pieneen tilaan, et säilytän vaatekaapissa. Kevyesti kulkee 16,5kg lapsi ja silti kääntyy yhellä kädellä.
Matkustellaan myös jonkin verran, joten nää tulee varmasti jäämään meille.

Pookkana, toi että yhelle lapselle tarvittaessa haluaa, rajaa vaihtoehtoja aika paljon.
Suosituin (ja kallein) vaihtoehto taitaa olla bugaboo donkey.
Mountain buggy:llä on myös +one malli sekä duett, johon saa sit sivukorin toisen istuimen paikalle.
Enempää en oo näihi perehtyny, noista vaan ollu tuttujen kanssa puhetta niin jääny mieleen :)

Meille tuli nuo super viikkarit on kyllä loistavat ainut vaan ettei tavarakori oo järin tilava nyt kun niissä on tuo city cross istuin kun ei oo vielä varaa ostaa viikkarin istuinta. Viikkarin istuimella on tilaa tavarakorissa mut ei enää sillon kun on tuplina joten oon päätyny siihen et hommaan sit semmosen pussin mikä kiinnitetään aisoihin esim ostoksia varten.
Mut siis plussaa on kääntyvät eturenkaat jotka saa lukittua, kevyet työntää ja helpot kasata tietty kasaus vaikeutuu kun noista tekee tuplat mut kätevät on irrottaa toisistaan istuin ja ratasosa :)

Meillä MR:n pussi kärryihin, Voksi Move kaukaloon. Maxi Cosin pebble ja family fix telakka. Bugiksilta tulee joko aasit tai buffalot ja siihen telkka kaukalolle. We're all set!

Mä en tiiä kuinka paljon aikaa pitää olla että jaksan alkaa näihin kunnolla perehtyyn :D vaatteiden osto on niin helppoa mut sit nää kaukalot, vaunut, telakat, pussit. Kauheena vilisee ihan outoja merkkejä ja malleja. Pitäs vaan käydä katseleen niin siitä se varmaan lähtis selkiytyyn :)

Meillä oli super viikkarit. Niissä vaan painoraja per istuin on sen 15kg ja jos haluaa käyttää kahta istuinta tai istuinta & koppaa, niin mun mielestä ne ei mahdu siihen vaan pitää olla just super istuimet ja koppa. Ne oli kyllä tosi kivat, mutta eturenkaiden ominaisuudet kyllä alkoi kärsiä kun laitto kaksi lasta kyytiin ja sen 15kg lapsen eteen. Ja tavarakori oli loistava yhden lapsen kanssa, mutta sisaristuimen kanssa jäi kyllä tylsän pieneksi ja lapsen jalat tulee sinne koriin.

Mua ei edes haittais että maksais vähän enemmän. Meillä vaan lisää rajotteita tuo tuo meidän hissi, joka on jälkiasennettu ja sen takia hurjan kapea :confused: sinne ei vierekkäisistuttavat vaan yksinkertaisesti mahdu.

Varmaan teen nyt vaan silleen, että kattelen sivusilmällä vaunuja ja vähän pohdin eri vaihtoehtoja ja sit syksymmällä arvioin että pärjäiskö tuo esikko esim seisomalaudalla. Mulla vaan ei ole autoa, joten vaunut on se kulkupeli jolla liikutaan. Vaikka 3v jaksais kävellä lähikauppaan, niin jaksaako hän koko päivän reissua esimerkiksi. Ja tuleeko kahden lapsen kanssa edes liikuttua niin paljon maaimalla vai tönötettyä täällä "omalla kylällä" pelkästään.

Mulle kanssa esikoista odottaessa kaikki vaunyt, ominaisuudet ja merkit oli ihan hepreaa, mutta nopeesti niistä innostu kun pääsi tosi toimiin. Nykyään ymmärrän miehiä, jotka jää kyttäämään autoja, koska mä aina jään kaupungilla tuijottaa vaunumerkkejä ja malleja :grin Mies yrittää tyyliin jutella mulle ja mä oon silleen kyl toi tais olla super:rolleyes:

Mä kyllä innoissani odotan, et pääsen shoppailee ja tutkailee kaikkii vauvatavaroita! :joyful:
Ja just vaunut on tärkee valinta! En varmaa osaa tehä päätöstä:grin

Mä kyllä innoissani odotan, et pääsen shoppailee ja tutkailee kaikkii vauvatavaroita! :joyful:
Ja just vaunut on tärkee valinta! En varmaa osaa tehä päätöstä:grin

Mäki odotan mut vielä ei uskalla mitään katella ja ostella :) mä oon aina halunu emmaljungat en kyl tiiä miks joskus vauvakuumeessa vuosii sit katellu. Mut oikeesti yli tonnin vaunut!!! :o mitä järkee :D me ei olla mitää rikkaita! Et ehkä ku alan tutkii ni löytyyki jotkut muut ja tärkeintä on käytännöllisyys :)

Ainoo mitä o valmiina ni rottinkinen ensisänky joka ollut jo minun äidillä hänen siskoillaan ja minulla ja siskollani <3

Mäki odotan mut vielä ei uskalla mitään katella ja ostella :) mä oon aina halunu emmaljungat en kyl tiiä miks joskus vauvakuumeessa vuosii sit katellu. Mut oikeesti yli tonnin vaunut!!! :o mitä järkee :D me ei olla mitää rikkaita! Et ehkä ku alan tutkii ni löytyyki jotkut muut ja tärkeintä on käytännöllisyys :)

Ainoo mitä o valmiina ni rottinkinen ensisänky joka ollut jo minun äidillä hänen siskoillaan ja minulla ja siskollani <3

Emmaljungia löytyy TODELLA paljon käytettyynä ja hyvä kuntosena. Fb on mm. Kirppareita mistä kannattaa kattoo ja tori. :)

Takaisin