Hankinnat

Meillä ei esikko huolinu minkäänlaisia tutteja tai tutgipulloja ensimmäisen 2kk aikana joten olin tosi kiinni vauvassa ja vielä oli koliikkitapaus mut onneks huuti vain päivät, yöllä nukku paitsi heräs 2h välein syömään. Rintapumppu oli saatu siskolta jota pääsin sit koittamaan ekan kerran pojan ollessa 3kk kun oli oppinu pullosta juomaan. Toivon ettei tästä seuraavasta tulis koliikkitapausta niin pääsis vähän helpommalla kun on nyt tuo 1v taapero myös huolehdittavana.
 
Mä nyt en edelleenkään käy oikeen missään ilman esikoista, ni en varmaan ilman vauvaakaan. Mä en kaipaa ns omaa aikaa, ehkä se johtuu mun iästäki - kohta 37v - että olen oman aikani saanu elää ennen lapsia.
Ja pumppua ei o tullu käytettyä myöskään öitä varten ku mun on turha haaveillakaan että mies hoitais yösyöttöjä, enkä kyllä kaivannutkaan sitä esikoisen kans.

No tää ”kaipaa omaa aikaa” ei oikeen kyllä sellaisenaan pidä meilläkään paikkaansa. Mutta jatkoin viimeks opintoja kun laps oli 5kk ja joskus siinäkin oli lähiopetusta. Sama nykyään. Eli vaikka tuo on vieläkin kotona hoidettu ni on kyllä velvollisuuksia kodin ulkopuolellakin.

Ja meilläkin vauvalla oli paha koliikki. Huus illan lisäksi tuntitolkulla päivisin. Eli olin jo niin väsynyt miehen tullessa kotiin, että hän saattoi antaa minulle aikaa levätä ja pystyi antamaan pumpattua maitoa.

Siis en nyt tässä mitenkään mieltäni pahoittanut ( :D :D), mutta pakko oli vaan kommentoida, että eipä tää minun ”oma-aika” oo mitään vapaa-aikaa, aikaa itselleen tai harrastuksilleen. Että sillai. Joskus vois jo alkaa olemaan kun niin paljon joudun tekemään noiden ja myös ois remonttia ym ym.
 
Meillä on mies sellainen että töistä kun kotiin tulee haluaa olla ja hoitaa lapsia. Siksi olenkin opettanut lapset rinnan lisäksi pullolle että mies saa hoitaa eikä minua tarvita siinä sekaamassa :)

Minä sitten olenkin touhannut koirien kanssa,käynyt kaupassa,ulkoillut vanhemman lapsen kanssa kahdestaan. Nekin kun tarvii sitä yhteistä kaksinkeskistä aikaa :)

Lisäksi mulla tuli viimex niin paljon maitoa että olisin kuollut ilman pumppua :D
 
Meillä on mies sellainen että töistä kun kotiin tulee haluaa olla ja hoitaa lapsia. Siksi olenkin opettanut lapset rinnan lisäksi pullolle että mies saa hoitaa eikä minua tarvita siinä sekaamassa :)

Minä sitten olenkin touhannut koirien kanssa,käynyt kaupassa,ulkoillut vanhemman lapsen kanssa kahdestaan. Nekin kun tarvii sitä yhteistä kaksinkeskistä aikaa :)

Lisäksi mulla tuli viimex niin paljon maitoa että olisin kuollut ilman pumppua :D


Toi on just musta tosi tärkeetä, että sen vauvan voi jättää isän kanssa hetkeksi kahdestaan ja saa sit sitä laatuaikaa isomman lapsen kanssa. Toisaalta taas se isompi lapsi tarvii sitä kahdenkeskistä aikaa isänkin kanssa.
 
Mun pitäisi ostaa uusi pumppu, sähkökäyttöinen. Mutta sen osaa hellu käydä hakemassa sitten kun menee järki tuohon vanhaan käsikäyttöiseen. Siinäkään ei muuten mitään vikaa olis, mutta se rintas vasten oleva parempi pää halkesi ja nyt joutuu käyttämään sellaista kovempaa. Mutta mennään alku sillä, niin näkee että miten maitoa tulee ja onko minkälainen tissitakiainen :)

Pumppaan ihan jo sen vuoksi että hellu voi osallistua vauvan hoitoon. Mulle on tärkeää että pääsen käymään myös vanhempien lasten kanssa viettämässä kahdenkeskeistä aikaa, ja sitten se oma hermotaukokin on varmasti tarpeen välillä. Sillon mielummin annan omaa maitoa, vaikka korvikettakin käytetään tarvittaessa.

Ja aluksi mikäli kaikki menee hyvin niin voi päästä vähän jouluostoksille tai tehdä leipomuksia, jolloin tissi ei ole saatavilla justhetinyt, niin pullon avulla hellu voi syöttää vauvan :)
 
Mä toivoisin, että oppisi pullolle ja sais sitä kautta osaimetyksen tai sen korvikkeeseen siirtymisen helpottumaan. Puoliso hoitaa vauvaa kuitenkin melkein sen 50% ajasta koko ajan, niin olis toimivinta. Mutta kaikkeahan saa toivoa, katotaan miten menee :D.
 
Toi on just musta tosi tärkeetä, että sen vauvan voi jättää isän kanssa hetkeksi kahdestaan ja saa sit sitä laatuaikaa isomman lapsen kanssa. Toisaalta taas se isompi lapsi tarvii sitä kahdenkeskistä aikaa isänkin kanssa.

Joo ja siis just näin! Meilläkin mies on aina osallistunut tosi paljon lapsen hoitoon ja se pullolle oppiminen on ollut kyllä tosi hyvä juttu!
Ja nyt kun tulee olemaan kaksi lasta niin haluan tollai samalla tavalla, että esikoisen kanssa voi käydä jossain kahdestaankin ja hän saa myös sitä huomiota. Samalla tosiaan vauvalle äidinmaitoa
 
Meillä mennään pullolla alusta alkaen sitten tämän joulukuisen kanssa. Viime marraskuinenkin on elänyt pelkällä korvikkeella eikä ole ollut yhtään sen kipeämpi kuin kukaan muukaan lapsi.
Saan sairaalassa estolääkkeet maidonnousuun. Omat maitotiehyet ovat osittain tuhoutuneet ja maito pakkautuu niihin ja tulehtuu (ja pumppaaminen pahentaa tilannetta), joten en halua maata monta päivää turhan takia kuumeessa ja rinnat tuskaisen kipeänä.
Toki kaikki lapseni ovat olleet pullovauvoja. Kahdelle ekalle pumppasin jonkin verran maitoa ekat pari, kolme kuukautta ja loppuaika menty korvikkeilla.
Yhtä lailla ovat olleet lähellä ja rakastettuja vaikka ei olekaan imetetty.
Toiset imettää, toiset ei. Jokainen äiti tyylillänsä. Mielestäni jokainen on yhtä lailla hyvä äiti lapsellensa, ihan sama miten se lapsi sen ravintonsa saa. :)
 
Toi on just musta tosi tärkeetä, että sen vauvan voi jättää isän kanssa hetkeksi kahdestaan ja saa sit sitä laatuaikaa isomman lapsen kanssa. Toisaalta taas se isompi lapsi tarvii sitä kahdenkeskistä aikaa isänkin kanssa.

Kyllä se siis toimii noinkin päin että on isomman kanssa :) Jompi kumpi on isomman kanssa ja toinen nuoremman ,tai sit toinen (yleensä mies) molempien kanssa ja minä teen jotn muuta :)
 
Mitkä o parhaat kertakäyttöset imetysliivinsuojat? Entäs parhaat kosteuspyykeet vauvalle? :)
 
Mitkä o parhaat kertakäyttöset imetysliivinsuojat? Entäs parhaat kosteuspyykeet vauvalle? :)

Pirkan liivinsuojat on ehdottomasti parhaat kertikset !! Mulla ei ainut tms muut pidä yhtään kuivana.

Kosteuspyyhkeet on mun mielestä suht samanlaisia kaikki, mut niin harvoin ku käytän ni oon ostanu rainbow merkkisiä, ku niillä on sellanen n 1€ maksava 25kpl paketti. Ei vie liikaa tilaa kassissa.
 
Mä oon ostanu kosteuspyyhkeet lidlistä kun siellä halvimmat 80kpl 1.39e :)
 
Meillä on niitä vaaleenpuna sävyisessä paketissa olevia Natusan(?)eja. Hoitoalusta on meillä kodinhoitohuoneessa vesipisteen vieressä nii en sit tiiä kuinka paljon niitä tulee tarviimaan. Käytäntö sitten osoittaa. :p
 
Mä en kyl kotona ikinä käyttäny liinoja. Pissapeppuun en koskaan muutenkaan. Eikä oo mitään tullut.

Ne liinat on muuten maailman parhaita - eikä merkillä väliä - putsaamaan liat lapsen vaunujen reunoista, autonistuimesta tms mihin lie sotkua tulee.
 
Mä en kyl kotona ikinä käyttäny liinoja. Pissapeppuun en koskaan muutenkaan. Eikä oo mitään tullut.

Ne liinat on muuten maailman parhaita - eikä merkillä väliä - putsaamaan liat lapsen vaunujen reunoista, autonistuimesta tms mihin lie sotkua tulee.

Miehen siskon mies käyttää niitä myös kaivureissa ja traktoreissa jynssäämiseen ja öljysten käsien putsaamiseen :grin On ne kyl hyviä melkein mihin vaan :)
 
Minä vannon kanssa peppupyyhkeiden nimeen siivouksessa!!
Meillä käydään lidlissä muutenkin ja sieltä ostetaan pyyhkeetkin. Ovat halpoja, niihin sai semmosen laatikon jotta ne ei kuivu. Ja ovat miedon tuoksuisia, ostetaan aina se lila paketti.
 
Miä oon käyttänyt lidlin liinoja ihan meikkien poistamiseen.
Vauvalle ostin kuitenki hajusteettomia missä mahdollisumman vähän kemikaaleja..
 
Kattelin tuossa itkuhälyttimiä, onpa vaan hinnat niissäkin noussu...:eek:o_O hyviä ehdotuksia, pitäs olla ainaki se vauvan pää sekä verkkovirralla että pattereilla?? Eikä tosiaan aivan jumalattoman kalliita, ne joissa kuva näkyy saa unohtaa...
 
Takaisin
Top