Hankinnat

Okei eli ei siis pesuaineita :D nyt tuli teidän kommenteista vielä lisäyksenä omaan listaan toi amme ja myöhemmin sitten itkuhälytin.
 
Meilläkään ei ekaan vuoteen pesty koskaan millään muulla kuin vedellä. Sen jälkee kans just jotain kylpyvaahtoa leikkimisen iloksi.
 
Okei eli ei siis pesuaineita :D nyt tuli teidän kommenteista vielä lisäyksenä omaan listaan toi amme ja myöhemmin sitten itkuhälytin.

Jalusta ammeelle kannattaa myös. Kestää selkä huomattavasti paremmin kylvettää lasta kun on jalustalla oikealla korkeudella :)
 
Meillä ollaan vauvahankinnoissa nyt sängyn valinnassa ja kyselisin onko kellään kokemusta Done by deerin pinnasängystä? Yritän muutenkin perustella itselleni, että miksi maksaisin sängystä 500 euroa. Mielipiteitä? Etuna tuossa sängyssä olisi se, että laidan poistamisen jälkeen menisi taaperosänkynä 3-4 vuoteen saakka. Ihan pikkuisena aion nukuttaa perhepedissä unipesässä.
 
Meillä pinnasänky jäi esikoisella aikalailla turhakkeeksi. Nukkui yli vuoden ikään meidän sängyssä, ja siitä suoraan juniorsänkyyn joka meidän sängyn vieressä. Maksoin tuosta juniorsängystä 50e tori.fi:stä:joyful: Ite en laittais pinnasänkyyn noin paljon rahaa, toki hyvä että on muunneltava ja menee pidempään.
 
Me ostettiin juuri uusi pinnis josta saa laidan pois ja juniorilaidan tilalle, hinta junnulaidan kera 115 €.
 
Meillä on esikoisella Sebran Kili pinna-/ juniorisänky, joka pitäsi mennä noin 7v saakka, koska on jatkettava. Vielä ei ole tarvinnut edes jatkaa ja esikoinen täyttää tammikuussa 3v. Uudelle tulokkaalle ostettiin pinnasänky, johon saa juniorilaidan, mutta ei ole jatkettava. Sille tuli hintaa laitoineen noin 200e. Voi sitten varmaan jo siirtyä esikoisen sänkyyn, kun alkaa oma käydä lyhyeksi.
 
Mä oon käyttäny kyllä kaikilla lapsilla pesunestettä Lacto Line-tuoksutonta. Se ei ärsytä ihoa ja käytän sitä itsekin. Lapsilla on ollu se käytössä myös hiusten pesuun ekat pari vuotta. Toisaalta meiän lapsilla on kaikilla ollu jo syntyessään pitkät hiukset.
 
Okei, eli ilmeisesti ilmankin voi pärjätä :). Muutenkin osittaisimetykseen tai kokonaan imetyksen lopettamiseen meillä siirrytään jo kun vauva on n.6-7kk, mä palaan sitten jo töihin. Siihen asti tietty yritän imetellä :).

Toisaalta pumppu voi olla korvaamaton apu alkuun, että saa maitoa nostatettua ja pumpattua lisämaitoa. Ja töihin mennessä sama juttu, saa maidot pumpattua, niin ei tarvi korvikkeisiin ruveta ja saa pikkuinen edelleen vasta-aineita maidosta. Ei siis joo pakkollinen, mutta monessa mielessä todella korvaamaton.
 
Me ollaan laitettu kylpyöljyä veden joukkoon. Tosi hyvä iho oli esikoisella jo pienenä, joten mitään rasvailuita ei tarvittu sen kummemmin. Nyt laitetaan välillä "vauvasaippuaa" juuri vaahdoksi ja välillä myös ihan pestään poikaa saippuan kanssa.
 
Toisaalta pumppu voi olla korvaamaton apu alkuun, että saa maitoa nostatettua ja pumpattua lisämaitoa. Ja töihin mennessä sama juttu, saa maidot pumpattua, niin ei tarvi korvikkeisiin ruveta ja saa pikkuinen edelleen vasta-aineita maidosta. Ei siis joo pakkollinen, mutta monessa mielessä todella korvaamaton.

Meille tuo korvikkeisiin siirtyminen hiljalleen tuossa n6kk vaiheessa ja osittain jo aiemmin on ehkä se sopivin ratkaisu, niin voi jäädä pumppu hankkimatta :).
 
Jalusta ammeelle kannattaa myös. Kestää selkä huomattavasti paremmin kylvettää lasta kun on jalustalla oikealla korkeudella :)

Mulla pelotti sen jalustan tukevuus etten uskaltanu käyttää, ku kuullu että semmoset rämähtäny alas kesken kylvyn, niin ratkaisin ongelman istumalla semmosella lasten askelmalla ammeen vieressä :D Siis se minkä päältä ne yltää pesemään käjet jne.
 
Me ostettiin juuri uusi pinnis josta saa laidan pois ja juniorilaidan tilalle, hinta junnulaidan kera 115 €.

Me kierrettiin junnulaidan tarve ku nappasin 4 pinnaa irti toisesta laidasta, mutta reunapehmuste toimii siinä esteenä ettei vahingossa tipu :) pinnasänky kontista 7e, oon pro köyhäilijä :D
 
Miä aattelin pumpun hankkia. Lähinnä siksi että jos lähden itsekseni vaikka kaupungilla käymään ja pojat jää keskenään kotiin niin voin pumpata ennen lähtöä niin ei oo ihan täynnä kaupoilla ja mies voi sitten syöttää sillä maidolla mahdollisesti pienen.
Lämpöpussia ei nyt tarvikkaa hankkia kun mainitsin miehen siskolle asioita mitä pitäs muistaa vielä hankkia niin kävin heti kaivamassa kaapista lähes käyttämättömän lämpöpussin, merkki oli se eisbächhhhmikälie :D
 
Mulla on niin surkea pumppu, että pitää hankkia erilainen. Semmonen liipasinmalli ois vissiin ihan ok, nyt on tommonen mistä pitää ulospäin vetää sitä osaa, ja se on raskas siihen suuntaan tehä :D Lisäksi se nyt muutenki falskaa niin ei saa kunnon imua..

Minäki piän pumppua tärkeänä just tuon oman vapauden vuoksi, että saa jätettyä maitoa ja vauvan jollekki silloin tällöin tarvittaessa. Varsinki ku tuo isimies on luvannu olla tän toisen kanssa sata kertaa nohevampi jäämään vauvan kanssa kaksin. :)
 
Sain sukulaiselta yllättäen pussillisen kaikkea jännää! Siellä oli rintapumppu, maidonkerääjä, imetystyyny, vaatteita, pari lelua, vaippoja... ehkä vielä jotain muutakin. Monet noista olis jääny hankkimatta, vaikka oliskin kiinnostanu, mutta nytpähän on! :joyful:
 
Sillon ku ite oon muualla, niin vastike on ihan jees, eli siks en pumppua hommaa. Ainoo miks mahdollisesti harkitsen on tilanne, et muuten maitoo ei tulis yhtään/riittävästi.

Me saatiin tosi hyvä amme kaverilta, ja ite kans aattelen et sitä telinettä en hommaa. Muutenkin kylvettelyt tapahtuu meillä kylppärissä, voin siellä istuksia itekin lattialla :).
 
Me ostettiin käytetty pinnasänky ja maalasin sen uudestaan. En laittais siihen kovin rahaa.
Sitten rintapumppu on ollut edellisellä kyllä kovassa käytössä. Tykkäsin, että mies pystyi antaa toisen syötön yöllä ja sain nukkua. Ja en halunnut korviketta antaa kun se meni näinkin hyvin. Sama että pääs vähän käymään jossain. Myös talvilasten kanssa on ollut helpompi liikkua jo pienestä esim bussissa kun on ollut vaihtoehto imetykselle. Ois aika haastavaa nyt ajatella, että ulkona imettäisi vauvaa talvella ja kattois ton taaperon perään samalla.

Ammeena meillä on stokken kokoontaittuva ja kompakti malli. Meillä on niin pieni kylpyhuone, että rehellisesti oli vaikeuksia miettiä mihin siellä ees potan saa, joten tuo on ollut meillä korvaamaton. Muuten en maksaisi lähes 40€ mistään ammeesta.

Ja me ei olla laitettu öljyä säännöllisesti kylpyveteen. Kätilö sano jo synnärillä, että mitä enemmän öljyää ja rasvaa niin sitä tärkeämmäksi se tulee sitten. Eli vauvankin iho tottuu sit siihen. Sanoi, että ilman atopiaa tms vauvan iho pysyy hyväkuntoisena pelkällä vedellä ja niin se on meillä mennyt. Vasta nyt kun tuo touhutaapero sotkee kynillä, työntää käsiä milloin mihinkin jne niin ollaan ostettu pesuainetta jos tarvii.
 
Mä nyt en edelleenkään käy oikeen missään ilman esikoista, ni en varmaan ilman vauvaakaan. Mä en kaipaa ns omaa aikaa, ehkä se johtuu mun iästäki - kohta 37v - että olen oman aikani saanu elää ennen lapsia.
Ja pumppua ei o tullu käytettyä myöskään öitä varten ku mun on turha haaveillakaan että mies hoitais yösyöttöjä, enkä kyllä kaivannutkaan sitä esikoisen kans.

Meillä toi rasvaus on kuulunu alusta asti elämään, lapset siis puoleksi tummaihoisia niin jotenkin tuntuu että niiden iho kaipaa rasvaa, muuten muuttuu tyyliin harmaaksi iho. Ja miehen elämään ihonrasvaus on ehdotonta, mä ite taas rasvaan itteeni tosi harvoin.
Esikoisella on kai kyllä jotenki atooppinen iho ku jalat ja pieniä länttejä muualtakin oli n. vuoden ennen tätä kesää kuivat, ihan sillee et ihonväri muuttu. Luultiin allergiaksi, mut mikään muu ei auttanu ku nyt kesällä 2 viikkoo Ranskassa olo, jossa oli lämmintä ja aurinkoista - toisin ku Suomessa..
Ja onneks ainakaan vielä ei oo ihottuma palannut, sais pysyä poissa..

Ja nuista tavaroiden/huonekalujen ostoista. Ei mekään kauheesti niihin rahaa laitettu esikoisen kans ja tosi vähällä sitä loppujen lopuksi pärjää. Kaupat on pullollaan kaikenlaista, mutta eipä sitä oikeesti paljo mitää tarvi. Ennemmin suosittelen et ostaa ns oikeesti pakollisen nyt ja sit kattoo et mitä tarvii. Esim vauvaki voi nukkua hetken äitiyspakkauslaatikossa jos ei oo saanu päätettyä millasen sängyn haluaa. Sit miettii mitä kaipaa ja ostaa sen mukaan tms.
 
Sitten siinä on vielä se, suostuuko vauva syömään korviketta tai edes pumpattua maitoa. Tuo meidän esikoinen kieltäytyi kaikista tällaisista. Tietty jos olisi oikein vartavasten opettanut vauvaa myös pulloruoalle, niin ehkä sitten.
 
Takaisin
Top