Hankinnat

Oisko suosituksia hyvälle rintapumpulle? Ainakin pitäs olla sähkökäyttönen ja säätömahdollisuus sille "imuteholle"

Siis mulla oli se suosittu Philipsin sähköinen, mutta möin pois ja ostin Amedan sähköisen tuplarintapumpun tilalle. Se on samanhintainen tai tuplaversiona jopa edullisempi. Ja suosittelen kovasti! Siinä on portaaton säätö imuteholle ja nopeudelle.

Ja tuo Ameda on se sama merkki, mitä käytetään synnytyslaitoksilla myös isona versiona. Eli tää pienempi on siitä kotikäyttöön soveltuva. Myös synnytyssairaalan imetyspoliklinikalla käytetään tätä kotiversiota ja siellä kokeilin sitä ensimmäistä kertaa. Siihen saa erilaisia pullosarjoja ja myös eri kokoisia osia oman rinnan mukaan. Todella pätevä vehje ja tuplapumppauksella se on hyvin nopea. Saa käytettyä myös vaan yhdellä jos haluaa.

Kannattaa muuten muistaa, että millä tahansa pumpattaessa täytyy vähän harjoitella. Lisäks kaikki ei heru hyvin pumpulle. Mutta tässäkin oma kokemus on, että kun sitä vaan käyttää säännöllisesti niin siihen rupee oma keho ”tottumaan” helpommin. Jouduin pumppaamaan paljon esikoisen vaikean vauva-ajan takia.

Ja manduca käy sellaisenaan vastasyntyneelle. Nyt Tulalla on uusi ”free to grow”- joka sopii myös sellaisenaan vastasyntyneelle (ja aina pitkälle siitä eteenpäin nimensä mukaisesti). Itsellä on vauvalle Wompatin reppu ja siihen suositellaan erillistä vauvatukea. Se on ollut oma lemppari kyllä. Kokemusta ei tosin Tulasta, mutta manducasta kyllä.

Ja nää on ergonomisia myös pienille, että oikein laitettuna ei aiheuta mitään ongelmia vaikka niiden lonkkien kanssa. Jos on mahdollista niin kannattaa käydä kantovälineitä myyvässä paikassa opastuksessa.

Manduca on varmaan yleisesti tunnetuin, mutta markkinoilla on paljon muitakin vaihtoehtoja. Liinamaailma sidontoineen on sit jo ihan oma lukunsa :D.
Itsellä ollut vain noita reppuja helppouden vuoksi. Tai no on yksi rengasliina. Nekin muuten käy sellaisenaan vastasyntyneelle, mutta ne pitäs osata säätää oikein, jotta on tukeva myös niskalle

Wink wink Itiksessä oli hyviä tarjouksia :grinminäkin tälle toiselle innistuin vaatteita shoppailemaan, vaikka ihan kaikkea taitaa jo olla. Kun osaisi vielä arvata kokoja esikoiselle eteenpäin kevääseen ja kesään asti, olisi hyvät apajat...

Minulla pitäs vielä saada kaukalopussi hommattua. Oon katsonu jotain sellasta minkä sais helposti aina irti kaukalosta ja käytettyä vaunuissakin kun en nyt ole ainakaan vielä toppahaalariakaan ostanu...

Me ostettiin vauvalle toppahaalari ja ärsyttää, kun tuhlattiin siihen rahaa ja se on vielä pieni kooltaan. :joyful: Tilattiin nimittäin kaukalopussi turvakaukaloon, joka menee myös vaunuihin ja onhan se äp pussi ja haalari lisäksi.

Mä en onneksi oo kauheesti hommannu mitään, mietin et pitäskö ostella nuita 50/56 senttisiä vaatteita vähä enemmän ku esikoisen kans niitä ei paljoa tarvinnu ja sen takia niitä ei oo montaa. Noh. Jos nyt jo painoarvio 3,3kg, niin ööö, en taida tarvita minivaatteita taaskaan :wink

Mulla ei oo varmaan yhtään 50cm vaatetta:grin en oo ainakaa ostanu.
Esikoisen kaa käytettiin suoraan 56cm-> ja hyvin pärjättiin. Ihme, jos tää kaveri olis pienempi.

Mun pitäis hoitopöytä ostaa. Mut en haluis maksaa siitä paljoa. En kyl myöskää haluis mitää rumaa ja isoa. Käytettynä täs lähellä kukaa ei myy mitää kivaa:arghh:

Tänään päästään muuttamaan ja pääsen vihdoin ens viikolla laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen:joyful: samalla vähän voi kartoittaa mitä on ja mitä puuttuu!

Meiltä puuttuu vielä hoitoalusta, unipesä, tutti, vaipat, vauvan pesuaineet, rintapumppu plus pullot sekä liivisuojat. Muuta ei ainakaan heti tuu mieleen. Ehkä mahdollisesti kantorepun vois joskus investoida.

Mulla ei oo varmaan yhtään 50cm vaatetta:grin en oo ainakaa ostanu.
Esikoisen kaa käytettiin suoraan 56cm-> ja hyvin pärjättiin. Ihme, jos tää kaveri olis pienempi.

Mun pitäis hoitopöytä ostaa. Mut en haluis maksaa siitä paljoa. En kyl myöskää haluis mitää rumaa ja isoa. Käytettynä täs lähellä kukaa ei myy mitää kivaa:arghh:

Tänään päästään muuttamaan ja pääsen vihdoin ens viikolla laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen:joyful: samalla vähän voi kartoittaa mitä on ja mitä puuttuu!

Voiskos sitä käytettyä hoitopöytää tuunata mieleisekseen?

Mä oon unipesää sekä imetystyynyä miettiny, mut en oo ostanu ku en tiä tarviiks niitä. Esikoisenki kans pärjäsin ilman. Ostan sit jos tuntuu et tarvitaankin.

Meiltä puuttuu vielä hoitoalusta, unipesä, tutti, vaipat, vauvan pesuaineet, rintapumppu plus pullot sekä liivisuojat. Muuta ei ainakaan heti tuu mieleen. Ehkä mahdollisesti kantorepun vois joskus investoida.

Vauva ei välttämättä tarvitse pesuaineita, meille synnärillä esikoisesta sanottiin, että vesipesu riittää hyvin vauvalle. :) Ei vieläkään pestä poikaa (kohta 2v) millään muulla kuin vedellä, ja ihan puhtoinen poika on.

Vauva ei välttämättä tarvitse pesuaineita, meille synnärillä esikoisesta sanottiin, että vesipesu riittää hyvin vauvalle. :) Ei vieläkään pestä poikaa (kohta 2v) millään muulla kuin vedellä, ja ihan puhtoinen poika on.

Näin meilläkin sanottiin neuvolan valmennuksessa. :) mä pesen itsenikin yleensä pelkällä vedellä eikä kukaan oo kovin pahasta hajusta ikinä valittanut. :D Paitsi hiukset shampoolla ja sitten siinä samalla kainalot sillä samalla vaahdolla.

Nyt alkaa olemaan kaikki ostettuna. Vielä tuo rintapumppu viedä takuuhuoltoon niin toimii kun taas tarvitaan :)

Meillä käytetään esikoisella jotain tyyliin perus palasaippuaa jos tarvii.. ei kans mitää ns vauvasaippuoita olla koskaan käytetty.

Meillä alkas kaikki olla kasassa :). Imetystyynyä en oo myöskään ostanut, kun en tiedä onko tarvetta (meil on vaikka minkämoisia tyynyjä muutenki kotona, testaan niitä eka). Lisäks rintapumppua en osta, en ehkä aio pumppailla ollenkaan. Imettää kyllä aion mikäli suinkin onnistuu, mutta tuo pumppailu ei vaan ehkä oo mun juttu. Jos totean, että se ois sittenkin ok, niin ostan siinä vaiheessa pumpun.

Mulla on rintapumppu ku sain sen sairaalasta omaksi ku olin umpparileikkauksessa esikoisen ollessa tasan 1v ja rinnat meinas räjähtää. Mut enpäs muuten oo käyttäny..

Okei, eli ilmeisesti ilmankin voi pärjätä :). Muutenkin osittaisimetykseen tai kokonaan imetyksen lopettamiseen meillä siirrytään jo kun vauva on n.6-7kk, mä palaan sitten jo töihin. Siihen asti tietty yritän imetellä :).

Meillä neiti kohta 3 ja ei me olla mitää saippuoita käytetty. Ne tuppaa kuivattamaan. Joskus ammeeseen laitettiin vaahtoa, kun sillä oli kiva leikkiä :D Mutta ammekaan ei ole ollut käytössä varmaan vuoteen... Neiti viihtyy saunassa touhuten koko sen ajan kuin mekin ja muuten käy suihkussa kun emme sauno. Eikä neiti kyllä pesulla joka päivä käy, pyllyä tulee pestyä monessa välissä

Tänään ostettiin kylpyamme, aluslakanoita ja lakanansuojia. Meillä taitaa olla kasassa aikalailla kaikki mitä ajateltiin ennen vauvan syntymää hankkia. Hankitaan sitten tarpeellisia asioita, kunhan vauva syntyy ja nähdään tarvitaanko. Esim just rintapumppu tai itkuhälytin. Mobile ja hoitoalusta haettiin postista torstaina ja laitettiin tilaukseen vielä lämpöpussi turvakaukaloon. Näiden hankintojen jälkeen on hyvä keskittyäkin vauvan odottamiseen, kun hankinnat on tehty. :happy:

Takaisin