Hankinnat

Täällä on myös vaunut vihdoin hankittu. :happy:Päädyttiin Oran Saaga-malliin ja ostettiin uusina, kun on esikoinen tulossa. :Heartred Jos vaikka kävisivät vielä seuraavalle mahdolliselle tulokkaalle. Isot pyörät ja hyvä jousitus oli kriteereinä, kelpaa sitten täällä maaseudun sorateillä körötellä. :)
Vielä puuttuisi pinnasänky ja turvakaukalo, Cybexin Aton varmaan ostetaan. Pikkuisia vaatteita alkaa olla jo mukavasti! Äitiyspakkauskin tuli tosi nopeasti! Ja voi mikä ilo, kun löysin alesta ihanan toppapuvun vaaville talvea varten. :happy: Onko teillä suositella hyviä ja turvallisia sittereitä?

Me tilattiin Britaxin Smile 2 yhdistelmät (pakko myöntää, en ollut ihan varma onko ne perus Smilet vai 2, mutta kai siis 2) :D Ja siihen ratas tietenkin, vaunukoppa, jalusta autoon ja kantokoppa. Sittenhän näen kokonaisuudessaan kun ne saapuvat mitä oikein tilattiinkaan :D Miten voikaan pää pehmetä näin paljon. Jänskättää jo! Ostin myös kirppikseltä vaatteita itselleni ja vauvalle, äp koluttu läpi ja siihen malliin. Kyllä se siitä :)

mä niin rakastuin noihin meiä bugaboo buffaloihin ku sain ne kasattua! :joyful: Monta kertaa oon vaa käyny ihastelee niitä:wacky:
Nyt vaan sit toivotaan, et on tyttö kun kuomu ja peite on vaaleenpunaset:grin

Ja uuden kämpän remppa päästään aloittaa 2,5vk aiemmin ku oli tarkoitus! Jeee ehkä asiat järkkääntyy kivasti ja ehtii laittaa uuden kodin vauvalle valmiiksi:joyful:

Täällä on myös vaunut vihdoin hankittu. :happy:Päädyttiin Oran Saaga-malliin ja ostettiin uusina, kun on esikoinen tulossa. :Heartred Jos vaikka kävisivät vielä seuraavalle mahdolliselle tulokkaalle. Isot pyörät ja hyvä jousitus oli kriteereinä, kelpaa sitten täällä maaseudun sorateillä körötellä. :)
Vielä puuttuisi pinnasänky ja turvakaukalo, Cybexin Aton varmaan ostetaan. Pikkuisia vaatteita alkaa olla jo mukavasti! Äitiyspakkauskin tuli tosi nopeasti! Ja voi mikä ilo, kun löysin alesta ihanan toppapuvun vaaville talvea varten. :happy: Onko teillä suositella hyviä ja turvallisia sittereitä?

Tuota sitteri asiaa aattelin kommentoida. Kaikki lapsethan ei siitä tykkää, meillä esikoinen ois varmaan tykänny - ei testattu - mut enpä kokenut tarpeelliseksi. Ajattelin sillon et ostan sit jos tarve tulee mut ei tullut..

On monia asioita mitä voi ostaa sit vauvan synnyttyä jos kokee tarpeelliseksi, esim just sitteri mitä saa melkein joka kaupasta..

Tylsää ku ite on jo tehnyt kaikki hankinnat eli tuplarattaat. :-/
Neiti marraskuun jäljiltä vielä tavarat, joten hankintoja ei muutoin tarvi tehä. No, imetystyynyn ostin kirpparilta vaikka en pysty imettämään. Voi vauvan laittaa siihen ja pullon suuhun ja säästää hartioita...ja käyttää vaikka niskatyynynä myöhemmin. :D

Mulle on iskeny ihan hirvee mylläysvimma. Oon kolunnu ja penkonu vaatekasseja ja nurkkia minkä kerkeän. Meil on ihan liikaa tavaraa ja mä en enää kestä sitä. Oon tyttövauvan vaatteita antanu kaverille vinon pinon ja pinnasängyn lakanoita ja reunasuojia lahjotellu pois. Nyt viikon päästä ois paikallinen lasten vaatteiden ja -tarvikkeiden vaihtotapahtuma ja sinne mä oon nyt aamun aikana kaivanu jo jättikassillisen tavaraa; vaatetta, parit mammafarkut (ei ikinä mahu mulle varsinkaan raskaana), käyttämättömät paketissa olevat tuttipullon tutit, äp-toppapussi, lastenverhot ja plafondi, joku kirja ja pari lelua ja kenkiä jne. Ai että miten tuntuu hyvältä päästä noista eroon :) Ja kiva kun sinne vie, niin järjestäjä huolehtii jäljelle jääneistä tavaroista ja laittaa ne jonnekin eteenpäin. Ja voihan se olla et sieltä tarttuu mukaan jotakin mitä me ite tarvitaan :)

Kuulostaa kivalta tapahtumalta. Meillä ois kans vastaavaan paljon vietävää. Mikä taho tuota järjestää?

Meillä tätä järjestää joku sosiaalidemokraattien tyyppi. MLL:llä on kans ollu pari kertaa vastaavantyyppinen.

Meillä on auton vaihto edessä :grin mulle siis joku pikkunen 5 ovinen, kun ei tolla 3 ovisella Fiestalla kovin helpolla kahta istuimellista penskaa kuljettele paikasta toiseen. On se muutenkin jo aika romu, viimeiset vuodet ollu joka kerta katsastuksessa jotaki sanomista. Ois aika ihanaa kun olisi ohjaustehostin, ilmastointi ja lohkolämmitin laughing7. Vakionopeudensäädintä tuskin saan, kun etsinnässä on edullinen ja helposti rempattava auto.

Ite vähä jännitän kuinka sujuu yhdistelmä 4 lasta ja Vw golf -farmari jota kutsun myös farmarien Micraksi, koska on pienikokoinen matkustustiloistaan. Ei muuten, mutta miten saan kahen pienen turvaistuimet ängettyä sinne ja sit kaksi isompaa jamppaa. :-/ On minulla toki ollut kahen lapsen perheautona -84 vuoden Nissan Micra. Kyllä sitä olikin notkea kun sai turvakaukalon taiteiltua sinne takapenkille. :D
Mies ehdotti että ne harvat kerrat kun mennään koko porukalla niin mentäisiin kahdella autolla.

Kertokaas te viisaammat, millä pesuaineella uskaltaa pestä sukulaiselta saadut vaunut. Laimennetulla pyykinpesuaineella?

Riippuu millaset kankaat/keinonahkaa? Kankaisista otan kaiken mahdollisen irti ja oon pessy koneessa 30 astetta. Yhetkään ei oo menny miksikään.

Kankaiset mutta ei oo kauheesti irrotettavia osuuksia. Ne on sen verran pitkään ollu kuitenkin keräämäs pölyä, että jotenkin haluais sen putsata.

Mä oon pessyt kaksien vaunujen kankaat ihan neljässäkympissä hienopesuohjelmalla.

Kertokaahan keltanokalle,joka esikoistaan odottaa..:wideyed:

Kun olen katsonut kantoreppuja (sillä silmällä,että jos joululahjaksi toivoisin). Manduca merkkistä nyt viimeksi. Onko kantoreppu parempi kuin esimerkiksi se manducan liinareppu? Ja minkä ikäisenä/kokoisena pikkuista voi sellaisessa kantaa? Lähinnä mietin,että tekeekö jotain virheasentoja jalkoihin jos liian pienenä sellaisessa kuljettaa?

Miä ostin työkaverilta manduca-kantorepun. Siinä on semmoset ”lisäjutskat” että pystyy ihan vastasyntyneenkin siihen laittaa. Pääntuenta yms. :cat:

Miä ostin työkaverilta manduca-kantorepun. Siinä on semmoset ”lisäjutskat” että pystyy ihan vastasyntyneenkin siihen laittaa. Pääntuenta yms. :cat:

Meillä on manduca ja ihan paras. Voi käyttää heti :)

Joo, manduca käy heti pienelle ja menee pitkään taaperollakin. Tulalla ainakin erikseen taaperoikään reppu, mutta niiden pienempään reppuun pitää vissiin erikseen ostaa pienelle vauvalle lisäosat. Liinarepuista ei kokemusta.

Me päädyttiin ostamaan Stokke Steps syöttötuoli. On se niin nätti! :joyful: Ja kevyt + varmasti helppo pitää puhtaana, kun istumaosa on muovia.
Nyt täytyis metsästää siihen se newborn osa. Toivottavasti läheltä löytyy käytettynä, on aikas hintava uutena...

Hoitopöytä pitäis vielä hankkia, se joudutaan laittaa meiän makuuhuoneeseen, ku ei muualle mahdu. Ehkä kestän tämän:angelic:

Oisko suosituksia hyvälle rintapumpulle? Ainakin pitäs olla sähkökäyttönen ja säätömahdollisuus sille "imuteholle"

Takaisin