Meillä on ollut Smilet (tosin Brion versiona) käytössä nyt reilu 2,5v ja ollaan hyvin pärjätty kaupoissa, koiralenkeillä, hiekkateillä ja lumessa (sen verran mitä Turussa on lunta ollut) Meidän vaunujen ostovaatimuksina oli just pieneen tilaan menevä autopaketti (mun Qashqaissa oli suhteellisen pieni takaluukku, kun halusin säilyttää hattuhyllyn) ja et mahtuvat hissiin. Smilet olivat oikeastaan ainoat, mitkä täytyivät vaatimukset. Ollaan kovasti tykätty ja tykättiin myös hankintahinnasta, kun ei ollut hirmukalliit. Nyt vaunut perii vielä pikkuveli ja ovat oikein hyväkuntoiset toisellekin. Mä en oo siis mikään vaunuhullu... :)
Kaverilla on Brio go nextit ja mua häiritsi niissä se jousitus. Musta tuntuu, et vauva heiluu siellä ihan valtoimenaan koko ajan. :/
Kiva kuulla kokemuksia! :) Mekin noita britaxeja tosiaan niiden pienen koon perusteella himoittiin, mut nyt on jotenkin alkaneet rattaat mietityttää... Takakontissa meillä on koirien häkki, joka vie puolet tilasta, joten tarvitaan kyllä aika kompaktiin pakettiin meneväy rattaat.
Me ollaan tässä mietitty myös sitä, että halutaanko laittaa hirmu paljon rahaa rattaisiin, kun tämä pienokainen saattaa jäädä meidän ainoaksi. Vaadin kuitenkin hyvää laatua rattailta vaikka jäisivätkin meidän perheessä yhden lapsen käyttöön ja tiedän että siitä pitää sitten maksaakin. Löysin nyt torista edulliset emmaljungan yhdistelmävaunut vm 2009. Kuulema hyvässä kunnossa runko-osa, mutta ratasosassa kulumaa. Pakettiin kuuluu myös vaunukoppa. Saako noihin vanhoihin emmaljungan runkoihin ostettua esim uusia renkaita ja ratasosia?