Hankinnat

Meillä on ollut Smilet (tosin Brion versiona) käytössä nyt reilu 2,5v ja ollaan hyvin pärjätty kaupoissa, koiralenkeillä, hiekkateillä ja lumessa (sen verran mitä Turussa on lunta ollut) Meidän vaunujen ostovaatimuksina oli just pieneen tilaan menevä autopaketti (mun Qashqaissa oli suhteellisen pieni takaluukku, kun halusin säilyttää hattuhyllyn) ja et mahtuvat hissiin. Smilet olivat oikeastaan ainoat, mitkä täytyivät vaatimukset. Ollaan kovasti tykätty ja tykättiin myös hankintahinnasta, kun ei ollut hirmukalliit. Nyt vaunut perii vielä pikkuveli ja ovat oikein hyväkuntoiset toisellekin. Mä en oo siis mikään vaunuhullu... :)
Kaverilla on Brio go nextit ja mua häiritsi niissä se jousitus. Musta tuntuu, et vauva heiluu siellä ihan valtoimenaan koko ajan. :/

Kiva kuulla kokemuksia! :) Mekin noita britaxeja tosiaan niiden pienen koon perusteella himoittiin, mut nyt on jotenkin alkaneet rattaat mietityttää... Takakontissa meillä on koirien häkki, joka vie puolet tilasta, joten tarvitaan kyllä aika kompaktiin pakettiin meneväy rattaat.

Me ollaan tässä mietitty myös sitä, että halutaanko laittaa hirmu paljon rahaa rattaisiin, kun tämä pienokainen saattaa jäädä meidän ainoaksi. Vaadin kuitenkin hyvää laatua rattailta vaikka jäisivätkin meidän perheessä yhden lapsen käyttöön ja tiedän että siitä pitää sitten maksaakin. Löysin nyt torista edulliset emmaljungan yhdistelmävaunut vm 2009. Kuulema hyvässä kunnossa runko-osa, mutta ratasosassa kulumaa. Pakettiin kuuluu myös vaunukoppa. Saako noihin vanhoihin emmaljungan runkoihin ostettua esim uusia renkaita ja ratasosia?

Jos ei vaadi kääntyviä etupyöriä niin emmaljungan citycrossit on hyvät ja löytyy torista hyväkuntoisena ja suht edellisena :) Niissä hyvä jousitus ja isot paksut renkaat, ihanteelliset lenkkeilyyn vaikeammassakin maastossa. Adapterin ansiosta helppo liittää kaukalo kiinni ratasosaan :) Ihastuin vuos sitten tiettyyn kuosiin ja löysin sit torista käytettynä, jouduin ostaa kopan erimyyjältä kun ratasosan mut yhteensä makso 320e ja molemmat oli vähän käytetyt yhdellä lapsella ollu aiemmin.

Mä kävin sillon avajaisviikonloppuna stockan at-lastenturvassa ja se oli tosi pieni myymälä! :sad001 Jotenkin toivoin, että ne olis isomman tilan saanut :)
Mut en muista oliko siellä noita tarjolla!

Mä tuskailin samojen asioiden kanssa tosi pitkään ja tulin tulokseen, ettei oo vaunuja, jotka täysin täyttäis mun kriteerit:grin meil tulee olemaan sit autoilussa omat kärryt.

Mut emmaljunga viking/superviking? :) kasassa vähän pitkä paketti kyl... mut monet kehuu näitä ja mäki pitkään mietin!
Emmaljunga nxt? Tästä vissiin uus malli tulossa! Ainaki on nätit :)
Bumbleride indie? Näppärät mut vaunukopan jälkeen vauva istuu naama menosuuntaan, siks mä en näitä miettiny enempää.

Mihis rattaisiin te sit päädyitte?

Mitkähän vaunut/rattaat sitä ostaisi pienokaiselle... Olin jo varma, että ostetaan se Britax smile 2 paketti, jossa kaikki tarpeellinen 800e (kaukalo ja jalusta kuulu kanssa pakettiin), mut nyt en ookaan varma asiasta. :sad001 Me siis tarvittas kompaktit autoon mahtuvat, lenkkeilyyn hiekka- kuin asfalttiteille sopivat ja sellaiset mihin saa turvakaukalon mm liitettyä helposti kauppareissuja ajatellen. Ideoita? Mietin, että oisko jonkinlainen jousitus hyvä olla rattaissa just mm lenkkeilyä ajatellen ja britaxissa sitä ominaisuutta ei oo.

Meillä on brio smile. Ja täyttää kyllä nuo kaikki sun kriteeris :) Meillä koiria joten lenkkeillään maastossa kuin maastossa,käydään laavulla,ulkomailla ja aina nämä käytössä. Mahtuu hyvin myös autoon koirahäkin kanssa. Nyt ne lähtee myyntiin kun tulee tuplat tilalle :/

Mihis rattaisiin te sit päädyitte?

Me koitetaan ny Bugaboon Buffalot.
Ei nekään varmasti oo täydelliset, mutta niissä on ominaisuudet, jotka halusin.
jälleenmyyntiarvo ja lisävarusteet iso plussa.

Mä tykkäsin britax smilejen ulkonäöstä tosi paljon, mut kaupassa kokeiltuna ne ei enää ollu niin kivat. En oikee tiiä mikä tökkäs? Ja mies niitä kokeiltuaan sano suoraan, että ne ei meille tuu. Ei tykänny yhtää :grin
Mut niitä näkyy niin paljon tuolla liikenteessä, että luulis niiden olevan aika pidetyt ja hyvät :)

Esikoisella meil oli emmaljunga edget sport-rungolla. Kunnon maastojyrät, mut silloiseen tilanteeseen ihan parhaat! Enkä kaivannu kääntyviä pyöriä, kun matkarattaat oli erikseen.

Tosi monet pärjää yhillä rattailla, mut meillä on aina ollu kahet. Mä en vaan koe, että yhessä paketissa voisin kaiken saada, ilman että joutuis tekemään kompromisseja liikaa.

Ah, ahdistaa tekemättömät hankinnat. En saa mitään päätöksiä tehtyä kun vertailen ja vertailen niin kauan. Harmittaa kun yksikin tarjous meni sivusuun, kun pähkäilin sitä niin kauan. On meillä jo vaunut, pinnasänky ja kasa vaatteita. Mut vielä puuttuu vaikka mitä, koska esikoista odotetaan.. onko jollain käytännön kokemusta BeSafe turvakaukaloista (uudenmallisista)?

Meillä Besafe izi go x1 kaukalo, ei siis se ihan uusin, mutta käytännössä vastaava. Niissä isoimpana erona telakka. Oli esikoisella ihan huippu!

Ja meillä viime joulukuinen nukkui ekana talvenaan päikkäreitä pihalla vaunuissa äp:n makuupussissa ja päällä oli normivaatteitten lisäksi villasukat, tumput ja kypärämyssy sekä joku haalari, fleece/villa/kevyttoppis riippuen lämpötilasta. Ja hyvin tarkeni. Jos haalarissa ei ollut huppua oli myös pipo lisäksi.

Onko kellään kokemusta vanhemmista esim vuoden 2009 emmaljunga (smart duo combi) vaunuista? Joissa on sen vuoden jokin perus runko? Ovat maksaneet silloin 500-600€(?). Duo edget ovat ilmeisesti olleet silloin hieman paremmat ja kalliimmat?

Entä kokemuksia emmaljunga duo edgeistä vm 2013?

Kuinka paljon oisitte edes valmiina maksamaan käytetyistä vaunuista? Onko liian paljon maksaa 400e vuoden 2013 vaunuista, joissa ei kylläkään moitittavaa vaikuta olevan. Kyseessä siis emmaljungat (duo edget classic cryptonite-rungolla). En haluis maksaa käytetyistä ihan nii paljoo, mut onko ne sen arvoiset? Tää on niin hankalaa! :banghead::hilarious:

Nyt se suurin mietintä - eli tuplavaunut - on ohi, jee. Kysäsin eilen taas kymmenennen kerran mieheltä et jos me otettas siskon todella vähän käytetyt tuplat meille, ja se suostu !!
Sillä siis jotku n vuoden 2013 tms Carenat. Käytetty varmaan 10 kertaa..

Sit kysyin siskolta paljos se haluu niistä - ku on yrittäny myydä niitä kirpparilla/torissaki. Totes ettei mitään, koska meän äiti on kuulemma ostanu ne aikanaan :wink

Onko kellään kokemusta vanhemmista esim vuoden 2009 emmaljunga (smart duo combi) vaunuista? Joissa on sen vuoden jokin perus runko? Ovat maksaneet silloin 500-600€(?). Duo edget ovat ilmeisesti olleet silloin hieman paremmat ja kalliimmat?

Kuinka paljon oisitte edes valmiina maksamaan käytetyistä vaunuista? Onko liian paljon maksaa 400e vuoden 2013 vaunuista, joissa ei kylläkään moitittavaa vaikuta olevan. Kyseessä siis emmaljungat (duo edget classic cryptonite-rungolla). En haluis maksaa käytetyistä ihan nii paljoo, mut onko ne sen arvoiset? Tää on niin hankalaa! :banghead::hilarious:

Ostettii 2014 esikolle käytettynä noin 10 vuotta vanhat todella hyvät ja siistit emmaljungat. Niistä sai vaunut ja rattaat ja ne oli oikeesti kuin iskemättömät, paitsi kumirenkaat jotka kävin vaihtamassa ilmakumirenkaiksi. Rattaat olivat olleet vain yhden lapsen käytössä ja säilytetty sisätiloissa sen jälkeen. Maksoin niistä 90€

Uskaltauduin tänään vihdoin ja viimein tutkimaan vaunuja. Taisin jopa löytää mieleiset. Tykästyin bunbleriden speedeihin. Siin oli oikeestaan kaikki ominaiauudet mitä haluisib yhdes paketissa eli yhdistelmät, menee pieneen tilaan, kaukalon saa kiinni, pääsee juoksee, mut pitäis toimia myös kaupungilla, maastojyränä ja hankalassa kelissä.

Mä maksoin 250e 2014 vm citycross ratasosasta ja sit ostin erikseen siihen kopan 80e eli musta on liikaa maksaa 2013 vaunuista 400e

Kiitos mielipiteistä ja ajatuksista. :) Mä oon nyt niin paljon ja pitkään pyöritellyt vaunuasiaa ja alkaa jo riittää mulle. Yöunetkin menee. :hilarious: Jos nuo edget, joita ihan kohta päästään katsoo, on hyvässä kunnossa nii me otetaan ne! :smug: Siihen siis tulee runko, koppa ja ratasosa, et ei se paha oo mitä hintoja nyt torista oon vertaillut ja katsellut: samoissa hinnoissa pyörii tuo setti! Nyt vaan toivotaan, et ne on tosiaan hyvät ja saadaan mukaan. Sit ois yks iso hankinta tehty ja samalla yks miltei murhe vähemmän. :joyful:

Löysin torista, hoitopöytä sekä alusta yhteensä vaan 10e :) Nää tuli siis yläkerran vessaan kun alakerrassa on vessassa jo valmiina seinässä kiinni oleva hoitopöytä.
2b040f1cfc0398f40ccc2e451bb5f6af

Takaisin