Hankinnat

Me tilattii eilen vaunut, ja ne on vaaleenpuna-mustat :grin ihan mukisematta mies ne tilasi eli tuskin haittais vaikka hoitolaukkukin olis vähä naisellinen/värikäs.
Minähän niitä kärryjä enimmäkseen työnnän kuitenkin, ni me ajateltiin silleen, että mun sana painaa enemmän vaunu ja laukkuhankinnoissa :)

Pitää tänää tutkia noita teiän ehottamia laukkuja! :)
Myös lastenvaatekirppis taitaa kutsua vapaapäivän kunniaks:joyful:

Heh miä oon taas sellanen, että halusin ehdottomasti jotkut tummat rattaat meille aikoinaan. Helppo pitää puhtaana eikä mitää pinkkiä, jotta käy myöhemmin jos tulee poikakin.
En tykänny yhtää ostaa mitää pinkkiä vaatetta muksulle, nyt tosin neiti saanut itse valita aika pitkälti ja olen siihen pinkkiinkin tottunut. Mutta hello kity teemaa ei meille eksy, YÄK!!

Joulukuu14/17 joo sama homma. Ei meillä oo vaunuissa tms yhtään pinkkiä/vaaleanpunaista. Ei oo oma juttu myöskään ja kiva nyt kun seuraava on poika ni nuo unisex sisarusrattaat käy molemmille. Mutta muutenkin tykkään yksivärisistä ulkovaatteista. Siis unisex-väreissä tai kuvioituna, mutta ei mitään pinkkikukka-unelmaa. Sit asusteilla on kiva laittaa kunnolla väriä. Näin myös menee seuraavalle kalliit haalarit. Meillä molemmat syntyy tässä tammikuun tienoilla ni todennäköisemmin mahtuu samassa kaudessa sama vaate

Meillä on hankinnat hoituneet tähän asti sukulaisten ja ystävien kautta. Kaikki värit on kelpuutettu niin vaatteissa kuin muissakin tavaroissa, kun vain tavarat ovat ehjiä ja puhtaita. Eilen ostettiin ensimmäisen kerran jotain vauvalle, nimittäin muutamia kestovaippakuoria ja kankaita sisävaippojen ompeluun. :cat: Ajateltiin kokeilla kestovaippailua, kun meillä niin roskikset kuin kaupatkin ovat etäällä, niin näin ajatuksen tasolla tuntuu helpommalta pestä vaippoja kuin lähteä niitä roudaamaan jostain ja jonnekin. Saa nähdä, mikä todellisuus sitten on. Oli kuitenkin ihana katsella kankaita ja valita kuoseja! Näpit syyhyää päästä ompelemaan, vaikka ompelutaito on sen verran heikkoa, että jouduin googlaamaan, mitä tarkoittaa päärmäys... :p

Kestovaippailu ei oo mitenkään ihmeellistä kun on alun jälkeen rutiinit jne selkärangassa :).
Varsinkin vastasyntyneet kuitenkin pissaa niin vähän, että ei tarvii ihan koko aikaa sitä miettiä ettei ne imis tarpeeksi. Ton taaperon kanssa on jo ihan mahdotonta kun tuntuu, että se pistelee litratolkulla ja vaikka on imua imun perään ni ei :D :D läpi menee nopeasti

Meritähti90 ainakin lauranpikkuputiikista löytyy naisellisia näyttäviä hoitolaukkuja :) On toki hintavia mutta uskon että on myös todella laadukkaita. www.lauranpikkuputiikki.fi merkkeinä Ju-ju-be ja Itzy Ritzy.

Voi kun olin päättäny et nyt on kaikki hankinnat tehty ni enköhän teidän muutaman innoittamana menny tutustuu baby's only lämpöpussiin ja oon siihen nyt niin ihastunut et on aivan pakko meille hankkia vaikka kuinka yritän miettiä syitä olla hankkimatta :D

Voi kun olin päättäny et nyt on kaikki hankinnat tehty ni enköhän teidän muutaman innoittamana menny tutustuu baby's only lämpöpussiin ja oon siihen nyt niin ihastunut et on aivan pakko meille hankkia vaikka kuinka yritän miettiä syitä olla hankkimatta :D

Tuo on myös meidän hankintalistalla :grin
Odotan vaan ens kuuhun kun mennään käymään helsingissä nii käyn sieltä ostamassa :p
Oulussa on vaan yhdessä paikkaa näitä, ja oon pari kertaa saanut niin huonoa palvelua siellä etten vähiä pennosiani anna sinne :sad001

Katoin kans et kivan näkönen toi babys only lämpöpussi :) mut onkse sit oikeesti lämmin talvipakkasilla? Tuntuu jotenki kauheelt et laittasin vauvan ilman ulkovaatteita tuohon pussiin talvella, näyttää niin ohuelta :/ jos se olise tarkotus noilla pusseilla ettei tarvi aina topata ulkovaatteita vauvalle.

Toi babys only pussi on niin kaunis:joyful: mäki sitä himoitsin, mutta näytti vähän avonaiselta.
Ostettiin kaukaloon sitten babynest dauni pussi. Käytettynä, ihan en uutena raaskinu:grin mut vaikuttaa erittäin kätevältä!
Vaunuihin on sitten petite cherie toppapussi erikseen.

Äippäpakkauksen pöllömakuupussi on niin söpö! :joyful: Se menee sitten kun ei toppaa enää tarvita. Vielä kun siinä olis reiät valjaille, olis ihana. (En oo niin kätevä käsistäni, että osaisin ite tehdä:wink)

Katoin kans et kivan näkönen toi babys only lämpöpussi :) mut onkse sit oikeesti lämmin talvipakkasilla? Tuntuu jotenki kauheelt et laittasin vauvan ilman ulkovaatteita tuohon pussiin talvella, näyttää niin ohuelta :/ jos se olise tarkotus noilla pusseilla ettei tarvi aina topata ulkovaatteita vauvalle.

En usko että kukaan laittaa vauvaa ilman ulkovaatteita lämpöpussiin :) meillä on ihan super lämmin elodie detailsin lämpöpussi ollu esikoisella käytössä, ja aina on myös ulkovaatteet päällä ollu. Lisälämpöä se pussi tuo.

En usko että kukaan laittaa vauvaa ilman ulkovaatteita lämpöpussiin :) meillä on ihan super lämmin elodie detailsin lämpöpussi ollu esikoisella käytössä, ja aina on myös ulkovaatteet päällä ollu. Lisälämpöä se pussi tuo.

Mun lapset saat nii lämminverisiä ettei olla ikinä käytetty vaunuissa toppahaalaria jos lämpöpussi. Toki jos äp;n oma nii sitten ,se kun on niin ohkanen :) Ohuemmat ulkovaatteet ollu käytössä paksumpien lämpöpussien kanssa. Mut nämä nyt niin kovin pikkuisia talven että täytyy kyllä pukea hyvin kun keho ei juuri lämpöä tuota :)

Kyllä voi laittaa pussiin ilman toppavaatteita :) riippuu toki pussista, lapsesta, lämpötilasta ja välivaatteista.
Untuvapussit on tosi lämpösiä.
(Merino)Villavaatteet on lämpimiä.
Puuvilla ei toimi lämmikkeenä.
Jokainen toki tekee tavallaan, mut jos lapsella on laadukkaat välikerrastot, voi hyvinkin pärjätä!

Ite en oo nukuttanu ilman toppahaalaria, ku esikoisel oli vaan puuvillasekoitteisia välivaatteita/fleecepukuja, jotka ei niin lämpösiä.
Katotaa mitä tän tulokkaan kanssa tehdään :)

Ainakaan kaukalopussiin en aio tunkea toppavaatteita, autossa aika nopee tulee kuuma.

No hui ei ois tullut mieleenkään :D esikoinen joulukuun vauvana täällä pohjoisessa ei kyllä ainakaan ole hikoillut lämpöpussin ja toppavaatteiden kanssa. Viime talvena yksivuotiaalla käytettiin rattaissa ja uskoisin että menee nyt kaksivuotiaanakin vielä hyvin, mutta ilman haalaria en laita :grin uudelle tulokkaalle on kans oma pussi hankittu.

Tuo on myös meidän hankintalistalla :grin
Odotan vaan ens kuuhun kun mennään käymään helsingissä nii käyn sieltä ostamassa :p
Oulussa on vaan yhdessä paikkaa näitä, ja oon pari kertaa saanut niin huonoa palvelua siellä etten vähiä pennosiani anna sinne :sad001

Missä Helsingissä on myynnissä? Ite meinasin tilata mut ehdottomasti meen sit hakee jos on mahdollisuus :)

Missä Helsingissä on myynnissä? Ite meinasin tilata mut ehdottomasti meen sit hakee jos on mahdollisuus :)
A-T lastenturvalla on ainakin nettikaupassa, joten varmasti myymälässäkin :) varmaksi en voi sanoa mutta uskos ainakin Stockan uudessa myymälässä olevan :) sinne mä ainakin aattelin suunnata

Mitkähän vaunut/rattaat sitä ostaisi pienokaiselle... Olin jo varma, että ostetaan se Britax smile 2 paketti, jossa kaikki tarpeellinen 800e (kaukalo ja jalusta kuulu kanssa pakettiin), mut nyt en ookaan varma asiasta. :sad001 Me siis tarvittas kompaktit autoon mahtuvat, lenkkeilyyn hiekka- kuin asfalttiteille sopivat ja sellaiset mihin saa turvakaukalon mm liitettyä helposti kauppareissuja ajatellen. Ideoita? Mietin, että oisko jonkinlainen jousitus hyvä olla rattaissa just mm lenkkeilyä ajatellen ja britaxissa sitä ominaisuutta ei oo.

A-T lastenturvalla on ainakin nettikaupassa, joten varmasti myymälässäkin :) varmaksi en voi sanoa mutta uskos ainakin Stockan uudessa myymälässä olevan :) sinne mä ainakin aattelin suunnata

Mä kävin sillon avajaisviikonloppuna stockan at-lastenturvassa ja se oli tosi pieni myymälä! :sad001 Jotenkin toivoin, että ne olis isomman tilan saanut :)
Mut en muista oliko siellä noita tarjolla!

Mitkähän vaunut/rattaat sitä ostaisi pienokaiselle... Olin jo varma, että ostetaan se Britax smile 2 paketti, jossa kaikki tarpeellinen 800e (kaukalo ja jalusta kuulu kanssa pakettiin), mut nyt en ookaan varma asiasta. :sad001 Me siis tarvittas kompaktit autoon mahtuvat, lenkkeilyyn hiekka- kuin asfalttiteille sopivat ja sellaiset mihin saa turvakaukalon mm liitettyä helposti kauppareissuja ajatellen. Ideoita? Mietin, että oisko jonkinlainen jousitus hyvä olla rattaissa just mm lenkkeilyä ajatellen ja britaxissa sitä ominaisuutta ei oo.

Mä tuskailin samojen asioiden kanssa tosi pitkään ja tulin tulokseen, ettei oo vaunuja, jotka täysin täyttäis mun kriteerit:grin meil tulee olemaan sit autoilussa omat kärryt.

Mut emmaljunga viking/superviking? :) kasassa vähän pitkä paketti kyl... mut monet kehuu näitä ja mäki pitkään mietin!
Emmaljunga nxt? Tästä vissiin uus malli tulossa! Ainaki on nätit :)
Bumbleride indie? Näppärät mut vaunukopan jälkeen vauva istuu naama menosuuntaan, siks mä en näitä miettiny enempää.

Mä rupesin tässä uudestaan miettii, että tarvitaanko just esim niitä kääntyviä eturenkaita ja niiden tuomaa ketteryyttä, kun tosi harvoin käydään esim kaupungilla pyörimässä tai shoppailemassa tai jos käydään, niin eiköhän me pärjättäisi toisenlaisilla. Enemmän lenkkeilyyn ja sellaiseen soveltuvat tarvittaisiin. Ja sit tuo ajatus, että saataisiin kaukalo rattaisiin kiinni kätevästi kauppareissuilla: voihan sen kaukalon ottaa ja laittaa vauvaa siirtelemättä ostoskärryn kyytiin esimerkiksi, eikös niin..

Emmaljungia oon tässä nyt katellut, käytettyinä löytyy useita torista ja uusiahan aina sais, mutta hinta on aika kova niissä. :shifty:

Meillä on ollut Smilet (tosin Brion versiona) käytössä nyt reilu 2,5v ja ollaan hyvin pärjätty kaupoissa, koiralenkeillä, hiekkateillä ja lumessa (sen verran mitä Turussa on lunta ollut) Meidän vaunujen ostovaatimuksina oli just pieneen tilaan menevä autopaketti (mun Qashqaissa oli suhteellisen pieni takaluukku, kun halusin säilyttää hattuhyllyn) ja et mahtuvat hissiin. Smilet olivat oikeastaan ainoat, mitkä täytyivät vaatimukset. Ollaan kovasti tykätty ja tykättiin myös hankintahinnasta, kun ei ollut hirmukalliit. Nyt vaunut perii vielä pikkuveli ja ovat oikein hyväkuntoiset toisellekin. Mä en oo siis mikään vaunuhullu... :)
Kaverilla on Brio go nextit ja mua häiritsi niissä se jousitus. Musta tuntuu, et vauva heiluu siellä ihan valtoimenaan koko ajan. :/

Takaisin