Hankinnat

mua alkaa entistä enemmän houkuttamaan noi bugaboon buffalot! :joyful:

Onko jollain kokemusta bugisten tilaamisesta ulkomailta? Ilmeisesti siinä hieman voi rahaa säästää, mut onkohan vaivan arvoista..

Vaivan arvoista :) kolmet sieltä tilattu ja yhdet ostettu maailmalta. Nyt lähtee myös tilaus Hollantiin.

Vaivan arvoista :) kolmet sieltä tilattu ja yhdet ostettu maailmalta. Nyt lähtee myös tilaus Hollantiin.

Joo me laitettiinki heti tarjouspyynnöt menemään ja kaks paikkaa vastas heti!
Kyl noi hinnat vähä enemmän houkuttelee, ku suomessa:grin
Ystävällisesti ja selkeesti oli myös hintoja kerrottu!

Nyt vaa pitäis enää päättää, että olisko ne buffalot meille just hyvät! :woot::joyful:

Nii joo siirrettäisiin esikoinen isojen sänkyyn jos vaan ois aikaa siihen totutteluun. Mulle vaan hänen uniaika on koulun tekemisen aikaa ni ei hotsita yhtään. Tosiaan synnytykseen asti tooooodella paljon opintoja ja olen nyt jo ihan kuitti. Ehkä sitä sit kyllä katkos jälkikäteen jos nyt ei ees yrittäisi.

Täytyy nyt ensin asentaa se hänen sänkynsä. On siis kaappisänky niin vie vain vähän tilaa. Ehkä sitä sit uskaltautuisi kokeilemaan. Mutta asiaa hankaloittaa se, että anoppi on hoitamassa aika paljon häntä ja hän ei luonnollisesti tiukassa paikassa osaa samallatavalla, että jos hän jatkaisi sitä kans. Noh, yrittänyttä ei laiteta :D

Ah, ahdistaa tekemättömät hankinnat. En saa mitään päätöksiä tehtyä kun vertailen ja vertailen niin kauan. Harmittaa kun yksikin tarjous meni sivusuun, kun pähkäilin sitä niin kauan. On meillä jo vaunut, pinnasänky ja kasa vaatteita. Mut vielä puuttuu vaikka mitä, koska esikoista odotetaan.. onko jollain käytännön kokemusta BeSafe turvakaukaloista (uudenmallisista)?

Mä en tiä tuleeks hankittua oikeen mitään.. esikoisen jäljiltä on lähes kaikki tallella. Voi olla et tuplavaunuja ei hankita olleskaan, tai sit ostetaan jos tuleekin tarve tms. Samoin imetystyyny..
Muutaman 56 vaatteen tilasin hm:stä alennuksesta, ku niitä ei paljoa oo.

Riippuu nyt kumpi tulee, jos tyttö niin vaatehankinnat ym jää aika vähälle sillä esikoiselta säästössä paljon kaikkea.. mutta se mitä esikoisen aikaan ei ollut niin hankinnassa tulevalle unipesä <3 lisäksi himottaisi ostaa kaukaloon sopiva sellainen baby makuupussi koska talvivauva, mutta jääköhän se kovin lyhyelle ja vähäiselle käytölle kun ei ole varmaan kovin pitkäikäinen koska jää pieneksi nopeasti.?

Te jo äidit.. ootteko käyttäneet pullonlämmitintä? Tuli vaan mieleen. Mun äiti tilasi sellasen mulle.

Meillä oli pullonlämmitin kovassa käytössä esikoisella. Mun imetystaival loppui 3vkon jälkeen ja pumpattua maitoa sai jonkin verran. Äidinmaitoa kun ei saa mikrossa lämmittää, niin lämmitin oli hyvä. Jatkossa oli iisiä heittää myös korvikepullo lämmittimeen. Ei ainakaan tullut liian kuumaksi, eikä tarvinnut koko ajan vahtia.

Mä tilasin just sellasen taitettavan hoitopöydän :) Saa sit aina pois tieltä kun ei käytetä. Lisäks löysin kirppikseltä kivan potkuhaalarin vauvalle ja sit oon ostanu yhen kevytvanupuvun jota voi ehkä käyttää sit kantorepun kanssa ulkona talvella. Tosin jos on liian kuuma, niin sit pitää ihmetellä uudestaa mitä sinne pukee.

Meillä pelkkiä pullovauvoja ja pärjätty tyyliin mikrolla/vesihauteella/kuuma vesi suoraan hanasta isompaan mukiin ja pullo sinne lillumaan.
Eipä tässä oikeastaan ole hankittu kuin tuplarattaat ja toinen turvakaukalon telakka.
Unipesäkin löytyy kun edelliselle sellaisen tein ja jäänyt jo ajat sitten pieneksi ja pimu muutenkin oppinut jo nukkumaan pinnasängyssä. :)

Tuplamatkarattaita en lähe nyt hankkimaan kun päätin että voin jompaa kumpaa (vauvaa tai pikkuneitiä) kantaa Manducalla ja toinen menee matkarattaissa, ja kun kaksi aikuista matkassa niin molemmat voi työntää matkarattaita (saan mummolasta tokan lapsen matkarattaat käyttöön).
Ja silloin harvoin kun mies mukana ja koko lapsilauma niin voidaan mennä kahella autolla, kun kaikki ei mahu yhteen autoon.
Onhan tämä vähä tämmöistä säätöä... :D

Muokattu viimeksi:
Tilasin Jollyroomin 24h alesta Moweo Lite babysitterin tosi edullisesti 65eurolla, jossa ovh yli 180e. Keinutus-, värinä- ja musiikkitoiminnot. Olis ollu esikoisen kans käyttöä, kun iltaisin piti aina eteenkin heijata turvaistuimessa että itku rauhoittui ja uni tuli:p Iskän kädet oli kovilla ja ehkä nyt päästään helpommalla jos ei itse tarvitse keinutella.

Mä kävin just läpi esikoisen vanhoja vaatteita ja 56cm oli aika vähän eli kirpparikierroksia vois olla tiedossa :wink
Jopa mies oli sitä mieltä, että lisää pitää ostaa, ei noin vähällä pärjää!
62cm oli jo enemmän valinnanvaraa.

Vaunutkin alkaa olee päätetty ja tilaus pitäis lähipäivinä tehdä.
Turvakaukalon telakan vois samalla tilata.

Sit paljon pientä sälää pitää hankkia; harsoja, kuolalappuja, pari tuttia & tuttipullon tuttiosaa.

Hoitolaukun haluun myös, mut en sitäkää oo osannu päättää!
Minkälaisia muilla on? :)

Tilasin aikanaan hoitolaukun ebaystä. Halusin että on monta taskua, löytyi irrallinen pieni hoitoalusta, olkahihna ja molemmin puolin sellaset tarralliset nauhat että saa vaunun aisaan kiinni. Hinta oli n. 20€.

Mulla oli n vuoden hoitolaukkuna vaunujen mukana tullut laukku. Ja kun se sanoi sopimuksensa irti, ostin emma-hoitolaukun. Varmaan halvin ns 'virallinen' hoitolaukku mitä suomesta saa. En tiä pitäiskö kans kohta tilata ebaysta uus.. eipä nuo halpikset tunnu kestävän ku n vuoden.. mulla siis täyskäytössä aina ku liikutaan vaunuilla ja joskus muutenkin 'käsilaukkuna' mukana ku sieltä löytyy valmiiksi kaikki.

Mulla oli esikoisen aikaan emmaljungan vaunuihin sopiva hoitolaukku! Se oli hyvä, tilava ja käytännöllinen.

Nyt en kyllä sellaista haluis. Enemmän joku tyylikkään käsilaukun näköinen, mutta hoitolaukun sisällöllä? :grin Hyvin taskuja/lokeroita, paikka pullolle ja hoitoalustalle ja tilaa muutenkin!
Onkohan tämmösiä:p
Kaunis ulkonäkö kyl on valitettavan tärkee kriteeri... ei tarttis huutaa hoitolaukkumaisuutta.

Mulla oli esikoisen aikaan emmaljungan vaunuihin sopiva hoitolaukku! Se oli hyvä, tilava ja käytännöllinen.

Nyt en kyllä sellaista haluis. Enemmän joku tyylikkään käsilaukun näköinen, mutta hoitolaukun sisällöllä? :grin Hyvin taskuja/lokeroita, paikka pullolle ja hoitoalustalle ja tilaa muutenkin!
Onkohan tämmösiä:p
Kaunis ulkonäkö kyl on valitettavan tärkee kriteeri... ei tarttis huutaa hoitolaukkumaisuutta.

Tsekkaa Babymel ja Lässig. :)

Me ostettii Lässig glam rosie hoitolaukku ku oli puoleen hintaan lastentarvikkeessa :) ihana mintunvihree, mukana hoitoalusta, "pullotermopussi", pikku pussukka ja paljon lokeroita sisällä :)

Mulla ei oo koskaan ollut hoitolaukkua.... Rattaissa sellainen pieni siinä vaan ja hyvin saa vaippoja, alustaa, esikoisen eväät ja oman juomapullon siihen. Että jos jonnekin pidemmälle menee ni käy mikä vaan isompi käsilaukku tms. Oon näitä kenen mielestä se on varsinkin rattaissa aika tarpeeton. Kivannäköisiä niitä on toki paljon :) .

• Tykkään
Reaktiot: TK
Mä tilasin Zalandolta Babymel-hoitolaukun. Sellaisen jonkun missä oli beige/harmaita palloja. Oli aika haastavaa löytää hoitolaukkua, millä mieskin kehtaa liikkua. Mä oisin löytänyt vaikka mitä ihania laukkuja, mutta ne ei oikein ollut unisex-malleja. :/

Mä ostin pinkin lässignin laukun, aika pieni se on mut mahtuu kaikki tarpeellinen ja lisäks on semmonen organizer työntöaisassa. Mies mielellään kantaa pinkkiä hoitolaukkua ei näytä häntä haittaavan, enimmäkseen se on vaunuissa siellä alakorissa :)

Joo meidänkin mies kantas mitä vaan. Ei oo kiinnostunut ees miettimään onko väri oikea tms :D :D

Takaisin