Kiitti vastauksista :) hyvä tietää ettei oo huono tuleva äiti jos ei pese 90 astees vauvan vaatteita :D pesen nyt ekan kerran ne siinä astees mis suositellaan. Jatkossa sit 30-40 miten omatki vaatteet. Ainoostaan pyyhkeet ja lakanat 60 asteessa. Kakkavaatteet sit 60 astees jos pesulämpötila sallii
Kestääkö kestovaipat 60 asteen pesun? Ei ollu mitää lippulappui kirppareilta ostetuissa.
Kestot pesen aina 60 asteessa. Meilläkin sellanen ekopesukone, niin ei edes ole keittopesu vaihtoehtona. Kestoissa pitää käyttää sellasta pesuainetta missä saippuapitoisuus on tosi pieni. Huuhteluaineita ei saa käyttää. Joissakin ohjeissa suositellaan ajoittain etikkapesua eli pieni liraus etikkaa huuhteluainelokeroon, mut joissain ohjeissa taas sanotaa ettei etikkaaka saa käyttää. Se lyhentää PUL-kalvon kestävyyttä. Mä oon silti käyttäny aina etikkapesua silloin, ku tuntuu et vaipat normipesun jälkee haisee. Mä oon pessy ihan pesupähkinöillä ja lisäks sappisaippua ollu käytössä kakkatahroihin. Villakestot oon pessy käsipyykillä villanpesuaineella ja lanolinoinu ne aina tarpeen mukaan.
Mä pesen muuten pyykit aina tarpeen mukaan joko 40 tai 60 asteessa. Tietty herkät materiaalit aina tossa pienemmässä lämpötilassa. Villapyykit pesen alakerran pesutuvassa, kun omassa koneessa on typersti 20 asteen pesuohjelma villapyykille enkä mä usko että se oikeasti puhdistaa mitään Kolmenkympin lämpötilaa tohon laitteeseen ei edes saa. Haaveilen jo paremmasta koneesta, ehkä se sit jossain vaiheessa meille hankitaan.