Hankinnat

Mä just pari viikkoa sit myin meiän hoitopöydän, oli siis sellanen brion hoitotaso, jonka sai pinniksen päälle. Aattelin tilalle hankkia sellasen taitettavan hoitopöydän, niin säästäis silläkin tilaa. Se brion taso oli meillä kiinnitettynä sellaseen rumaan pöydän rohjoon, josta hankkiuduttii myös eroon.

Me saatiin nimelliseen hintaan (150e) kaverin siskolta tosi hyvin kaikkea: pinnasänky, hoitopöytä, vaunut, rattaat, lakanoita, koliikkikeinu. Kerran käytettyjä ja hyvin pidettyjä kaikki. Naapurilta ostettiin sitteri ja itkuhälyttimet halvalla :). Ainoastaan turvakaukalo ostetaan uutena. Vaatteita on jo vähän saatu ja tullaan saamaan lisää ihan varmasti, plus äitiyspakkaus tietty. Eli aika hyvin tätä alkaa olla jo kertyneenä, en oo yhtään shoppailija ja uutena ei oikein mitään haluttu hankkia ellei oo ihan pakko.

Sinänsä hauskaa, että jo ennen ku tiedettiin että on poika tulossa, on kaikki tavara/vaatteet mitä on saatu ollu sinistä/vaaleensinistä :D. Huonekin rempattiin ennen ku tiedettiin, ja vaikka aika neutraali onkin niin kokonaisuutena on kyllä pikkupojan huone ja tavarat.

Mä oon ostanu matkalta ranskasta yhen yökkärin, oli niin söpö.
Mutta muuten on edelliseltä lapselta pitkälti kaikki tallessa.
Imetystyynyä vielä mietin tarvisko ostaa. Ja jos vauva sattuu oleen pieni ni sit tarvii pienempiä vaatteita - mut se selviää vasta vauvan synnyttyä. Esikoinen oli 54cm, ni melkein mentiin heti 62 vaatteisiin. Eli 50 vaatteita ei löydy ku muutama ja 56 vähä enemmän. Ainahan sitä liian isoilla pärjää mut en tykkää jos vauva niihin hukkuu.
Niin ja tietty jos sattuu oleen tyttö, ni sit vähä ehkä muitaki värejä ois kiva olla vaatteissa ku sinistä..

Ostin eilen ihanan vaaleenpunaisen Petite Cherie lämpöpussin vauvalle:joyful: niin söpö!

Ja tehtiin tarjous asunnosta! Vähän isompiaki ostoksia edessä:grin

Mäki hankin samanlaisen kun oli alennuksessa, kyllähän tuo silti makso mut menee ainakin 2 vuotta :)

Mäki hankin samanlaisen kun oli alennuksessa, kyllähän tuo silti makso mut menee ainakin 2 vuotta :)

Mä ostin käytettynä 35€ mut on kyllä ihan uudennäköinen! :grin
Muutamasti ehtiny kuulemma käyttää ja sit vaihtui rattaat, joihin pussi ei enää istunu hyvin.
Eli hyvä tuuri kävi mulla kerrankin:grin

Meillä odottaa kokoamista uusi vaatekaappi. Ei hyllyllistäkään tilaa vauvan vaatteille vanhoissa kaapeissa niin oli pakko ostaa. Kymmenestä pahvilaatikosta tytön vaatteita saatiin vajaa 2 säästettyä pojalle. Kokohaarukka 50-86, et ei kovin montaa vaatetta/koko. :/ Noo... Olen taitava ostaja, et eiköhän se kaappi vielä täyty kaikesta ihanasta! :)

Mä päätin nyt että kun reissusta kotiudutaan sunnuntaina niin ens viikolla meen ipanaiseen kattelee sitä kantopaneelia kaikista edullisin ratkasu :)

Kokemuksia Cybexin Sironasta?

Paljon tätä on kehuttu! Ite ajattelin tätä ehdottomasti harkita sitten kun kaukalosta siirrytään seuraavaan istuimeen.
Meillä Cybexin istuimia ollut ja tyytyväisiä oltu. Sironassa houkuttaa tää käänneltävyys, hyvät tulokset törmäystesteissä ja monipuolisuus (kummin päin vaan käytettävissä).

Minä olen ostanut käytettynä pussillisen vaatteita ja muutamia alennuksesta :) Suurin dilemma onkin nyt vaunut! Tuntuu, että saisi laittaa kerralla kahdet, yhdistelmät ja matkarattaat, mihin saa kaukalon kiinni. Autoon ei mahdu yhdistelmien kanssa kaikki, mutta ne tulee olla päivittäisen käytön vuoksi. Koiran ulkoilutusta säässä, kuin säässä.

Ystävältä ostan Britaxin kaukalon ja olisi myymässä myös Britax-b motionin 3 matkarattaita, vuoden vanhat. Onko teillä niistä kokemusta ? Yhdistelmien suhteen olen vielä hyvinkin tietämätön, paria mallia hypistellyt ja käytettynä yritän löytää.

Paljon tätä on kehuttu! Ite ajattelin tätä ehdottomasti harkita sitten kun kaukalosta siirrytään seuraavaan istuimeen.
Meillä Cybexin istuimia ollut ja tyytyväisiä oltu. Sironassa houkuttaa tää käänneltävyys, hyvät tulokset törmäystesteissä ja monipuolisuus (kummin päin vaan käytettävissä).

Kiitos tiedoista. :) Olen kahlannut nettiä läpi että jos tuo Sirona mahtuisi pieneen farmariin. Nyt käytössä meidän 8 kk neidillä Brion Zento (miehen serkulta saatu) ja mahtuu ainoastaan apukuskin penkki ihan eteen vedettynä. Eli ei yhtään kiva. :/
Saa lykätä miehen autoon tuon Zenton.

Minä olen ostanut käytettynä pussillisen vaatteita ja muutamia alennuksesta :) Suurin dilemma onkin nyt vaunut! Tuntuu, että saisi laittaa kerralla kahdet, yhdistelmät ja matkarattaat, mihin saa kaukalon kiinni. Autoon ei mahdu yhdistelmien kanssa kaikki, mutta ne tulee olla päivittäisen käytön vuoksi. Koiran ulkoilutusta säässä, kuin säässä.

Ystävältä ostan Britaxin kaukalon ja olisi myymässä myös Britax-b motionin 3 matkarattaita, vuoden vanhat. Onko teillä niistä kokemusta ? Yhdistelmien suhteen olen vielä hyvinkin tietämätön, paria mallia hypistellyt ja käytettynä yritän löytää.

Meillä on erikseen kotosalla yhdistelmät ja autossa matkarattaat. Vaunuina käytetyt Oran Jovit. Hyvät kaikenlaisessa maastossa, mutta se ratasosa on vielä täysi mysteeri. Siinä on olkavaljaat ja lenksuja mutta mikään ei täsmää yhteen. Viritän siihen jonkinlaisem haaraosan kunhan ehdin. Emmaljungia on tietty aina kehuttu hyviksi. Ja käytettynä saa kyllä kaikenlaisia yhdistelmiä. :)
Matkarattaina Britaxin B-agile 4. Ei ole kokemusta noista kolmipyöräisistä Britaxeista. Ite kyllä tykkään meidän rattaista kun niihin saa tosiaan kaukalon kiinni adaptereilla, ostin vauvaa varten vaunukopankin (edullisesti sai käytettynä saman värisen) joka kiinnitetään adaptereihin. Ja helppo kasata, menee pieneen tilaan verrattuna yhdistelmiin.

Mäki meinaan ostaa Britaxin kaukalon ja siihen Britaxin matkikset, pitää vaan yrittää löytää mahdollisimman halvalla nuo matkarattaat kun tulee tosiaan vaan auton perälle ja käyttöön kun käy kaupungissa yms..

Meillä oli esikoisen aikaan britax baby safe shr-kaukalo + britax agile 4 matkarattaat. Toimi iha mukavasti. Myöhemmin vaihettii viel britax motion4 rattaisiin ja on ne paremmat kun agilet!

Nyt uudelle tulee käyttöön cybex cloud Q-kaukalo + babyzen yoyo+ matkarattaat.
Katotaan miten tää kombo toimii:grin

Yhdistelmärattaista ei vieläkään mitään tietoa, mut ehtiihän täs miettiä:wacky:

Mehän ostettiin tuplat ja päätettiin laittaa yhdistelmät myyntiin (Gessleinin yhdistelmät, jos jotain kiinnostaa niin voin viestillä kertoa lisää :D), koska tuplia voi käyttää vauvalla + nykyisellä kuopuksella tai pelkästään vauvankin kans niin kauan kuin koppaa tarvitaan. Myytiin sit myös perusmatkikset pois ja ostettiin tuollaiset B-motion 3:t tilalle ihan vasta. Niihin kun saa sen kaukalon, ja kuopus nyt vielä ennen vauvan tuloa nukkuu niissä päikkärinsä ja ne menevät sit hyvin ainoina rattaina kun tuplille ei enää ole tarvetta. Yhdistelmiä selvästi kevyemmät ja pienemmät mutta tosiaan toimivat varmasti esim talvellakin kun renkaat on isot ja meidän 96cm kuopuskin tosiaan mahtuu nukkumaan niissä. Ja saishan niihin kopankin, joten menisivät hetikin ainoina rattaina vaikka jos ei tuplia tarttis. Ehdottomasti kyllä suosittelen tän lyhyen kokemuksen perusteella. Oikein ovat perusmatkiksia monipuolisemmat, vähän yhdistelmien ja matkiksien väliltä. Oikeastaan en tiiä mihin yhdistelmiä tosiaan tarttis noiden kans jos tosiaan tuplia ei tarttis :)

Mä en välitä emmaljungista ja bugaboolla ois vaan ne isot donkeyt tuplana. En sit esikoisen kanssa niitä halunnut, mutta tupliksi muutettavat kapeammat kyllä. Olisin ostanut Balios M rattaat jos ne ois saanut tupliksi. Todella iso tavarakori, menee pieneen tilaan, iso kuomu ja saa yhdistelmäksi ja mitä kaikkea.

Matkarattaina meillä on Goodbabyn rattaat. Ei ne "maailman pienimmät" olemattomalla kuomulla vaan siitä hiukan isommat niin saa jo kuomua ja laskettavaa selkänojaa. Todella helpot kasata ja hinta oli hyvin paljon edullisempi kuin uusissa yo yo:ssa. Ja menee tosiaan pieneen tilaan ja jaksaa kantaa portaita niin, että taapero on kyydissä.
Tuplina meillä on ne Joolz geon rattaat ja ollaan oltu yhdenkin kanssa tyytyväisiä niihin :)

Tänään ostin ekat ostokset. Torista pinnis ja hoitopöytä, nyt sattu saamaan just sellaset ku halusin ja viel sairaan halvalla ja hyvässä kunnossa. Samoin ostin puisen lipaston vauvan vaatteille, mut se pitää viel eka tuunaa. Ja imetystyynynki löysin kympillä, sellasen ison, sen kanssa on varmaan hyvä nukkuakin tässä ennenku sitä varsinaisesti tarttee käyttää nimensä mukaiseen toimintaan[emoji4] yhtäkkiä olenkin melkeen siinä tilanteessa, et ei puutu muuta isompaa ku rattaat. Niitä kyl tartteis lähtee pällistelee kappaan, ennenku hankkii muualta, huoh!

Mä en vielä oo mitää ostanu. Nyt aion ens viikolla katella noita mieän tyttövauvan ja jo molemmille tytöille pieneks jääneitä vaatteita ja laittaa niitä kiertoon/myyntiin (säästän sit ne kaikki ihanimmat ja rakkaimmat).

Mehän ostettiin tuplat ja päätettiin laittaa yhdistelmät myyntiin (Gessleinin yhdistelmät, jos jotain kiinnostaa niin voin viestillä kertoa lisää :D), koska tuplia voi käyttää vauvalla + nykyisellä kuopuksella tai pelkästään vauvankin kans niin kauan kuin koppaa tarvitaan. Myytiin sit myös perusmatkikset pois ja ostettiin tuollaiset B-motion 3:t tilalle ihan vasta. Niihin kun saa sen kaukalon, ja kuopus nyt vielä ennen vauvan tuloa nukkuu niissä päikkärinsä ja ne menevät sit hyvin ainoina rattaina kun tuplille ei enää ole tarvetta. Yhdistelmiä selvästi kevyemmät ja pienemmät mutta tosiaan toimivat varmasti esim talvellakin kun renkaat on isot ja meidän 96cm kuopuskin tosiaan mahtuu nukkumaan niissä. Ja saishan niihin kopankin, joten menisivät hetikin ainoina rattaina vaikka jos ei tuplia tarttis. Ehdottomasti kyllä suosittelen tän lyhyen kokemuksen perusteella. Oikein ovat perusmatkiksia monipuolisemmat, vähän yhdistelmien ja matkiksien väliltä. Oikeastaan en tiiä mihin yhdistelmiä tosiaan tarttis noiden kans jos tosiaan tuplia ei tarttis :)

Päätin ostaa nuo Britax-b motion 3 ja kaukalon, hyvä yhdistelmä tuntui olevan testikäytöllä :) Ajattelin myös, jos ensi alkuun ostaisi vain vaunukopan tuohon. Katsoisi ajan kanssa, jos tuntuu tarvitsevan toiset rattaat, jos keväällä tulee asunnon vaihto. Oli varmasti hyvä kauppa siis!

Takaisin